Entertainment alle pijlers

Lekker muziek met een bijsmaak

12-08-2018 20:08 272 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de radio hoor ik net het nummer 'black betty' voorbij komen. Super nummer vond en vind ik. Alleen sinds ik de herkomst van het origineel weet heeft het toch een bijsmaak voor me gekregen.

https://www.nporadio2.nl/nieuws/23340/h ... an-ram-jam

Hebben jullie ook zulke nummer?
Been there, done that, got the T-shirt.
ViezeHond schreef:
13-08-2018 22:28
Oke. Nou ja, who cares anyway waar die uitgemolken kutplaat over gaat!? :mrgreen:

Er wordt ook veel te veel nadruk gelegd op dat seksstandje (zal wel door die preutse Amerikanen komen). Sixty-nine bekt gewoon lekker. Als 'ie had gezongen over de zomer van '72 dan klonk het hele nummer voor geen meter. :roll:

Prince zong om diezelfde reden ook niet dat 'ie ging feesten in 2001.
Escape (The Piña Colada Song) van Rupert Holmes. Klinkt als een leuk liefdesliedje, tot je beseft dat het over vreemdgaan gaat.

Green, Green Grass of Home, gaat over een ter dood veroordeelde die, de avond voor zijn executie, terugdenkt aan zijn geboorteplek. Als je de tekst hebt gehoord, begrijp je niet dat dit voor die Peijnenburg reclame gebruikt is.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Geen specifiek liedje maar het gedrag van de zangers van twee bands waardoor ik anders naar hun nummers luister; de zanger van Burzum die een bandlid van Mayhem heeft vermoord en de zanger van the Lostprophets die voor kindermisbruik is veroordeeld.
Het nummer tears in heaven van Eric Clapton vind ik een heel mooi nummer maar ik kan er niet naar luisteren. Ik vind het te heftig omdat het over zijn overleden zoontje gaat. Als ik het hoor op de radio zet ik hem af.
Blondie456 schreef:
14-08-2018 08:40
Het nummer tears in heaven van Eric Clapton vind ik een heel mooi nummer maar ik kan er niet naar luisteren. Ik vind het te heftig omdat het over zijn overleden zoontje gaat. Als ik het hoor op de radio zet ik hem af.

Ik ook. Het jongetje was uit het raam van een flatgebouw gevallen, toch? :(
Ik heb alle albums van Noir Désir maar luister er nog maar mondjesmaat naar sinds Bernard Cantat zo’n engerd blijkt te zijn (moord, mishandeling).

Elvis was een pedo: palmde Priscilla in toen ze pas 14 was. En de al genoemde Ernst Jansz met Belle Hélène. Vind hem sowieso onsmakelijk, dus past wel in het plaatje.
Poppy_del_Rio schreef:
14-08-2018 08:47
Ik heb alle albums van Noir Désir maar luister er nog maar mondjesmaat naar sinds Bernard Cantat zo’n engerd blijkt te zijn (moord, mishandeling).

Elvis was een pedo: palmde Priscilla in toen ze pas 14 was. En de al genoemde Ernst Jansz met Belle Hélène. Vind hem sowieso onsmakelijk, dus past wel in het plaatje.
Elvis was toen ook net 20.
Om hem nu een pedo te noemen gaat erg ver
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
14-08-2018 09:07
Elvis was toen ook net 20.
Om hem nu een pedo te noemen gaat erg ver
24 volgens Wikipedia.
kintsugi schreef:
14-08-2018 10:09
24 volgens Wikipedia.
En met medeweten van haar ouders :nope:
"Het waren andere tijden" blablabla :facepalm:
RikM schreef:
14-08-2018 07:35
Er wordt ook veel te veel nadruk gelegd op dat seksstandje (zal wel door die preutse Amerikanen komen). Sixty-nine bekt gewoon lekker. Als 'ie had gezongen over de zomer van '72 dan klonk het hele nummer voor geen meter. :roll:

Prince zong om diezelfde reden ook niet dat 'ie ging feesten in 2001.
Eens
Poppy_del_Rio schreef:
14-08-2018 10:14
En met medeweten van haar ouders :nope:
Net als André en Rachel
tbl1966 schreef:
14-08-2018 08:21
Escape (The Piña Colada Song) van Rupert Holmes. Klinkt als een leuk liefdesliedje, tot je beseft dat het over vreemdgaan gaat.

Green, Green Grass of Home, gaat over een ter dood veroordeelde die, de avond voor zijn executie, terugdenkt aan zijn geboorteplek. Als je de tekst hebt gehoord, begrijp je niet dat dit voor die Peijnenburg reclame gebruikt is.
Oei :O
Head* schreef:
12-08-2018 20:53
Er zijn wel meer "pedo" liedjes. Hele mooie ook nog eens.

Edge of the World van Faith no More bijv. Of Kate Bush - The infant kiss.
I'm on fire van Bruce Springsteen
“Between the bars” van Elliott Smith, briljante zanger.
Prachtig melancholisch, maar ook heftig omdat het geen liefdesliedje is, wat het lijkt te zijn, maar gaat over zijn verhouding met alcohol. In combinatie met het trieste einde aan zijn leven wrang. De stem van die man is zo mooi, maar eigenlijk bij alles wat je beluistert van hem, voel je bijna het depressieve. Zo zonde van zo’n geweldige muzikant...
Ik heb het - helaas - ook bij het nummer Belle Helene van Doe Maar. Terwijl ik de band verder echt enorm waardeer.

De verklaring vind ik ook wel dubieus...
https://www.doemaarforum.com/ernst-over ... ic115.html
En van K3:

Ik bijt in je oor
Ik kietel je tot het pijn doet
Besnuffel je tot je 't uitroept
Stop ik geef me over

Ik heb je door
Jij wil een droomprinssesje
Je eigen danseresje
Uit duizend en één nacht

Maak van die droom, realiteit
En neem me mee op je vliegend tapijt
Wij liggen neer
De wind in m'n haar
Gaat wild te keer
Stop nu maar want
Ik voel de kriebels in m'n buik
Zijn het die stikjes in m'n haren
Op zoek naar ali baba's buit
Niet kan me bedaren
Ik voel de kriebels in m'n buik
Zijn het de lichtjes in je ogen
Op zoek naar ali baba's buit
Stop nu maar want oh

Je bijt in het zand
Ik giechel dat ik niet meer bij kom
Ik draai de rollen fijntjes om
Stop ik geef me over

Jij speelt een sjeik
Verkleed in m'n oude lakens
Ik laat me lakker schaken
Op duizend en één nacht
NYC schreef:
14-08-2018 20:45
Ik heb het - helaas - ook bij het nummer Belle Helene van Doe Maar. Terwijl ik de band verder echt enorm waardeer.

:O
NYC schreef:
14-08-2018 20:45

Gadver O_O
Frankly my dear, I don"t give a damn
Brown Sugar van de Rolling Stones. Ziek in meerdere opzichten... Mick Jagger altijd al een vies mannetje gevonden, naar dat terzijde...

Gold Coast slave ship bound for cotton fields
Sold in the market down in New Orleans
Scarred old slaver knows he's doin' all right
Hear him whip the women just around midnight

Brown sugar, how come you taste so good
Brown sugar, just like a young girl should

Drums beatin' cold, English blood runs hot
Lady of the house wonderin' when it's gonna stop
House boy knows that he's doin' all right
You should have heard him just around midnight

Brown sugar, just like a young girl should

Brown sugar, how come you dance so good
Brown sugar, just like a black girl should

I bet your mama was a Cajun Queen
And all her boyfriends were sweet sixteen
I'm no school boy but I know what I like
You should have heard them just around midnight

Brown sugar, just like a black girl should

I said, yeah, yeah, yeah, woo
How come you, how come you dance so good
Yeah, yeah, yeah, woo
Just like a, just like a black girl should
Yeah, yeah, yeah, woo
Deze ook nog, rap des armas, zo'n leuk riedeltje maar gaat over geweren en armoede in Brazilie.
fietsen varen vrouwelijk doen
RikM schreef:
12-08-2018 20:18
Diane van Therapy? is er ook zo een. Klinkt als een lekkere ballad maar gaat over ontvoering en moord.
Vind het wel nog steeds een heel mooi nummer :)
Tribal_Lautje schreef:
13-08-2018 08:42
Ohh en Panic van the Smiths! Gezellig, een heel kinderkoor dat “hang the DJ” zingt

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Panic_(The_Smiths)
Ben geen grote fan van The Smiths maar Panic vind ik echt geweldig :)
ViezeHond schreef:
13-08-2018 17:12
Ik vind de Burzum albums ook prima te doen. Varg is een intrigerende persoonlijkheid, zo van een afstand. :mrgreen:
Vooral de cd Filosofem, met Dunkelheit als grote favoriet :heart:

NSBM kan ik ook mooi vinden, helaas. Heb altijd het gevoel dat het niet 'mag' maar vind sommige bands en nummers gewoon echt ontzettend goed.

Phil Anselmo van Pantera was ik als vijftienjarige helemaal fan van :)
Acer1968 schreef:
13-08-2018 17:50
Alles van R. Kelly.
Ben ook geen R. Kelly fan maar het nummer Be Careful met Sparkle vind ik nog steeds echt heel mooi.

Zie ook Another Level met Freak Me voorbij komen, vind ik ook nog steeds cool en Ginuwine met Pony is gewoon grappig :)
Beetje zoals Toni Braxton met You're makin' me high, die vind ik ook nog steeds leuk. En Keith Sweat met Nobody.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven