Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1559 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
Qeslisabeth87 schreef:
24-09-2025 19:53
Niet goed opgelet.
In de serie ging het er juist over dat zus in het verhoor bij de politie had gezegd dat ze recent ruzie had gehad met haar broer (een doodnormale broer en zus ruzie) maar dat de advocaat van de dader dat helemaal uit z’n verband rukte voor de verdediging, alsof broer gewelddadig was. En hoe moeilijk het is dat je dat als slachtoffers dan moet aanhoren in een rechtszaal zonder dat je daar dan iets op kan zeggen.
Jemig, inderdaad niet goed opgelet.

Was inderdaad een doodnormale broer-zus ruzie dat de advocaat misbruikte
Frankly my dear, I don"t give a damn
Leuk dit topic, heb weer wat inspiratie opgedaan!

Mooie docu serie inderdaad Verward, geeft ook heel goed weer welke problemen actueel zijn binnen de opvang en begeleiding van verwarde mensen (ik werk in de ggz, ken ook enkele casussen uit de serie).

Wel benieuwd, als jullie een top 3 zouden moeten noemen van beste docu’s allertijden, welke zouden daar dan instaan?
Bij mij in ieder geval bowling for columbine en man on wire
Qeslisabeth87 schreef:
24-09-2025 20:48
Leuk dit topic, heb weer wat inspiratie opgedaan!

Mooie docu serie inderdaad Verward, geeft ook heel goed weer welke problemen actueel zijn binnen de opvang en begeleiding van verwarde mensen (ik werk in de ggz, ken ook enkele casussen uit de serie).

Wel benieuwd, als jullie een top 3 zouden moeten noemen van beste docu’s allertijden, welke zouden daar dan instaan?
Bij mij in ieder geval bowling for columbine en man on wire
Dit lijkt me niet geschikt in dit topic. Dan loopt alles door elkaar is mijn idee. Maar het is wel leuk als je daar een nieuw topic over opent.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Irregular_Choice schreef:
23-09-2025 16:17
Die van orkaan Katrina vond ik ook erg indrukwekkend. Nooit echt begrepen dat het niet kwam door die orkaan, maar door die dijkdoorbraken achteraf. Die orkaan zelf had eigenlijk maar weinig schade aangericht. De nasleep is ook echt vreselijk voor die mensen die daar woonden.
De grenfell toren vind ik ook echt bizar! Hoe heeft dat zo fout kunnen gaan? Hoe kan het dat dat materiaal daar gebruikt was. Echt een verschrikkelijk drama…

En bedoel je de docu over de tornado in Joplin? The twister : caught in the storm? Die heb ik ook gezien inderdaad. Ik blijf dit soort natuurgeweld fascinerend vinden.
Die van de aanslagen in Londen heb ik nog niet gezien, staat nog in mijn lijst.
deze inderdaad :)

En de rabbithole gaat door! :p Docu van carlo gekeken. Oef die moeder :( en bizar dat ze ermee weg komen! Slachtofferhulp ook gekeken. Wat een baan hebben die mensen en wat een ellende kom je dan tegen. Daarna ben ik gestart aan een docuserie over 9/11 op Netflix maar daar had ik toch even de focus niet voor dus terug gegaan naar NPO.
Dubbel gestraft van Jessica Villerius gekeken (en nu wil ik die op videoland ook kijken) en nu bezig met Verward. Ik dacht dat ik die al gekeken had maar blijkbaar niet volledig. Ik vind haar docu's zo goed!
Yildizlar2 schreef:
19-09-2025 19:10
De moeder die toch ook wel wat bedenkelijke appjes had gestuurd . Die partner was de dader zonder meer maar die relatie was wel enorm toxisch
Wat had ze gestuurd dan? Mag ook in een pb. Ik kan het niet zo gauw terugvinden in de afleveringen.
Azura schreef:
25-09-2025 12:40
Wat had ze gestuurd dan? Mag ook in een pb. Ik kan het niet zo gauw terugvinden in de afleveringen.
Iets met kkrjong over dat babietje :cry:
calvijn1 schreef:
25-09-2025 13:15
Iets met kkrjong over dat babietje :cry:
Nee?! Wat erg!

Aanvulling: heb het uiteindelijk teruggevonden en dat stukje uit haar app komt vanuit de Telegraaf. Die krant vertrouw ik sowieso niet en zet grote vraagtekens bij de waarheid daarvan. Heel goed mogelijk dat de Telegraaf dat in een heel andere context heeft geplaatst.
Nou ze deed er volgens mij ook nog een verwensing bij .
Azura schreef:
25-09-2025 16:15
Nee?! Wat erg!

Aanvulling: heb het uiteindelijk teruggevonden en dat stukje uit haar app komt vanuit de Telegraaf. Die krant vertrouw ik sowieso niet en zet grote vraagtekens bij de waarheid daarvan. Heel goed mogelijk dat de Telegraaf dat in een heel andere context heeft geplaatst.
Nee, dat geloof ik niet.
Ik ga hem nu terug kijken

Edit: je hebt gelijk dat de Telegraaf het niet in de juiste context had gezet.

"Naam kindje Kkrjong" stond er in die app

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven