Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Maris, ongelofelijk inderdaad, dat dat twee keer gebeurd.
Twee keer? Dat is irritant. Dat zouden ze dan eigenlijk even voor je moeten checken, lijkt me. Alleen als je uit dezelfde levering besteld hebt, loop je natuurlijk het risico dat het vaker dan eens gebeurt... hopelijk is het nu klaar!!
Ik zit nog middenin de Inkt-trilogie van Cornalia Funke. Drie goed lijvige boeken en erg lekker weglezen (kinderboeken) en lekker spannend en fantasievol.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:tonkje schreef op 24 maart 2011 @ 16:21:

Ik zit nog middenin de Inkt-trilogie van Cornalia Funke. Drie goed lijvige boeken en erg lekker weglezen (kinderboeken) en lekker spannend en fantasievol.

Tonkje is dat een nieuwe trilogie over een fantasy wereld?Geloof dat het reckless heet.

Zo ja daar heb ik vandaag het eerste deel van gereserveerd in de bieb.

Ben vanmiddag begonnen in Boetedoening van Michael Robotham,

begint goed.
Ik lees nu I know why the caged bird sings van Maya Angelou. Wat een heftig verhaal is dat, zeg!
quote:dolfje schreef op 24 maart 2011 @ 18:29:

[...]

Tonkje is dat een nieuwe trilogie over een fantasy wereld?Geloof dat het reckless heet.

Zo ja daar heb ik vandaag het eerste deel van gereserveerd in de bieb.

Reckless is weer een andere serie van deze schrijfster.

Ik heb daar wel een keer een boekenlegger van gekregen, maar ik ken deze boeken verder niet. De Inkt-trilogie is de serie daarvoor en staat helemaal los van Reckless.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Net Hypnose van Lars Kepler uitgelezen. Lekker spannende thriller. Verrassende wendingen, tot het eind aan toe spannend. Paar verhaallijnen werden uiteindelijk een beetje afgeraffeld, maar toch een goed boek. Aanrader.

Even zien waar ik nu in ga beginnen. Ik heb Zaterdag van Ian McEwan liggen. Of misschien dat ik toch of Kind 44 of Eten, Bidden, Beminnen uitlees. Anders moet ik morgen even naar de bieb.
Net begonnen in Verloren zoon van Lieneke Dijkzeul,lekker in de zon gezeten en het leest weer lekker weg.
Ik heb vandaag De Hongerspelen uitgelezen, heerlijk in de zon. Ondanks dat ik sommige details wat ongeloofwaardig vond af en toe (maar ook weer niet echt storend) vond ik het wel spannend en ga ik zeker het vervolg lezen.

Ik weet nog niet wat ik nu ga lezen, ik heb de laatste tijd vrij veel boeken gekocht en heb geloof ik nog wel een stuk of 7 in de kast staan waar ik in kan gaan beginnen. Wordt vervolgd dus.
quote:_maris_ schreef op 27 maart 2011 @ 17:01:

Ik heb vandaag De Hongerspelen uitgelezen, heerlijk in de zon. Ondanks dat ik sommige details wat ongeloofwaardig vond af en toe (maar ook weer niet echt storend) vond ik het wel spannend en ga ik zeker het vervolg lezen.

.En zaten nu wel alle pagina's er in?
Yep
Ik heb een keukenmeidenroman uit, nu beginnen aan een boek wat echt bij het seizoen past: Vier wintervertellingen van Gerard Reve :D
De laatste tijd heb ik best veel gelezen. Jens Lapidus, Snel Geld en Bloedlink, heb ik uit. Vond ik beide wel oke. De schrijfstijl moest even wennen, hele korte zinnen en veel straattaal. Daarna de trilogie van Jo Nesbo gelezen, waarvan ik Dodelijk Patroon de beste vond.

En nu ben ik bezig in Eten, Bidden en Beminnen. Het eerste deel t/m Italie vond ik leuk, maar nu is ze aangekomen in India en daar kan ik mijn hoofd echt niet bij houden. Wat een gezemel! Jammer, want als het verder was gegaan zoals in Italie, had ik het volgens mij gisteren meteen uitgelezen.

Hierna heb ik nog een hele stapel liggen, maar eigenlijk ben ik heel nieuwsgierig naar 1q84. Denk dat ik die ga bestellen.
quote:iene02 schreef op 28 maart 2011 @ 08:47:

En nu ben ik bezig in Eten, Bidden en Beminnen. Het eerste deel t/m Italie vond ik leuk, maar nu is ze aangekomen in India en daar kan ik mijn hoofd echt niet bij houden. Wat een gezemel! Jammer, want als het verder was gegaan zoals in Italie, had ik het volgens mij gisteren meteen uitgelezen.Dit heb ik dus ook. Ze zemelde in Italië ook wel, maar daar ging het tenminste nog over eten . Nu heb ik zoiets van: ik heb genoeg aan mezelf. Hou eens op met dat gezeur.
Had ik ook met Eten, bidden, beminnen. Heb alleen het stukje Italië gelezen, en toen de film gekeken Ik ben halverwege Een Keukenmeidenroman, en heb gisteren in de zon De Eenzaamheid van de Priemgetallen van Paolo Giordiano gelezen, lag al heel lang in de kast. Apart, mooi boek, had het wel zo uit.
Ik lees 'Yes man' van Danny Wallace (is ook verfilmd). Ben net begonnen, maar vind het concept al supergrappig dus ik ben heel hoopvol!
Ik lees op dit moment "De Nieuwe IJstijd" van K.S. Robinson. Vind het wel spannend, maar hele stukken sla ik ook over, omdat het vaak erg technisch/wetenschappelijk is. En ik vraag me af of het toch een vervolg op iets is, omdat er heel veel gebeurtenissen uit het verleden van de hoofdpersoon zijdelings worden aangestipt, en dan moet de lezer maar begrijpen waar dat allemaal over gaat. Weet iemand dat toevallig?
..
Zomerhuis met zewmbad (Koch)...

Heeft iemand 'm gelezen en wat vond je ervan?
Maandag naar de bieb geweest en 3 boeken gehaald. Genesis en Verbroken van Karin Slaughter en Donker Geheim van Elia Barcelo. Ben nu halverwege Genesis en ik kan me moeilijk losrukken.
Leuk, ik lees ook graag van Karin Slaughter, maar heb ze nu eerst allemaal gehad, geloof ik (heb een beetje slecht geheugen en vergeet vaak wat ik gelezen heb).

Eten, bidden en beminnen heb ik maar even aan de kant gelegd, heb een Jeffrey Deaver uit de kast getrokken.
Ik lees Lelieblank Scharlakenrood. Tot zover erg leuk, maar een flinke pil dus ik ben nog wel even bezig.
Genesis uit. Spannend! En het is geweldig weer om met een boek buiten te zitten, dus ga meteen verder in Verbroken.
Verbroken ook uit. Ben nu helemaal weer into karen Slaughter, maar nu moet ik vast weer een tijdje wachten. Of was dit niet het laatste boek? Weet iemand dat?

Heb nu Elia Barcelo nog liggen, maar dat is volgens mij ook (soort van) een thriller. Misschien vanmiddag even naar de bieb, want wil nu liever een ander genre tussendoor.
Je houdt het tempo er lekker in GB.

Ik kom even niet aan lezen toe, maar wel een vakantie geboekt voor het eind van de maand, ik heb nu alweer zin om naar de boekhandel te gaan om mijn boeken voor de vakantie uit te zoeken :D
Oh lekker Kaaaaatje, lezen op vakantie, heerlijk. Waar ga je heen??

Ik heb Krachtmeting van Loes den Hollander vandaag gelezen. Vond 'm niet erg pakkend. Denk niet dat ik nog weer iets van haar ga lezen.

Ik kreeg door GB zin in een Karin Slaughter heb Versplinterd nog liggen. Maar die blijk ik te hebben uitgeleend aan een vriendin, was ik vergeten. Toen gekozen voor Daglicht van Marion Pauw. Heb wel zin in een makkelijk-weglezer. Heb tot nu toe alleen Zondaarskind gelezen van haar, en die vond ik wel leuk. Geen hoogstandje, maar gewoon, leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven