Entertainment alle pijlers

Jullie huis, onze regels.(sbs6)

19-02-2018 13:37 157 berichten
Vanaf zondag 25 februari komt dit op tv.
Wie kijkt er mee?
In ieder geval veel kijk plezier!

https://www.sbs6.nl/programmas/jullie-huis-onze-regels/
In het nieuwe SBS6-programma Jullie Huis, Onze regels ruilen twee ouderparen die een totaal andere manier van opvoeden hebben, van huis, kinderen en huisregels. Alle ouders zijn ervan overtuigd dat hun opvoedmethode de beste is. Maar is dat wel zo? Regels die in het ene gezin goed werken, zijn zeker niet ook meteen ideaal voor de kinderen van andere ouders. Wat kunnen de ouders leren van dit spannende, confronterende experiment? Nemen ze iets over van de andere opvoedmethode of houden ze vast aan hun eigen opvoedstijl? Jullie Huis, Onze Regels is vanaf 25 februari te zien op SBS6.



Zo ruilt de familie Ploeg, waarbij het geloof allesbepalend is, met de familie Tervoort, waar juist de kinderen de dienst uitmaken. Bij de streng gereformeerde familie wordt vooral huiswerk gemaakt en muziek gestudeerd. Er is geen tv in huis. Bij de familie Tervoort slapen de ouders in de huiskamer omdat de kinderen de slaapkamer hebben ingepikt en deze als ballenbak gebruiken. In Jullie Huis, Onze Regels ziet de kijker hoe de kinderen reageren op nieuwe regels en hoe de ouders omgaan met een totaal andere manier van opvoeden.
Echt niet normaal deze lui te laat voor het eten knip op de deur buiten wachten en koud eten .
Stinkende kleren buiten uit doen en op eigen kosten wassen .
Die zijn echt eng zeg.
Alle reacties Link kopieren
Bijzondere regels hebben Ruud en Irene. Dat schoonmaken van de trap en badkamer staat enorm in contrast met de viezigheid in dat huis! Dat van in je onderbroek buiten vind ik mishandeling. Ligt mjsschien aan mij.

Vrije opvoeding vind ik mooi. Maar ik heb een vriendin die dat ook heeft gehad en die zegt grenzen gemist te hebben. Dat geloof jk wel.
Inderdaad en dan zeuren over een oude keuken bij die anderen terwijl hun huis naar kattendrollen ruikt . Hysterisch over die badkamer terwijl het een complete chaos in dat huis is en ze op matrassen op zolder slapen.
Irene lijkt op een dril commandant, bheg..

Te vrije opvoeding is ook niet goed maar beter dan dat strafkamp.
Om zes uur opstaan in het weekend koekoek volgens mij heeft manlief ook niks in te brengen bij Irene.
Vind dat andere stel veel sympathieker, leuke kinderen ook.
Wat een onsympathiek mens die Irene, dat zelfgenoegzaam lachje ook, en haar man is een slappe dweil die evenzo onder de plak zit.
marjorette schreef:
18-03-2018 21:18
Wat een onsympathiek mens die Irene, dat zelfgenoegzaam lachje ook, en haar man is een slappe dweil die evenzo onder de plak zit.
Ja vreselijk he ze heeft er echt lol in haar regels af te dwingen .
Alle reacties Link kopieren
Oei, ik ben vast een strenge ouder ook als ik die kinderen met vrije opvoeding zie en hoor.
Onze kinderen zeggen ook U, en mobieltjes tijdens het eten zijn bij ons ook een no- go, net als mobieltjes mee naar de wc.
Verder ontbijten wij op zondag altijd gezamenlijk om 9.30, óók als er die avond tevoren gestapt is.
Heel veel andere strenge regels hebben wij volgens mij niet, zelf je bord in de afwasmachine zetten, schoenen uit in huis idd en hun eigen was opbergen. Maar dat vind ik niet heel erg raar voor pubers.Incidenteel vraag ik ze eens te koken of stof te zuigen of de was op te hangen maar dat is zeker niet structureel.
Toch vinden veel ouders mij al erg streng heb ik meermaals te horen gekregen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-03-2018 21:19
Oei, ik ben vast een strenge ouder ook als ik die kinderen met vrije opvoeding zie en hoor.
Onze kinderen zeggen ook U, en mobieltjes tijdens het eten zijn bij ons ook een no- go, net als mobieltjes mee naar de wc.
Verder ontbijten wij op zondag altijd gezamenlijk om 9.30, óók als er die avond tevoren gestapt is.
Heel veel andere strenge regels hebben wij volgens mij niet, zelf je bord in de afwasmachine zetten, schoenen uit in huis idd en hun eigen was opbergen. Maar dat vind ik niet heel erg raar voor pubers.Incidenteel vraag ik ze eens te koken of stof te zuigen of de was op te hangen maar dat is zeker niet structureel.
Toch vinden veel ouders mij al erg streng heb ik meermaals te horen gekregen.
Vind ik niet streng! Op de mobieltjes op de wc na. Wat moet je anders daar? Zeker als het even wat langer duurt ivm krampen ;)!
U zeggen tegen je ouders vind ik niet echt meer van deze tijd , ze weten wel dat je tegen bepaalde mensenwel U zegt.
Mobieltjes tijdens het eten gebeurt hier ook niet vind ik normaal.
Mobieltjes niet tijdens het eten is niet streng.
Mobiel mee naar de wc mag hier in huis wel, doe ik zelf ook wel eens.
Schoenen uit in huis en eigen troep opruimen is ook normaal.

Maar buiten uitkleden als ze naar rook ruiken, deur op slot tot het eten voorbij is en dan pas naar binnen zijn idiote regels.
marjorette schreef:
18-03-2018 21:24
Mobieltjes niet tijdens het eten is niet streng.
Mobiel mee naar de wc mag hier in huis wel, doe ik zelf ook wel eens.
Schoenen uit in huis en eigen troep opruimen is ook normaal.

Maar buiten uitkleden als ze naar rook ruiken, deur op slot tot het eten voorbij is en dan pas naar binnen zijn idiote regels.
Inderdaad .
Alle reacties Link kopieren
Suikerwafel schreef:
18-03-2018 21:21
Vind ik niet streng! Op de mobieltjes op de wc na. Wat moet je anders daar? Zeker als het even wat langer duurt ivm krampen ;)!
Als ik dochter toestemming geef haar mobieltje mee te nemen, zitten wij hier 2 uur billen te knijpen. :proud:
En dat is dan niet vanwege dat zij kramp heeft of zoiets, meer omdat ze dan op haar gemak de complete facebook en snapchatgeschiedenis van haar grote vroendinnenschaar zit te bekijken.
Bovendien heeft ze ooit een mobieltje in de pot laten vallen ( zo zonde van het geld) dus dat zijn eigenlijk onze beweegredenen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Alle reacties Link kopieren
Onze kinderen mochten 's avonds ook niet langs de straat sleuren van ons, werd ook erg vreemd gevonden.
Als ze te laat zijn voor het eten is het gewoon koud, dan hebben ze pech. Niet dat ze dan buiten moeten blijven staan, dat vind ik best raar
Maar we eten wel op een vaste tijd, en dan moeten ze er wel zijn ( voor zover mogelijk door ver reizen naar studie)
Als ze vrij zijn verwachten we ze wel op de vaste tijd aan tafel
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Precies wat je zegt, te laat dan eten koud, willen ze dan nog eten, zelf opwarmen.

Maar straffen op de manier van Irene doet denken aan een soort opvoedkamp ipv ouders .
Alle reacties Link kopieren
Uitkleden tot op je onderbroek omdat de kleren naar een rookhol ruiken en daarna zelf die kleren wassen en daar een bijdrage voor betalen, koekoek.
Douchekop na het douchen droogmaken zodat het chroom netjes blijft, terwijl de rest van het huis er smoezelig uitziet, doe dat dan en doe een keer per week met antikal langs de douchekop.

Tuurlijk moeten er regels zijn, maar die irene geniet er volgens mij wel van hoor.
Alle reacties Link kopieren
Goh volgens mij hebben wij onze kinderen een vrije opvoeding gegeven :-D
Wij hebben ook bijna geen regels, alleen geen telefoon tijdens t eten en als je later bent even appen.
Irene vind ik een eng mens. Buiten uitkleden en zelf de kosten betalen van de wasmachine? Die spoort niet.
ik geef mn bek ook maar een douw
marjorette schreef:
18-03-2018 21:24
Mobieltjes niet tijdens het eten is niet streng.
Mobiel mee naar de wc mag hier in huis wel, doe ik zelf ook wel eens.
Schoenen uit in huis en eigen troep opruimen is ook normaal.

Maar buiten uitkleden als ze naar rook ruiken, deur op slot tot het eten voorbij is en dan pas naar binnen zijn idiote regels.
Eens.
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
18-03-2018 21:23
U zeggen tegen je ouders vind ik niet echt meer van deze tijd , ze weten wel dat je tegen bepaalde mensenwel U zegt.
Mobieltjes tijdens het eten gebeurt hier ook niet vind ik normaal.
U zeggen tegen ouders vind ik persoonlijk altijd erg afstandelijk klinken.
Ouders bij de voornaam noemen vind ik weer het andere uiterste. Maar gewoon pap en mam dat vind ik fijn :heart:
Alle reacties Link kopieren
ploppie76 schreef:
19-03-2018 11:09
U zeggen tegen ouders vind ik persoonlijk altijd erg afstandelijk klinken.
Ouders bij de voornaam noemen vind ik weer het andere uiterste. Maar gewoon pap en mam dat vind ik fijn :heart:
Onze kinderen zeggen ook pap en mam hoor, maar dan in de vorm van :
Mam, wilt u me morgen wegbrengen?
Ik vind dat niet afstandelijk, wel beleefd en respectvol.
Als ze me bij mijn voornaam zouden noemen, zou ik zeggen, je hebt niet bij me in de klas gezeten!
Maar gewoon pap en mam in combinatie met u, vind ik prima kunnen.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Hier ook geen voornamen er zijn maar twee mensen ( en een semi pleegkind ) die mij mama kunnen noemen en dat vind ik fijn .
Alle reacties Link kopieren
Simitçi schreef:
19-03-2018 13:50
Hier ook geen voornamen er zijn maar twee mensen ( en een semi pleegkind ) die mij mama kunnen noemen en dat vind ik fijn .
+1
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf nooit regels gehad en zo word onze dochter ook opgevoed.
Zolang ze maar respect heeft voor zichzelf en de mensen om haar heen.


Aflevering vond ik erg leuk.
Hele huis ziet er smoezelig uit maar he die douchekop die glimt!
Alle reacties Link kopieren
lientje69 schreef:
18-03-2018 21:19
Oei, ik ben vast een strenge ouder ook als ik die kinderen met vrije opvoeding zie en hoor.
Onze kinderen zeggen ook U, en mobieltjes tijdens het eten zijn bij ons ook een no- go, net als mobieltjes mee naar de wc.
Verder ontbijten wij op zondag altijd gezamenlijk om 9.30, óók als er die avond tevoren gestapt is.
Heel veel andere strenge regels hebben wij volgens mij niet, zelf je bord in de afwasmachine zetten, schoenen uit in huis idd en hun eigen was opbergen. Maar dat vind ik niet heel erg raar voor pubers.Incidenteel vraag ik ze eens te koken of stof te zuigen of de was op te hangen maar dat is zeker niet structureel.
Toch vinden veel ouders mij al erg streng heb ik meermaals te horen gekregen.
Mobieltjes mee naar de wc doen wel meer mensen. Heeft toch niemand last van?

Samen ontbijten deden wij vroeger nooit. Mijn broertje en ik smeerden vanaf de leeftijd dat we het zelf konden in de keuken een broodje en schonken zelf koffie in en dan rustig op de bank zitten eten. Mijn moeder at 's ochends niet, heeft ze van vroeger van huis uit meegekregen, mijn opa en oma ontbijten ook niet en deden dat vroeger ook niet.
Het heet niet voor iets stoepkrijt, stel je voor dat je het op de muur doet! Dan heet het vast muurkrijt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven