Entertainment alle pijlers

Kopen zonder kijken 2020

05-03-2020 10:46 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk programma!

Wie kijkt hier ook naar?
Bob elke keer met zijn grootse verbouwplannen, soms denk ik wel eens: "is dat echt wel nodig?". Hij maakt er wel elke keer weer een plaatje van.


Aflevering 1, maandag 2 maart: Jeetje wat een budget was mijn 1e gedachte. Daar moet je toch zelf ook iets voor kunnen vinden. (En daarbij vraag ik mij ook af: hoe kun je in hemelsnaam ZOVEEL sparen??)
Alle reacties Link kopieren
Even een upje voor het nieuwe seizoen! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
Ja heerlijk, ga het ook weer kijken
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vanmiddag al op Videoland gekeken, net wel even in de Belgische Blind Gekocht gedoken. Eigenlijk veel leuker omdat de huizen in België veel diverser zijn èn ook vaak veel lelijker voor de verbouwing :proud:
Alle reacties Link kopieren
Die bordeaurode keuken vind ik niks.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Niet? Vond ik juist wel mooi, weer eens wat anders dan mat zwart :)

Die zwarte deur had ook niet gehoeven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond bijna alles echt super mooi!
Alleen die keuken leek me niet heel praktisch, omdat de kraan op het kookeiland zit en dan de kookplaat in keuken zelf.
Had ook een andere kleur uitgezocht maar vond het wel heel mooi passen!
Alle reacties Link kopieren
Ik snapte niks van jullie berichten maar ik heb dus de ‘verkeerde’ aflevering gezien, namelijk die van volgende week :proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de keuken ook niet mooi. En welke winkel bracht twee keer de verkeerde bank?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het leuk geworden, mooie uitbouw en de grote slaapkamer erg sfeervol met de balken.

Mooie kleuren ook door het hele huis

Alleen, wat een geld voor een kleine eengezinswoning met maar 2 fatsoenlijke slaapkamers.

Ik snap niet dat mensen zo hangen aan hun werk en daarom niet ver weg willen verhuizen
Zij kan als verpleegkundige werkelijk overal aan de slag.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
20-10-2020 09:35
Ik vond het leuk geworden, mooie uitbouw en de grote slaapkamer erg sfeervol met de balken.

Mooie kleuren ook door het hele huis

Alleen, wat een geld voor een kleine eengezinswoning met maar 2 fatsoenlijke slaapkamers.

Ik snap niet dat mensen zo hangen aan hun werk en daarom niet ver weg willen verhuizen
Zij kan als verpleegkundige werkelijk overal aan de slag.
Ja echt niet normaal toch? Ik rolde bijna van mijn stoel toen ik hoorde wat dat krot (voor de verbouwing) kostte. O_O
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 20-10-2020 23:19
0.09% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook fan van dit programma!
In mijn ogen kun je nooit echt een miskoop doen aangezien ze de huizen altijd goed opknappen en dmv sponsors voor een relatief klein budget (dus mocht je echt-echt niet willen, kun je altijd weer een bord in de tuin zetten).

Ik was deze aflevering wel verbaasd over het genereren van het budget, het leek alsof ze echt een maximale hypotheek hadden (kan ernaast zitten, maar bij iedere budget-vraag moesten ze naar hun financiele man), moet iedereen natuurlijk zelf weten, maar ik zou graag wat ruimte houden voor evt. tegenslagen of veranderende wensen (minder werken bijv. bij gezinsuitbreiding).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het nu ook gezien. Ik vond de keuken best wel mooi maar ik snap die vloekende kleur rood van de stoelen er niet naast.
Ik vond de keuken onlogisch geplaatst en ontzettend lelijk. De eetkamer stoelen ook. En ze hadden een hele kleine zithoek.
De indeling boven begreep ik ook niet helemaal. 2 grote slaapkamers en dan 1 hele kleine. Ik zou daar 1 grote en 2 middelmaatjes van hebben gemaakt. Bovendien zag ik ook geen kasten boven. Volgens mij hebben ze daar veel te weinig ruimte. En zeker als er kinderen komen. Plus dat de tuin ook niet groot is.
En wat een hoop geld voor dat huis! Ik begrijp niet dat ze niet buiten Haarlem zijn gaan wonen. Zij kan sowieso overal aan de slag.

De aflevering duurt nu 1,5 uur. Ik vond een uur lang genoeg eigenlijk. Voor mii is het nu te langdradig.
Alle reacties Link kopieren
In totaal heeft het ze zo'n 4 ton gekost toch? In elk geval heel veel geld voor een huis waar het er ook niet naar uitziet dat je er heel lang blijft wonen als je bijvoorbeeld de komende jaren 2 kinderen krijgt..
Ik snap niet zo goed dat je dan alsnog in het dure Haarlem wil gaan wonen ipv net iets verder weg in een huis dat al wel "af" is. Voor zo'n bedrag kan je toch prima een fatsoenlijk huis kopen waar je wel met 4 personen prima kan wonen?

Keuken vond ik mooi, stoelen ernaast inderdaad een beetje gek van kleur. Wel echt super mooi met die uitbouw! Opbergruimte of een kast heb ik ook nergens gezien.. Ik zou bij een groot deel van die schuine wanden toch knieschotten oid maken. En bij één van die slaapkamers een vliering / opbergzolder, het is hoog genoeg daarvoor.
Ik zou het leuk vinden als dit programma ook wat meer aandacht geeft aan energiezuinig maken, zonnepanelen, warmtepomp, isolatie, etc. Als zo'n huis toch al helemaal gestript is, is het toch wel handig om dat meteen goed aan te pakken zou ik denken.
Alle reacties Link kopieren
Ze wilden natuurlijk ook per se een jaren 30 woning. Zoals iedereen in dit programma.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet zo goed waarom ze niet lekker naar een buitenwijk gaan met wat nieuwe en grotere woningen. Ik vind het boven echt heel krap. De slaapkamers zijn best klein (de deur kon net open) en de douche ook echt klein. Voor 410 kun je in de buurt van Amsterdam echt wel een leuke en grote eengezinswoning vinden in een nieuwbouwwijk. Maar dan Is het helaas geen karakteristieke woning.
AnAppleADay schreef:
19-10-2020 22:13
Ik snapte niks van jullie berichten maar ik heb dus de ‘verkeerde’ aflevering gezien, namelijk die van volgende week :proud:
Daar kom ik nu pas achter dankzij jouw bericht. Er stond een nieuw seizoen klaar bij Videoland, maar er startte dus kennelijk meteen aflevering 2.
Alle reacties Link kopieren
masatu schreef:
20-10-2020 12:26
In totaal heeft het ze zo'n 4 ton gekost toch? In elk geval heel veel geld voor een huis waar het er ook niet naar uitziet dat je er heel lang blijft wonen als je bijvoorbeeld de komende jaren 2 kinderen krijgt..
Ik snap niet zo goed dat je dan alsnog in het dure Haarlem wil gaan wonen ipv net iets verder weg in een huis dat al wel "af" is. Voor zo'n bedrag kan je toch prima een fatsoenlijk huis kopen waar je wel met 4 personen prima kan wonen?

Keuken vond ik mooi, stoelen ernaast inderdaad een beetje gek van kleur. Wel echt super mooi met die uitbouw! Opbergruimte of een kast heb ik ook nergens gezien.. Ik zou bij een groot deel van die schuine wanden toch knieschotten oid maken. En bij één van die slaapkamers een vliering / opbergzolder, het is hoog genoeg daarvoor.
Ik zou het leuk vinden als dit programma ook wat meer aandacht geeft aan energiezuinig maken, zonnepanelen, warmtepomp, isolatie, etc. Als zo'n huis toch al helemaal gestript is, is het toch wel handig om dat meteen goed aan te pakken zou ik denken.
Mee eens! Een mooi voorbeeld voor het verduurzamen van een bestaand huis (in alle gevallen, niet specifiek deze aflevering), maar ik denk niet dat ze hier veel aan doen.
Meestal matchen de wensen van de kandidaten al niet helemaal met het budget, dus hebben ze zo'n beetje heel het budget nodig om uberhaupt te voldoen aan de woonwensen, dan blijft er weinig over om te verduurzamen (met wat nieuwe kozijnen daar gelaten die ik hier en daar wel zie bij een aantal afleveringen).
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de keuken super mooi!!! Mooie kleur rood, en ik vond hm mooi groot maar niet te en id weer eens wat anders dan de srandaard keukens.
Jammer van de visgraatvloer en stalen deur. Due komen mn neus uit e van hun zou je toch wel verwachten trendsetters ( zoals de keuken) ipv trendvolgers te zijn.
Slaapkamers vond ik ook heel gaaf met die balken.
Verder zou ik never nooit niet 4 ton uitgeven an zo n klein huis. Ik denk niet dat je dat er ooit nog uit haalt. Ja wellicht over 25 jaar. Maar zo lang zullen zij er niet bliiven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de kleur van de keuken prachtig (zou m alleen zelf niet kiezen omdat ik zo'n soort kleur na verloop van tijd wel zat ben), de indeling ervan minder praktisch.
De balken boven vond ik fantastisch, maar ik heb geen enkele kledingkast in de slaapkamer gezien. Wellicht dat ze er wel stonden hoor, ze werden alleen niet getoond.
En als dat niet zou passen, dan zou ik daar de pest over in hebben en van de studeerkamer een inloopkast maken.
sallie68 wijzigde dit bericht op 20-10-2020 13:35
5.88% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
20-10-2020 11:34
Ik heb het nu ook gezien. Ik vond de keuken best wel mooi maar ik snap die vloekende kleur rood van de stoelen er niet naast.
Dat viel mij ook al op. Erg lelijk die combi.
StM123 schreef:
20-10-2020 12:54
Mee eens! Een mooi voorbeeld voor het verduurzamen van een bestaand huis (in alle gevallen, niet specifiek deze aflevering), maar ik denk niet dat ze hier veel aan doen.
Meestal matchen de wensen van de kandidaten al niet helemaal met het budget, dus hebben ze zo'n beetje heel het budget nodig om uberhaupt te voldoen aan de woonwensen, dan blijft er weinig over om te verduurzamen (met wat nieuwe kozijnen daar gelaten die ik hier en daar wel zie bij een aantal afleveringen).
In het vorige seizoen van dit jaar zat geloof ik een huis waarbij ze de investeringen vooral op dat front hebben gedaan en niet maar alleen op het hipper maken van het huis. Was in Roosendaal geloof ik. Leuk om dat voor de afwisseling eens te zien. Zouden ze inderdaad vaker mogen doen.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-10-2020 11:34
Ik heb het nu ook gezien. Ik vond de keuken best wel mooi maar ik snap die vloekende kleur rood van de stoelen er niet naast.
O ja, dat was echt lelijk.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
20-10-2020 11:34
Ik heb het nu ook gezien. Ik vond de keuken best wel mooi maar ik snap die vloekende kleur rood van de stoelen er niet naast.
Dat viel mij ook op. Of je neemt exact de zelfde kleur stoelen of juist een totaal andere kleur.
Dit paste helemaal niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven