Entertainment alle pijlers

Kamp van Koningsbrugge (NPO 1)

31-10-2020 21:00 624 berichten
Alle reacties Link kopieren
De Special Forces vormen de best getrainde militaire eenheid van ons land. Voor het programma 'Kamp van Koningsbrugge' was AVROTROS op zoek naar deelnemers die denken dat ze fysiek en mentaal sterk genoeg zijn om deze uitdaging aan te gaan.

In zijn nieuwe programma Kamp van Koningsbrugge, stond Jeroen van Koningsbrugge voor een enorme uitdaging…. Zoek 15 gewone burgers die denken dat ze mentaal en fysiek sterk genoeg zijn, om een van de zwaarste opleidingen van Nederland aan te kunnen: De opleiding van de Special Forces.

Wie kijkt er ook?

Mijn 1e indruk: interessant!
Ik denk dat veel deelnemers zich er toch op verkeken hebben.
Ik ben benieuwd hoeveel van de 15 de eindstreep halen.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
06-01-2022 21:56
Ik heb genoten. Dit was de eerste keer dat ik een aflevering zag. Ik heb vrienden die de ECO gedaan hebben, dan wel erdoor gekomen waren en in actieve dienst waren. Natuurlijk maakt dat mijn beeld van de opleiding hoogstens tweedehands, maar elementen waren nog steeds een feest der herkenning. Ik vond de trainers nog wel aardig naar de groep zelfs.

Qua afvallers, ik vond Dwayne een grotere pannenkoek dan Guusje. Guusje kwam gewoon snel op het knakmomentje waarop duidelijk werd dat ze pijn gewoon niet goed kan hebben (die pijn wordt sowieso alleen maar erger dan ze nu beleefde, lees: voetzolen...) dus ze was toch wel voortijdig uitgevallen maar soit. Dwayne ging erin alsof hij vooral veel Call of Duty had gespeeld en dacht: het is de sportschool maar dan langer.

Ik ben ook best benieuwd naar de dames met de dreads. Ik denk dat zij, die krullebol, die boer Jarre en Omar het best ver kunnen schoppen (hoewel we de rest nog niet zoveel gezien hebben).
Dame, enkelvoud toch? Volgens mij de enige vrouw die nog niet heeft lopen piepen over pijntjes en klachten
Alle reacties Link kopieren
Heb ook het idee dat de dame met vlechtjes wel een bikkeltje is.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
06-01-2022 22:29
Dame, enkelvoud toch? Volgens mij de enige vrouw die nog niet heeft lopen piepen over pijntjes en klachten
Ik dacht er 2 te zien, een blanke dame met bruin rastahaar, en een dame die iets meer getint was met zwarte vlechten. Maar ze hebben dezelfde bouw en lengte dus ik had het ook pas op het einde door toen ze naast elkaar stonden. De rest van de aflevering waren enkele shots.

(En ze lijken zodanig dat ik nu ook nog geen 100% durf in te zetten op mijn bewering 😁).
Alle reacties Link kopieren
Hahaha of ik heb iets gemist maar ik zag 1 licht getinte dame met ingevlochten haar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook weer gekeken, maar waarom, echt WAAROM doen mensen hier vrijwillig aan mee? Ik krijg al spierpijn, ademnood, zere voeten en kotsneigingen als ik er alleen maar naar kijk :@@:
...
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
06-01-2022 23:46
Ik heb ook weer gekeken, maar waarom, echt WAAROM doen mensen hier vrijwillig aan mee? Ik krijg al spierpijn, ademnood, zere voeten en kotsneigingen als ik er alleen maar naar kijk :@@:
De hel!
Maar goed ik ben dan ook iemand die liever lui dan moe is.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
06-01-2022 23:46
Ik heb ook weer gekeken, maar waarom, echt WAAROM doen mensen hier vrijwillig aan mee? Ik krijg al spierpijn, ademnood, zere voeten en kotsneigingen als ik er alleen maar naar kijk :@@:
zelfoverschatting.
Denken indruk te gaan maken op de instructeurs, die al heel wat ego's hebben gezien en daar niet van gediend zijn.
Ben trouwens benieuwd hoe het met die Friese veehouder zal aflopen. Die nam al meteen de leiding, vraag me af wie als eerst tegen hem in verzet gaat
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
06-01-2022 23:15
Ik dacht er 2 te zien, een blanke dame met bruin rastahaar, en een dame die iets meer getint was met zwarte vlechten. Maar ze hebben dezelfde bouw en lengte dus ik had het ook pas op het einde door toen ze naast elkaar stonden. De rest van de aflevering waren enkele shots.

(En ze lijken zodanig dat ik nu ook nog geen 100% durf in te zetten op mijn bewering 😁).
Het zijn er inderdaad 2. Ik dacht eigenlijk maar 1, maar ik heb even gespiekt bij de deelnemers.
Agavni en Kamilia.
Alle reacties Link kopieren
Pelle schreef:
07-01-2022 03:44
Het zijn er inderdaad 2. Ik dacht eigenlijk maar 1, maar ik heb even gespiekt bij de deelnemers.
Agavni en Kamilia.
Ah, er was me maar 1 opgevallen, die zag er wel ‘fierce’ uit als iemand waar je geen ruzie mee wil
MrsMorrison schreef:
06-01-2022 22:07

Guusje was idd sneu maar je kont jezelf op een andere manier tegen wanneer je pijn hebt en daar doorheen moet gaan. Denk dat niemand daar echt op ervaring over kan praten.
Als je een goede klapper maakt, kan je nog zo stoer zijn, maar dan doe je dit niet even meer. Zag dat ze turnde, dan weet ze wel wat pijn is. Ik vind het medisch onderzoek ook wel minimaal trouwens. Die zal waarschijnlijk de volgende dag amper haar bed nog uit hebben kunnen komen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig seizoen gekeken maar dit seizoen getwijfeld. Ik vond het bijna mishandeling. Ja ik weet dat de deelnemers er zelf voor kiezen. En dat het blijkbaar hoort en nodig is om een goede commando te worden maar toch.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
07-01-2022 10:04
Als je een goede klapper maakt, kan je nog zo stoer zijn, maar dan doe je dit niet even meer. Zag dat ze turnde, dan weet ze wel wat pijn is. Ik vind het medisch onderzoek ook wel minimaal trouwens. Die zal waarschijnlijk de volgende dag amper haar bed nog uit hebben kunnen komen.
Dat was juist wat mij verraste bij Guusje. Op topniveau geturnd, en ik dacht: Die kan wel door pijn heen bijten. Maar ze gaf in het gesprek met Jeroen aan dat ze niet eerder met pijn heeft moeten presteren. En ik vertrouw wel op een medic die duidelijk in dienst is (geweest) en al van alles voorbij heeft zien komen. Bij zo'n val is het gebroken, of niet. En als het niet gebroken is kun je door.
En ja, ik weet natuurlijk niet hoe hard ze gevallen is maar ik weet wel dat vallen op een spier naar is maar overkomelijk. Ik weet ook dat de opleiding zelf nog veel pijnlijker wordt. Voeten die echt helemaal aan gort zijn. Ik heb een vriend de straps úit zijn bezwete lijf zien trekken waarbij alles kapot geschuurd was. Ik denk niet dat Guusje, ook zonder die val ver was gekomen.
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
07-01-2022 11:15
Dat was juist wat mij verraste bij Guusje. Op topniveau geturnd, en ik dacht: Die kan wel door pijn heen bijten. Maar ze gaf in het gesprek met Jeroen aan dat ze niet eerder met pijn heeft moeten presteren. En ik vertrouw wel op een medic die duidelijk in dienst is (geweest) en al van alles voorbij heeft zien komen. Bij zo'n val is het gebroken, of niet. En als het niet gebroken is kun je door.
En ja, ik weet natuurlijk niet hoe hard ze gevallen is maar ik weet wel dat vallen op een spier naar is maar overkomelijk. Ik weet ook dat de opleiding zelf nog veel pijnlijker wordt. Voeten die echt helemaal aan gort zijn. Ik heb een vriend de straps úit zijn bezwete lijf zien trekken waarbij alles kapot geschuurd was. Ik denk niet dat Guusje, ook zonder die val ver was gekomen.
Precies wat ik wilde schrijven.
Zelf zou ik het niet kunnen. Maar heb mijn man met wel grotere problemen thuis zien komen, lijfelijk gezien. Als je denkt dat je zonder gruwelijke pijnen, kapotte huid en slaapgebrek dit kunt doen, heb je gewoon een plaat voor je kop. Deze training duurt 2 weken. Daardoor maar deels te vergelijken met de echte opleiding. Het is niet voor niets dat maar 3% (en dan is er al een flinke selectie vooraf geweest) de eindstreep haalt.
Alle reacties Link kopieren
Djessy schreef:
06-01-2022 23:46
Ik heb ook weer gekeken, maar waarom, echt WAAROM doen mensen hier vrijwillig aan mee? Ik krijg al spierpijn, ademnood, zere voeten en kotsneigingen als ik er alleen maar naar kijk :@@:
Niet alleen vrijwillig maar na de eerste serie vorig jaar verhoogde het aantal aanmeldingen van 1-2 per dag naar 3-7. Geen idee hoelang die trend heeft aangehouden, maar er zal nu ook wel weer een opleving komen, met de gedachte "ik ben beter dan die watjes die op dag 1 al opgeven"
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
07-01-2022 15:57
Niet alleen vrijwillig maar na de eerste serie vorig jaar verhoogde het aantal aanmeldingen van 1-2 per dag naar 3-7. Geen idee hoelang die trend heeft aangehouden, maar er zal nu ook wel weer een opleving komen, met de gedachte "ik ben beter dan die watjes die op dag 1 al opgeven"
Knettergek als je het mij vraagt!

Ik had ook in de eerste 10 minuten al door wie er snel gaan afvallen. En dan denk ik, heb je nou totaal geen zelfinzicht?
Onbegrijpelijk vind ik het.
...
Alle reacties Link kopieren
De personen met de grootste mond gaan vaak heel hard van start maar crashen snel.
En de underdogs, de zwijgzame en niet zo opvallende personen, komen heel ver… is vaak zo.
Dus ben benieuwd of het dit keer weer zo zal lopen!!!
Alle reacties Link kopieren
apiejapie schreef:
07-01-2022 15:39
Precies wat ik wilde schrijven.
Zelf zou ik het niet kunnen. Maar heb mijn man met wel grotere problemen thuis zien komen, lijfelijk gezien. Als je denkt dat je zonder gruwelijke pijnen, kapotte huid en slaapgebrek dit kunt doen, heb je gewoon een plaat voor je kop. Deze training duurt 2 weken. Daardoor maar deels te vergelijken met de echte opleiding. Het is niet voor niets dat maar 3% (en dan is er al een flinke selectie vooraf geweest) de eindstreep haalt.
En daarbij hebben ze ook wel fijne weersomstandigheden.
Van mijn man hoor ik over de eindeloze lange never ending kanotochten in de nacht door het ijs heen, met je kleding en bepakking door ijswater zwemmen en dan doorrr een speedmars.
De schoenen die leegliepen van het blaarvocht, de honger, denken te mogen slapen eindelijk en dan 3 minuten liggen en dan weer uit je tent om even 40 km te lopen met 35 kg bepakking..

Laat ik het zo zeggen....mij niet bellen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
07-01-2022 01:08
zelfoverschatting.u

Denken indruk te gaan maken op de instructeurs, die al heel wat ego's hebben gezien en daar niet van gediend zijn.
Ben trouwens benieuwd hoe het met die Friese veehouder zal aflopen. Die nam al meteen de leiding, vraag me af wie als eerst tegen hem in verzet gaat
Was het niet Tom die zo de leiding nam? Zo'n sportinstructeur?
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
07-01-2022 21:47
Was het niet Tom die zo de leiding nam? Zo'n sportinstructeur?
O dat kan ook, dan heb ik er een paar verwisseld. sorry
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
ldp schreef:
07-01-2022 21:47
Was het niet Tom die zo de leiding nam? Zo'n sportinstructeur?
Ze waren het allebei.
Alle reacties Link kopieren
polydox schreef:
07-01-2022 22:01
Ze waren het allebei.
Haha, dat geloof ik meteen, als je bedenkt hoe slecht ik mensen uit elkaar kan houden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ah ok. Ik bedoelde dat moment met het opzetten van de tent, dat was Tom volgens mij. Die ander is mij nog niet zo erg opgevallen.
Alle reacties Link kopieren
Is Tom de Tukker met de krullen? Die nam vooral de leiding volgens mij
ldp schreef:
07-01-2022 22:11
Ah ok. Ik bedoelde dat moment met het opzetten van de tent, dat was Tom volgens mij. Die ander is mij nog niet zo erg opgevallen.
Die was met name aanwezig tijdens het vervoeren van de tent.
Alle reacties Link kopieren
mafalda schreef:
07-01-2022 21:33
En daarbij hebben ze ook wel fijne weersomstandigheden.
Van mijn man hoor ik over de eindeloze lange never ending kanotochten in de nacht door het ijs heen, met je kleding en bepakking door ijswater zwemmen en dan doorrr een speedmars.
De schoenen die leegliepen van het blaarvocht, de honger, denken te mogen slapen eindelijk en dan 3 minuten liggen en dan weer uit je tent om even 40 km te lopen met 35 kg bepakking..

Laat ik het zo zeggen....mij niet bellen :rofl:
Misschien is het inmiddels anders, maar men had het over de nare ECO en de haalbare ECO. Eentje startte vlak voor de winter, en eentje vlak voor de lente. Ik kan niet zeggen of het 1 informeel meer aanzien gaf dan het ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven