Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.



Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.



Klik hier voor het vorige topic.



If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'Kleine bij' uit en die vond ik erg mooi!



Ben nu bezig in 'De zelfmoordclub', had in de recensies gelezen dat het nogal absurd is, maar misschien ben ik van nature wat absurd want ik vind dat wel meevallen. Ik vind het tot nu toe wel mooi, het vertelt op een redelijk luchtige manier over een zwaar onderwerp.
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik even 'boekloos'

Ben aan het wachten op het nieuwste exemplaar van Terry Goodkind (mijn faforiete schrijver) Daarvan heb ik zijn inmiddels afgesloten serie 'de wetten van magie' zo'n 4x gelezen (en elke keer met net zoveel spanning,frustratie,verbazing, verwondering ect. ect.) Ook alle boeken van Tess Gerittsen gelezen lekker spannend en NicciFrench al vond ik daar de laatste 2 boeken wel wat minder van.

Mijn meest favo genres zijn dus toch wel trhiller en fantasy
Alle reacties Link kopieren
quote:speculaas78 schreef op 31 augustus 2009 @ 22:02:

Zusje, ik heb "Taal is zeg maar echt mijn ding" gelezen. Lekker om even in een middagje uit te lezen. Moest wel vaak grinniken om de herkenbare dingen. Het is wel echt zo'n "even-tussendoor-boekje", niet iets wat je echt bij blijft ofzo, maar wel vermakelijk.Ik deel je mening. Ik heb hem gisteren gepakt in bed voor het slapen, heb een pagina of 50 gelezen. Idd vermakelijk voor tussendoor.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Gisteravond (ook al in bed, net als zusje78 blijkbaar) "Een tafel vol vlinders" gelezen van Tim Krabbe, onlangs boekenweekgeschenk geweest. Hmmm, ik weet het niet. Je vliegt er doorheen, en er blijft eigenlijk weinig van hangen. Nou ja, gratis gekregen, dat wel. Maar ik ben niet onder de indruk en ga niet nu ineens de boeken van Tim Krabbe kopen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen maand oa 2 boeken van Suzanne Vermeer gelezen. Wat een giller is dat zeg! Zo kan ik 't ook - inclusief alle domme fouten. Ik heb me hardop afgevraagd of niemand haar boek heeft gelezen voor het ter publicatie ging.

En het is ook overduidelijk dat zij geen onderzoek doet voor ze schrijft, zoals verdiepen in de materie zodat men beter beslagen ten ijs komt...



Boek #3 heb ik na zo'n 20 pagina's aan de kant gelegd, alhoewel ik overweeg 'm in de sloot te gooien.



Echt een dikke afrader.
quote:zusje78 schreef op 01 september 2009 @ 17:28:

[...]





Ik deel je mening. Ik heb hem gisteren gepakt in bed voor het slapen, heb een pagina of 50 gelezen. Idd vermakelijk voor tussendoor.Ik ben ook over de helft. Ik vind het grappig en herkenbaar. Moet veel glimlachen, en soms hardop lachen. Idd leuk tussendoortje. En ook wel lekker als je niet echt de tijd/rust hebt om aan een dikke roman te beginnen.
quote:Lizzl schreef op 02 september 2009 @ 06:46:

Ik heb afgelopen maand oa 2 boeken van Suzanne Vermeer gelezen. Wat een giller is dat zeg! Zo kan ik 't ook - inclusief alle domme fouten. Ik heb me hardop afgevraagd of niemand haar boek heeft gelezen voor het ter publicatie ging.

En het is ook overduidelijk dat zij geen onderzoek doet voor ze schrijft, zoals verdiepen in de materie zodat men beter beslagen ten ijs komt...



Boek #3 heb ik na zo'n 20 pagina's aan de kant gelegd, alhoewel ik overweeg 'm in de sloot te gooien.



Echt een dikke afrader.Als je er zo over denkt vind ik het bewonderenswaardig dat je er nog 2 hebt uitgelezen.
Weet iemand of de boeken van Michael Robotham spannend zijn? Zag gisteren dat er een nieuw boek van hem is uitgekomen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Leaf schreef op 02 september 2009 @ 12:02:

Weet iemand of de boeken van Michael Robotham spannend zijn? Zag gisteren dat er een nieuw boek van hem is uitgekomen.Ik heb Verdenking en Gebroken van hem gelezen. Beide boeken vond ik erg goed en spannend. Aanrader dus!
Alle reacties Link kopieren
Kent iemand de boeken van Elena Forbes? Zijn ze spannend?



Ik heb nu de nieuwste van Camilla Lackberg; oorlogskind. Ga er in beginnen, heb er helemaal zin in!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn leesplannen zijn weer naar achter geschoven, want ben weer eens naar de bieb geweest en heb de volgende boeken van Cathy Kelly meegenomen



-Voor mijn vriendin (ben ik nu in bezig)

-Ik moet je iets vertellen
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 'De zelfmoordclub' inmiddels uit en ben nu halverwege 'De Paardenjongen'. Ook de moeite van het lezen waard, tot nu toe!
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 02 september 2009 @ 08:57:

[...]



En ook wel lekker als je niet echt de tijd/rust hebt om aan een dikke roman te beginnen.Precies, daarom is ie nu ook helemaal goed voor mij.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lizett schreef op 02 september 2009 @ 12:05:

[...]





Ik heb Verdenking en Gebroken van hem gelezen. Beide boeken vond ik erg goed en spannend. Aanrader dus!Ik heb ze ook gelezen en ook van Het verlies en Nachtboot,ik vind het ook spannende boeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 02 september 2009 @ 08:58:

[...]





Als je er zo over denkt vind ik het bewonderenswaardig dat je er nog 2 hebt uitgelezen.Ik had de boeken al in huis, dus vond 't zonde om ze weg te doen. Bovendien dacht ik dat je geen 2 missers op rij kan schrijven.... Wel knap, want ook dat is een prestatie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels halverwege Wuthering Heights van Emily Bronte en hoewel ik in het begin toch wel even moest wennen aan de stijl en er in moest komen heeft het me nu wel echt gegrepen. Ik wil wat meer oudere werken gaan lezen en niet alleen van die nieuwerwetse fratsen :D



In mijn vakantie heb ik flink doorgelezen:



Joe speedboat van Tommy Wieringa...ik had niet verwacht dat ik dit zo'n mooi en gaaf boek zou vinden. Ik verwachte een soort Kluun voor mannen ofzo (vraag me niet waarom) maar ik vind dit boek wel echt een aanrader.



Game Control van Lionel Shriver. Ik vond We need to talk about Kevin zo ontzettend gaaf en daar haalt dit boek het bij lange na niet maar al met al wel een aardig verhaal. Het gaat over westerse ontwikkelingshulpmedewerkers in Afrika die na jaren heel veel leed te hebben gezien een wel heel onorthodoxe oplossing bedenken om de populatiegroei in Afrika naar beneden te krijgen.



Running with Scissors van Augusten Burroughs. Wat een bizar boek en wat het nog meer bizar maakt is dat het voor een groot deel autobiografisch is.
Alle reacties Link kopieren
Haar naam was Sarah van T. de Rosnay.







Ik denk dat dit het mooiste boek is wat ik ooit heb gelezen.

Ik had het speciaal voor de vakantie bewaard.



In de nacht van 16 juli 1942 wordt de 10-jarige Sarah met haar ouders opgepakt en naar het Velodrome d'Hiver in Parijs gebracht. Zij heeft ongezien haar kleine broertje in een kast verstopt en belooft hem later te bevrijden, maar Sarah wordt weggevoerd en ziet hem nooit meer terug. Zestig jaar later moet een Amerikaanse journaliste in Parijs een artikel schrijven over die gebeurtenis. Zij zoekt in archieven naar de ware toedracht en ontdekt een geheim van haar schoonfamilie. Ondanks het advies zich daar niet mee te bemoeien, probeert de journaliste het spoor van Sarah te volgen. De twee verhaallijnen worden beurtelings beschreven en vooral de ervaringen van Sarah geven de lezer een onthutsend beeld van de wreedheden rondom de deportatie.
Alle reacties Link kopieren
Volledig mee eens, Mudkip, heb dit boek ook in mijn vakantie gelezen...........moest het daarna echt even laten bezinken voordat ik in een ander boek kon beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begonnen in Noem mij maar Maud van Adriënne Nijssen, maar wat een draak van een boek! Waardeloos, dus dat ga ik niet uitlezen. Ik moet nog even bedenken wat ik nu ga lezen. Er staan nog genoeg ongelezen boeken in mijn kast...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:diesel3 schreef op 03 september 2009 @ 14:17:

Volledig mee eens, Mudkip, heb dit boek ook in mijn vakantie gelezen...........moest het daarna echt even laten bezinken voordat ik in een ander boek kon beginnen.Ja, dat had ik nou ook..
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi boek, inderdaad Mudkip. Alleen het einde vond ik jammer. Dat bouquetreeks-happy-ending haalde voor mij de geloofwaardigheid ervan af. Jammer. Maar verder prachtig! Ik heb direct daarna Nacht van Elie Wiesel gelezen. In 1 dag. Ook verschrikkelijk indrukwekkend en heftig. Het is autobiografisch. Dat was weer even genoeg WO II gruwelen voor mij voorlopig.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu 'Ik haal je op, ik neem je mee' van meneer Ammaniti. Iemand ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 05 september 2009 @ 01:38:

Ik lees nu 'Ik haal je op, ik neem je mee' van meneer Ammaniti. Iemand ervaringen?Ja, mooi, lekker wegleesboek.
Oke, ik geef het op met "The little friend" van Donna Tartt. Wat een drama... al iets van 150 bladzijdes gelezen en er is nog niets gebeurd! Ik was door jullie hier al gewaarschuwd, heb t nu zelf ook ondervonden .

Ga morgen beginnen aan "Never let me go" van Kazuo Ishiguro. Ben benieuwd wat voor boek dat is, heb m eigenlijk op de gok gekocht.
Alle reacties Link kopieren
@Teigera: wat een drama he, dat boek van Donna Tartt. Zo zonde aangezien de verborgen geschiedenis juist zo mooi is.



"Never let me go" vond ik een heel mooi boek, dus geniet ervan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven