Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
vrijdag 3 februari 2012 om 20:32
Llana: ik vond haar andere boek ook mooi: de tweeling van highgate heet die in het Nederlands.
Ik heb het winterweer getrotseerd en ben naar het boekenfestijn gereden (beetje dom vind ik het van mezelf achteraf gezien, was echt niet zo goed op de wegen). Score:
- Vegetarisch basiskookboek
- Ronald Giphart - Ijsland
- Yann Martel - Beatrice en Virgilius
- France Treur- Dorsvloer vol confetti
- Nicollo Ammeniti - Zo god het wil
- Jonahtan Franzen - de Correccties.
Heb bewust weer voor wat duurdere boeken gekozen diek allemaal nog graag wilde lezen en niet goedkope dingen die ik toevallig tegen kwam.
Vanavond lekker met een dekentje op de bank lezen!
Ik heb het winterweer getrotseerd en ben naar het boekenfestijn gereden (beetje dom vind ik het van mezelf achteraf gezien, was echt niet zo goed op de wegen). Score:
- Vegetarisch basiskookboek
- Ronald Giphart - Ijsland
- Yann Martel - Beatrice en Virgilius
- France Treur- Dorsvloer vol confetti
- Nicollo Ammeniti - Zo god het wil
- Jonahtan Franzen - de Correccties.
Heb bewust weer voor wat duurdere boeken gekozen diek allemaal nog graag wilde lezen en niet goedkope dingen die ik toevallig tegen kwam.
Vanavond lekker met een dekentje op de bank lezen!

zondag 5 februari 2012 om 12:32
heb hier nog een lijstje liggen waar ik nog es aan beginnen moet
maar dat niet doe omdat ik denk dat ze saai zijn
(graag jullie mening erover als je een titel kent)
-de laatste zomer van Ann Brashares
-het familieportret van Jenna Blum
-De kinderen van de keizer van Claire Messud
-mannen van staal van Elisabeth Gilbert
-in de naam van de vrienschap van Marilyn French
en tot slot het negende schrift van de maya.
oww en Tirza staat hier nog (ooit geprobeerd maar mee opgehouden. maar dit is zo'n must read boek.......)
maar dat niet doe omdat ik denk dat ze saai zijn
(graag jullie mening erover als je een titel kent)
-de laatste zomer van Ann Brashares
-het familieportret van Jenna Blum
-De kinderen van de keizer van Claire Messud
-mannen van staal van Elisabeth Gilbert
-in de naam van de vrienschap van Marilyn French
en tot slot het negende schrift van de maya.
oww en Tirza staat hier nog (ooit geprobeerd maar mee opgehouden. maar dit is zo'n must read boek.......)

zondag 5 februari 2012 om 13:22
Zojuist ' Tonio-een requiem roman' gelezen van Van der Heijden.
Iemand dit boek ook gelezen? Wat vonden jullie ervan?
Ik lees dat na het overlijden van zijn zoon in het ziekenhuis, hij zijn zoon heeft laten opbaren in een mortuarium. Zij zijn hem daar niet gaan bezoeken, vrienden van zijn zoon werden geweerd bij de begrafenis.
Dit staat in zo'n schril contrast met hoe hij over zijn zoon schrijft en hoe hij elk intiem detail van zijn zoon wel uit de doeken doet!
Ik weet het niet.....ik snap dat Van der Heijden zijn zoon met dit boek leven wil houden
Iemand dit boek ook gelezen? Wat vonden jullie ervan?
Ik lees dat na het overlijden van zijn zoon in het ziekenhuis, hij zijn zoon heeft laten opbaren in een mortuarium. Zij zijn hem daar niet gaan bezoeken, vrienden van zijn zoon werden geweerd bij de begrafenis.
Dit staat in zo'n schril contrast met hoe hij over zijn zoon schrijft en hoe hij elk intiem detail van zijn zoon wel uit de doeken doet!
Ik weet het niet.....ik snap dat Van der Heijden zijn zoon met dit boek leven wil houden

zondag 5 februari 2012 om 16:19
maandag 6 februari 2012 om 16:04
Een van jullie weleens naar de boekenmarkt in Deventer geweest??
Normaal valt die altijd in mijn vakantie, dus gaat steeds aan mijn neus voorblij.
Dit jaar wil ik het toch eens voor elkaar zien te krijgen, om er vroeg heen te gaan, kijken of er nog wat te halen valt en dan lekker op een terrasje en alles van een afstandje bekijken.
Normaal valt die altijd in mijn vakantie, dus gaat steeds aan mijn neus voorblij.
Dit jaar wil ik het toch eens voor elkaar zien te krijgen, om er vroeg heen te gaan, kijken of er nog wat te halen valt en dan lekker op een terrasje en alles van een afstandje bekijken.
maandag 6 februari 2012 om 16:14
maandag 6 februari 2012 om 19:37
quote:leeuwin1962 schreef op 06 februari 2012 @ 16:04:
Dit jaar wil ik het toch eens voor elkaar zien te krijgen, om er vroeg heen te gaan, kijken of er nog wat te halen valt en dan lekker op een terrasje en alles van een afstandje bekijken.Ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest, maar als het ff kan, ga ik dit jaar weer! We waren er om een uur of 9, nog net ff voor de grote drukte, maar oh oh oh wat een heerlijkheid al die boeken
Dit jaar wil ik het toch eens voor elkaar zien te krijgen, om er vroeg heen te gaan, kijken of er nog wat te halen valt en dan lekker op een terrasje en alles van een afstandje bekijken.Ik ben er vorig jaar voor het eerst geweest, maar als het ff kan, ga ik dit jaar weer! We waren er om een uur of 9, nog net ff voor de grote drukte, maar oh oh oh wat een heerlijkheid al die boeken

maandag 6 februari 2012 om 22:16
Ik zoek een boek, weet alleen de preciese titel niet. Googlen levert niets op Weet niet in welke taal het oorspronkelijk geschreven is, zoiets als "geschiedenis van de erfgename" of "de erfenis van de oude dame"? Over een oude vrouw die een som geld wil schenken aan een familielid, als hij iemand vermoord. Het familielid dat genegen is dat te doen, is priester/predikant.
Heeft iemand enig idee? Dank je wel!!
Heeft iemand enig idee? Dank je wel!!
dinsdag 7 februari 2012 om 10:01
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 06 februari 2012 @ 21:57:
zijn het nieuwe boeken in Deventer? Of alleen tweedehands?Nieuwe boeken, tweedehands...er is van alles wat. Ik heb afgelopen jaar voor mijn dochter de hele Harry Potter reeks gekocht, hardcovers, voor bij elkaar wel 30 euro. Eentje daarvan is verkeerd om gebonden, nou ja, da's ook niet zo'n ramp
zijn het nieuwe boeken in Deventer? Of alleen tweedehands?Nieuwe boeken, tweedehands...er is van alles wat. Ik heb afgelopen jaar voor mijn dochter de hele Harry Potter reeks gekocht, hardcovers, voor bij elkaar wel 30 euro. Eentje daarvan is verkeerd om gebonden, nou ja, da's ook niet zo'n ramp

donderdag 9 februari 2012 om 20:02
Oh ik zou zo graag een keer naar Deventer willen! Die boekenmarkt lijkt me echt geweldig.
Heb net ook weer twee boeken uit (lees in het Engels want woon in UK).
One Day van David Nicholls (?). Was ok. Ik had hem zo uit. Zit me nou af te vragen of ik de film ook wil zien.
En A Discovery of Witches van Deborah Harkness. Gaat over vampieren en heksen (duh). Normaal ben ik niet zo van dat soort verhalen, maar deze vond ik wel heel goed. Alleen...toen ik hem kocht, had ik niet door dat het het eerste deel van een drieluik is. Nu moet ik nog een tijd wachten tot deel 2 uit komt!
Ik ga nu in The Help van Kathryn Stockett beginnen. Dat is zo'n boek dat ik al heel vaak in mijn handen heb gehad in de boekenwinkel en nu eindelijk heb gekocht!
Heb net ook weer twee boeken uit (lees in het Engels want woon in UK).
One Day van David Nicholls (?). Was ok. Ik had hem zo uit. Zit me nou af te vragen of ik de film ook wil zien.
En A Discovery of Witches van Deborah Harkness. Gaat over vampieren en heksen (duh). Normaal ben ik niet zo van dat soort verhalen, maar deze vond ik wel heel goed. Alleen...toen ik hem kocht, had ik niet door dat het het eerste deel van een drieluik is. Nu moet ik nog een tijd wachten tot deel 2 uit komt!
Ik ga nu in The Help van Kathryn Stockett beginnen. Dat is zo'n boek dat ik al heel vaak in mijn handen heb gehad in de boekenwinkel en nu eindelijk heb gekocht!

zaterdag 11 februari 2012 om 09:07
quote:Missphoebe schreef op 10 februari 2012 @ 11:38:
kent iemand 'De Verdovers' van Anna Enquist?
Typisch dat je er niet door kon komen.
Ik heb het echt in een ruk uitgelezen.
Isabel allende is altijd leuk. Laatst Island beneath the sea gelezen (eiland onder de zee denk ik het Nederlands), vond ik erg mooi en indrukwekkend. Ik heb er ook veel van geleerd. Hoewel ik nu ook alweer veel vergeten ben.
kent iemand 'De Verdovers' van Anna Enquist?
Typisch dat je er niet door kon komen.
Ik heb het echt in een ruk uitgelezen.
Isabel allende is altijd leuk. Laatst Island beneath the sea gelezen (eiland onder de zee denk ik het Nederlands), vond ik erg mooi en indrukwekkend. Ik heb er ook veel van geleerd. Hoewel ik nu ook alweer veel vergeten ben.

zaterdag 11 februari 2012 om 13:01
Ik zit middenin 22-11-1963 van Stephen King. Lekker spannend, leest vlot weg (wat fijn is want het is overdreven dik (uiteraard want het is een Stephen King)) en nu en dan een onheilspellende hint. Waarvan ik nog niet weet waartoe het gaan leiden want ik ben pas op badzijde 377, van de 879.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zondag 12 februari 2012 om 19:55
quote:tonkje schreef op 11 februari 2012 @ 13:01:
Ik zit middenin 22-11-1963 van Stephen King. Lekker spannend, leest vlot weg (wat fijn is want het is overdreven dik (uiteraard want het is een Stephen King)) en nu en dan een onheilspellende hint. Waarvan ik nog niet weet waartoe het gaan leiden want ik ben pas op badzijde 377, van de 879.
Uit!
Hoe verder je komt, hoe spannender het wordt en dan wil je het boek echt niet meer wegleggen. Wat mij betreft een superaanrader.
Maar wat zal ik nu eens gaan lezen? Waarschijnlijk iets uit de boekenkast in de woonkamer. Uitgebreid voor de kast in de slaapkamer gaan staan is niet zo fijn, daar is het nogal koud.
Uit!
Hoe verder je komt, hoe spannender het wordt en dan wil je het boek echt niet meer wegleggen. Wat mij betreft een superaanrader.
Maar wat zal ik nu eens gaan lezen? Waarschijnlijk iets uit de boekenkast in de woonkamer. Uitgebreid voor de kast in de slaapkamer gaan staan is niet zo fijn, daar is het nogal koud.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.