Entertainment alle pijlers

Maestro; wat een gaaf programma!

02-11-2017 20:30 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dat is nou typisch weer iets voor mij; na drie seizoenen kom ik er pas achter dat 'Maestro' (waarin bekende Nederlanders een orkest moeten dirigeren) echt een heel gaaf programma is! Stiekem was mijn reden om te gaan kijken een beetje de deelname van Janny van der Heijden, ik vind haar zó leuk. Jammer voor mij, maar vooral voor haar, dat ze al na de eerste aflevering haar biezen kon pakken :|

Maar goed, nog genoeg kandidaten over, te weten:

- Waldemar Torenstra.
- Remy Bonjasky. Kende hem niet, doet iets met boksen.
- Patricia Paay.
- Dave von Raven. Ook hem kende ik niet, maar hij is zanger van 'The Kik'. Wat een humor heeft die vent zeg. Hij bakte er zondag alleen niks van.
- Ruud Feltkamp. Wat een leuk menneke is dat toch. Deed het ook niet slecht.
- Hadewych Minis. Als 'Kruidvatreclame-stem' vind ik haar vreselijk, maar wat een leuk mens zeg. Ze deed het ook best goed.
- Maartje van de Wetering. Kende haar niet. Ze is actrice en deed het zondag het beste van allemaal.

Ik vind het fascinerend om te zien hoe moeilijk het is om zo'n orkest aan te sturen, en hoeveel invloed een dirigent eigenlijk heeft. Ook vind ik het leuk dat je door het programma wat meer kennis krijgt van klassieke muziek, want sommige stukken zijn toch wel heel erg mooi.

Ben benieuwd of jullie ook kijken, en wat jullie ervan vinden.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Wat is Hadewijch goed!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, Bas als coach!

Hadewijch deed het erg goed en die pianist is :heart: !
Mooie uitvoering.
Alle reacties Link kopieren
Het wordt echt spannend volgende week, ze zijn aan elkaar gewaagd.

En wederom werd duidelijk dat ik geen verstand heb van klassieke muziek, want ik dacht dus werkelijk dat dat tweede stuk van Dave finaal de mist inging. Ik kon er geen touw aan vastknopen.

Dus toen de jury zei dat hij zich goed had gerevancheerd, moest ik éven omschakelen ;-)
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
10-12-2017 22:43
Het wordt echt spannend volgende week, ze zijn aan elkaar gewaagd.

En wederom werd duidelijk dat ik geen verstand heb van klassieke muziek, want ik dacht dus werkelijk dat dat tweede stuk van Dave finaal de mist inging. Ik kon er geen touw aan vastknopen.

Dus toen de jury zei dat hij zich goed had gerevancheerd, moest ik éven omschakelen ;-)
Haha...! Dat had ik ook! Ik was verbijsterd dat het góed bleek te zijn :$

Ik vond Hadewijch ontzettend goed. Bij haar stukken raakte ik ontroerd en dat heb ik niet snel.

Maartje is goed, maar ik vind dat balletterige performen wat zij doet erg hinderlijk. Het stoort me dat zij zo staat te dansen. Zij laat het naar mijn smaak om zichzelf draaien, waar ik het van Hadewijch knap vind dat de muziek en het orkest het belangrijkste zijn. Bij Hadewijch zie ik dat de rol van dirigent faciliterend is voor het orkest en daarmee voor de muziek. Dat vind ik zo leuk aan hoe zij dat doet.
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
10-12-2017 22:43
En wederom werd duidelijk dat ik geen verstand heb van klassieke muziek, want ik dacht dus werkelijk dat dat tweede stuk van Dave finaal de mist inging. Ik kon er geen touw aan vastknopen.

Dus toen de jury zei dat hij zich goed had gerevancheerd, moest ik éven omschakelen ;-)

Nou volgens mij ging dat ook helemaal niet zo goed. Wellicht minder desastreus als het eerste. Maar Dominic rook aan het water van de juryleden om te zien of ze dronken waren bij het uitdelen van de punten. Hij vond het duidelijk niet goed. Dus twijfel niet aan je gehoor, Dave bakte er niets van!

Baal wel dat ze hem als orkest er zo lang in hebben gehouden. Stelletje muiters!

De enige die eerlijk was, was de piano solist hahaha :rofl:

Ik was vanaf de eerste aflevering ervan overtuigd dat Maartje zou winnen maar ik vind Hadewich eigenlijk nu toch beter. Ze kwam wat langzamer op maar ze streeft haar inmiddels voorbij vind ik!

Spannend volgende week! :popcorn:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Case-je schreef:
11-12-2017 10:02
Maartje is goed, maar ik vind dat balletterige performen wat zij doet erg hinderlijk. Het stoort me dat zij zo staat te dansen.

Dit idd. Het stoort mij steeds meer. :facepalm:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Hier ook een fan van het eerste uur.

De stijl van Maartje doet me een beetje denken aan die van Tanja Jess in het eerste seizoen. Die haalde daar toen ook de finale mee. Daarin stond ze tegenover Lenette van Dongen, waar Hadewych dan weer meer van weg heeft. Lenette won toen uiteindelijk nipt.

Zie de verschillen in het dirigeren van de 5e symfonie van Beethoven:

Tanja Jess: https://www.youtube.com/watch?v=lUcGKhNMOKc

Lenette van Dongen: https://www.youtube.com/watch?v=pn8TaqjXOlc

Ben heel benieuwd naar de finale van morgen. En wie er zal winnen. Denk dat het verschil klein zal zijn, maar vermoed toch dat Hadewych uiteindelijk zal winnen.

Klopt het dat de finale live is? Zou ik echt super knap vinden, als je dat als leek/amateur aandurft!
Alle reacties Link kopieren
Gealinaa schreef:
16-12-2017 16:30
Hier ook een fan van het eerste uur.

De stijl van Maartje doet me een beetje denken aan die van Tanja Jess in het eerste seizoen. Die haalde daar toen ook de finale mee. Daarin stond ze tegenover Lenette van Dongen, waar Hadewych dan weer meer van weg heeft. Lenette won toen uiteindelijk nipt.

Zie de verschillen in het dirigeren van de 5e symfonie van Beethoven:

Tanja Jess: https://www.youtube.com/watch?v=lUcGKhNMOKc

Lenette van Dongen: https://www.youtube.com/watch?v=pn8TaqjXOlc

Ben heel benieuwd naar de finale van morgen. En wie er zal winnen. Denk dat het verschil klein zal zijn, maar vermoed toch dat Hadewych uiteindelijk zal winnen.

Klopt het dat de finale live is? Zou ik echt super knap vinden, als je dat als leek/amateur aandurft!
Ik heb de filmpjes bekeken en ik snap wat je bedoelt, maar vind de verschillen tussen Maartje en Hadewijch veel groter. En Maartje is ook veel storender (in mijn beleving) in haar 'dansen' dan Tanja Jess in haar bewegen. Overigens vond ik de uitvoering van Lenette van Dongen ook beter.

Voorzover ik heb begrepen, is de finale inderdaad live. Je moet maar durven! Dan komen de zenuwen daarvan ook nog eens bovenop de toch al stressvolle finale. Stoer van ze!
Ja, de verschillen tussen Maartje en Hadewych zijn inderdaad wel groter. In mijn herinnering was het tussen Tanja en Lenette in eerdere afleveringen ook groter (Tanja had toen ook meer dat "balleterige"), maar werd dat richting finale steeds kleiner. Ik had deze filmpjes uit de finale gekozen omdat ze daar beiden hetzelfde stuk moesten dirigeren.

En inderdaad heel stoer om de finale live te doen! Wat zullen ze nu stijf staan van de zenuwen.
Alle reacties Link kopieren
nek aan nek
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Wat doet Nigel Barker in het publiek?

En ze zijn allebei goed, maar ik gun het Hadewych stiekem meer...
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
hallekie schreef:
17-12-2017 21:14
[...]

En ze zijn allebei goed, maar ik gun het Hadewych stiekem meer...
Ik ook. Maar de jury vond Maartje beter...
Ik ben benieuwd hoe het orkest het beoordeelt.

Ach, ik vond het ongelooflijk leuk! Dus elke uitkomst is prima.
Alle reacties Link kopieren
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
NEEEE NEEE NEEE NEEE
Ik wil dit niet geloven :evil: (6) >:-(

Serieus, Maertje!? Hoe dan?
Met dat stomme acteer-dirigeer??
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
17-12-2017 21:30
NEEEE NEEE NEEE NEEE
Ik wil dit niet geloven :evil: (6) >:-(

Serieus, Maertje!? Hoe dan?
Met dat stomme acteer-dirigeer??
Vond je? Ik vond haar met kop en schouders er bovenuit springen.
Zo enthousiast en natuurlijk. Prachtig om te zien.
Alle reacties Link kopieren
Bah bah bah.
Heb zelfs nog gestemd op Hadewych :D

Ik dacht echt dat het publiek ook op Hadewych zou stemmen, als ik zo twitter een beetje las.

Maar die Maartje (Maertje?) zwabbert alleen maar met haar armen en trekt allemaal rare bekken, terwijl Hadewych écht de muziek voelt. Dat in tegenstelling tot maartje, die dat gevoel alleen maar acteert.

Ik snap ook niks van de punten van de jury. Ik roep niet gauw dat het doorgestoken kaart is maar hier klopte toch echt niks van... Een acht voor de dans macabre? En dan voor west side story 3x10? Seriously....?
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Ik was voor Hadewych (omdat ik voor haar gewoon meer een zwak heb), maar kan goed leven met de uitslag hoor. Dat stuk uit de West Side Story spreekt mij totaal niet aan, maar ze deed het wel goed.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
DuploPanda schreef:
17-12-2017 21:45

Ik snap ook niks van de punten van de jury. Ik roep niet gauw dat het doorgestoken kaart is maar hier klopte toch echt niks van... Een acht voor de dans macabre? En dan voor west side story 3x10? Seriously....?

Dit ben ik met je eens.
Ik vond het verschil hier ook te groot.
Vond ook dat Hadewych dit stuk fantastisch dirigeerde, maar ik vind het stuk sowieso veel beter, dus dat beïnvloedt mijn mening ook wel.

Ik vind Hadewych gewoon meer een echte dirigent, vond het ook fijner om naar haar te kijken.
Ze was indrukwekkender of zo.
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
17-12-2017 21:52
Dit ben ik met je eens.
Ik vond het verschil hier ook te groot.
Vond ook dat Hadewych dit stuk fantastisch dirigeerde, maar ik vind het stuk sowieso veel beter, dus dat beïnvloedt mijn mening ook wel.

Ik vind Hadewych gewoon meer een echte dirigent, vond het ook fijner om naar haar te kijken.
Ze was indrukwekkender of zo.
Ja precies! Helemaal mee eens.
Vivo per lei
Alle reacties Link kopieren
Prima dat degene die de meeste punten van de vakjury + het orkest krijgt, wint.
Dan kan voor mij als leek tv-kijker Hadewych prettiger zijn om naar te kijken en ik de muziek die zij moest dirigeren mooier vinden,maar in feite doet dat er niet toe.
Lijkt me ook vervelend voor Hadewych als zij met minder punten van degenen die er verstand van hebben, toch nog zou winnen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Wat heb ik genoten van de finale!

Was er zelfs bij, in de zaal. Misschien is dat toch anders dan op tv, maar ik vond Maartje echt beter. Zeker bij Beethoven deed zij het beter.

Ik heb nou al zin in het volgende seizoen! :)
Alle reacties Link kopieren
Te gek zeg, dat je erbij was!
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Hutsefluts schreef:
17-12-2017 22:59
Wat heb ik genoten van de finale!

Was er zelfs bij, in de zaal. Misschien is dat toch anders dan op tv, maar ik vond Maartje echt beter. Zeker bij Beethoven deed zij het beter.

Ik heb nou al zin in het volgende seizoen! :)

Oh echt? ? Wat gaaf!

Ik was toch ook voor Hadewich hoor, helaas. Ja Beethoven ging ze in het begin de mist in ja maar Maartje was ook niet perfect. Ik vond het stuk van Hadewich meer punten verdienen dan ze kreeg.

Daar gezwier bij een zwaar stuk als Beethoven vond ik echt een no-go van Maartje maar wel precies zoals ze is.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
17-12-2017 21:49
Ik was voor Hadewych (omdat ik voor haar gewoon meer een zwak heb), maar kan goed leven met de uitslag hoor. Dat stuk uit de West Side Story spreekt mij totaal niet aan, maar ze deed het wel goed.

En ik vind de "Dans Macabre" (spelling?) Echt een fan-tas-tisch stuk. :heart:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Wow Hutsefluts, wat gaaf dat je erbij was!

Dus toch Maartje. Ik had het Hadewych ook gegund, maar kan hier ook goed mee leven. Het leek of het haar moeiteloos afging en ondertussen had ze alles onder controle. Ik vond haar toch wel erg goed. En dan neem ik de bewegingen en de gezichtsuitdrukkingen wel op de koop toe. Dat is kennelijk nu eenmaal haar manier van dirigeren. En het werkt goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven