Entertainment alle pijlers

Maestro; wat een gaaf programma!

02-11-2017 20:30 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou typisch weer iets voor mij; na drie seizoenen kom ik er pas achter dat 'Maestro' (waarin bekende Nederlanders een orkest moeten dirigeren) echt een heel gaaf programma is! Stiekem was mijn reden om te gaan kijken een beetje de deelname van Janny van der Heijden, ik vind haar zó leuk. Jammer voor mij, maar vooral voor haar, dat ze al na de eerste aflevering haar biezen kon pakken :|

Maar goed, nog genoeg kandidaten over, te weten:

- Waldemar Torenstra.
- Remy Bonjasky. Kende hem niet, doet iets met boksen.
- Patricia Paay.
- Dave von Raven. Ook hem kende ik niet, maar hij is zanger van 'The Kik'. Wat een humor heeft die vent zeg. Hij bakte er zondag alleen niks van.
- Ruud Feltkamp. Wat een leuk menneke is dat toch. Deed het ook niet slecht.
- Hadewych Minis. Als 'Kruidvatreclame-stem' vind ik haar vreselijk, maar wat een leuk mens zeg. Ze deed het ook best goed.
- Maartje van de Wetering. Kende haar niet. Ze is actrice en deed het zondag het beste van allemaal.

Ik vind het fascinerend om te zien hoe moeilijk het is om zo'n orkest aan te sturen, en hoeveel invloed een dirigent eigenlijk heeft. Ook vind ik het leuk dat je door het programma wat meer kennis krijgt van klassieke muziek, want sommige stukken zijn toch wel heel erg mooi.

Ben benieuwd of jullie ook kijken, en wat jullie ervan vinden.
You don't have to fit into the format
Ben dus toch niet de enige Stefano in het publiek zag zitten met zijn hoofd in het verband. Waarom?????

Het stuk van Tatum vond ik wel ongelovelijk moeilijk, veel moeilijker dan dat van Monic en Lucas....
Love2hike schreef:
09-12-2019 17:20
Het stuk van Tatum vond ik wel ongelofelijk moeilijk, veel moeilijker dan dat van Monic en Lucas....
Dat vond ik nu ook.

Ik was ook best geïrriteerd dat Monic en Lucas hogere punten kregen voor eenvoudiger stukken. Terwijl Lucas het orkest tot een ondoenlijke snelheid opzweepte.

En ik vind Tatum in elk geval leergierig en zelfkritisch.
Alle reacties Link kopieren
Nou, de finalen. Go Lucas!!
Spannond.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk programma
Alle reacties Link kopieren
Tja met een andere presentator zou het nog leuker zijn ...blijf ik zeggen....
Alle reacties Link kopieren
Team Lucas hier :)
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Lucas!
Alle reacties Link kopieren
De jury die elkaar begooit met nepsneeuw. :-)

Stefano had het bij een cape gelaten al leek hij op graaf Dracula.
Alle reacties Link kopieren
Terechte winnaar, hij was vanaf het begin goed. Maar Monic was weer veel gegroeid..

Kreeg een envelopje van man tijdens het kijken, een vervroegd kerstcadeautje: kaartjes voor een voorstelling van Dominic in de Philharmonie.. :loveys:

Als contrabassist, dirigent en presentator laat Dominic Seldis, Nederlands favoriete Engelsman, geen gelegenheid voorbijgaan om klassieke muziek te promoten onder een zo breed mogelijk publiek.

Met Music, Maestro! brengt de energieke Brit samen met zijn orkest, bestaande uit negen top musici, ‘an entertaining and spectacular musical journey’, een show vol humoristische persoonlijke verhalen, verbluffende videobeelden en natuurlijk prachtige muziek. U krijgt zelfs vier Dominics voor de prijs van één. En wie weet bent u de geluksvogel die voor even dirigent mag zijn.

Music, Maestro! belooft een uniek muzikaal avontuur te worden, waarin de musici van wereldklasse zorgen voor hilariteit en ontroering. Voor liefhebbers van Britse humor, geweldige muziek en entertainment!


Zin in!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Leuk dat Lucas heeft gewonnen!
Alle reacties Link kopieren
Zo'n uitzending als die van gisteren vond ik wel afzien trouwens. Die opening met dat zingen, de afgevallen kandidaten die voor de vorm nog even op de bok staan en dan zo'n laatste 'kerststuk'... Dat is aan mij allemaal niet besteed.
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
16-12-2019 08:42
Zo'n uitzending als die van gisteren vond ik wel afzien trouwens. Die opening met dat zingen, de afgevallen kandidaten die voor de vorm nog even op de bok staan en dan zo'n laatste 'kerststuk'... Dat is aan mij allemaal niet besteed.

Ik vond die opening echt te vreselijk 🙈

Had dan Vincent een stuk laten dirigeren met Isabelle en Dominic als muzikanten erbij. Ik snap de keuze voor het nr ook totaal niet, had dan een mooi klassiek stuk gedaan....

Haha en die Lucas, op het einde. Hij wist echt niet wat hij moest dirigeren of hij kon goed toneelspelen

Ben blij dat Lucas gewonnen heeft!
Alle reacties Link kopieren
marjon1980 schreef:
16-12-2019 08:46
Haha en die Lucas, op het einde. Hij wist echt niet wat hij moest dirigeren of hij kon goed toneelspelen

Toneelspelen. Want hij moest het orkest dirigeren, en dat kan toch niet als je geen idee hebt wat er gespeeld moest worden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag naar de première van de voorstelling van Dominic Seldis geweest. Wat ontzettend leuk! Het was een reis door zijn leven, hoe hij is begonnen als muzikant. Met verhalen, muziek (een orkest van 9 anderen) en visuele presentaties.

Voordat de voorstelling begon stonden we nog wat te drinken. En toen kwam operazangeres Francís van Broekhoven naast ons staan. Ze is écht leuk :)
Ze zong vanuit de zaal ook nog een stuk, erg grappig gedaan.

Ook Martijn Krabbé was er en werd een aantal keer geïnterviewd, volgens mij van RTL boulevard. Morgen maar eens kijken.

Lucas Hamming kwam ook op het laatste moment de zaal in. Met zijn jas aan, een wollen muts op en een fles wijn in zijn hand.. @(

Het is echt een hele leuke voorstelling, als je de kans hebt om heen te gaan zou ik het zeker doen!

https://www.musicmaestro.nl/
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de tip Himalaya, je hebt me overtuigd!! Het lijkt me ook erg leuk...
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed!
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven