Entertainment alle pijlers

Maestro!

05-12-2021 21:06 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn favoriete programma’s bij de NPO is weer begonnen: Maestro!

Erg leuk om de verse dirigenten te zien, de blikken van de jury, het orkest wat het bijna niet kan bijhouden, of bijna in slaap valt..

Wie kijkt er nog meer?
Iedere zondag op NPO1, 20.25

Actrice en musicalster Simone Kleinsma, radio dj en Youtuber Bram Krikke, journalist en presentator Henk Spaan, actrice en cabaretière Plien van Bennekom, presentatrice en radio dj Eva Cleven, journalist en presentator Pieter Jan Hagens en rapper en producer Sor zijn de deelnemers van het zesde seizoen van Maestro.

Nieuwe voorzitter en orkest

De succesformule blijft gehandhaafd, evenals de presentatie van Frits Sissing, maar veel is ook nieuw; de jury heeft een nieuwe voorzitter, er is een gloednieuw orkest en de kandidaten dirigeren stukken die nog niet eerder voorbij kwamen in het programma.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Zo leuk die Sor!
Alle reacties Link kopieren
Net begonnen met kijken (uitgesteld) want ik moest de F1 wedstrijd even verwerken :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hier ook zelf te ‘kom op!’-pen… 😂
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriete programma, zo leuk dat er weer een seizoen is!

Ik ga het alleen straks terugkijken. We volgen hier ook expeditie Robinson dus die kijken we eerst.
Alle reacties Link kopieren
Zin in! Ben benieuwd, ik ga het straks terug kijken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het was lastig kiezen tussen ER en Maestro.

Fijn dat er nu nog niemand weg hoefde.

Vind het ook zo leuk om wat achtergrondinformatie over een muziekstuk te krijgen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik kijk het ook terug. Plien vond ik echt heel erg leuk en ze is best goed!
Geweldig programma en ook een geweldige start.
Samen met Aria de beste programma's van deze herfst/winter.
Ik moest echt heel hard lachen om Henk Spaan :rofl:
Leuk! Ik kijk ook weer. Veel verschillende stukken en ook veel verschillen in moeilijkheid: de Hongaarse dans is echt een lastig stuk met tempowisselingen en de minutenwals is volgens mij ook niet heel makkelijk.
Benieuwd naar volgende week!
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
05-12-2021 21:56
Ik moest echt heel hard lachen om Henk Spaan :rofl:

Die had een makkie, alleen naar boven en beneden bewegen. Maar zelfs dat wist hij te verprutsen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk programma! Plien en Eva deden het erg leuk. Nu alweer zin in volgende week :-D
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat mensen er niet gelijk tijdens hun vuurdoop al uit gestuurd worden, dan is alles nog zo nieuw, dan hebben ze nog niks geleerd. Ook benieuwd naar volgende week.
Alle reacties Link kopieren
oh wat leuk, ik wist niet dat het weer kwam
laatst nog wat oude stukjes terug gekeken, heel bijzondere optredens soms!
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke mix tussen bewondering en leedvermaak, dit programma.

Wat me opviel was de liefde voor muziek bij Eva, zag ook dat de juryleden ontroerd raakten.

Verbazingwekkend hoe het bij de eerste 2 kandidaten zo goed liep. Leuk voor Plien en Bram.

Maar o, o, o, Henk Spaan als foute drill sergeant die elke sjeu uit Bach's compositie wist te rammen :facepalm: .

De tempo wisselingen bij Sor waren pittig! Lijkt me lastig als slechthorende om te dirigeren.

Alleen wat ik me afvraag: als ze straks moeten oefenen en studeren... Wanneer zijn deze opnames gemaakt? Zijn er verder in de wedstrijd opnames zonder publiek??
hanke321 wijzigde dit bericht op 05-12-2021 23:18
2.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
De opnames zijn/waren op
Maandag 18 oktober, dinsdag 19 oktober, woensdag 17 november, dinsdag 30 november, dinsdag 7 december en dinsdag 14 december. De opnames starten om 20.00 uur.

De finale is nu uitgesteld naar 16 januari, en die van 7 december moet op een ander tijdstip of op een andere dag gedaan worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Genoten! Bewonderin voor Sor om dit aan te gaan. En leuk dat er deze keer nog niemand naar huis hoeft.
Alle reacties Link kopieren
Ik viel er in bij Henk. Ik vond hem leuk. Zo driftig op en neer slaan met dat baton.
Sor vond ik ook leuk. Maar ik dacht dat hij hogere punten zou krijgen. De jury keek zo enthousiast.
Simone heb ik niet gezien maar wel gehoord, dat ging te langzaam.

Wel leuk dat niemand weg moest. Kan ik ze volgende week allemaal nog aan het dirigeren zien.
Deze aflevering kijk ik sowieso ook nog terug. Leuke kandidaten weer!
Ik vond Simone een beetje aandoenlijk. Ze wilde wel anders, maar wist echt niet hoe. En dus genoot ze er maar van.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit ook zo'n geweldig programma! Ik ben ook groot fan van klassieke muziek maar los daarvan vind ik het prachtig hoe ook duidelijk wordt hoe lastig het eigenlijk is om dirigent te zijn. En ze hebben leuke kandidaten gekozen denk ik! Heel soms vond ik het wel een tikje over de top gisteren. Het orkest heeft best een grote rol in hoeverre ze ontsporen en soms is dat wel een beetje een karikatuur. Maar heerlijk om naar te kijken!
Ik kijk vertraagd, maar ik ben er weer!
Alle reacties Link kopieren
Ja, love it. Eens met uitslag. Echt genieten. Nu alweer benieuwd naar volgende week.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben het ook na ER gekeken. Vond het wel bijzonder dat de een een stuk in eenkwartsmaat had, en de ander in een vierkwartsmaat.

Terecht dat de verliezer er uit is, die ander deed het vorige week veel beter.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de arrogantie van die man die er uit is )even zijn naam kwijt) hem wel de das om heeft gedaan. Met zijn ‘charisma kun je niet uitzetten’.

Ik vind die opera-sessies altijd leuk, omdat je de zangers/zangeressen soms echt naar adem ziet happen omdat de dirigent iets niet aangeeft.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven