Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Fleurtje, ik zou het doen! Ondanks dat er wel wat ranzige stukken in zaten (maar ik visualiseer dan ook alles wat ik lees, ook op het forum...) was het boek dat ik van Mo Hayder heb gelezen echt niet meer weg te leggen.
De ranzigheid van Slaughter vind ik wel leuk.....
Hahaha, mijn man vroeg tijdens de vakantie waarom ik zo vies keek. "Nou, schat, ik ben een boek van Slaughter aan het lezen..."
quote:fleurtje schreef op 09 september 2009 @ 14:09:

Is die Mo Hayder echt wat? Ik zie nl Ritueel ergens te koop staan voor 5 euro.

Ik vind van wel. Ze zijn echt spannend, maar wel vrij gruwelijk, dus daar moet je wel tegen kunnen. Ik weet eigenlijk niet of het zo handig is om met Ritueel te beginnen. Er komt namelijk een karakter in terug die in haar eerste twee boeken ook voorkomt.

Die eerste twee boeken moet je eigenlijk wel in de juiste volgorde lezen omdat er in het tweede boek vaak naar het eerste wordt verwezen.
Ok!

Roept u de volgorde maar
quote:Fearless schreef op 08 september 2009 @ 21:48:

Lees voornamelijk literaire thrillers en vampierverhalen, Wil de Historian dan ook bestellen nav wat reacties op het vampieren topic hier. :-)

Ik hou van lezen!

De Historicus is een verrassend boek. De vampiergeschiedenis is interessant, al is het eind een beetje gezocht (in mijn ogen dan).

Heb net Triptiek uit. Slaughter, altijd goed. En nu maar weer Fortuna's dochter van Allende uit de kast gepakt. Blijft een mooi boek.
Ik ben gisteren begonnen in "De eenzaamheid van de priemgetallen".
Mo Hayder is echt heel "pakkend". Ik heb al zoveel gelezen maar er is geen een boek wat zoveel indruk op me heeft gemaakt als de boeken van Mo Hayder, hoewel ik tokio minder vond.

De volgorde is eerst de vogelman, dan de behandeling en als derde ritueel. Haar vierde boek met Jack Caffery komt er ook alweer aan over een paar weken.

Nog wat lekker gruwelijke boeken zijn van Steven Mosby, Cody McFadyen en het boek messcherp en razend, waar ik even de schrijver van kwijt ben.
Walther Schmidt. Die is heeeeeeeeeel goor!

Dank voor de volgorde~!
Ik lees even mee. Ik was begonnen aan een oud boek van Leon de Winter, was geen succes, lees nu De Verbouwing van Saskia Noort, vind het een beetje een zeikboek, ik weet nog niet of ik het einde haal.

Ik zit t denken om te beginnen met de boeken van Niccolò Ammaniti. Zijn ze allemaal even goed/leuk ?
Welk boek De Winter was het?
De hemel van hollywood. Ik had liever dat het een film was ofzo, ik weet niet, als boek vond ik het niks. God's gym vond ik dan wel weer wat.
Oh ja, die was idd niet heel sterk...
Ik vond Tokio van Mo Hayder juist de beste! Heel verfrissend na het standaard politieman-zoekt-seriemoordenaar-die-zich-ook-met-priveleven -van-politieman-bemoeit-riedeltje. Ook dat schrijft ze goed hoor, daar niet van.

Die boeken daarna...die vallen tegen!
Ik vind alle boeken van Mo Hayder tof, ze zijn spannend, niet zo voorspelbaar als veel anderen. Moet ik wel zeggen dat ik "Ritueel" en "Duivelseiland" de mindere vond. De boeken "Tokio", "De Behandeling" en "Vogelman" zijn echt heel goed!
Hallo Meiden en leesfanaten... kom ik ook weer eens langs.. door perikelen die sommige van jullie al elders hebben gelezen ( dank voor steun trouwens ) niet super veel gelezen maar ik kom nu weer in me ritme ( voordeel van weer even rust thuis!!)

Ik heb na Kolyma vorige week ook kind 44 van Tom Rob Smith gekocht en ook dit boek vind ik zeker een aanrader prachtig geschreven verhaallijn zit goed in elkaar nee echt lekker

En bloos bloos bloos ik vind het echt een mega stom wijf maar ik heb vandaag toch de nieuwe Heleen van Rooyen gekocht uit pure nieuwschierigheid en een boek wat lekker weg leest en ik even niet over/ bij hoeft na te denken komt me nu goed van pas.

De nieuwe Tineke Dijksheul zat ook wel weer aardig in elkaar gewoon een lekker tussendoortje.

Ook vandaag nog gekocht is de nieuwe Mollema en de nieuwe van Liza Marklund.

Naar Mo Hayder wordt ik nu wel erg nieuwschierig van trouwens.

Ik lees nu 1 van de vele nog ongelezen boeken die in mijn kast stonden. Marita van den Vijver... Stiltetijd... behoorlijk indringend hoe een moeder die haar meisje van 5 verliest door een ongeluk in haar verdriet verdrinkt... pijnlijk.

Nou tot snel maar weer.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
quote:fleurtje schreef op 09 september 2009 @ 15:10:

De ranzigheid van Slaughter vind ik wel leuk.....

Ik ook!

Sterf voor mij van Karen Rose is ook zo ranzig en sommige boeken van Tess Gerritsen ook.

Ik ben bezig met de koffers inpakken want ga zaterdag op vakantie heb er nu in liggen:

Marian Keyes :Betrapt& Olivia Goldsmith: Switch(is een dubbelboek)

Elisabeth Mollema: Vergelding&Siska Mulder :Doof(ook een dubbelboek)

Herfstlied van Simone v/d Vlugt

Alles te verliezen van Esther Verhoef.

Nu eens kijken welke kleren etc we echt nodig hebben en kijken of er evt nog meer aan leesvoer in kan....Heb nl een stapel in de kast...
quote:tonkje schreef op 03 september 2009 @ 19:32:

Ik ben begonnen in Noem mij maar Maud van Adriënne Nijssen, maar wat een draak van een boek! Waardeloos, dus dat ga ik niet uitlezen. Ik moet nog even bedenken wat ik nu ga lezen. Er staan nog genoeg ongelezen boeken in mijn kast...

Maar ik greep natuurlijk weer naar een boek dat ik al eens gelezen had: De vrouw van de keukengod van Amy Tan.

Hebben jullie dat nou ook? Dat je voor je boekenkast staat, weet dat daar nog van alles ongelezens in staat, en dan pak je toch weer een boek dat je al kent?

Nu moet ik gaan kiezen tussen Emma en Sense and sensibility, allebei van Jane Austen. En allebei via Marktplaats gekocht naar aanleiding van de serie Lost in Austen die op tv was.

Sense and sensibility is qua uitvoering het mooist (harde kaft enzo) maar ik denk dat ik qua inhoud meer zin heb in Emma.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben van plan om 's iets te lezen van Slaughter. Eigenlijk alleen maar omdat ik haar boeken overal lijk tegen te komen en iedereen lijkt ze te lezen. Vraag me alleen af of het een soort 'serie' is en het dus handig is om met een bepaald boek te beginnen of maakt dat niets uit?
@tonkje: nee, ik heb dat helemaal niet! Ben altijd veel te nieuwsgierig om in een nieuw boek te beginnen. Ik begin pas boeken te herlezen als ik (weinig) nieuws meer in de kast heb staan.

@lizzl: op pagina 1 of 2 van dit topic staan volgens mij de boeken van Slaughter in volgorde genoemd. Er is een serie met Will Trent in de hoofdrol, en een serie met Sarah Linton. Die twee series kun je los van elkaar lezen, een en ander komt dan samen in "Genesis" en het is denk ik het leukste om die als laatste te lezen.
quote:Work schreef op 11 augustus 2009 @ 12:37:

The Will Trent/Atlanta series...

-Triptiek

-Versplinterd

The Grant County series...

-Nachtschade

-Zoenoffer

-Een licht koude huivering

-Onzichtbaar

-Trouweloos

-Onaantastbaar Lizzl, heb m even voor je opgezocht.
Ik heb nu Kift van Martine Kamphuis bijna uit. Leest wederom gemakkelijk weg, redelijk goed boek ondaks dat ik het niet echt spannend vind.
.
anoniem_83327 wijzigde dit bericht op 10-09-2009 15:51
Reden: topic geopend
% gewijzigd
Stiltetijd was mooi!

Nu in de mannentester begonnen van Heleen.. en leest inderdaad weer heerlijk weg ( leuk gegeven ook mannen ... testen!)

En nee ik heb zelden een boek herlezen... ik ben ook veel te nieuwschierig naar de nieuwe boeken!
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
@ tonkje: En, welke is het geworden? Emma of Sense and Sensibility? Emma heeft meer humor, bijna 19e eeuwse Engelse chicklit ;) Maar Sense and Sensibility, met die verschrikkelijke Lucy Steele... ook geweldig. Maar Pride and Prejudice en Persuasion zijn ook mooi (geef het toe, ben gewoon Austen fan).

Ik ben aan het wachten op het 2e deel van de Millenniumreeks (wacht tot mijn zus hem uitheeft). Hoe is deel 2? Vond 1 goed, maar duurde wel even voor ik echt in het verhaal zat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven