Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

maandag 14 januari 2019 om 07:54
Eens.evelien2010 schreef: ↑13-01-2019 23:16Waarom zou ze liegen? Ze heeft haar leven gewaagd met die verklaringen. Dat doe je niet zomaar.
En ze kan nooit meer normaal over straat. Laat staan ergens gaan werken dus met een boek verdient ze nog iets. Dat daarmee een belachelijk imago als knuffelcrimineel voorbij is lijkt mij prima. Het is een zware en veroordeelde crimineel.
maandag 14 januari 2019 om 08:20
Dat viel me ook op. Dat is toch miljoeska (of zo iets).Gele_Suikerspin schreef: ↑14-01-2019 00:14Is Vicky, de naam van de dochter van Astrid in de serie, fictief/nep?
maandag 14 januari 2019 om 09:56
Klopt. Ik denk of dat ze haar naam veranderd heeft of aan heeft gegeven dat haar naam niet in de film mag.
Ze leeft nu een redelijk anoniem leven, in de zin van, dat mensen haar niet continu koppelen aan haar familie.
Dat hun ik haar ook. Als ze net als Astrid haar moeder moest leven, wat zou dat erg zijn!
maandag 14 januari 2019 om 11:14
Ik begrijp echt niet waarom de moeder door 2 verschillende actrices gespeeld moet worden. Er zit zogenaamd 10 jaar tussen, maar Carry Tefsen en Bianca Krijgsman schelen 30 jaar! Rifka Lodeizen speelt wel in beide tijden, dan hadden ze toch ook gewoon iets met make up voor Carry kunnen doen? Bianca is maar 4 jaar ouder dan Rifka, belachelijk om haar de moeder te laten spelen.
Was blij dat gisteren in de 80er jaren het allemaal andere acteurs waren, want het is inderdaad heel rommelig en hak op de tak.
Maar toch blijf ik kijken hè... Boek vond ik retespannend, al werd Cor van Hout wel érg opgehemeld vond ik.
Iemand trouwens vorige week de (Amerikaanse) film gezien over de Heineken ontvoering?
De Nederlandse met Rutger Hauer werd uitgezonden, maar tegelijkertijd de Amerikaanse met Anthony Hopkins. Ik vond het opvallend dat het daarin leek of Cor de leider van de groep was, en Willem meer een meeloper. In de NL film is dat precies omgekeerd.
Was blij dat gisteren in de 80er jaren het allemaal andere acteurs waren, want het is inderdaad heel rommelig en hak op de tak.
Maar toch blijf ik kijken hè... Boek vond ik retespannend, al werd Cor van Hout wel érg opgehemeld vond ik.
Iemand trouwens vorige week de (Amerikaanse) film gezien over de Heineken ontvoering?
De Nederlandse met Rutger Hauer werd uitgezonden, maar tegelijkertijd de Amerikaanse met Anthony Hopkins. Ik vond het opvallend dat het daarin leek of Cor de leider van de groep was, en Willem meer een meeloper. In de NL film is dat precies omgekeerd.
maandag 14 januari 2019 om 11:41
Ik vond 1 en ander net een soort van reclamecampagne, al hadden de films beter op twee verschillende avonden uitgezonden kunnen worden.
Wie nu wel of niet de leider was, elk figuur dat betrokken was bij de ontvoeringszaak, is een klootzak.
Wie nu wel of niet de leider was, elk figuur dat betrokken was bij de ontvoeringszaak, is een klootzak.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
maandag 14 januari 2019 om 11:44
De intuïtie van Peter R de Vries zie 'm dat Cor de baas van het span was.
https://panorama.nl/misdaad/peter-r-de- ... r-van-hout
"Ik observeerde Cor van Hout, de blonde. Hoe het kwam weet ik niet, maar mijn aandacht werd door hem getrokken, niet door Holleeder. Mijn intuïtie zei me direct dat Cor van Hout de baas van het span was. "
https://panorama.nl/misdaad/peter-r-de- ... r-van-hout
"Ik observeerde Cor van Hout, de blonde. Hoe het kwam weet ik niet, maar mijn aandacht werd door hem getrokken, niet door Holleeder. Mijn intuïtie zei me direct dat Cor van Hout de baas van het span was. "
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

maandag 14 januari 2019 om 15:24
De film over de Heinekenontvoering is geen Amerikaanse, maar een Nederlandse productie. Die is wel in het Engels gefilmd omdat Heineken bier internationaal een wereldwijde bestseller is. Hoe de media-aandacht was. Geen idee.
De echtgenote van Heineken is een Amerikaanse. Freddy Heineken zou banden hebben gehad met Amerikaanse criminelen. Maar is allemaal een beetje vreemd.
Hij pochte ook over zijn relatie met het Nederlandse koningshuis. Die zwegen en er was geen enkel signaal dat die band er was.
Het waren rare en vreemde tijden. Zowel voor de toenmalige koningin waren er ontvoeringsplannen. Er zijn meerdere ontvoeringen geweest. Daarna kon het niet meer. Een koningin die af en toe op haar fiets via de achterdeur naar de plaatselijke markt fietste. De rijke zakenlui konden niet meer zomaar de straat op.
Zoals Holleeder reageert in de serie. Zo komt hij over als een simpel straatschoffie. Klaagt dat hij het koud heeft op de scooter. Hij had inkomen nodig en dat kreeg hij met die optredens. Hij is niet de enige crimineel.
Alleen heeft hij geen geld en gebrek.
Zo komt hij ook over in de film.
Een deel van het geld is nooit terug gevonden.
Ja, nu ga ik toch twijfelen. Al die mensen spreken zichzelf tegen.
Er schort van alles aan.
Door het andere onderwerp - R. Kelly - en diens criminele collega's die erover zingen. Ja, dan is het niet de huidskleur, maar de persoon die hier zijn karakter toont. Hoe die een platvorm krijgen. Dat is net zo als bij Holleeder. Het verkoopt.
Om even terug te gaan naar de film over de ontvoering.
Er was discussie met Holleeder over de naam en het personage. Daarop is er besloten om de fictieve naam Rem Hubrechts te gebruiken.
Op wikipedia staat een spoiler met uitleg van de inhoud van de film.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Heineken_Ontvoering
SAMENVATTEND en de eerste twee afl. van de serie gezien te hebben.
Krijg ik zwaar de indruk dat Willem Holleeder helemaal niet belangrijk was en ook nooit is geweest. Dat kan ook een reden zijn dat hij nog leeft;
Ja, ja... je kan er niets mee. Alles kan waar zijn. Hij heeft wel de naam Holleeder willen beschermen. De film kwam in 2011 uit.
Het zal maar je familie zijn.
De echtgenote van Heineken is een Amerikaanse. Freddy Heineken zou banden hebben gehad met Amerikaanse criminelen. Maar is allemaal een beetje vreemd.
Hij pochte ook over zijn relatie met het Nederlandse koningshuis. Die zwegen en er was geen enkel signaal dat die band er was.
Het waren rare en vreemde tijden. Zowel voor de toenmalige koningin waren er ontvoeringsplannen. Er zijn meerdere ontvoeringen geweest. Daarna kon het niet meer. Een koningin die af en toe op haar fiets via de achterdeur naar de plaatselijke markt fietste. De rijke zakenlui konden niet meer zomaar de straat op.
Zoals Holleeder reageert in de serie. Zo komt hij over als een simpel straatschoffie. Klaagt dat hij het koud heeft op de scooter. Hij had inkomen nodig en dat kreeg hij met die optredens. Hij is niet de enige crimineel.
Alleen heeft hij geen geld en gebrek.
Zo komt hij ook over in de film.
Een deel van het geld is nooit terug gevonden.
Ja, nu ga ik toch twijfelen. Al die mensen spreken zichzelf tegen.
Er schort van alles aan.
Door het andere onderwerp - R. Kelly - en diens criminele collega's die erover zingen. Ja, dan is het niet de huidskleur, maar de persoon die hier zijn karakter toont. Hoe die een platvorm krijgen. Dat is net zo als bij Holleeder. Het verkoopt.
Om even terug te gaan naar de film over de ontvoering.
Er was discussie met Holleeder over de naam en het personage. Daarop is er besloten om de fictieve naam Rem Hubrechts te gebruiken.
Op wikipedia staat een spoiler met uitleg van de inhoud van de film.
https://nl.wikipedia.org/wiki/De_Heineken_Ontvoering
SAMENVATTEND en de eerste twee afl. van de serie gezien te hebben.
Krijg ik zwaar de indruk dat Willem Holleeder helemaal niet belangrijk was en ook nooit is geweest. Dat kan ook een reden zijn dat hij nog leeft;
Ja, ja... je kan er niets mee. Alles kan waar zijn. Hij heeft wel de naam Holleeder willen beschermen. De film kwam in 2011 uit.
Het zal maar je familie zijn.

maandag 14 januari 2019 om 16:31
De serie heeft echt precies dezelfde opzet als het boek en daardoor is het soms heel erg van de hak op de tak qua tijdlijn. Tijdens het lezen van het boek irriteerde het me steeds minder hoe verder ik kwam. De aflevering van gisteren kwam ook al 'rustiger' op mij over.
Natuurlijk heeft Astrid ook (in)direct geld aangenomen van Willem. Haar man (Jaap) werkte o.a. een tijd in die seksclub zoals gisteren te zien was in de serie. En zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Verder zijn er genoeg dingen die ik aannemelijk vind en daarom 'geloof' ik wel dat Astrid haar verhaal dicht bij de waarheid komt. Ik geloof dat hij het gezin/familie flink heeft geterroriseerd.
Wat mij wel erg aangreep in het boek is dat ik er gewoon nooit eerder over nagedacht had hoe het is als je familie bent van een topcrimineel. Het zou je broer maar zijn zeg
Ik vind Gijs Naber een goede acteur, jammer dat ze zo n extreem masker gemaakt hebben. Willem is verre van mooi, maar zoals Gijs er nu uitziet in de serie vind ik het wel erg overdreven
Natuurlijk heeft Astrid ook (in)direct geld aangenomen van Willem. Haar man (Jaap) werkte o.a. een tijd in die seksclub zoals gisteren te zien was in de serie. En zo zullen er nog wel meer dingen zijn.
Verder zijn er genoeg dingen die ik aannemelijk vind en daarom 'geloof' ik wel dat Astrid haar verhaal dicht bij de waarheid komt. Ik geloof dat hij het gezin/familie flink heeft geterroriseerd.
Wat mij wel erg aangreep in het boek is dat ik er gewoon nooit eerder over nagedacht had hoe het is als je familie bent van een topcrimineel. Het zou je broer maar zijn zeg

Ik vind Gijs Naber een goede acteur, jammer dat ze zo n extreem masker gemaakt hebben. Willem is verre van mooi, maar zoals Gijs er nu uitziet in de serie vind ik het wel erg overdreven
maandag 14 januari 2019 om 17:22
Nee hoor, als Bianca de moeder speelt wordt Astrid door iemand anders gespeeld.Lavenderblue schreef: ↑14-01-2019 11:14Ik begrijp echt niet waarom de moeder door 2 verschillende actrices gespeeld moet worden. Er zit zogenaamd 10 jaar tussen, maar Carry Tefsen en Bianca Krijgsman schelen 30 jaar! Rifka Lodeizen speelt wel in beide tijden, dan hadden ze toch ook gewoon iets met make up voor Carry kunnen doen? Bianca is maar 4 jaar ouder dan Rifka, belachelijk om haar de moeder te laten spelen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 14 januari 2019 om 17:52
Die Nederlandse film is gewoon bar slecht. Holleeder komt daar zogenaamd niet in voor. Die film is ook niet bepaald waarheidsgetrouw. De Amerikaanse film vind ik ook niet geweldig, maar komt wel iets dichterbij de waarheid. Wel zijn de acteurs in de Amerikaanse film erg slecht gecast; in de Nederlandse film lijken ze meer.Lavenderblue schreef: ↑14-01-2019 11:14Ik begrijp echt niet waarom de moeder door 2 verschillende actrices gespeeld moet worden. Er zit zogenaamd 10 jaar tussen, maar Carry Tefsen en Bianca Krijgsman schelen 30 jaar! Rifka Lodeizen speelt wel in beide tijden, dan hadden ze toch ook gewoon iets met make up voor Carry kunnen doen? Bianca is maar 4 jaar ouder dan Rifka, belachelijk om haar de moeder te laten spelen.
Daar speelt Gijs Naber trouwens Cor van Hout.
maandag 14 januari 2019 om 17:53
Fictief.Gele_Suikerspin schreef: ↑14-01-2019 00:14Is Vicky, de naam van de dochter van Astrid in de serie, fictief/nep?
Miljuschka Witzenhausen is de dochter van Astrid. Denk dat zij haar naam niet in de film wil.
maandag 14 januari 2019 om 19:34
Nee, niet steeds dus. In de openingsscene (aanslag op Cor met Sonja en kind in de auto) speelt Rifka Astrid en Bianca de moeder.
Ten tijde van die seksclub is er wél een andere actrice die Astrid speelt (en speelt Bianca ook de moeder).
Pffft, buitengewoon verwarrend dus allemaal!
maandag 14 januari 2019 om 19:58
Het is toch duidelijk wie wie is?Lavenderblue schreef: ↑14-01-2019 19:34Nee, niet steeds dus. In de openingsscene (aanslag op Cor met Sonja en kind in de auto) speelt Rifka Astrid en Bianca de moeder.
Ten tijde van die seksclub is er wél een andere actrice die Astrid speelt (en speelt Bianca ook de moeder).
Pffft, buitengewoon verwarrend dus allemaal!
maandag 14 januari 2019 om 20:37
Even over het Holleedermasker van Gijs Naber.. ik vraag me af waarom ze zo veel moeite hebben gedaan om (inderdaad) een soort tv kantine-kopie van Gijs te maken en vervolgens voor de rol van Cor een acteur kiezen die echt van geen 10 km afstand op Cor lijkt. De schmink hebben ze maar achterwege gelaten, want het was nooit gelukt om hem lijkend te maken.
Tot zover mijn zeer inhoudelijke bijdrage aan dit topic
Tot zover mijn zeer inhoudelijke bijdrage aan dit topic

maandag 14 januari 2019 om 20:48
maandag 14 januari 2019 om 20:51
En Peterrr dan? Die lijkt qua stem wel, maar qua uiterlijk had ik nooit doorgehad dat die acteur Peter R moest voorstellen. Dus alleen bij Gijs Naber is het uiterlijk in die mate aangepast.
En trouwens, in het boek, dat een groot deel van de kijkers heeft gelezen, staan foto's van Cor.
lievemona wijzigde dit bericht op 14-01-2019 20:54
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
9.84% gewijzigd
maandag 14 januari 2019 om 21:27
Hahahha ik denk dat de stem genoeg doet! Maar eens!LieveMona schreef: ↑14-01-2019 20:51En Peterrr dan? Die lijkt qua stem wel, maar qua uiterlijk had ik nooit doorgehad dat die acteur Peter R moest voorstellen. Dus alleen bij Gijs Naber is het uiterlijk in die mate aangepast.
En trouwens, in het boek, dat een groot deel van de kijkers heeft gelezen, staan foto's van Cor.
maandag 14 januari 2019 om 21:32
Cor was ook bekend.
Die was voor de Heineken ontvoering best dik. Tijdens zijn gevangenschap was hij slank en daarna werd ‘ie weer dik. Veel verschillende uiterlijken had hij wel.