Hét Viva Boekentopic - deel 4
vrijdag 7 augustus 2009 om 22:45
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.
Klik hier voor het vorige topic.
If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
vrijdag 5 november 2010 om 13:09
quote:Mirremara schreef op 05 november 2010 @ 12:18:
Heeft iemand hier wel eens iets van Santa Montefiori gelezen? Ik weet niet of ik het goed schrijf maar ben benieuwd of haar boeken de moeite ward zijn. Ik kan ook niet slapen van thrillers
Maar ik hou dus écht niet van chicklit.Ja daar ben ik nu ook eens benieuwd naar naar Montefiori. Zie die boeken als maar op websites en in winkels liggen. Ben er wel benieuwd naar.
Heeft iemand hier wel eens iets van Santa Montefiori gelezen? Ik weet niet of ik het goed schrijf maar ben benieuwd of haar boeken de moeite ward zijn. Ik kan ook niet slapen van thrillers
Maar ik hou dus écht niet van chicklit.Ja daar ben ik nu ook eens benieuwd naar naar Montefiori. Zie die boeken als maar op websites en in winkels liggen. Ben er wel benieuwd naar.
vrijdag 5 november 2010 om 13:18
quote:Witchke55 schreef op 05 november 2010 @ 13:09:
[...]
Ja daar ben ik nu ook eens benieuwd naar naar Montefiori. Zie die boeken als maar op websites en in winkels liggen. Ben er wel benieuwd naar.
Ik hield niet van Chicklits zoals Jane manshuppeldepup enzo. En ook Sophie Kinsella moest ik aan wennen... hoewel "Houd je mond"pieste ik bijna in mijn broek!
Maar de Ombu Boom van Santa is geweldig...aan het eind moest ik zo huilen. Heb nu meerdere boeken van haar gelezen....de Affaire (beetje voorspelbaar) maar toch ooik weer heel mooi Geheim van Montague (1 van de minste vind ik persoonlijk). En ik ben nu in "het vlinderkistje"bezig...die moet ook heel mooi zijn volgens mijn buuv waar ik dus ook de "Ombu"van heb gelezen.
Ik vind het niet echt Chicklit in de zin van luchtig....en vind dat ze ook zeker heel goed over de verhalen heeft nagedacht. Rode lijn in haar boeken is vaak een moeilijke moeder/dochter relatie. Maar dat weet ze heel mooi te omschrijven.
[...]
Ja daar ben ik nu ook eens benieuwd naar naar Montefiori. Zie die boeken als maar op websites en in winkels liggen. Ben er wel benieuwd naar.
Ik hield niet van Chicklits zoals Jane manshuppeldepup enzo. En ook Sophie Kinsella moest ik aan wennen... hoewel "Houd je mond"pieste ik bijna in mijn broek!
Maar de Ombu Boom van Santa is geweldig...aan het eind moest ik zo huilen. Heb nu meerdere boeken van haar gelezen....de Affaire (beetje voorspelbaar) maar toch ooik weer heel mooi Geheim van Montague (1 van de minste vind ik persoonlijk). En ik ben nu in "het vlinderkistje"bezig...die moet ook heel mooi zijn volgens mijn buuv waar ik dus ook de "Ombu"van heb gelezen.
Ik vind het niet echt Chicklit in de zin van luchtig....en vind dat ze ook zeker heel goed over de verhalen heeft nagedacht. Rode lijn in haar boeken is vaak een moeilijke moeder/dochter relatie. Maar dat weet ze heel mooi te omschrijven.
vrijdag 5 november 2010 om 13:29
Oh ik ga vanavond naar de bieb, misschien ook eens meenemen. En mij voornemen dat ik veel ga lezen, want wat ik nu weer voorheb is dat ik boeken van de bieb haal. En dan ondertussen nog iets koop, en niet kan wachten om dat boek te lezen, dus dat de biebboeken blijven liggen.
Dus ik neem me voor toch niet voor Van Gastel te gaan maar Montefiorri Ik weet het ben nogal wispelturig. Er zijn zoveel mooie boeken.
Dus ik neem me voor toch niet voor Van Gastel te gaan maar Montefiorri Ik weet het ben nogal wispelturig. Er zijn zoveel mooie boeken.
vrijdag 5 november 2010 om 14:59
"Het Dagboek van Mercy" van Susan Meissner is ook een mooi boek.
Een studente afkomstig uit een rijke Amerikaanse familie, besluit om zelf in haar eigen levensonderhoud te voorzien, zet haar vaders toelage stop, en neemt een baan aan bij een bejaarde dame. Ze moet het dagboek van Mercy Hayworth uit 1692 transcriberen zodat het leesbaar wordt voor een hedendaags publiek. Mercy is een voorouder van Abigail en kwam om bij de beruchte heksenprocessen in Salem. Lauren neemt de baan aan en naarmate ze vordert met haar transcribeerproject verandert haar kijk op het leven.
Een studente afkomstig uit een rijke Amerikaanse familie, besluit om zelf in haar eigen levensonderhoud te voorzien, zet haar vaders toelage stop, en neemt een baan aan bij een bejaarde dame. Ze moet het dagboek van Mercy Hayworth uit 1692 transcriberen zodat het leesbaar wordt voor een hedendaags publiek. Mercy is een voorouder van Abigail en kwam om bij de beruchte heksenprocessen in Salem. Lauren neemt de baan aan en naarmate ze vordert met haar transcribeerproject verandert haar kijk op het leven.

vrijdag 5 november 2010 om 19:25
Ienie, ik had 'The Snowman' van Jo Nesbo (in 't Engels). Spannend en vlot geschreven, maar aan het eind vloog het een beetje uit de bocht. Maar was toch wel leuk om te lezen.
Mirremara, ik heb weleens iets gelezen van Santa Montefiori. Vond het niet geweldig. Erg zoetsappig. Beetje streekroman.
Effie en K_irsten, ik vond de boekendief ook geweldig.
Vanochtend 'Steenhouwer' van Camilla Läckberg uitgelezen. Heb een beetje een Läckberg verslaving op het moment, dus meteen weer naar de bieb gegaan voor het volgende boek. Gelukkig stond hij er. Heb dus nu 'Zusje'. Ga zo lekker een pot thee zetten en dan in dat boek beginnen.
Mirremara, ik heb weleens iets gelezen van Santa Montefiori. Vond het niet geweldig. Erg zoetsappig. Beetje streekroman.
Effie en K_irsten, ik vond de boekendief ook geweldig.
Vanochtend 'Steenhouwer' van Camilla Läckberg uitgelezen. Heb een beetje een Läckberg verslaving op het moment, dus meteen weer naar de bieb gegaan voor het volgende boek. Gelukkig stond hij er. Heb dus nu 'Zusje'. Ga zo lekker een pot thee zetten en dan in dat boek beginnen.
vrijdag 5 november 2010 om 20:41
Ben dus naar de bieb geweest, maar er was maar een boek van Santa, het hierbovengenoemde boek, las de korte inhoud op de achterflap, maar was niet overtuigd dus niet meegenomen.
Heb een boek van Lieneke Dijkzeul en een boek van Van Gastel meegenomen.
Thuis ligt er na minishopaholic ook nog de laatste van Cathy Kelly te lonken. Die ga ik eerst lezen, is ook van de bieb, maar lag al een tijdje thuis, en je kan maar een keer verlengen. Dus die heb ik verlengd.
Heb een boek van Lieneke Dijkzeul en een boek van Van Gastel meegenomen.
Thuis ligt er na minishopaholic ook nog de laatste van Cathy Kelly te lonken. Die ga ik eerst lezen, is ook van de bieb, maar lag al een tijdje thuis, en je kan maar een keer verlengen. Dus die heb ik verlengd.

vrijdag 5 november 2010 om 22:41

vrijdag 5 november 2010 om 22:43
Verder staan de volgende boeken nog op het lijstje:
Kees van Dam – Koude koffie in Brno
Carolien Omidi – Standplaats Tehran
Sybilla Claus – Standplaats Harare
Sang Ah Yoo – Standplaats Seoul
Annemieke Veltman – Standplaats Beiroet
Jan van der Putten – Standplaats Peking
Wilf Mbanga – Standplaats Tilburg
John de Bye - Liefde in Slavernij
Kees van Dam – Koude koffie in Brno
Carolien Omidi – Standplaats Tehran
Sybilla Claus – Standplaats Harare
Sang Ah Yoo – Standplaats Seoul
Annemieke Veltman – Standplaats Beiroet
Jan van der Putten – Standplaats Peking
Wilf Mbanga – Standplaats Tilburg
John de Bye - Liefde in Slavernij

zaterdag 6 november 2010 om 10:16
quote:Fiorah schreef op 05 november 2010 @ 00:00:
Ik ben niet meer zo van de thrillers. Ze werken me een beetje op de zenuwen en als ik 's avonds thrillers lees, kan ik niet slapen. Heeft iemand hier wel eens iets van Ingrid Black gelezen?Ja, ik heb "Gevallen meisjes" in de boekenkast staan. Maar volgens mij valt dat onder de categorie "thrillers", dus ik weet niet of het dan iets voor je is? Ik weet dat het ik het wel een onderhoudend boek vond, maar het is niet echt lang blijven hangen.
Ik ben niet meer zo van de thrillers. Ze werken me een beetje op de zenuwen en als ik 's avonds thrillers lees, kan ik niet slapen. Heeft iemand hier wel eens iets van Ingrid Black gelezen?Ja, ik heb "Gevallen meisjes" in de boekenkast staan. Maar volgens mij valt dat onder de categorie "thrillers", dus ik weet niet of het dan iets voor je is? Ik weet dat het ik het wel een onderhoudend boek vond, maar het is niet echt lang blijven hangen.
zaterdag 6 november 2010 om 10:46
quote:fleurtje schreef op 05 november 2010 @ 22:41:
Nou ja, balen is een groot woord, maar ik wil NU een boek. En ik weet dat hier tig ongelezen boeken staan, maar ik wil een ánder boek Hahaha erg is dat he,ik heb er ook meestal een stuk of 10 van de bieb in de kast liggen en wil dan vaak net een andere
Nou ja, balen is een groot woord, maar ik wil NU een boek. En ik weet dat hier tig ongelezen boeken staan, maar ik wil een ánder boek Hahaha erg is dat he,ik heb er ook meestal een stuk of 10 van de bieb in de kast liggen en wil dan vaak net een andere
zaterdag 6 november 2010 om 10:47

zondag 7 november 2010 om 14:24
Gisteravond begonnen in "Op klaarlichte dag" van Simone van der Vlugt. Het is spannend en onderhoudend, dat zeker. Had binnen een klein uur meer dan de helft van het boek al gelezen! De schrijfstijl is wel erg simpel af en toe, dat is wel eens ergerlijk... Meer een leuk tussendoortje dan een nieuwe favoriete schrijfster wat mij betreft.

zondag 7 november 2010 om 16:27
Gister een hele stapel boeken gehaald bij bieb, waaronder de nieuwe van Adriaan van Dis (eerste bladzijdes lezen ok), een ouwe van Herman Koch (iets met Bruce), een boek over Uganda, een boek van Arjan Erkel (Samir B.) en Mama Tandoori (hoewel Koch zegt dat ie dat het grappigste boek vindt dat ie dit jaar heeft gelezen en ik erg fan ben van de boeken van Koch, vind ik de eerste tien bladzijdes redelijk irritant gemaakt-grappig geschreven), nog een Koch (Eindelijk oorlog) en een hele ouwe Tomas Ross die ik nooit gelezen had want het onderwerp boeide me niet (De man van Sint Maarten).
Ben nu in vier boeken tegelijk bezig en weet nog niet waarin ik door zal gaan
Ben nu in vier boeken tegelijk bezig en weet nog niet waarin ik door zal gaan
zondag 7 november 2010 om 23:44
Ben nog steeds bezig in Fall of Giants van Ken Follett, nu al bijna een maand. Vind het een goed boek, maar heb zo weinig tijd om te lezen de laatste tijd. Zou eigenlijk een weekend in een hutje op de hei moeten gaan zitten om het uit te lezen want heb alweer verschillende boeken klaar liggen en heel veel zin om daar in te beginnen. Oa 2 boeken van Mo Hayder, The hand of Fatima van Ildefonso Falcones, Angeology van Danielle Trussoni en de nieuwe van Cathy Kelly. Heb een maand vakentie nodig!
maandag 8 november 2010 om 10:07
maandag 8 november 2010 om 14:24
Teigera, dank voor je reactie! Maar ik heb alle Ingrid Black's al gelezen en wacht vol spanning op de volgende (die thrillers vind ik namelijk wel gaaf, hoewel ik ze ook echt niet 's avonds kan lezen). De laatste is 1,5 jaar geleden uitgekomen... dus hoop dat er weer 1 komt over een tijdje.
Ik heb Vaslav uit, prachtig!! En ga -ondanks eerdere berichten over andere boeken- nu aan De Gebroeders Leeuwenhart beginnen.
Ik heb Vaslav uit, prachtig!! En ga -ondanks eerdere berichten over andere boeken- nu aan De Gebroeders Leeuwenhart beginnen.
maandag 8 november 2010 om 22:11
quote:Fiorah schreef op 08 november 2010 @ 14:24:
Teigera, dank voor je reactie! Maar ik heb alle Ingrid Black's al gelezen en wacht vol spanning op de volgende (die thrillers vind ik namelijk wel gaaf, hoewel ik ze ook echt niet 's avonds kan lezen). De laatste is 1,5 jaar geleden uitgekomen... dus hoop dat er weer 1 komt over een tijdje.
Ik heb Vaslav uit, prachtig!! En ga -ondanks eerdere berichten over andere boeken- nu aan De Gebroeders Leeuwenhart beginnen.Heeeeerlijk!!! Heb je die nog nooit gelezen? Over kinderboeken kan ik een heel topic openen. Ik lees graag goede kinderboeken terug.
Ik heb Vaslav uit, prachtig!! En ga -ondanks eerdere berichten over andere boeken- nu aan De Gebroeders Leeuwenhart beginnen.Heeeeerlijk!!! Heb je die nog nooit gelezen? Over kinderboeken kan ik een heel topic openen. Ik lees graag goede kinderboeken terug.