Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:dolfje schreef op 02 november 2010 @ 08:05:

Ben bezig in Dood voor mij van Karen Rose.Ik vind haar boeken erg spannend maar er wordt rijkelijk gestrooid met namen en moordzaken etc dat ik de draad snel kwijt ben en niet meer precies weet hoe het zat in de eerdere boeken.

Je bedoelt zeker 'moord voor mij'.

Die heb ik ook gelezen, heel spannend maar inderdaad zoveel namen dat ik het gewoon niet meer leuk vond.
quote:Sam32 schreef op 02 november 2010 @ 05:41:

Net Op klaarlichte dag van Simone van der Vlugt gelezen. Erg mooi, spannend boek met een goede verhaallijn.

Vond het een vreselijk boek.

Snap ook totaal niet waarom het de publieksprijs heeft gewonnen.

Ben nu Spoorloos van Jane Casey aan het lezen.

Mwah... heeft mij nog niet echt te pakken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:Yvaatje schreef op 02 november 2010 @ 20:28:

[...]

Die heb ik ook gelezen, heel spannend maar inderdaad zoveel namen dat ik het gewoon niet meer leuk vond.Ja bedoelde idd Moord voor mij.
quote:calvijn1 schreef op 02 november 2010 @ 21:15:

[...]

.Snapte ik ook niet,vond het ook niet leuk.
Ik heb in de vakantie Het lied van leven en dood gelezen. Prachtig. Eindelijk weer eens een boek waarvan ik het jammer vond dat het uit was. Heb er nog lang aan gedacht.

Ben nu dus, ook van Marcelo Figueras, Kamtsjatka aan het lezen. Ben nog niet ver, maar heeft dezelfde structuur met veel korte hoofstukken. Waar ik eerst aan moest wennen maar wat ik nu erg fijn vind lezen. Want je kan dus ook even gauw een paar hoofdstukken lezen.

Ik reis met het OV naar het werk, dus dan lees ik altijd.

Zijn er hier ook mensen die gedichten lezen? En nog aanraders hebben?

Of verhalenbundels?
quote:Sam32 schreef op 02 november 2010 @ 05:41:

Net Op klaarlichte dag van Simone van der Vlugt gelezen. Erg mooi, spannend boek met een goede verhaallijn.Ik vond het wel een leuk boek.
Ik heb Lichtval van Nicolet Steemers uit. Prachtig boek! Heel anders dan haar boek Zachte heelmeesters, dat was echt bloedspannend, maar Lichtval is zo mooi omdat het een tragisch verhaal is. Wat mensen elkaar aan kunnen doen, heel aangrijpend. Goed beschreven personages ook.
quote:Yvaatje schreef op 02 november 2010 @ 20:28:

[...]

Die heb ik ook gelezen, heel spannend maar inderdaad zoveel namen dat ik het gewoon niet meer leuk vond.Ik heb vorige week de boeken Sterf voor mij en Schreeuw voor mij gelezen. Er komen inderdaad heel veel namen voorbij, dat maakt het best lastig te volgen. Maar ik vind Karen Rose wel een erg goede schrijfster!
quote:fleurtje schreef op 01 november 2010 @ 22:34:

Hey Mirremara, dat was toch geen vraa-haag? :-)

En als wel: ik zou het echt oprecht niet weten, echt niet!

Wat ik zelf (met de nadruk op zelf) goed vond, was Het verhaal van de hond in de nacht.

En Leni Saris natuurlijk. Onvolprezen Leni Saris.

Verder houd ik van Hart van Nederland en Pepijn Bierenbroodspot Van de hond in de nacht ga ik lezen, stond al op mijn lijstje. Leni Saris....nee: Cissy van Marxveldt!!
1x is genoeg
quote:calvijn1 schreef op 02 november 2010 @ 21:15:

[...]

Ben nu Spoorloos van Jane Casey aan het lezen.

Mwah... heeft mij nog niet echt te pakken.

Oh ja dat boek van v/d Vlugt.. het begint me nu te dagen. Ik heb me de eerste helft alleen maar lopen ergeren. Toch doorgeworsteld en ach..ik heb bij haar boeken altijd zoiets dat als ik maar hard mijn best doe en een half jaar ga schrijven dat iedereen dat soort boeken kan schrijven.

Ik vind het juist fijner als ik verrast word door het verhaal. Ik vond lichtval wel beter maar juist omdat ik daar zulke hoe verwachtingen van had, viel het tegen.
Nietsche en Kant lezen de krant vond ik leuk en Dalrymple wat me hier is aangeraden..op dezelfde vakantie gelezen en was onder de indruk. Gisteren in nieuwsuur was het een man die een boek had geschreven over het nieuwe fascisme (Wilders natuurlijk) dat boek wil ik ook graag lezen. Heeft iemand dat boek al gelezen?
quote:siesa schreef op 01 november 2010 @ 22:40:

[...]

Heb vanmiddag De eenzaamheid van de priemgetallen van Giordano gehaald. Is het wat?

Bijzonder boek, ik vond het geen topper maar het boeide me op één of andere manier toch wel enorm. Tja, beetje een apart boek... maar wel de moeite waard wat mij betreft. Benieuwd wat je er zelf van vindt.
De eenzaamheid van de Priemgetallen vond ik net een beetje teveel op effect geschreven.

Ammaniti's Ik haal je op ik neem je mee wel erg mooi.

En Chaim Potok, The Chosen, prachtig boek. Is alweer een tijdje geleden dat ik het gelezen heb.
Heeft iemand het boek van Natasja Kampusj (schrijf ik het juist) al gelezen?
quote:Witchke55 schreef op 03 november 2010 @ 20:03:

Heeft iemand het boek van Natasja Kampusj (schrijf ik het juist) al gelezen?

Kampusch, ja gelezen mooi en vooral indrukwekkend zoals zij het ook beschrijft en het geeft wat meer inzicht in die situatie, want het blijft zo abnormaal!

Aanrader!
quote:Marriss schreef op 03 november 2010 @ 15:58:

[...]

Bijzonder boek, ik vond het geen topper maar het boeide me op één of andere manier toch wel enorm. Tja, beetje een apart boek... maar wel de moeite waard wat mij betreft. Benieuwd wat je er zelf van vindt.Helemaal mee eens, moeilijk te omschrijven boek. Niet heel 'steilachteroverslaandmachtigmooi' maar meer dan alleen amusant. Snap je het nog?
Ik heb van iemand de Oslo-trilogie van Jo Nesbo te leen gekregen en begin zo meteen in De Roodborst.
quote:Jayla2 schreef op 03 november 2010 @ 14:46:

[...]

Ik heb vorige week de boeken Sterf voor mij en Schreeuw voor mij gelezen. Er komen inderdaad heel veel namen voorbij, dat maakt het best lastig te volgen. Maar ik vind Karen Rose wel een erg goede schrijfster!Ja ik ook wel,ik ben alleen af en toe de draad kwijt.Lees dan wel door en dan begint het vaak wel weer te dagen.
quote:iene02 schreef op 03 november 2010 @ 21:41:

Ik heb van iemand de Oslo-trilogie van Jo Nesbo te leen gekregen en begin zo meteen in De Roodborst.Grappig. Ik had nog nooit gehoord van Jo Nesbo, maar ik heb in mijn vakantie een boek van hem gelezen dat ik in het appartement had gevonden. Ik vond het spannend. Maar het einde nogal onwaarschijnlijk. Maar toch een onderhoudend boek. Ben benieuwd wat jij vindt.
Ik ben niet meer zo van de thrillers. Ze werken me een beetje op de zenuwen en als ik 's avonds thrillers lees, kan ik niet slapen. Heeft iemand hier wel eens iets van Ingrid Black gelezen?
Ingrid Black nog nooit gelezen.

Karen Rose heb ik gisteravond uitgelezen.Meestal vind ik het jammer als ik klaar ben met een boek maar bij deze was ik ondanks dat het spannend was blij.

Eerst volgende waar ik aan ga beginnen is De perfecte leugen van Emily Barr.

Heb ook nog Diep van Mo Hayder liggen,Mama Tandoori,Sneeuwval ,De babymakelaar en de nieuwste van Marion Pauw en dan nog een boek van Astrid Joosten en een jeugdboek dus kan voorlopig vooruit..(werk in een bibliotheek )
Vandaag weer naar de bieb. Ga daar 1 boek meenemen van Chantal van Gastel. (iets met verliefd in). Heb het tweede boek van haar ook ten uitleen van de bieb liggen. Dus ga ik ook lezen.

Maar eerst moet mini-shopaholic uit.
Heeft iemand hier wel eens iets van Santa Montefiori gelezen? Ik weet niet of ik het goed schrijf maar ben benieuwd of haar boeken de moeite ward zijn. Ik kan ook niet slapen van thrillers

Maar ik hou dus écht niet van chicklit.
quote:GeorgieBrown schreef op 04 november 2010 @ 17:31:

[...]

Grappig. Ik had nog nooit gehoord van Jo Nesbo, maar ik heb in mijn vakantie een boek van hem gelezen dat ik in het appartement had gevonden. Ik vond het spannend. Maar het einde nogal onwaarschijnlijk. Maar toch een onderhoudend boek. Ben benieuwd wat jij vindt.

Tot voor kort kende ik hem ook niet, maar had zijn naam wel eens gelezen ergens. Degene van wie ik ze geleend heb, vond ze ook spannend en omdat we wel redelijk dezelfde smaak hebben, had hij ze meegenomen.

Moet er nog een beetje inkomen, maar dat komt wel.

Welk boek heb jij gelezen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven