Judas RTL
zondag 6 januari 2019 om 16:32
Net de eerste 2 afleveringen van 6 gekeken van de nieuwe RTL serie Judas, naar het gelijknamige boek van Astrid Holleeder.
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Alhoewel ik het boek gelezen heb blijft het me verbazen dat dit gewoon waarheid is. Die man moet een stoornis ergens hebben, dat kan niet anders.
En er moet toch meer zijn gebeurd waardoor hij zo’n gigantische invloed op zijn zussen heeft. Het is net een slechte film.
Even over de serie zelf. Gijs Naber speelt Willem. Die is onherkenbaar als zichzelf. Bizar wat ze met make-up en schmink kunnen. De acteur (ik weet niet wie t is) die Peter R de Vries speelt doet zijn manier van praten en stem geweldig.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
dinsdag 15 januari 2019 om 06:06
dinsdag 15 januari 2019 om 11:27
Tussen Bianca en Carrie (in hun rol in de serie) zit volgens mij zo'n 20-25 jaar verschil. Maar de 'grens' bij Willem, Cor, Astrid en Sonja ligt blijkbaar weer net anders.Gele_Suikerspin schreef: ↑15-01-2019 06:06Ik zag in de 2e aflevering wel minder gijs naber en meer holleeder, de rol.
Bij de scène pistool op kinds hoofd, is het wel bianca en rifka.
Ik ben fan van bianca, maar helaas niet in deze serie/rol. Mede dus doordat het een dubbel rol is.
Die Frieda heeft wel wat van een jonge Rifka weg, dus dat is een wat minder opvallende overgang.
dinsdag 15 januari 2019 om 16:34
Yehudi Moszkowicz ( in WNL op zondag) vindt dat er eigenlijk sprake is van smaad. ( mijn mening dat Yehudi zich daar zelf ook wel eens schuldig aan maakt - en aan meer-, maar goed dat terzijde.
https://wnl.tv/gemist/wnl-op-zondag-201901130830/
Vanaf ca. 31.20
John van den Heuvel doet ook een duit in t zakje:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... gn=twitter
John van den Heuvel geeft in een nieuwe documentaire inzicht in de zes liquidaties waar Willem Holleeder van wordt verdacht. Op de plaatsen delict reconstrueert hij de onderwereldmoorden aan de hand van politiedossiers en eigen onderzoek. De docu Moorddossier Holleeder verschijnt op Videoland.
Het langlopende proces tegen Willem Holleeder is maandag hervat in de rechtbank in Amsterdam, waar hij terecht staat voor vijf verschillende moorden en één geval van doodslag. „In de strafzaak tegen Holleeder gaat het natuurlijk vooral om droge feiten en de juridische onderbouwing van de bewijzen. Deze documentaire toont juist hoeveel leed de moorden tot op de dag van vandaag veroorzaken bij vrienden en nabestaanden”, legt Van den Heuvel uit.
https://wnl.tv/gemist/wnl-op-zondag-201901130830/
Vanaf ca. 31.20
John van den Heuvel doet ook een duit in t zakje:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... gn=twitter
John van den Heuvel geeft in een nieuwe documentaire inzicht in de zes liquidaties waar Willem Holleeder van wordt verdacht. Op de plaatsen delict reconstrueert hij de onderwereldmoorden aan de hand van politiedossiers en eigen onderzoek. De docu Moorddossier Holleeder verschijnt op Videoland.
Het langlopende proces tegen Willem Holleeder is maandag hervat in de rechtbank in Amsterdam, waar hij terecht staat voor vijf verschillende moorden en één geval van doodslag. „In de strafzaak tegen Holleeder gaat het natuurlijk vooral om droge feiten en de juridische onderbouwing van de bewijzen. Deze documentaire toont juist hoeveel leed de moorden tot op de dag van vandaag veroorzaken bij vrienden en nabestaanden”, legt Van den Heuvel uit.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

dinsdag 15 januari 2019 om 22:43
Mijn neef heeft Videoland en ze even op een schijfje gegooid voor ons ,we hebben ze gekeken dit weekend ,achterelkaar dat was de moeite wel waard.Boek heb ik ook trouwens.
Beetje overdaad aan grime ,vooral omdat ik het hier al las ben ik er op gaan letten ziet er wat apart uit als hij praat , tanden ,lippen
De jonge Willem vind ik minder lijken en Cor ook
maar goed het gaat om de verhaallijn.
Ik moedig de nederlandse serie wel aan ,vooral als het op waarheid is gebaseerd
van mij had er wel een serie in deze vorm mogen komen over de ontvoering van meneer Heineken. Dus vader Holleeder, gezin opgroeien van de kinderen en vriendschap Cor etc etc . Dat is wel een stuk geschiedenis dat veel impact heeft gehad op in ons land.
Beetje overdaad aan grime ,vooral omdat ik het hier al las ben ik er op gaan letten ziet er wat apart uit als hij praat , tanden ,lippen

De jonge Willem vind ik minder lijken en Cor ook
maar goed het gaat om de verhaallijn.
Ik moedig de nederlandse serie wel aan ,vooral als het op waarheid is gebaseerd
van mij had er wel een serie in deze vorm mogen komen over de ontvoering van meneer Heineken. Dus vader Holleeder, gezin opgroeien van de kinderen en vriendschap Cor etc etc . Dat is wel een stuk geschiedenis dat veel impact heeft gehad op in ons land.

woensdag 16 januari 2019 om 14:26
R.I.P. voor Heineken. Gun hem en zijn familie de rust.
Zijzelf hebben moeite nog kosten gespaard om de criminelen te berechten.
Mede om hun "lotgenoten" te beschermen. Als afschrikmiddel dat misdaad niet loont. Dat degenen die dat denken gemaand worden dat mensen met geld - en over ruim zakelijk inzicht en de middelen. Dat die er alles aan zullen doen om het te berechten.
Ik denk dat het concept Heineken wel voldoende is uitgemolken. R.I.P.
Toos van der Valk, de dochter die recent werd ontdekt in een graf met onbekend slachtoffer van een treinongeluk. Die familie is onder vuur genomen. Via DNA onderzoek is het kwijt van die ene vrouw toch nog terug gevonden. Ze had een graf met N.N. Is een leuke uitleg over cold cases die heel vreemd waren en constant in de media werden opgerakeld totdat - geen idee verder. Kan ook een naamloze serie van gemaakt worden. Heeft dan ook een manend vingertje over de vooruitgang van DNA-onderzoek.
Ik lees nu dat er op dezelfde avond de NL en Am., film werd uitgezonden.
Die Amerikaanse heb ik niet zien staan. Zal wel een commerciële zijn?
Mede om hun "lotgenoten" te beschermen. Als afschrikmiddel dat misdaad niet loont. Dat degenen die dat denken gemaand worden dat mensen met geld - en over ruim zakelijk inzicht en de middelen. Dat die er alles aan zullen doen om het te berechten.
Toos van der Valk, de dochter die recent werd ontdekt in een graf met onbekend slachtoffer van een treinongeluk. Die familie is onder vuur genomen. Via DNA onderzoek is het kwijt van die ene vrouw toch nog terug gevonden. Ze had een graf met N.N. Is een leuke uitleg over cold cases die heel vreemd waren en constant in de media werden opgerakeld totdat - geen idee verder. Kan ook een naamloze serie van gemaakt worden. Heeft dan ook een manend vingertje over de vooruitgang van DNA-onderzoek.
Ik lees nu dat er op dezelfde avond de NL en Am., film werd uitgezonden.
Die Amerikaanse heb ik niet zien staan. Zal wel een commerciële zijn?

woensdag 16 januari 2019 om 14:38
Ok, bedankt. Kan ik 7 dagen doen.Gele_Suikerspin schreef: ↑16-01-2019 14:28Kun je via je tv provider terug kijken. Bij ziggo via ziggogo.

woensdag 16 januari 2019 om 14:43

woensdag 16 januari 2019 om 16:12
Toch had ik meer willen zien van het gezin Holleeder hoe ze woonden , opgroeiden . Ook op school ,in school .Pumps_italiaans schreef: ↑16-01-2019 14:26R.I.P. voor Heineken. Gun hem en zijn familie de rust.
[/b]
Op stap gaan gewoon die tijd en dat gezin , vriendschappen die ontstaan zijn tussen latere ontvoerders etc.
Het is wel een stuk geschiedenis de ontvoering.
woensdag 16 januari 2019 om 17:47
Dan moet je ‘Holleeder, de jonge jaren’ eens lezen.Knalerwt schreef: ↑16-01-2019 16:12Toch had ik meer willen zien van het gezin Holleeder hoe ze woonden , opgroeiden . Ook op school ,in school .
Op stap gaan gewoon die tijd en dat gezin , vriendschappen die ontstaan zijn tussen latere ontvoerders etc.
Het is wel een stuk geschiedenis de ontvoering.
En ‘Cor’.

donderdag 17 januari 2019 om 02:11
Wat een saaie film, die Amerikaanse.
Ze hadden net zo goed Rutger kunnen nemen, maar die krijgt in Amerika alleen rollen van een crimineel met psychische stoornissen.
Hannibal Lector is anders ook een aardig gestoord man.
Ik dacht even dat Anthony Hopkins - die ook normale rollen speelt wereldwijd - Ruitger Hauer speelde in de andere film. En profiel leek het heel erg.
Maar ik zag die boeken over Holleeder ook via een zoekopdracht.
Er is een boek waarin o.a. klassenfoto's van Holleeder staan.
Dat komt uit een van die tijdschriften. Ik weet zo niet welke.
Op een expositie - in de week van de geschiedenis - stond dat boek op een plank.
Samen met andere fotoboeken over de tweede wereldoorlog en zo.
Ik heb dat even door gebladerd. Daarin werd aandacht gegeven aan de mannen en hun jeugd.
Geen flauw idee waar dat boek gebleven is of hoe dat heet.
Via die zoekopdracht kreeg ik wel een heleboel ander boeken over dit onderwerp te zien. Zelfs Peter R, de Vries heeft erover geschreven.
Die andere misdaadjournalist heeft ook wat boeken en materiaal verzameld over allerlei criminelen.
Als er wat te verkopen valt...
Misdaad loont ook op een andere manier.
Je kan er ook over schrijven.
Maar die fotoboeken met gebundelde artikelen uit Panorama en Revue uit de tijd dat de rechtszaken i.v.m. de ontvoering zelf. Daarvoor moet je misschien in het tweedehands circuit zijn.
EDIT: De Heineken ontvoering Panorama misdaad dossier
het ware verhaal
Auteur: Lex Kivits Sjerp Jaarsma
Uitgever: Just Publishers
Nederlands 1e druk 9789089751744 oktober 2011 Paperback 224 pagina's
Ik weet niet of het dit boek is. Maar ik heb wel een klassenfoto van de lagere school van Holleeder gezien.
Die kwamen uit Panorama of Nieuwe Revue. Geen idee of die ook in dit boek zijn opgenomen.
Het kan net zo goed een boek geweest zijn uit de jaren 80.
Panorama was er al in de Tweede Wereldoorlog. In de tijd dat een playboy nog niet geboren was.
Ja, ouder dan Hefner en had het Rijk alleen. Hefner moest nog geboren worden, geloof ik.
Ze hadden net zo goed Rutger kunnen nemen, maar die krijgt in Amerika alleen rollen van een crimineel met psychische stoornissen.
Hannibal Lector is anders ook een aardig gestoord man.
Ik dacht even dat Anthony Hopkins - die ook normale rollen speelt wereldwijd - Ruitger Hauer speelde in de andere film. En profiel leek het heel erg.
Maar ik zag die boeken over Holleeder ook via een zoekopdracht.
Er is een boek waarin o.a. klassenfoto's van Holleeder staan.
Dat komt uit een van die tijdschriften. Ik weet zo niet welke.
Op een expositie - in de week van de geschiedenis - stond dat boek op een plank.
Samen met andere fotoboeken over de tweede wereldoorlog en zo.
Ik heb dat even door gebladerd. Daarin werd aandacht gegeven aan de mannen en hun jeugd.
Geen flauw idee waar dat boek gebleven is of hoe dat heet.
Via die zoekopdracht kreeg ik wel een heleboel ander boeken over dit onderwerp te zien. Zelfs Peter R, de Vries heeft erover geschreven.
Die andere misdaadjournalist heeft ook wat boeken en materiaal verzameld over allerlei criminelen.
Als er wat te verkopen valt...
Misdaad loont ook op een andere manier.
Je kan er ook over schrijven.
Maar die fotoboeken met gebundelde artikelen uit Panorama en Revue uit de tijd dat de rechtszaken i.v.m. de ontvoering zelf. Daarvoor moet je misschien in het tweedehands circuit zijn.
EDIT: De Heineken ontvoering Panorama misdaad dossier
het ware verhaal
Auteur: Lex Kivits Sjerp Jaarsma
Uitgever: Just Publishers
Nederlands 1e druk 9789089751744 oktober 2011 Paperback 224 pagina's
Ik weet niet of het dit boek is. Maar ik heb wel een klassenfoto van de lagere school van Holleeder gezien.
Die kwamen uit Panorama of Nieuwe Revue. Geen idee of die ook in dit boek zijn opgenomen.
Het kan net zo goed een boek geweest zijn uit de jaren 80.
Panorama was er al in de Tweede Wereldoorlog. In de tijd dat een playboy nog niet geboren was.
Ja, ouder dan Hefner en had het Rijk alleen. Hefner moest nog geboren worden, geloof ik.

donderdag 17 januari 2019 om 02:38
Ahaaaaa...
De R. in de maand? Ja, ook in de naam.
Rudolf is het rendier van de Kerstman met de rode neus.
Laat dat nu ook de tweede naam van Peter R. de Vries zijn.
Nee, dat verzin ik niet. Ik houd me aan de feiten.
Bij een van zijn boeken over de ontvoering staat die tweede naam erbij.
Maar ik heb het niet nagetrokken of het ook echt zo is.
De R. in de maand? Ja, ook in de naam.
Rudolf is het rendier van de Kerstman met de rode neus.
Laat dat nu ook de tweede naam van Peter R. de Vries zijn.
Nee, dat verzin ik niet. Ik houd me aan de feiten.
Bij een van zijn boeken over de ontvoering staat die tweede naam erbij.
Maar ik heb het niet nagetrokken of het ook echt zo is.

donderdag 17 januari 2019 om 09:59
De eerste heb ik gelezen , Cor nog niet thnx vd tip.

Ik heb de serie nu gezien helemaal .
Ze hadden ook wel kunnen wachten tot na het proces ,nu is het einde zo onaf

vrijdag 18 januari 2019 om 02:27
Kunnen ze weer een nieuw boek lanceren.
Ik vind van die Amerikaanse film wel heel storend dat ze Pink Floyd steeds als muziek gebruikten.
Als ik me niet vergis dan was de Nederlandse zonder.
Is toch iets meer passend bij zo'n ontvoering.
Spanning opvoeren bij de kijker. Het is wel eind jaren 70 die muziek. Na de 4 minuten zit daar zo'n gitaar-roffel.
Deze muziek: https://www.youtube.com/watch?v=6FXbF2zoB0A
Dat ze bij de vrijlating "Heerlijk helder Heineken" speelden op het feestje.
Zoiets lees je alleen maar in die bladen, denk ik.
Zulke details waren een betere aanvulling geweest.
Wat de rechtspraak betreft. Ik weet niet hoe het nu is. Maar in die jaren waren familie-leden min of meer vrijgesteld van meineed. Als ze daarmee hun geliefden probeerden te beschermen. Berouw komt na de zonde? Je was niet strafbaar als je niet mee wilde werken aan uitlevering van iemand die erg dichtbij stond. Die serie over de advocaat - het was senior en niet de zoon. Ik denk dat daar ook vraagtekens bij geplaatst kunnen worden. Is geen goedkope. Waarom Holleeder wel en die anderen niet? In de serie komt hij wel erg stom over. Sonja als junk en de ander een trouwe familievader en weer een andere moet gekeurd worden op geestelijke toerekeningsvatbaar zijn.
Nou ja, het lijkt mij anders gewoon bezopen om een rijk man te ontvoeren en op te sluiten.
Er zijn meer gijzelingszaken waarbij de gijzelnemer niet spoort. Rechtspraak doet er dan alles aan om er iets anders van te maken.
Holleeder lijkt kwaad omdat hij van allemaal het langst moest zitten?
Misschien is het wel goed dat hem wel een podium werd gegeven.
Om te laten zien hoe absurd het allemaal is.
Uitleveringsverdragen die rechtspraak verhinderen.
Ik vond de Nederlandse film veel beter met de nuchtere aanpak van een nuchter zakenman.
Mogen commercials voor bier nog wel? Voor tabak en sigaretten zijn ze verboden. Ik let er niet meer op.
Alles bij elkaar is het in één woord: Vreemd of beter merkwaardig als je dubbelzinnigheid wil benadrukken.
Ik vind van die Amerikaanse film wel heel storend dat ze Pink Floyd steeds als muziek gebruikten.
Als ik me niet vergis dan was de Nederlandse zonder.
Is toch iets meer passend bij zo'n ontvoering.
Spanning opvoeren bij de kijker. Het is wel eind jaren 70 die muziek. Na de 4 minuten zit daar zo'n gitaar-roffel.
Deze muziek: https://www.youtube.com/watch?v=6FXbF2zoB0A
Dat ze bij de vrijlating "Heerlijk helder Heineken" speelden op het feestje.
Zoiets lees je alleen maar in die bladen, denk ik.
Zulke details waren een betere aanvulling geweest.
Wat de rechtspraak betreft. Ik weet niet hoe het nu is. Maar in die jaren waren familie-leden min of meer vrijgesteld van meineed. Als ze daarmee hun geliefden probeerden te beschermen. Berouw komt na de zonde? Je was niet strafbaar als je niet mee wilde werken aan uitlevering van iemand die erg dichtbij stond. Die serie over de advocaat - het was senior en niet de zoon. Ik denk dat daar ook vraagtekens bij geplaatst kunnen worden. Is geen goedkope. Waarom Holleeder wel en die anderen niet? In de serie komt hij wel erg stom over. Sonja als junk en de ander een trouwe familievader en weer een andere moet gekeurd worden op geestelijke toerekeningsvatbaar zijn.
Nou ja, het lijkt mij anders gewoon bezopen om een rijk man te ontvoeren en op te sluiten.
Er zijn meer gijzelingszaken waarbij de gijzelnemer niet spoort. Rechtspraak doet er dan alles aan om er iets anders van te maken.
Holleeder lijkt kwaad omdat hij van allemaal het langst moest zitten?
Misschien is het wel goed dat hem wel een podium werd gegeven.
Om te laten zien hoe absurd het allemaal is.
Uitleveringsverdragen die rechtspraak verhinderen.
Ik vond de Nederlandse film veel beter met de nuchtere aanpak van een nuchter zakenman.
Mogen commercials voor bier nog wel? Voor tabak en sigaretten zijn ze verboden. Ik let er niet meer op.
Alles bij elkaar is het in één woord: Vreemd of beter merkwaardig als je dubbelzinnigheid wil benadrukken.

vrijdag 18 januari 2019 om 03:32
O, ik zie nu dat dit nummer uit het jaar van de ontvoering is?
Ja, is tekenend voor de humor uit die tijd: https://www.youtube.com/watch?v=LCY4Cjf_MK8 Nee, toch niet. Er zit een jaar tussen.
Het was Toos van der Valk in 1982
Ja, is tekenend voor de humor uit die tijd: https://www.youtube.com/watch?v=LCY4Cjf_MK8 Nee, toch niet. Er zit een jaar tussen.
Het was Toos van der Valk in 1982
donderdag 24 januari 2019 om 11:09
donderdag 24 januari 2019 om 11:24
Ze kan niet meer werken; het feit dat ze bij Johan Verhoek in bed werd aangetroffen toen een arrestatieteam daar binnenviel, heeft misschien niet in dr voordeel gewerkt.veensteker schreef: ↑06-01-2019 22:00Astrid heeft dit echt niet voor het geld gedaan. Ze kan zich nergens vertonen, moet altijd op haar hoede zijn, zich vermommen, niet met haar bekende dochter op stap gaan etc. Ze kan niet meer werken ook. Ze heeft het geld van dit boek gewoon nodig om te overleven.
Ik vraag mij af of zij ook heeft geprofiteerd van het geld van haar broer, dat lees ik nergens. Haar zus heeft wel met een crimineel geleefd en veel geld gehad maar ook altijd de angst dat er iets zou gebeuren met haar man of met haar gezin. Ik zou niet willen ruilen met haar.
Die Holleeder spoort echt niet. Alles wat wel al bewezen is is al meer dan genoeg om het nooit meer vrij te laten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
donderdag 24 januari 2019 om 11:31
https://art19.com/shows/de-willem-podca ... 7e02ed6f1f
Hier een analyse ( Harry Lensink en Marian Husken) over die informatie.

donderdag 24 januari 2019 om 15:44
donderdag 24 januari 2019 om 17:32
Watte? De Hakkelaar? Maar dàt staat niet in het boeksimbalabimba schreef: ↑24-01-2019 11:24Ze kan niet meer werken; het feit dat ze bij Johan Verhoek in bed werd aangetroffen toen een arrestatieteam daar binnenviel, heeft misschien niet in dr voordeel gewerkt.

vrijdag 25 januari 2019 om 13:56
Nee, Peter R de Vries heeft - naar eigen zeggen - al jaren lang een vriendin.
Daar gaat hij niet over liegen. Maar voelt geen behoefte daarover uit te wijden.
Geen idee meer waarom en wanneer hij vertelde. Hij deed er gewoon niet moeilijk over.
Hij gaf het gewoon toe, maar hij heeft wel een vaste.
Ik geloof dat het iets met bewaking en veiligheid te maken had.