Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Fiorah schreef op 13 maart 2011 @ 14:32:

Welkom, Snoetepoet! Ik ken het boek niet. Is het wat?

@Tonkje - Je loopt een beetje achter .

Ik ben bezig in Alleen op de wereld. Ik heb de laatste tijd kennelijk aardig wat gelezen, want toen ik gister voor mijn kast stond, viel het me alles mee hoeveel ongelezen boeken er nog in stonden.

Goed zo meid. Kan je lekker weer in gaan slaan

Leuk de boekenweek. Kader Abdollah lijkt me wel weer de moeite waard. Heb al zijn boeken gelezen.
@Chatterly - . Maar de kast is vol! Ik heb trouwens net even geteld hoeveel ongelezen boeken er in mijn kast staan en dat aantal is zo gênant hoog, dat ik niet per se snel weer een boek hoef te kopen.
Net dit topic ontdekt. Ik lees zo veel mogelijk, lukt niet altijd, maar ik doe mijn best.

Ik lees op mijn e-reader nu langzaam aan alle boeken van Agatha Christie, sommige is herlezen, anderen zijn nieuw.

Vorige week "de keukenmeidenroman"gelezen, mooi boek.

Dit weekend in 1 ruk "het familieportret"van Jenna Blum. Erg aangrijpend boek over een vrouw in Weimar in de 2e wereldoorlog en haar dochter, die 50 jaar later probeert te achterhalen wat er nu precies gebeurd is met haar moeder.

Nu ligt "de vierde hand"van John Irving en "rode schoenen"van Joanne Harris nog klaar op mijn nachtkastje.
@Fiorah: dat heb ik ook wel een beetje. Ik heb een aantal jaar meer boeken gekocht dan ik las. Mede doordat ik op de middelbare school altijd alle pakketten aan grote lijster, blackbirds etc kocht.

Ik probeer nu al een paar jaar om voor elk boek dat ik nieuw koop en lees ook een boek uit de kast te lezen. Dat lukt nog niet helemaal, maar dit jaar zit ik op 7 boeken gelezen, 2 boeken gekocht. Dat begint er dus op te lijken.

Al wil ik nu natuurlijk nog een boek voor de boekenweek en ik vlieg dit weekend naar Schotland en daar zijn de boeken altijd heerlijk goedkoop en nu ik de lijsters noemde ben ik geneigd om daar ook nog even te kijken of ik nog wat goedkope boeken kan kopen.
Bij de Bruna veel aanbiedingen. Heb 3 paperbacks van 5,95 gekocht. Gooische vrouwen, hoe het begon. Portret in sepia van Allende en Tussen zussen van Rita Spijker en ik kreeg het Boekenweekgeschenk alvast mee
Ik heb De spotgaai(de hongerspelen deel 3) uitgelezen,vond deel 1 en 2 meteen geweldig maar bij deel 3 duurde het even en ik vond het eigenlijk te heftig,zeker als je je bedenkt dat het een jeugdboek is.

Morgen begin ik aan de nieuwe Marianne en Theo Hoogstraten.
quote:girl29 schreef op 10 maart 2011 @ 09:16:

Iemand haantjes al gelezen? Wat vonden jullie ervan? Ik vind het een luchtig wegleesboek. Manier van schrijven van kluun hou ik wel van. Ik heb ook het diner liggen, nog nooit iets van koch gelezen dat moet nu maar eens gebeuren.Ik vond er niks aan maar vond de andere boeken ook niks,heb er niks mee.
Ik lees nu De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson. Geniaal boek, vind het hilarisch! Had hoge verwachtingen, las er een paar weken geleden al wat over, maar wou wachten tot de boekenweek. Ik vind het dan leuk om iets speciaals te kopen. Maar het is nog beter dan ik verwacht had!
Dat klinkt als een leuk boek, misschien wordt dat wel mijn boekenweek keuze voor dit jaar.

Iemand het boekenweekessay al gelezen?
Leuk om te lezen Effie-O, ik zag 't liggen op Schiphol en ik dacht ook dat het wel wat kon zijn. Zet 't meteen op mijn lijstje!

Heb net Bruidsvlucht uitgelezen. Had de film al gezien, maar toch vond ik het boek nog wel boeiend. Zat goed in elkaar.

Ben nog bezig in Eten, Bidden, Beminnen, maar omdat ik dat toch een klein beetje gezever vind ga ik nu beginnen in Hypnose.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 17 maart 2011 @ 11:00:

Dat klinkt als een leuk boek, misschien wordt dat wel mijn boekenweek keuze voor dit jaar.

Iemand het boekenweekessay al gelezen?Nee, wel een paar stukjes uit het boekenweekgeschenk. Beetje sneu zo slecht.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Zoooo, Alleen op de wereld is uit. Hoe nu verder?

Oh, en hoe zijn hier de ervaringen met Umberto Eco? Niet met hemzelf (hoewel, als die interessant zijn, ben ik ook nieuwsgierig natuurlijk) maar met zijn boeken.
Vorige week heb ik "Echte wereld" van Natsuo Kirino gelezen. Niet alleen spannend en verrassende wendingen, maar het geeft ook een mooi inkijkje in Japanse gebruiken en de manier van leven. Toch heel anders dan de onze en dus is het ook een heel ander boek dan westerse thrillers.

Het boek van Boris Dittrich heb ik maar even opzij gelegd, het kan me niet boeien. Denk dat ik het ook maar opgeef. Ik ben eergisteren begonnen in "Kleine bij" van Chris Cleave en ben tot nu toe erg onder de indruk. Zat te lezen in het vliegtuig en moest al bijna huilen (wat ik dan weer een beetje genant vond in een vol vliegtuig, dus heb het boek maar even weggelegd).
Ik ben nu aan het lezen in 'De minnaar' (L'amant) van M. Duras.
Ik heb Een fractie van het geheel van Steve Tolz uit. Ik vond het een fijn boek om te lezen, lekker dik ook.

Daarna Ik ben niet bang van Niccolo Ammaniti gelezen. Die had ik vorige week gekocht in de Albert Heijn voor 7 euro. Natuurlijk veel van gehoord vorig jaar, toen kon je er echt niet om heen als je in de boekhandel kwam. Ik vond het een leuk boek en fijn om te lezen, hij heeft wel een opvallende stijl, maar mijn verwachtingen waren misschien wel iets te hoog door alle positieve geluiden.

Vrijdag vloog ik naar het buitenland voor een bruiloft, maar voor ik op schiphol was met de trein was ik al halverwege het boek, dus op schiphol nog snel Een keukenmeidenroman gekocht van Kathryn Stockett (geloof ik). Halverwege de vlucht was mijn boek inderdaad uit en ben ik aan mijn tweede aankoop begonnen. Wat een gaaf boek, ik wordt echt meegetrokken naar de jaren 60 in Amerika.

Mijn vriend heeft ondertussen De Kraai gelezen van Kader Abdollah, het boekenweekgeschenk. Na 10 pagina's zei hij dat hij er niet doorheen ging komen, maar vervolgens had hij het boek zo uit.

Op het vliegveld voor de terugvlucht hadden we wat tijd over en vervolgens heb ik dus nog 2 boeken gekocht omdat het zo leuk is om in de boekhandel rond te lopen en ik me niet in kon houden ;).
Leuk topic, mijn verlanglijstje bij bol.com word steeds langer

Ik probeer meestal wel te wachten tot er een voordeeleditie komt, vind het altijd zo zonde als ik een boek voor 20 euro koop en 4 maanden later ligt ie voor 12,50.. Hollandse zuunigheid he

Ben bezig in 'Een keukenmeiden roman', tot nu toe weet het me wel te boeien.
quote:_maris_ schreef op 07 maart 2011 @ 16:34:

Gedverderre, zit ik lekker in de Hongerspelen te lezen, gaat ie van pagina 24 ineens naar pagina 73... Bol.com gebeld, daar had ik 'm gekocht... moet ik deze terug sturen en een nieuwe bestellen. Irritant, zat er net lekker in en had echt zin om dit boek te gaan lezen!quote:_maris_ schreef op 09 maart 2011 @ 16:04:

[...]

Poging 2!

Opnieuw besteld, vanmiddag bezorgd. Fijn! (en zo te zien, nu wel met goeie paginanummering )Nou ja zeg, wééér niet!! Wát irritant zeg. Gaat ie ineens van pagina 144 terug naar 120. En verderop begint ie weer met 169. Wat betekent dat pagina 144 - 169 ontbreken. Oeh wat ben ik hier sjaggerijnig van. En hij is ook niet in mn bieb.
Oh wat balen maris!

Ik ben in de nieuwste Loes den Hollander bezig,weer een lekkere weglezer die heb ik vandaag denk ik wel uit.
Heb Loes den Hollander nu al uit.Zat lekker buiten in de zon.

De volgende die ik pak is of de nieuwe Marion Bloem,Michael Robotham of Rachel Shukert.Straks maar eens kijken...
quote:Effie_O schreef op 17 maart 2011 @ 09:55:

Ik lees nu De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson. Geniaal boek, vind het hilarisch!

En het bleef geweldig! Aandoenlijke personages, spannend verhaal (zonder thriller-achtig te worden), beetje bizar, licht politiek tintje door verzonnen ontmoetingen met grote leiders uit de afgelopen 100 jaar. Komisch gebracht, dat wel!

Heb er erg om kunnen lachen, meegeleefd en ontzettend van genoten. Voor mij een van de betere boeken!
[quote]Eva82 schreef op 21 maart 2011 @ 16:37:

Leuk topic, mijn verlanglijstje bij bol.com word steeds langer

Niet bestellen bij bol maar bij het bo*ekenwarenhuis.Daar hoef je namelijk geen bezorgkosten te betalen. Wel een goede service.
Fiorah, ik houd wel van Umberto Eco (zijn boeken dan he ). Ik heb De slinger van Foucault, Het eiland van de vorige dag en uiteraard De naam van de roos gelezen. Vond ze allemaal mooi.

Effie-O, klinkt heel goed!

Ik heb net het derde deel van Harry Potter gelezen. Beetje laat, realiseer ik me, maar beter laat dan nooit. Erg leuk, heerlijke ontspanning.
Bedankt voor de tip Hazelnoot! Ik heb Hongerspelen nu maar daar besteld, hopelijk doen zij wél aan juiste paginanummering

Heb ook meteen Het Familieportret van Jenna Blum en Krachtmeting van Loes den Hollander besteld
@_maris_ - Maar je hebt toch wel je geld teruggekregen voor de Hongerspelen?

@Sasati - Ik ben benieuwd! Ik sta even vast qua lezen... maar de nieuwste van Umberto ligt wel al klaar.
Jawel, maar het is gewoon vervelend. Zit je lekker te lezen, moet je noodgedwongen stoppen en je kan pas 2 dagen later weer verder. En tsja, dat dat een keer gebeurt... maar 2x bij hetzelfde boek !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven