Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
...
anoniem_63a22f3643c55 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 12:32
99.42% gewijzigd
Voor de hardcore fans die nog steeds heilig overtuigt zijn dat ‘hun’ MJ dit nooit zou doen, heb ik een tweet van Louis Theroux waar iedereen maar eens goed over na moet denken. Besef dat je een pedo verdedigt.

“If you can’t see that Michael Jackson was a paedophile after watching [Leaving Neverland director] Dan Reed’s film you are being wilfully blind. And if you are campaigning against it you are actively colluding in the silencing of victims.”
JessyMay schreef:
09-03-2019 10:32
Meerdere zeggen dat ze de seksuele handelingen niet geloven maar de rest wel. Ik vind dat echt raar. Want wat was dan het doel en zijn motivatie? Het was duidelijk dat hij het contact zag als een relatie en niet als samen kind zijn. Als je zelf bent gegroomd en dit van dicht bij mee hebt gemaakt dan begrijp je achteraf dat de manipulatie, het isoleren en al het andere draaide om 1 ding namelijk de 1 op 1 tijd waarbij de dader aan zijn trekken kon komen.
precies dit. Uit alle dingen die de mj fans wel geloven blijkt gewoon dat mj een verknipte gast was met een vreemde relatie met kinderen waarbij grenzen geen rol speelden
aidem schreef:
09-03-2019 10:48
Voor de hardcore fans die nog steeds heilig overtuigt zijn dat ‘hun’ MJ dit nooit zou doen, heb ik een tweet van Louis Theroux waar iedereen maar eens goed over na moet denken. Besef dat je een pedo verdedigt.

“If you can’t see that Michael Jackson was a paedophile after watching [Leaving Neverland director] Dan Reed’s film you are being wilfully blind. And if you are campaigning against it you are actively colluding in the silencing of victims.”
zo eens!
Donna1971 schreef:
09-03-2019 10:47
Plantonische leugenaars en pseudologica fantastica is niet zo zeldzaam, laatste is het geloven van eigen leugens of een soort dubbel bewust zijn.
Deze mannen zouden dit ook goed mogelijk kunnen hebben.

Zij hebben ook vanaf jongs af aan behoorlijk aan aandacht gehad, ouders die hen ook hierin stimuleerden.
Het zou niet alleen om geld kunnen gaan maar om aandacht en medelijden.
Dat soort mensen gaan over lijken

Hoe vaak wordt een charmante narcist niet geloofd.

En dit kan ook precies de reden kunnen zijn om het niet te vertellen. Als jij als 7 jarige alleen maar hoort hoe lucky je bent om in het gezelschap van de grote MJ te verkeren.
Ik denk dat deze uitspraak heel erg waar is : “ Celebrity supersedes criminality. How can you see clearly when you’re looking into the sun? How can an icon be a con? “

Goed artikel trouwens : https://www.nytimes.com/2019/02/16/opin ... rland.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
tinpanalley,
vreselijk verhaal en jouw lange zwijgen past ook helemaal in dat patroon van grooming van kleine kinderen. oprah zei het ook al, kindermisbruik gaat vaak over verleiding en niet over geweld. dat beeld moeten we bijstellen. ondanks alle smerigheid waren deze kinderen dol op MJ, dat maakt het zo verknipt en het is zo dom om dan maar te stellen dat er dus niks gebeurd kan zijn, want eerst hebben ze hem nog verdedigd
the_Wicked_Witch schreef:
09-03-2019 10:51
En dit kan ook precies de reden kunnen zijn om het niet te vertellen. Als jij als 7 jarige alleen maar hoort hoe lucky je bent om in het gezelschap van de grote MJ te verkeren.
Het kan ook uitgroeien tot pathologisch liegen en de andere vorm ervan.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 14:26
0.91% gewijzigd
...
anoniem_63a22f3643c55 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 12:32
98.78% gewijzigd
Ik moet zeggen, ik heb er lang niet meer aan gedacht maar nu komt alles wel weer terug :(
the_Wicked_Witch schreef:
09-03-2019 10:51
Heb van zeer dichtbij een pathologisch leugenaar, fantast meegemaakt.
Hoe hij te werk ging was niet te beschrijven.
De meest gruwelijke verhalen ook over mij werden verzonnen.
Afschuwelijk en vreselijk moeilijk om je hiervoor te beschermen en mensen je gelijk te bewijzen is eigenlijk veelal niet te doen.
Hun verhaal is zo erg, zoiets verzin je niet zou je zeggen maar erachter schuilen walgelijke leugens.
Heb hier zelf veel schade aan geleden en nog.

In zijn jeugd ook door familie opgehemeld en bijzondere privileges verkregen.

Glashard liegen en verzinnen ook om medelijden, plus geld etc los te krijgen was hier aan de orde.
Daar kun je amper of niet tegenop.

Hele charmante werkelijk geloofwaardige manier van liegen waar je u tegen zegt.
Je zou je schuldig voelen t niet te geloven.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 14:28
7.10% gewijzigd
TinPanAlley schreef:
09-03-2019 11:08
Ik moet zeggen, ik heb er lang niet meer aan gedacht maar nu komt alles wel weer terug :(
Kan ik me voorstellen :|
Laten we hopen dat het inzicht dat deze documentaire geeft ervoor zorgt dat ouders zich eerder af gaan vragen of zo'n vriendschap tussen hun kind en een volwassene wel gezond is.
Dave Weij (op Facebook) DE EEN ZIJN DOOD DE ANDER ZIJN BROOD.

Deze is voor de mensen die straks de MJ docu ‘LEAVING NEVERLAND’ gaan kijken.

Is een eenzijdige film meer bewijs dan een onderzoek van 10+ jaar en uitspraak van de rechter?

Gaan we mensen die vrijgesproken zijn en die al 10 jaar dood zijn veroordelen zonder enige vorm van bewijs?

Ook hier mijn mening:

Natuurlijk kan ik heel volhardend zeggen ‘er is 100% echt niks gebeurd’. Ook ik moet reëel kunnen zijn en “twijfel” een kans geven. We waren er allemaal niet bij achter die ene deur (Daar ligt de kracht ook gelijk vanuit de verklaring van de jongens) Daarnaast is pedofilie nooit te accepteren! Als volwassen man snap ik ook wel dat dingen vreemd kunnen overkomen maar wat ik ook allemaal vreemd vind is het volgende:

In de tijdgeest “anno nu” is het veel logischer om te denken dat de jongens de waarheid spreken. In deze ‘metoo’ tijd werkt ons brein globaal anders. Toch? in de jaren ‘80 ‘90 was voelbaar dat MJ gewoon beter met kids ging dan met mensen uit de “grote boze wereld”. Dit vondt men toen allemaal veel minder gek. Mj maakte er ook geen geheim van. Waarom zou hij? Hij had niks te verbergen. De meeste pedofielen hebben trouwens heel veel te verbergen. Hij was naïef. Hij liet vele kids meeliften op zijn succes. Ging op foto’s met ze, deed ze in videoclips en films. Kocht een pretpark ( om o.a. andere kindersterren te gunnen wat hij ook niet kon als kind) etc etc. Anders dan anders idd. Voor sommigen zelf heel gek. Snap ik!

Daarnaast heeft MJ zo’n 500 miljoen geschonken aan goede doelen, kids, operaties etc etc. Wanneer hij op tour was bezocht hij Vrijwel altijd ziekenhuizen ivm gewonde- en zieke kids. Hij zou wel heel gerafineerd te werk zijn gegaan en sluw zijn als een malle als hij dit allemaal deed om een soort vrijbrief te creëren om toch aan die kids te kunnen zitten. Hij zou dus continue alles geacteerd hebben en dat is wat ik totaal niet geloof. MJ vocht ook terug na alle eerdere beschuldigden op het album HIStory. Nummers zitten vol met teksten waarin hij aangeeft dat juist hij “verkracht” wordt door alles en iedereen en wat het allemaal met hem deed. Óók dit zou weer heel smerig van hem zijn als het wel waar zou zijn. Dit alles zou hem een duivel maken. ‘Grooming’ op zo’n grote schaal geloof ik gewoon niet.

(Ik geef jullie by the way ff een snel een voorbeeld Van een situatie waarin hij werd genaaid nog vlak voor zijn dood: MJ dacht dat hij 10 shows moest doen voor de ‘This is iT’ concertenreeks. Echter hadden zijn “vertrouwelingen” getekend voor 50 shows. Onmenselijk en niet te doen. Niet veel later was hij dood)

Ok. En door: Dan Reed, de documaker van ‘Leaving Neverland’ heeft de twee jongens 2 a 3 dagen geïnterviewd. Ook dook hij in oude zaken. Vanaf toen is hij het pas echt gaan geloven. Vervolgens is hij 2 jaar bezig geweest om de docu echt te maken. De FBI heeft zo’n 12 jaar onderzoek gedaan. De fucking FBI hè?! Niet echt een kleine partij. 12 jaar lang is alles uitgezocht tot in De filipijnen aan toe. Immens veel gezinnen/kids zijn gehoord. Heel Neverland werd omvergehaald (óók de zogeheten geheime hoekjes uit de docu) en MJ heeft altijd meegewerkt. Ze hebben nooit iets kunnen vinden. Nooit.

Thom Sneddon Jr. de officier Van justitie heeft er zijn levenswerk van gemaakt om MJ hoe dan ook te pakken. Hij heeft er tot 2 keer aan toe alles aan gedaan om MJ te laten hangen. Hij vond helemaal niks. Waarom gaat die Dan Reed niet bij de FBI?! Had een hoop tijd gescheeld. Wat gebeurd er nu vervolgens; het “gewone volk” gaat er even voor zitten, kijkt naar een zeer heftige docu (want dat is het) en neemt aan dat het waar is. Best gek toch? Ik pas daar voor al snap ik de twijfel. ‘Dit zou iemand immers toch niet verzinnen!’ Is de hoofdgedachte. Te gruwelijk voor woorden. vele zijn dus om.

Gruwelijke details schijnen genoemd te worden en vooral heel geloofwaardig maar toch ook echt wel wat theatraal, opbouwend en op zijn Amerikaans. Veel glimlachjes toch ook wel. spannende muziek op drama gedeeltes etc. Echter, er is zoveel beeld waaruit blijkt dat de jongens niet betrouwbaar zijn maar daar duikt de media niet in. Beelden die net zo geloofwaardig zouden moeten zijn. Pas als Amerika dit intens gaat doen ( en dit is wel al een gaande) gaan wij als kuddedieren weer mee de andere kant op.

Tot 2013 hebben de volwassen jongens altijd verklaard dat MJ onschuldig was. Ook onder ede als volwassen mannen. Hij was hun held! Ook bij de families. Niks anders dan lof op de op de beelden. Er was werkelijk geen vuiltje aan de lucht. Het ging ook gewoon goed met Wade Robson (1 Vd jongens) zijn ster was zwaar reizende. Hij werd een goede choreograaf, wekte samen met ‪Britney Spears‬ en ‪Justin Timberlake‬. Schreef dingen. Een eigen programma op MTV. Dit allemaal te danken aan o.a. MJ maar dit alles sloeg ook weer om. Wade verbrandde bruggen achter zich. De scene waarin hij zat kotste hem uit. In 2011 werd hij financieel geraakt ( ook toen was er geen vuiltje aan de lucht wat MJ betreft)

In de docu worden er stoer wat items van MJ Verbrand. gek. In 2011 besloot wade om via een veilinghuis (Julien live) een handschoen te verkopen uit ‘Bad’. Óok een hoed uit ‘smooth criminal’ bood hij aan. Items die hij persoonlijk had gehad van MJ. Hij wilde dit absoluut anoniem doen maar dit weigerde het veilinghuis. De items brachten samen zo’n 80.000 dollar op voor wade. Geld! Óok anno nu het motief om maar niet te praten over de achterlijke claim die hij en James nu neerleggen. Hij geeft o.a. aan niet meer te kunnen werken en/ of te dansen sinds 2013 door alles. Iets wat tot die tijd prima ging.

Ook bij James (de andere jongen) was er de ambitie om groot te worden. Hij wilde acteur worden. Hij volgde een acteursopleiding. Echter waren zijn persoonlijke eigenschappen veel minder groot dan die van wade. Je hebt het of je hebt het niet zeg maar. Toch betrok MJ hem geregeld bij zaken. Zo ook backstage tijdens de Dangerous tour. James was toen 16 jaar. De jongens werden NIET omgeruild voor jongere kids.

Terug naar wade. Wat Wade ook niet verteld is dat hij 7 jaar lang een relatie had met Brendi Jackson. De dochter Van MJ’s broer ‪jackie Jackson‬. Het past immers niet mooi op de tijdlijn. Hij verteld namelijk in de docu dat hij niet met meiden mocht omgaan van MJ. Gek. Hij was kind aan huis bij de Jackson’s en MJ heeft hem zelfs gekoppeld aan zijn nichtje. Daarnaast verhuisde zijn moeder zelf met het gezin vanuit Australië naar Amerika. Ze wilde kosten wat het kost dicht bij MJ zijn. Dit nadat Wade een danswedstrijd had gewonnen met als prijs een meet and greet. Ze zeggen nu dat MJ deze wedstrijd organiseerde om zo kleine kids naar zich toe te trekken. Geloof me, daar had hij geen danswedstrijd voor nodig. Kids genoeg om het ff hard te zeggen. Nee het was Pepi o.a. die deze wedstrijd bedacht. De moeder van wade was net als Joe Jackson, heel fanatiek bezig met een carrière voor haar zoon. MJ riep haar zelfs wel een terug in haar fanatieke buien. Het winnen Vd wedstrijd was haar grote ingang bij de nog grotere MJ.

En door. In ongeveer 2013 was men opzoek naar een hoofddirector voor de MJ show voor het ‪cirque du soleil‬. Wade wilde maar al te graag de rol want zijn eerdere poging voor de film ‘Step up 4’ was mislukt. Wade werd het uiteindelijk niet. Toch vertelde hij in interviews al trots dat hij de grote held zou zijn in het stuk. Niet dus en toen sloeg alles drastisch om. MJ had het toch wel allemaal gedaan en was toch echt schuldig. Tot 2013 hadden beide jongens niet door dat ze misbruikt waren.....gek toch?! Volwassen mannen. Beide families waren om. Wade heeft overigens nadat zijn eerdere aanklacht door de rechter werd verworpen geprobeerd een boek te laten publiceren over het “misbruik” maar niemand wilde het oppakken met hem.

Alles wat ik hier zeg is terug te zien. Wade houdt op zijn site blogs bij en óok daar was voorheen veel goeds te lezen. Daarnaast de vele interviews. Dit alles zorgt bij mij voor een veel grotere twijfel dan de twijfel van de mensen die de beschuldigen uit de docu wel geloven. Er zijn veel zaken die anders zijn dan de toelichting van de jongens anno nu. Het stoort me dan ook dat bijvoorbeeld Oprah of RTL boulevard totaal geen aandacht geeft aan de tegenbeelden. Liever de heftige verhalen uitlichten. Het verkoopt. Daarnaast komen er geen tegenhangers aan het woord in de docu. Het blijft éenrichting opgaan. Im Amerika is er wel een movement aan de gang. gelukkig!

Ik snap dat mijn fanatieke post wat raar kunnen overkomen maar ik voel het oprecht zo. MJ is cult voor onze hele planeet! Ik vecht daar voor. Als blijkt dat het ooit echt waar is allemaal dan zal me dat ook echt intens raken maar dan trek óok ik mijn conclusie. Voor nu wil- en blijf ik geloven dat hij onschuldig is. Is kies hier ook echt voor. De wereld is/was niet klaar voor iemand zo als Micheal blijkt maar weer. Hij was te anders. Klopt! Maar ook zo vol met echte liefde, dat past hier niet. Men gaat lekkerder op haat. Het kan niet kloppen toch dat iemand zo is? Een moet wel iets zijn.....de stempel ‘pedofilie’ moet wel kloppen anno nu en de docu is opeens veel meer waard dan de gerechtelijke uitspraak en 12 jaar onderzoek.

Er wordt niet kritisch gekeken naar de tegentwijfels en dat stoort me enorm. De twijfels zouden beide kanten op moeten tellen. Ze zouden net zo zwaar moeten meewegen. Positief en negatief. Er waren zoveel jongens en meisjes bij hem die allen ontkennen. Óók nu ze volwassen zijn. In de docu wordt gedaan alsof óók Brett Barnes slachtoffer is. Bret ontkend dit stellig en zegt óok nu dat MJ onschuldig is. Hij klaagt dan ook HBO aan voor het feit dat ze de suggestie wekken dat het wel waar is. Daarnaast zijn er honderden mensen die om MJ leefde. Crew/personeel die hetzelfde zeggen....Vele meningen die toch ook zwaar meetellen toch? Er zijn zoveel mooie beelden van MJ. Zoveel! Veel meer beelden dan dat de 4 uur durende docu laat zien. Een shockdoc gemaakt door 2 mannen die ook wel een beetje (zacht uitgedrukt) de schijn tegen hebben en Dan Reed. DE documaker die echt alles uit de kast haalt. Logisch ook wel. Hij is pro.

De wereld verandert continue de spelregels en daar pas ik voor. Vind me maar naïef maar dat vind ik ook de andere kant op. Micheal heeft de jongens altijd geholpen tot aan zijn dood aan toe. Ze leunden echt op hem on de hoop voor succes. Na zijn dood ging het slechter met de mannen vooral zakelijk. Het ideale startsein was daar....

Jezus hangt aan het kruis. Dood. maar de Romeinen prikken hem met messen om te kijken of hij wel echt dood is

Delen wordt gewaardeerd.

Ps zojuist een link toegevoegd met wat tegenbeelden van wade etc.ook dit wel wat Amerikaans maar de moeite om te kijken:
https://youtu.be/rgSbSotJgUY
Live long and prosper
Weet je, ook al is er NIKS seksueels gebeurd (wat ik ten zeerste betwijfel), dan nog snap ik niet dat je als ouder je kind willens en wetens, 8 jaar oud, naakt laat rondlopen en gamen in de slaapkamer van een 40-jarige en dat je jezelf dan wijsmaakt dat dat wel OK is, want het is zo'n lieve man, die Michael... Dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nou, zo'n post trekt me nou helemaal niet over de streep.
pejeka schreef:
09-03-2019 11:19
Weet je, ook al is er NIKS seksueels gebeurd (wat ik ten zeerste betwijfel), dan nog snap ik niet dat je als ouder je kind willens en wetens, 8 jaar oud, naakt laat rondlopen en gamen in de slaapkamer van een 40-jarige en dat je jezelf dan wijsmaakt dat dat wel OK is, want het is zo'n lieve man, die Michael... Dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd?

Die ouders zijn net zo hard gegroomed, niet dat ik het daarmee goed praat overigens.
Wat voor mij wel heel duidelijk uit de docu naar voren kwam was dat die ouders zeer vereerd waren dat MJ uberhaupt aandacht aan ze besteedde en dat ze zelf ook het soort ouders waren dat gevoelig was voor de potentiele roem van hun kind.
Donna1971 schreef:
09-03-2019 10:58
Het kan ook uitgroeien tot platonisch liegen en de andere vorm ervan.
Bedoel je nou de hele tijd pathologisch?

Je consequente gebruik van het woord platonisch is wel lollig in dit verband.
S-Meds schreef:
09-03-2019 10:47
MJ heeft dat gedaan.
MJ en niemand anders
De ouders hebben het gefaciliteerd. Ook als Jackson het níet gedaan heeft, hebben de ouders hier een kwalijke rol in.
blijfgewoonbianca schreef:
09-03-2019 10:52
Ik denk dat deze uitspraak heel erg waar is : “ Celebrity supersedes criminality. How can you see clearly when you’re looking into the sun? How can an icon be a con? “

goed artikel
blijfgewoonbianca schreef:
09-03-2019 10:52

goed artikel
De verleiding van een pedofiel komt duidelijk naar voren in de documenraire. Hoe hij zowel ouders als kind inpakt is zo duidelijk. Het feit dat een volwassen man vriendschap zoekt met kinderen, dat hij zich dagelijks omringt met kinderen is niet gezond. Ik ben een mj fan maar ook moeder en vind het ziekelijk om te zien hoe hij met kinderen omgaat.
[...]

ja dat maakt het ook zo schadelijk, want later besef je dat je gebruikt bent
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 10-03-2019 08:43
Reden: Quote verwijderd
77.17% gewijzigd
Bizar dat fans met oogkleppen op typisch pedo grooming gedrag zien als bewijs dat het niet waar kan zijn. Hij gaf zo veel aan goede doelen en was gek op kinderen en zo vol liefde. Zelfs een man die er uit zag als Jimmy Savile kwam daarmee weg en de katholieke kerk al eeuwen.
Ik zeg ook niet dat dit het bewijs is dat het waar moet zijn, want daarvoor is er sterker bewijs. Maar mijn god; De wereld was niet klaar voor iemand als Michael Jackson :facepalm:
Donna1971 schreef:
09-03-2019 10:58
Het kan ook uitgroeien tot platonisch liegen en de andere vorm ervan.
Precies.
yette schreef:
09-03-2019 11:11
Kan ik me voorstellen :|
Laten we hopen dat het inzicht dat deze documentaire geeft ervoor zorgt dat ouders zich eerder af gaan vragen of zo'n vriendschap tussen hun kind en een volwassene wel gezond is.
en laat het iedereen die slachtoffer is leren dat het niet jouw schuld is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven