Entertainment alle pijlers

Ik vertrek

27-10-2012 21:54 1396 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die ook kijkt?
Ik vraa me altijd af: Ze gaan hier weg omdat het te stresserig is, vervolgens zie ik niks dan stress en problemen aldaar.

Volgens mij is het nergens zo rustig als hier in Nederland, met je baan met vaste werktijden, taal die je spreekt enzovoort
quote:pearle schreef op 29 oktober 2012 @ 14:34:

Ik vraa me altijd af: Ze gaan hier weg omdat het te stresserig is, vervolgens zie ik niks dan stress en problemen aldaar.

Volgens mij is het nergens zo rustig als hier in Nederland, met je baan met vaste werktijden, taal die je spreekt enzovoortHelemaal mee eens. Zeker als je ook nog eens in de horeca gaat werken, en al helemaal als je daar geen ervaring mee hebt.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dubiootje, meende je dat nou dat je dit nog niet kende?

Wij kijken het hier al jaren. Ge-wel-dig. Dit was weer een klassiek voorbeeld van hoe het niet moet. Ik vond het meest tenenkrommende stuk dat die zoon moest bellen over de ontplofte wasmachine. En ook nog op zijn kop kreeg dat hij z'n mond voorbij had gepraat over de oorzaak. Sneu. Leer dan zelf eerst eens goed Frans. Want hoe de vrouw praatte... Aaargh!

Uit de oude series, wat me het meest is bijgebleven: gezin emigreert naar Oostenrijk om een pannenkoekenrestaurant te beginnen. Moeder overlijdt kort daarna aan de gevolgen van borstkanker. En dan die terugblik met die vader en die kinderen...
De meeste mensen onderschatten ondernemerschap. Die zien alleen de keiharde pegels die binnenkomen. Niet dat ze daarvoor veel meer uren dan in loondienst moeten ploeteren en ook niet dat er van iedere euro die ze verdienen minder dan de helft overblijft na belasting, investering enz... En dan zitten ze ook nog eens in een land waar alles anders geregeld is dan in hun eigen land en spreken ze de taal nauwelijks.
quote:leentjedb schreef op 29 oktober 2012 @ 16:27:

De meeste mensen onderschatten ondernemerschap. Die zien alleen de keiharde pegels die binnenkomen. Niet dat ze daarvoor veel meer uren dan in loondienst moeten ploeteren en ook niet dat er van iedere euro die ze verdienen minder dan de helft overblijft na belasting, investering enz... En dan zitten ze ook nog eens in een land waar alles anders geregeld is dan in hun eigen land en spreken ze de taal nauwelijks.Psies, een en al ellende
Poep, wie heeft jou gescheten?
Maar eerlijk is eerlijk: het zijn juist diegenen die het onderschatten die het programma tot een succes maken. Af en toe een positief verhaal ertussen is leuk, maar de rampverhalen zijn leuker.
Verbouwingskosten die oplopen en dan nog verbaasd zijn...de taal eigenlijk niet spreken (tis toch eigenlijk erg als je je kind t woord moet laten doen aan de telefoon)...een dubbele boeking (alsof ze zoveel te verhuren hadden...hoe krijg je het voor elkaar) en dan dus je huis maar verhuren...ik verbaas me er toch altijd weer over.
Djeez, wat een inrichting! Al kreeg ik geld toe, geen haar op m'n hoofd die daar wil slapen. 't Lijkt eerder een strafkamp voor moeilijk opvoedbaren.
Nee, en dan het eten: Erg uitnodigend... nou nee laat toch maar.

Misschien verstandig om een tekstschrijver in de arm nemen?

"De gastheer en gastvrouw kunnen u tegen betaling uitnodigen om met hen mee te dineren (table d’hôtes).

Men mag niet à la carte serveren en iedereen dient aan één tafel te zitten; anders zou het een hotel c.q. restaurant worden en zou er oneerlijke concurrentie met de HoReCa ontstaan.

Verder biedt het de toerist de mogelijkheid kennis te maken met de Franse manier van leven en met de echte Franse keuken.

Uiteraard is de sfeer altijd heel gemoedelijk en persoonlijk; aan tafel worden in de regel alle wereldproblemen opgelost; kortom een sfeer die de meeste hotels niet kunnen bieden"
Ehhh... Dus. Leuk. Not.
Nog niet alles gelezen maar vind het echt een leuke serie Ik zal even wat nuttigs verzinnen om mee te schrijven
quote:miloo schreef op 30 oktober 2012 @ 18:06:

Nee, en dan het eten: Erg uitnodigend... nou nee laat toch maar.

Misschien verstandig om een tekstschrijver in de arm nemen?

"De gastheer en gastvrouw kunnen u tegen betaling uitnodigen om met hen mee te dineren (table d’hôtes).

Men mag niet à la carte serveren en iedereen dient aan één tafel te zitten; anders zou het een hotel c.q. restaurant worden en zou er oneerlijke concurrentie met de HoReCa ontstaan.

Verder biedt het de toerist de mogelijkheid kennis te maken met de Franse manier van leven en met de echte Franse keuken.

Uiteraard is de sfeer altijd heel gemoedelijk en persoonlijk; aan tafel worden in de regel alle wereldproblemen opgelost; kortom een sfeer die de meeste hotels niet kunnen bieden"pfff... deze tekst zou echt veel vlotter en hartelijker overkomen, als ze gewoon in de wij-vorm zouden schrijven ipv in de 3e persoon. Zo afstandelijk... lijkt wel een hotel
Komen jullie ook?
Ik vind hier dingen van.
Ja hoor
Are we alone?
Vast niet
Ik vind hier dingen van.
Wat mooi daar!
Ik vind hier dingen van.
Moet nog wel een hoop gebeuren
Ze lijken me wel goed voorbereid. wat jammer nou
Ik vind hier dingen van.
Haha ja saab!
Ik kijk. Wow, ELKE maand een weekendje weg met de vriendengroep. Wel leuk, maar erg vaak.

En wat een leuke blokken hebben ze voor het speelkasteel.
Dat zei ik ook meteen, Caaf
Ga in therapie!
Ohh wat veel werk
Of is het Saab?
Ga in therapie!
Van die grote schuur kunnen ze toch ook een sanitairgebouw maken in stijl?
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven