Entertainment alle pijlers

Kopen zonder kijken 2020

05-03-2020 10:46 1227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een heerlijk programma!

Wie kijkt hier ook naar?
Bob elke keer met zijn grootse verbouwplannen, soms denk ik wel eens: "is dat echt wel nodig?". Hij maakt er wel elke keer weer een plaatje van.


Aflevering 1, maandag 2 maart: Jeetje wat een budget was mijn 1e gedachte. Daar moet je toch zelf ook iets voor kunnen vinden. (En daarbij vraag ik mij ook af: hoe kun je in hemelsnaam ZOVEEL sparen??)
betoverend schreef:
29-04-2020 22:38
@Shiitake, wat ze nu maandag uitzenden is seizoen 1. Het nieuwe seizoen is net afgelopen en daar gaan ze wel vaker op bezoek bij de stellen.
Ah ok dankje voor de uitleg!
Alle reacties Link kopieren
Maar seizoen 2, wat dan blijkbaar klaar is, daar staat steeds bij: We gaan op bezoek bij 8 stellen
Ik zie maar 7 afleveringen....weet iemand waar de 8ste is gebleven?
De laatste was met dat stel uit Roosendaal
Alle reacties Link kopieren
@pearle, je hoort in het begin van de aflevering van seizoen 2 Martijn steedse zeggen 7 stellen gaan het experiment aan of iets in die trant. Dus 7 afleveringen
Alle reacties Link kopieren
aaah oke, ik las alleen bij seizoen 2 over 8 stellen, bedankt
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
30-04-2020 19:48
aaah oke, ik las alleen bij seizoen 2 over 8 stellen, bedankt
Dat had ik ook gelezen. Ik zat nog in volle spanning te wachten op aflevering 8 :-( Bummer!
PassingThrough schreef:
01-05-2020 13:40
Dat had ik ook gelezen. Ik zat nog in volle spanning te wachten op aflevering 8 :-( Bummer!
Ik ook. Maar ik heb 1 dag aflevering 8 zien staan. Toen ik het de volgende dag wilde kijken was het weg!
Wat een leuke aflevering gisteren. Een leuk en positief stel, huis dubbel en dwars gegund.
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer dat we weer moeten wachten op een nieuw seizoen! Ik kan van dit soort programma's geen genoeg krijgen :-)
Alle reacties Link kopieren
Jouw droomhuis bij sbs is ook leuk
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
12-05-2020 16:50
Jouw droomhuis bij sbs is ook leuk
Die kijken wij ook al, idd erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
Verder zijn er weinig leuke woonprogramma's. Vt wonen weer verliefd op je huis, kijk ik nooit.
Er zijn ook wel leuke Engelse woonprogramma's. Bv met Phil en Kristy.
Of de bouwbroers. Maar momenteel niet op tv.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 'voor hetzelfde geld' ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ja inderdaad. En bouwval gezocht en help mijn man is klusser.
Verder kijken we ook regelmatig op npo plus droomhuis gezocht , met sybrand niessen
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er niemand? Ik heb het begin gemist, wie is nou de biologische moeder van het kindje?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Volgens mij is er niet gezegd wie de biologische moeder is. Maar wat een leuk stel, en wat een fantastisch huis hebben ze ervan gemaakt. :heart:
Volgens mij zei die donkerharige toen ze het huis binnenkwamen na de verbouwing en ze de foto in de keuken zag van het jochie zoiets als 'ah mijn zoontje'

Dan zou ik dus denken dat zij de moeder is.
Alle reacties Link kopieren
pearle schreef:
13-05-2020 09:14
Verder zijn er weinig leuke woonprogramma's. Vt wonen weer verliefd op je huis, kijk ik nooit.
Er zijn ook wel leuke Engelse woonprogramma's. Bv met Phil en Kristy.
Of de bouwbroers. Maar momenteel niet op tv.
Met Phil en Kirsty is zondagmiddag op tv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
20-05-2020 07:57
Volgens mij zei die donkerharige toen ze het huis binnenkwamen na de verbouwing en ze de foto in de keuken zag van het jochie zoiets als 'ah mijn zoontje'

Dan zou ik dus denken dat zij de moeder is.
Huh? Als ze samen het kind hebben gekregen is het ook het zoontje van de andere vrouw.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
20-05-2020 08:28
Huh? Als ze samen het kind hebben gekregen is het ook het zoontje van de andere vrouw.
Ja dat dacht ik ook al, vond het ook een rare vraag/opmerking.
Hoezo zou het niet een kind van hun samen kunnen zijn?

Tenzij ze hebben genoemd dat het kind parttime bij hun is, maar dat heb ik niet gehoord.
Nouschi schreef:
20-05-2020 08:28
Huh? Als ze samen het kind hebben gekregen is het ook het zoontje van de andere vrouw.
Helemaal eens, maar dan zou je toch denken dat ze zou zeggen ' ons zoontje'.

Ze zei 'mijn zoontje'. Echt. :)
Alle reacties Link kopieren
Die twee laatste afleveringen waren toch herhalingen? Volgens mij had ik die al gezien.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
23-05-2020 23:22
Die twee laatste afleveringen waren toch herhalingen? Volgens mij had ik die al gezien.
Ja klopt, die zijn al eerder geweest
Heeft iemand de aflevering in Rotterdam nog gezien?

Het stel heeft twee keer het budget moeten verhogen. Ik vraag me serieus af of ze in dit geval niet meer profijt gehad zouden hebben van een lokale aankoopmakelaar die hen iets verder had laten kijken dan hun huidige neus lang is, zeg maar.

Vrienden van ons waren op zoek naar een woning in de Randstad. Lukte niet. Uiteindelijk zijn ze dankzij een hele goede aankoopmakelaar terecht gekomen in een buurt waar ze zelf nooit aan gedacht zouden hebben. Het is een buurt die niet heel erg in trek was, maar die dankzij investeringen van de overheid (ten tijde van aankoop slechts bij incrowd bekend) inmiddels een sterk verbeterde infrastructuur kent waardoor de woning binnen enkele jaren extreem in waarde gestegen is.

En ok, ik snap dat een woning meer is dan een investering. Het is een dak boven je hoofd. Maar als je weinig budget hebt, en je bent net bezig een gezin te stichten, dan wil je waarschijnlijk niet meteen beginnen met een enorme financiele strop om je nek. Zeker niet omdat ze al overwogen om terug te keren naar de goedkopere stad van herkomst.

Ik vond het geen sterke aflevering, eigenlijk.
Igoa schreef:
26-05-2020 18:12
Heeft iemand de aflevering in Rotterdam nog gezien?

Het stel heeft twee keer het budget moeten verhogen. Ik vraag me serieus af of ze in dit geval niet meer profijt gehad zouden hebben van een lokale aankoopmakelaar die hen iets verder had laten kijken dan hun huidige neus lang is, zeg maar.

Vrienden van ons waren op zoek naar een woning in de Randstad. Lukte niet. Uiteindelijk zijn ze dankzij een hele goede aankoopmakelaar terecht gekomen in een buurt waar ze zelf nooit aan gedacht zouden hebben. Het is een buurt die niet heel erg in trek was, maar die dankzij investeringen van de overheid (ten tijde van aankoop slechts bij incrowd bekend) inmiddels een sterk verbeterde infrastructuur kent waardoor de woning binnen enkele jaren extreem in waarde gestegen is.

En ok, ik snap dat een woning meer is dan een investering. Het is een dak boven je hoofd. Maar als je weinig budget hebt, en je bent net bezig een gezin te stichten, dan wil je waarschijnlijk niet meteen beginnen met een enorme financiele strop om je nek. Zeker niet omdat ze al overwogen om terug te keren naar de goedkopere stad van herkomst.

Ik vond het geen sterke aflevering, eigenlijk.
Ik heb met verbazing zitten kijken. Ze gingen ontzettend over hun grenzen heen. En ze kregen er zo weinig ruimte voor terug. De jongste heeft over een paar jaar echt een te kleine kamer. En die tuin was niet meer dan een postzegel. Als de huizenmarkt in stort dan kunnen ze daar niet makkelijk weg. En dat allemaal omdat ze in de stad willen wonen.
watdachtjehiervan schreef:
26-05-2020 18:26
Ik heb met verbazing zitten kijken. Ze gingen ontzettend over hun grenzen heen. En ze kregen er zo weinig ruimte voor terug. De jongste heeft over een paar jaar echt een te kleine kamer. En die tuin was niet meer dan een postzegel. Als de huizenmarkt in stort dan kunnen ze daar niet makkelijk weg. En dat allemaal omdat ze in de stad willen wonen.
Nou precies. Geen enkele rek, nul bergruimte. Ik denk niet dat de woningmarkt in hun segment snel in zal storten. Er is een groot tekort aan betaalbare woningen en dat blijft de komende jaren nog wel zo. Hun persoonlijke situatie kan natuurlijk wel veranderen. Waarschijnlijk hadden ze zich elders in Rotterdam, in een up-n-coming buurt, wel iets leuks op de groei kunnen veroorloven. Maar alleen een aankoopmakelaar die goed op de hoogte is van lokale ontwikkelingen had ze daarin kunnen begeleiden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven