Entertainment alle pijlers

Jullie huis, onze regels.(sbs6)

19-02-2018 13:37 157 berichten
Vanaf zondag 25 februari komt dit op tv.
Wie kijkt er mee?
In ieder geval veel kijk plezier!

https://www.sbs6.nl/programmas/jullie-huis-onze-regels/
In het nieuwe SBS6-programma Jullie Huis, Onze regels ruilen twee ouderparen die een totaal andere manier van opvoeden hebben, van huis, kinderen en huisregels. Alle ouders zijn ervan overtuigd dat hun opvoedmethode de beste is. Maar is dat wel zo? Regels die in het ene gezin goed werken, zijn zeker niet ook meteen ideaal voor de kinderen van andere ouders. Wat kunnen de ouders leren van dit spannende, confronterende experiment? Nemen ze iets over van de andere opvoedmethode of houden ze vast aan hun eigen opvoedstijl? Jullie Huis, Onze Regels is vanaf 25 februari te zien op SBS6.



Zo ruilt de familie Ploeg, waarbij het geloof allesbepalend is, met de familie Tervoort, waar juist de kinderen de dienst uitmaken. Bij de streng gereformeerde familie wordt vooral huiswerk gemaakt en muziek gestudeerd. Er is geen tv in huis. Bij de familie Tervoort slapen de ouders in de huiskamer omdat de kinderen de slaapkamer hebben ingepikt en deze als ballenbak gebruiken. In Jullie Huis, Onze Regels ziet de kijker hoe de kinderen reageren op nieuwe regels en hoe de ouders omgaan met een totaal andere manier van opvoeden.
Alle reacties Link kopieren
Ze mochten de mobiel toch helemaal niet meenemen in de huiskamer of was dat alleen tijdens het eten?
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
19-03-2018 15:16
Ze mochten de mobiel toch helemaal niet meenemen in de huiskamer of was dat alleen tijdens het eten?
Sowieso niet in de huiskamer, dat is uit den boze. Zit de herhaling te kijken.
Een douchekraan die niet glimt!
Telefoon in het aquarium? Die zijn gek!
Alle reacties Link kopieren
Wat een smerige huizen zeg
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik ben het nu aan het terug kijken en die strenge ouders hebben wel een dubbele standaard zeg. Zijn als de dood voor viezigheid (ojee met schoenen op de trap!) en stank (bah kleding die naar rook ruikt) maar dan wel al die dieren die haren verliezen en ook een bepaalde geur hebben. Ik denk dat je dat op een gegeven moment zelf niet meer ruikt maar het is er wel. En wanneer mogen ze dan wel hun mobiel gebruiken? Alleen op de slaapkamer? Dan zitten die jongens vast vaak boven. En dat is toch ook niet handig voor die jongen die werkt? Moet ie boven blijven omdat de baas kan bellen en mobiel mag niet in de woonkamer. Zou ook niet in dat 'bed' op zolder slapen. Ben niet allergisch voor katten maar dan wordt je dat toch spontaan en in zo'n klein donker hol slapen lijkt me ook niet echt gezond.

En knip op de deur als je 5 minuten te laat bent vind ik belachelijk en tot je onderbroek buiten uitkleden is echt mishandeling. Leuk ook als je zo voor paal staat als mensen voorbij lopen of wanneer het regent/sneeuwt/koud is.

Dat er regels zijn is niet meer dan normaal maar het moeten dan wel logische regels zijn
Simitçi schreef:
19-03-2018 13:50
Hier ook geen voornamen er zijn maar twee mensen ( en een semi pleegkind ) die mij mama kunnen noemen en dat vind ik fijn .
Helemaal mee eens!
Waarom moet een huishouden er zo chaotisch uitzien, en ook de tuin, als je de hele dag de tijd hebt om het op te ruimen. Ik ben ook thuismoeder en er zijn hier regels, maar regel 1 is dat je de troep opruimt (niet dat het altijd werkt met pubers ;-))
Maar dan zeuren over een paar glazen in de afwasbak en je gasten in zo'n ranzig bed op zolder laten slapen, daar kan ik echt niet bij! Vindt het trouwens smerig dieren boven, dat hebben onze kat en hond nooit gemogen! Ook niet op de bank trouwens, ze hebben eigen mand of kussen en mogen ook wel eens op schoot liggen. Verder vraag ik alleen de kleren in de garage uit te doen of in bijkeuken bij het klussen ivm stof. Ze moeten wel zelf hun kleren in de wasmand beneden gooien, en melden als ze later komen met eten, dan doe ik het op een magnetronbord. En als ze het niet melden, praten we er over. Daar hoef je op deze leeftijd geen straf meer voor te geven. Verder ook geen mobiel tijdens eten en zelf je kamer schoon houden en samen de tafel afruimen en even helpen afwassen wat niet in vaatwasser past. En 1x per dag de hond uitlaten. Ik hoor trouwens van de kinderen ( nu ze ouder zijn) dat ze het fijn vinden dat er regels zijn en ze zo veel geleerd hebben thuis en dat ze het belachelijk vinden dat anderen thuis geen poot uit steken en hun moeder het brood laten smeren. Ik vond het ook belachelijk dat vrije moeder toch nog even gauw zei dat ze niets hoefden te doen waar ze geen zin in hadden! Gelukkig hebben kids gewoon meegedaan, maar als moeder zoiets zegt, denk ik ...waarom doe je dan mee?
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
19-03-2018 17:04
Ik vond het ook belachelijk dat vrije moeder toch nog even gauw zei dat ze niets hoefden te doen waar ze geen zin in hadden! Gelukkig hebben kids gewoon meegedaan, maar als moeder zoiets zegt, denk ik ...waarom doe je dan mee?
Omdat ze weer graag op tv wilden gok ik zo!
Wat een vreselijke nare mensen die strenge.
Die hebben echt geen idee dat dit gewoon niet werkt. Je kinderen breng je met angst geen bewustwording bij. Ik vind het gewoon zielig.
Zo smetvrezerig en dan zo'n afschuwelijk huis. Zoveel commentaar maar er zelf niet uitzien en je huis ook een vreemd bij elkaar geraapt zootje.

Maar dat vrije gezin vind ik ook niet van deze tijd hoor. Kinderen hebben volgens mij wel een bepaalde vorm van grenzen nodig.
Ik ben het met ze eens dat straffen bij veel kinderen niet werkt.
Maar je kan ook doorslaan.

Het is trouwens bewezen dat een bepaalde opvoeding (alle vormen met uitzondering van misbruik en alle vormen van mishandeling) niet zo heel veel doet met je kind. Je hebt makkelijke kinderen en moeilijke kinderen. De opvoeding die je hen geeft verandert sowieso niks aan het temperament en het karakter. Het is meer begeleiden wat je doet, en onvoorwaardelijke liefde geven. Hoe je kind uiteindelijk de einstreep haalt is persoonlijk.
Dat die kinderen van dat strenge gezin zo beleefd zijn zegt mij weinig.
Als ze op zichzelf gaan zullen ze niet beter af zijn dan de kinderen die weinig tot geen regels hadden thuis. Vraag me wel op waar het leuker toeven is.....
Ik snap trouwens dat gezeik over elkaars huis niet. Beide huizen zou ik nog niet dood gevonden in willen worden. Wat een treurnis.
En wat is er met dat 'ge-hun' van iedereen? Kunnen de mensen tegenwoordig geen 'zij' meer zeggen.
'Wat vinden hun ervan' of 'Hun denken dat....'
Ik vind dat echt geestelijke armoe. Of je nu in je vrije tijd in Tanzania of Vietnam zit met je kroost of in Bakkeveen. Leer praten!!
Alle reacties Link kopieren
Vond met dat gezin uit Zeeland niet zoveel mis. Op die vreselijke foto na.

Verder weer hetzelfde liedje: niet eten aan tafel, wel of niet helpen. Beetje saaie aflevering!
We maken een plant dood. :rofl:
Alle reacties Link kopieren
8102 schreef:
25-03-2018 21:05
We maken een plant dood. :rofl:
Haha, Ja mooi hè. Heel serieus.
Suikerwafel schreef:
25-03-2018 21:01
Verder weer hetzelfde liedje: niet eten aan tafel, wel of niet helpen. Beetje saaie aflevering!
Dat vond ik ook ja.
Deze aflevering vond ik wel leuk, een mix van beide stijlen is de perfecte combinatie.
Aan tafel eten zonder mobiel, voor gezelligheid en kontakt en verder gewoon allemaal een beetje in huis meehelpen en je eigen kamer netjes houden. En zorgen dat je huiswerk af is voor je gaat gamen.
Ik sta iedere keer versteld dat diegene met de strenge regels er in haar eigen huis er zo'n rommel van maakt.
Nu ook weer zo'n verwend mens, man werkt en doet er ook de huishouding bij, en madam zit te commanderen op de bank, wat zijn dat toch voor een slappe dweilen die mannen.

Maar ondanks al haar principes en regels van gezond eten, slaapt haar zoon op een matrasje op de grond, hoe tegenstrijdig is dat met dat geklets over gezondheid.
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 22:15
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou idd. Justin wil zijn moeder straks niet meer terug. En wat een lui mens zeg en dan denken dat je daar respect voor terug krijg
2465324 schreef:
01-04-2018 21:20
Nou idd. Justin wil zijn moeder straks niet meer terug. En wat een lui mens zeg en dan denken dat je daar respect voor terug krijg
Helemaal mee eens. Die Justin bloeide echt op bij die ruil-ouders.
Ik vond die Surinaamse enorm liefdeloos. Respect moet je krijgen als ouders maar ook verdienen. Zelf op de bank zitten in een veel te kort jurkje en commanderen helpt niet.

Hier wordt ook geholpen met tafel dekken, kamer opruimen etc, maar ik werk maar 20 uur. In mijn vrije dagen poets ik. Dat ga ik mijn kinderen niet opleggen. Maar dat gezever over gezond eten...

Nee straalde geen liefde uit.
Ik vraag me af wat die Surinaamse moeder ervan vindt dat haar zoon zegt: "ja ik durf niet tegen mijn ouders te zeggen dat ik niet wil schoonmaken." Zoiets zei hij in ieder geval. Dan hebben die ouders hem geen respect aangeleerd, maar eerder een vorm van angst.
Inderdaad een vorm van angst, dat is ook wat mij opvalt in de gezinnen waar een zeer strakke opvoeding heerst, de kinderen luisteren goed naar die ouders maar puur uit angst voor straf ipv omdat ze graag doen wat die ouders willen. Respect kun je niet afdwingen, dan is het een leeg iets.
Dat is toch toneelspel hoop ik? Die Surinaamse zal toch niet de hele tijd zo tegen die meiden hebben gedaan. Het was voor hun in ieder geval geen leuke ruil. Kinderen kunnen natuurlijk meehelpen, maar er was geen nieuwsgierig kijken naar hoe de meiden zouden zijn. Alleen maar miepen en klagen over brutale kinderen, terwijl ze ze nog niet eens gezien had. Bij Surinaamse mamma heb ik beeld van liefdevolle moeder, hier absoluut niet! Die andere moeder wel. Waarvan ik weer niet snap dat ze overdag werk opgeeft ipv avond werk in snackbar. Het is toch fijner onder etenstijd bij je kinderen te zijn? Ipv onder schooltijd?
Alle reacties Link kopieren
Tussen die surinaamse en die man ook echt geen liefde te bekennen vond ik.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
02-04-2018 17:06
. Waarvan ik weer niet snap dat ze overdag werk opgeeft ipv avond werk in snackbar. Het is toch fijner onder etenstijd bij je kinderen te zijn? Ipv onder schooltijd?
Hier wil ik als ruilmoeder Annemiek graag op reageren. Op de peuterspeelzaal vertrek ik, wanneer ik heel de dag werk, ‘s morgens om 7:45 uur van huis, en kom ik rond 16:00 uur thuis, . Dan kan ik direct gaan koken, om rond 16:45 aan tafel te kunnen, om nog dat gezinsmoment te hebben, voordat de drukte in de snackbar begint en onze dochters rond 17:30 uur naar sport vertrekken. Eline en Iris trainen 2x per week, 1,5 uur per avond, voor voetbal.Hiernaast doen ze nog 1 uur per week aan bootcamp. Kirsten danst/sport. zo’n 4-5 uur per week. Wanneer de meiden aan het sporten zijn, help ik de avondpiek mee in de zaak. ‘S avonds, wanneer de kinderen op bed liggen moet ik voor de psz nog werkjes voorbereiden, observaties verwerken, vergaderen, cursussen, maar ook nog o.a. Voor de snackbar bijv. de boekhouding, salarisverwerking, bestellen enz. Lig ik soms al op bed, als hij klaar is met werken, omdat ik ‘s morgens weer vroeg de deur uit moet. Dus buitenom de kinderen, zie ik mijn man ook amper. Nu ik ben gestopt vervalt ook al het extra werk van de psz. Maar kan ik ook ontbijten en lunchen (nu ze nog niet allemaal op de middelbare zitten) met het gezin, kan ik helpen op hun school, maar ook al eerder samen met mijn man het huishouden en alle bijkomende werkzaamheden van de zaak doen. Zo houden we ook voor elkaar en het gezin meer tijd over ;)
anoniem_367336 wijzigde dit bericht op 02-04-2018 21:59
3.73% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven