Entertainment alle pijlers

Maestro!

05-12-2021 21:06 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn favoriete programma’s bij de NPO is weer begonnen: Maestro!

Erg leuk om de verse dirigenten te zien, de blikken van de jury, het orkest wat het bijna niet kan bijhouden, of bijna in slaap valt..

Wie kijkt er nog meer?
Iedere zondag op NPO1, 20.25

Actrice en musicalster Simone Kleinsma, radio dj en Youtuber Bram Krikke, journalist en presentator Henk Spaan, actrice en cabaretière Plien van Bennekom, presentatrice en radio dj Eva Cleven, journalist en presentator Pieter Jan Hagens en rapper en producer Sor zijn de deelnemers van het zesde seizoen van Maestro.

Nieuwe voorzitter en orkest

De succesformule blijft gehandhaafd, evenals de presentatie van Frits Sissing, maar veel is ook nieuw; de jury heeft een nieuwe voorzitter, er is een gloednieuw orkest en de kandidaten dirigeren stukken die nog niet eerder voorbij kwamen in het programma.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
19-12-2021 23:12
Ik denk dat de arrogantie van die man die er uit is )even zijn naam kwijt) hem wel de das om heeft gedaan. Met zijn ‘charisma kun je niet uitzetten’.

Ik vind die opera-sessies altijd leuk, omdat je de zangers/zangeressen soms echt naar adem ziet happen omdat de dirigent iets niet aangeeft.

Bram Krikke bedoel je. Ik denk ook dat hij het voor zichzelf verpest heeft met zijn uitspraken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel komisch eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond 't ook wel komisch. Maar weet niet of dat was wat Bram Krikke heeft doen vertrekken.

Heb zelf aardig wat dirigenten voor mijn neus gehad, en hoe iemand dan is is echt een gevoelsding, chemie over en weer.

Dat het orkest Pieter-Jan koos om te laten blijven, kan met die chemie te maken hebben.

Vond het lastig vergelijken vorige week dat de één een veel makkelijker te dirigeren maatsoort dan de ander. In enen dirigeren leverde al gauw een voldoende op aan punten. Deze week was dat in mijn optiek meer glad getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk eigenlijk vooral voor Dominic en zijn vriendelijk vileine commentaren :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
23-12-2021 13:59
Ik kijk eigenlijk vooral voor Dominic en zijn vriendelijk vileine commentaren :)

Als je ooit weer eens de kans krijgt: zijn theatervoorstelling is ook erg de moeite waard!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
23-12-2021 17:07
Als je ooit weer eens de kans krijgt: zijn theatervoorstelling is ook erg de moeite waard!
Ik had kaartjes voor dochter en mij voor maart 2020 ;-) . Misschien ooit nog eens (al 2x keer een jaar uitgesteld).
Alle reacties Link kopieren
belgali schreef:
23-12-2021 13:59
Ik kijk eigenlijk vooral voor Dominic en zijn vriendelijk vileine commentaren :)
Maar waarom praat die man nog steeds geen Nederlands???
Alle reacties Link kopieren
maze schreef:
23-12-2021 18:32
Maar waarom praat die man nog steeds geen Nederlands???


De voorstelling is in het Engels, de taal waarin Seldis zich nog steeds het beste kan uitdrukken. "Ik kan echt wel Nederlands, na al die jaren. Maar Engels blijft mijn moerstaal en ik weet dat ik, zeker als het om grappen gaat, mij veel beter in het Engels kan uitdrukken." Sowieso laat Britse humor zich niet vertalen, denkt hij. Als ik op televisie Nederlands was gaan praten, had iedereen vooral gelachen om die stuntelende, eigenlijk niet heel grappige, net iets te dikke contrabassist. Daarvoor gaat ook niemand naar het theater.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk dit jaar voor het eerst. Gaan ze ook een keer een koor dirigeren?
‘t Zal wel net zo zijn als met je kinderen, die van je eigen vind je meestal ook best mooi.
_CarmiggelT_ schreef:
24-12-2021 18:13
Ik kijk dit jaar voor het eerst. Gaan ze ook een keer een koor dirigeren?
In de afgelopen seizoenen wel.
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand?

Ik had zo’n plaatsvervanger schaamtegevoel bij Pieter Jan 🙈
Alle reacties Link kopieren
Ja oef. Dat was sneu
Alle reacties Link kopieren
marjon1980 schreef:
26-12-2021 21:05
Kijkt er iemand?

Ik had zo’n plaatsvervanger schaamtegevoel bij Pieter Jan 🙈

Ik niet. Hij wist zelf / van zichzelf dat het niet goed gaat. Het verbaasde me dan wel weer dat 22% hem wilde houden 😂
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb genoten vanavond :heart:
Alle reacties Link kopieren
Mijn puberzoon keek mee vanavond. Hij zei nog van tevoren:”wat doet zo’n dirigent nou eigenlijk, ze kunnen toch ook makkelijk zonder, ze zwaaien alleen maar een beetje met een stokje”
Dus toen Pieter-Jan Hagens aan de beurt was, had mijn zoon ook wel in de gaten dat een goede dirigent wel essentieel is 🙈
Ik ben nog steeds groot fan van Sor. Zo bescheiden en dankbaar ook.
Alle reacties Link kopieren
Kijkt er iemand?

Ik vind het niveau voor een halve finale bedroevend hoor. Als je afgelopen seizoenen keek? Een Carlo, Maartje, Leona. Die hadden technisch gezien echt moeilijkere stukken. Die seizoenen vond ik echt genieten maar dit seizoen vind ik toch wel een tegenvaller.
Alle reacties Link kopieren
Ook gekeken en inderdaad, ze lieten de nodige steken vallen in de halve finale. Opnieuw beginnen, verkeerde maat slaan of met de verkeerde hand, of te langzaam..

Ik had verwacht dat Simone er uit zou gaan.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik heb gekeken met jongste zoon. Die was vorige week zeer teleurgesteld dat Eva afviel. Vandaag was Plien zijn favoriet, dus weer teleurstelling.

Ik vind Sor wel erg goed trouwens.

Het lijkt mij sowieso ontzettend moeilijk, ik zou helemaal gek worden, maat kwijtraken, rare bekken trekken, inzetten vergeten e.d. Ik doe het ze echt niet na en ik vermoed dat er aardig wat oefening in zit als je meedoet.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat de vrouwen nog erg meezongen / tadadaaaa zongen. Daar is toch eens eerder wat van gezegd, dat ze dat niet meer wilden zien?

Ik vind het dirigeren zonder baton van Sor een mooi gezicht.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ja dat opnieuw beginnen vond ik ook wel opvallend voor een halve finale. Dat zou echt niet meer moeten gebeuren.
Of de stukken van vorig jaar moeilijker waren kan ik niet echt zeggen, daarvoor heb ik te weinig verstand van dirigeren :$
Alle reacties Link kopieren
Heb idd het idee dat de stukken zelf wat ingewikkelder zijn qua maatsoorten. Verder zou 't zomaar kunnen zijn dat er ivm corona minder coaching is. Én het seizoen is een aflevering korter, 7 ipv 8 afleveringen. Viel me al zoiets op, en las het op Wikipedia.
Alle reacties Link kopieren
De finale!
Alle reacties Link kopieren
Goed gedaan van Sor, het eerste stuk!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben fan van Sor. Goed gedaan hoor.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie stemmen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven