Entertainment alle pijlers

Indrukwekkende documentaires deel 2

06-06-2020 17:20 1555 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het topic met tips voor goede documentaires.

Hier komen we vandaan: entertainment/indrukwekkende-documentai ... ages/57646
MissNuada schreef:
19-09-2025 22:38
Voor de mensen die Unknown Numbers hebben gekeken en idee hebben dat ze nog info misten:

https://www.youtube.com/watch?v=iAikQ80UedU

Ze is een bekende truecrime podcaster en heeft gehele politierapport opgevraagd en oa meer dan 1000 pagina's aan textberichten gekregen en meer bodycambeelden.
Het is allemaal nog erger dan in de docu te zien was, de berichten qua inhoud waren mild bij Netflix, in het echt was deze vrouw echt nasty.

Podcaster zet ook andere info en niet getoonde berichten langs de tijdlijn van de docu en dit is de eerste keer dat ik echt nieuwe dingen heb gehoord, het is echt :-? Ook is er meer dan een half uur aan beeldmateriaal te zien aan het eind.
Ik heb eindelijk gisteren de docu afgekeken en ik vond het zo raar. Zijn die vader en dochter zo in de ontkenningsfase dat ze niet goed beseffen wat echtgenoot/moeder heeft gedaan?! Ik zou woest zijn geworden maar ze leken het gewoon als ern feit aan te nemen en niet eens boos te zijn?! En waarom was het rechtssysteem zo mild? Kreeg die video van Rotten Mango ook bij mijn aanbevolen, vind haar wel goed, zal er binnenkort eens voor gaan zitten.
Even onzichtbaar, ben bang dat mijn tekst anders verwijderd wordt ivm spoilers.

Die vader was toch ook vrij woest? Toen die agent in huis was en het vertelde, kwam die vader later binnen en was nou niet bepaald vriendelijk. Hij wilde haar ook meteen uit huis hebben (had haar ouders gebeld), want hij was bang haar wat aan te doen. En in de interviews met hem was hij ook niet heel mild vond ik. Ze zijn ook meteen uit elkaar gegaan. Dochter vond ik wel heel mild inderdaad, maar dat is denk ik ook de leeftijd en ze heeft een andere band natuurlijk. Het is haar moeder, daar neem je lastiger afscheid van dan van een echtgenoot denk ik. Ze wil toch loyaal blijven ook, denk ik.
Nostromo schreef:
19-09-2025 22:59
Dat scheldwoord wat ze geappt had, was dat naar haar partner bedoeld of voor haar kind? Dat kreeg ik niet helemaal mee tijdens het kijken.
Ik begreep dat ze dat over het kind zei. Of misschien 1 van de andere kinderen want kan me niet voorstellen dat je zoiets over een baby'tje zou zeggen.
xiongmao schreef:
20-09-2025 08:48
Ik begreep dat ze dat over het kind zei. Of misschien 1 van de andere kinderen want kan me niet voorstellen dat je zoiets over een baby'tje zou zeggen.
Wat ik begreep het baby’tje vandaar mijn rot gevoel er over .
Graze schreef:
19-09-2025 23:03
Ik heb eindelijk gisteren de docu afgekeken en ik vond het zo raar. Zijn die vader en dochter zo in de ontkenningsfase dat ze niet goed beseffen wat echtgenoot/moeder heeft gedaan?! Ik zou woest zijn geworden maar ze leken het gewoon als ern feit aan te nemen en niet eens boos te zijn?! En waarom was het rechtssysteem zo mild? Kreeg die video van Rotten Mango ook bij mijn aanbevolen, vind haar wel goed, zal er binnenkort eens voor gaan zitten.
Ook in het wit:

Die agent was in eerste instantie dus ook erg vaag en mild vooral tegen Lauren. Daarnaast, als je luistert naar hoe die moeder alles goed lult/minder erg probeert te laten lijken, dat meisje en die vader hebben al jaren en jaren manipulatiemishandeling ondergaan.

Later is die vader ook echt kwaad en het is dat er agenten in dat huis zijn anders was hij ws echt wel gaan schreeuwen.
Yildizlar2 schreef:
20-09-2025 09:37
Heel naar idd :|
"It's a fool that looks for logic in the chambers of the human heart."
Ik kijk de docu over de moord op Carlo.

Dat die advocaat zegt: hele normale jongens, had iedereen kunnen overkomen. Dat je dus opeens zo agressief worden dat je iemand doodtrapt. Sorry, maar nee! En al helemaal niet daarna er niet kapot van zijn maar monden dicht en net doen alsof je niks weet.

En die Mees. Klinkt precies als mannetje uit het Gooi. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Vooral die toon.

Vreemd dat de docu niet de afgeluisterde appjes/telefoontjes bespreekt. Ik kan me herinneren dat daar echt duidelijk in werd dat ze afspraken te zwijgen want dan kunnen ze ons niks.

In sommige Amerikaanse staten hebben ze een wet dat als je allebei aanwezig was, het niet uitmaakt wie het echt heeft gedaan. Je krijgt dan beide de zware straf. Soms denk je dan hij was alleen de chauffeur maar in een geval als dit zou het goed zijn. Gezamenlijke verantwoordelijkheid.
Ik ben de serie Verward aan hetvkijken op npostart.
Erg indrukwekkend
Frankly my dear, I don"t give a damn
Yildizlar2 schreef:
20-09-2025 09:37
Deze opmerking/app zorgde er ook voor dat mensen zich tegen háár gingen keren
xiongmao schreef:
21-09-2025 21:32

Dat die advocaat zegt: hele normale jongens, had iedereen kunnen overkomen. Dat je dus opeens zo agressief worden dat je iemand doodtrapt. Sorry, maar nee! En al helemaal niet daarna er niet kapot van zijn maar monden dicht en net doen alsof je niks weet.

En die Mees. Klinkt precies als mannetje uit het Gooi. Geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Vooral die toon.

Vreemd dat de docu niet de afgeluisterde appjes/telefoontjes bespreekt. Ik kan me herinneren dat daar echt duidelijk in werd dat ze afspraken te zwijgen want dan kunnen ze ons niks.

In sommige Amerikaanse staten hebben ze een wet dat als je allebei aanwezig was, het niet uitmaakt wie het echt heeft gedaan. Je krijgt dan beide de zware straf. Soms denk je dan hij was alleen de chauffeur maar in een geval als dit zou het goed zijn. Gezamenlijke verantwoordelijkheid.
Dat snap ik inderdaad ook echt niet. Allemaal niks zeggen? Dan allemaal een hoge straf inderdaad. Misschien dat er dan iemand zijn mond open gaat doen. Absurd dat je gewoon iemand kan vermoorden en je ermee weg komt. En je je gewoon tussen de mensen mag begeven en het rustig nog eens kan doen. Vreselijk voor die ouders en alle andere nabestaanden ook. Die zijn nu de enige die gestraft zijn en levenslang hebben. De rest is er mee weg gekomen door elkaar de hand boven het hoofd te houden bij een moord. Onbegrijpelijk…het gaat om moord. Niet om een fiets die ze gestolen hebben.

Hetzelfde met de moord op Sanda Dia. Werkstraffen en wat boetes! Bizar dat dat de straf kan zijn voor een moord…
calvijn1 schreef:
22-09-2025 00:19
Deze opmerking/app zorgde er ook voor dat mensen zich tegen háár gingen keren
Klopt en ook zijn verdediging gebruikte het . Grootste slachtoffer blijft het baby’tje .
xiongmao schreef:
21-09-2025 21:32

Bizar he?
calvijn1 schreef:
22-09-2025 00:17
Ik ben de serie Verward aan hetvkijken op npostart.
Erg indrukwekkend
Heel goed is deze! Geeft veel inzicht!

Ik ben de laatste paar dagen in een rabbithole op Netflix gedoken. De docu over de tornado in Jesop gekeken, het 4 luik over Orkaan Katrina, de brand in de Greenfield(?) toren in Londen en die over de 7/7 aanslagen in Londen. Allemaal op hun eigen manier heel interessant!

Vanavond ga ik aan die van Carlo beginnen denk ik.
calvijn1 schreef:
19-09-2025 21:11
Ik zit deel 1 nu te kijken.
Heb wel te doen met dat stel waarvan de man een dwarslaesie heeft gekregen.
Hardwerkende mensen en dan zo getroffen worden.

Ik vind Rutger wel veroordelend overkomen idd
Eens. En ik snap de opmerkingen over dat hij veroordelend overkomt. Wel heb ik de indruk dat hij dit niet bij iedereen doet zoals die mensen met de dwarsleasie. Later heeft hij ook nog gesprekken met een gezin waarvan de man ernstig ziek is. Maar bij die ene meneer met zn medicinale wiet die niet kan werken vanwege kapotte knieeen en hooikorts "snap" ik zijn toon wel. Wel denk ik dat je iedereen in zn waarde mag laten en dat sommige mensen ook echt niet gemaakt zijn voor de huidige maatschappij. Dan vind ik het alleen maar prima dat zij een uitkering krijgen.
miepmans schreef:
23-09-2025 12:28
Eens. En ik snap de opmerkingen over dat hij veroordelend overkomt. Wel heb ik de indruk dat hij dit niet bij iedereen doet zoals die mensen met de dwarsleasie. Later heeft hij ook nog gesprekken met een gezin waarvan de man ernstig ziek is. Maar bij die ene meneer met zn medicinale wiet die niet kan werken vanwege kapotte knieeen en hooikorts "snap" ik zijn toon wel. Wel denk ik dat je iedereen in zn waarde mag laten en dat sommige mensen ook echt niet gemaakt zijn voor de huidige maatschappij. Dan vind ik het alleen maar prima dat zij een uitkering krijgen.
Maar je ziet ook dat het bij deze meneer niet alleen maar zijn kapotte knieën en hooikoorts zijn, ik zie ook mentale issues.
Bij UWV zijn ze streng, je wordt niet arbeidsongeschikt vanwege je knieën en hooikoorts.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
miepmans schreef:
23-09-2025 12:24

Ik ben de laatste paar dagen in een rabbithole op Netflix gedoken. De docu over de tornado in Jesop gekeken, het 4 luik over Orkaan Katrina, de brand in de Greenfield(?) toren in Londen en die over de 7/7 aanslagen in Londen. Allemaal op hun eigen manier heel interessant!

Die van orkaan Katrina vond ik ook erg indrukwekkend. Nooit echt begrepen dat het niet kwam door die orkaan, maar door die dijkdoorbraken achteraf. Die orkaan zelf had eigenlijk maar weinig schade aangericht. De nasleep is ook echt vreselijk voor die mensen die daar woonden.
De grenfell toren vind ik ook echt bizar! Hoe heeft dat zo fout kunnen gaan? Hoe kan het dat dat materiaal daar gebruikt was. Echt een verschrikkelijk drama…

En bedoel je de docu over de tornado in Joplin? The twister : caught in the storm? Die heb ik ook gezien inderdaad. Ik blijf dit soort natuurgeweld fascinerend vinden.
Die van de aanslagen in Londen heb ik nog niet gezien, staat nog in mijn lijst.
miepmans schreef:

De Grenfell toren docu vond ik heel erg interessant en heftig.
De Katrina serie heb ik ondanks dat ik wel van docus over natuurgeweld hou uitgezet. Ik vond het veel te veel een politiek manifest en veel te eenzijdig.
Die over de aanslagen in Londen ga ik deze week kijken.
FawleyFlame schreef:
24-09-2025 09:49
De Grenfell toren docu vond ik heel erg interessant en heftig.
Vond ik ook, die is me lang bijgebleven. Ik ben zelfs anders gaan kijken naar gebouwen waar ik vaker kom, blijkbaar is een zekere mate van brandveiligheid ook in deze tijd toch niet zo vanzelfsprekend.
VGM1980 schreef:
23-09-2025 12:42
Maar je ziet ook dat het bij deze meneer niet alleen maar zijn kapotte knieën en hooikoorts zijn, ik zie ook mentale issues.
Bij UWV zijn ze streng, je wordt niet arbeidsongeschikt vanwege je knieën en hooikoorts.
Die vrouw met die Stichting vind ik de ergste uit deze serie.
Allemaal klachten, wel keihard werken voor die Stichting, een man met een goed salaris, een koophuis en een cattery met raskatten.
Wel een heel smerig huis, maar een mond vol over immigranten en mensen die hun hand op houden.
Zij kreeg 1400 per maand en dat gebruiken ze voor "de leuke dingen"
Ik ben npostart aan het herontdekken.
Staan goede op
calvijn1 schreef:
24-09-2025 13:14
Die vrouw met die Stichting vind ik de ergste uit deze serie.
Allemaal klachten, wel keihard werken voor die Stichting, een man met een goed salaris, een koophuis en een cattery met raskatten.
Wel een heel smerig huis, maar een mond vol over immigranten en mensen die hun hand op houden.
Zij kreeg 1400 per maand en dat gebruiken ze voor "de leuke dingen"
Dan heb je wel haar uitleg gemist waarom vrijwillig werk nog wel gaat met haar klachten en een officiële baan niet.
Ze doet tenminste nog iets goeds voor de maatschappij. Dan zie ik die uitkering toch als vergoeding daarvoor.
huismuis
Milestone schreef:
24-09-2025 16:55
Dan heb je wel haar uitleg gemist waarom vrijwillig werk nog wel gaat met haar klachten en een officiële baan niet.
Ze doet tenminste nog iets goeds voor de maatschappij. Dan zie ik die uitkering toch als vergoeding daarvoor.
Zit nu terug te kijken

Ze stagneert als ze iets "moet" en een baas accepteert het niet als ze zo vaak ziek/afwezig is
Milestone schreef:
24-09-2025 16:55
Zit nu terug te kijken

Ze stagneert als ze iets "moet" en een baas accepteert het niet als ze zo vaak ziek/afwezig is
miepmans schreef:
Vind ik ook!

Ik vind de serie op tv momenteel over de PI Haaglanden ook erg interessant.

Hmm.. quote niet helemaal lekker, gaat over Verward.
kiwiiiiii wijzigde dit bericht op 24-09-2025 18:59
Reden: Toevoeging
11.79% gewijzigd
xiongmao schreef:
19-09-2025 19:42

Ook bij het gezin waar de broer in z'n bed was neergestoken bleek er geweld in het huishouden te zijn. Broer had zus weleens iets gedaan of zo? Werd voor mij ook niet duidelijk of hij een willekeurig slachtoffer was of dat het bekenden waren. Misschien niet goed opgelet.
Niet goed opgelet.
In de serie ging het er juist over dat zus in het verhoor bij de politie had gezegd dat ze recent ruzie had gehad met haar broer (een doodnormale broer en zus ruzie) maar dat de advocaat van de dader dat helemaal uit z’n verband rukte voor de verdediging, alsof broer gewelddadig was. En hoe moeilijk het is dat je dat als slachtoffers dan moet aanhoren in een rechtszaal zonder dat je daar dan iets op kan zeggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven