Entertainment alle pijlers

Make over woning zoals b.v. vt-wonen

04-11-2025 08:01 108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het verbaast mij lichtelijk om nu, op dinsdag erachter te komen wat er bij vt-wonen afgelopen weekend is gebeurd. En er niets van te vinden hier.
Zoals je hieronder in de korte link kunt zien waren de eigenaren helemal niet tevreden.

https://youtu.be/OrCez8kS3DQ?si=v64X8afdb9TvtjQd

Het is toch je grootste angst! Zou het vaker gebeuren?
En wat doe je dan?

Zelf vond ik het trouwens wel mooi. Vind alleen alles zo in 1 kleurenpallet teveel van het goede, maar dat is mijn visie.
Ik zou er prima mee kunnen leven.
Vooral als je bedenkt hoe het eerst uit zag en de bewoners het zelf blijkbaar niet zo goed kunnen.
Anders hadden ze zich niet aangemeld.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Grootste angst? Nee joh. Wat verf, een nieuw behang, wat nieuwe meubels en je bent er alweer vanaf. Ik kan me het programma "In Holland staat een huis" nog herinneren. Dat was véél erger.

Ik vind de man van dit stel ontzettend overdreven reageren. En ook nogal onbeschoft. Prima dat je het lelijk vindt, maar hier hebben mensen hun best voor gedaan. Zeggen dat je niet je smaak is, kan best op een iets fatsoenlijker manier. En je weet wat voor programma het is, dan kan het gebeuren dat het niet naar je zin is.
Ik zag het in een voorstukje en dacht dat het gespeeld was. Ga vanmiddag nog even terug kijken.
Mintel88 schreef:
04-11-2025 08:13
Ik zag het in een voorstukje en dacht dat het gespeeld was. Ga vanmiddag nog even terug kijken.
Ik denk niet gespeeld, maar het komt SBS6 niet slecht uit dat het viral gaat.
Ik snap alleen de topictitel ivm de OP niet helemaal. Wil je het over deze aflevering hebben? Over dit programma of over alle woonprogramma’s bij elkaar?
Arme vrouw.
Ik ga even zeggen wat ik denk dat er gebeurd is.
De man bepaalt al jarenlang wat er gebeurt in huis, zo ook de inrichting. Maar zij wil een wat zachtere inrichting en meer een geheel.
Dus ze weet hem over te halen om met het programma mee te doen. Hij heeft zich tijdens het proces een beetje laten overtroeven, maar denkt op t laatste moment dat het niet wordt wat HIJ wil en begint al terug te krabbelen voordat ze het huis binnenlopen.
Hij is er van overtuigt dat hij met zijn 'eerlijkheid duurt het langst' houding gewoon lekker duidelijk is. Hup, gewoon lekker de botte boer uithangen, tot nu toe heeft dat altijd gewerkt, thuis en op het werk. Niemand heeft hem ooit gezegd dat het best wat genuanceerder kan. Of wel, maar dat heeft 'ie dan niet gehoord.
Zijn vrouw kan niet eens meer zeggen wat ze echt vindt (ik vermoed dat zij het wel mooi vindt nl).
En ik denk dat hij nu nog steeds vindt dat hij gewoon lekker eerlijk moet kunnen zijn en dat mensen hem maar moeten nemen zoals hij is.
Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken.
Ik kan dit filmpje gewoon niet afkijken, met die idioot slechte AI-commentaarstem. Geeft me het idee dat de inhoud ook wel verzonnen zal zijn.

Maar goed, er was dus een stel dat die VT-verbouwing niet mooi vond? Dan kenden ze het programma waarschijnlijk niet. Die huizen zien er na afloop allemaal hetzelfde uit, dus dan weet je wat je kunt verwachten als je je opgeeft.
Wat een verschrikkelijk filmpje! Die stem!

Maar goed, irritante man die deelnemer. Je weet waar je aan meedoet lijkt me. Ergste wat er kan gebeuren lijkt me wat overtrokken. Wat al genoemd is: ander kleurtje, wandpanelen er weer afhalen etc en je kunt het weer naar eigen smaak inrichten. Geen onoverkomelijk iets.
Mijn grootste angst ziet er toch iets anders uit.
nerdopviva schreef:
04-11-2025 08:08
Grootste angst? Nee joh. Wat verf, een nieuw behang, wat nieuwe meubels en je bent er alweer vanaf. Ik kan me het programma "In Holland staat een huis" nog herinneren. Dat was véél erger.
Ik heb dit programma verder niet gezien, maar inderdaad "In Holland staat een huis", daar gebeurden dingen die nachtmerrie-waardig zijn. Dan was opeens je huis volgestort met zand omdat ze er een beach club van hadden gemaakt. Ik geloof dat er ook een aflevering was waarbij ze doorzichtige buizen door het hele huis hadden lopen waar vissen in zwemmen. Nooit begrepen hoe je dat schoonmaakt. En natuurlijk nog zielig voor die vissen ook.

Dat je weer opnieuw moet gaan schilderen en/of behangen is wel irritant natuurlijk, maar dat weet je als je aan zo'n programma meedoet, het kan anders uitpakken dan je had gewild.
KatjaSasja schreef:
04-11-2025 08:23
Arme vrouw.
De man bepaalt al jarenlang wat er gebeurt in huis, zo ook de inrichting. Maar zij wil een wat zachtere inrichting en meer een geheel.
Dus ze weet hem over te halen om met het programma mee te doen. Hij heeft zich tijdens het proces een beetje laten overtroeven, maar denkt op t laatste moment dat het niet wordt wat HIJ wil en begint al terug te krabbelen voordat ze het huis binnenlopen.
Hij is er van overtuigt dat hij met zijn 'eerlijkheid duurt het langst' houding gewoon lekker duidelijk is. Hup, gewoon lekker de botte boer uithangen, tot nu toe heeft dat altijd gewerkt, thuis en op het werk. Niemand heeft hem ooit gezegd dat het best wat genuanceerder kan. Of wel, maar dat heeft 'ie dan niet gehoord.
Zijn vrouw kan niet eens meer zeggen wat ze echt vindt (ik vermoed dat zij het wel mooi vindt nl).
En ik denk dat hij nu nog steeds vindt dat hij gewoon lekker eerlijk moet kunnen zijn en dat mensen hem maar moeten nemen zoals hij is.
Ik dacht precies hetzelfde. Vond het zo sneu voor haar. Misschien voelt ze zich na al deze ophef een beetje sterker om tegen hem in te gaan (of gewoon bij hem weg te gaan maar dat is echt een aanname van mij en alleen gebaseerd op gevoel). Ik heb overigens alleen de stukjes gezien en niet de hele aflevering.
Aneso schreef:
04-11-2025 08:32
Wat een verschrikkelijk filmpje! Die stem!

Maar goed, irritante man die deelnemer. Je weet waar je aan meedoet lijkt me. Ergste wat er kan gebeuren lijkt me wat overtrokken. Wat al genoemd is: ander kleurtje, wandpanelen er weer afhalen etc en je kunt het weer naar eigen smaak inrichten. Geen onoverkomelijk iets.
vergeet die bank voor het raam niet, dat trok hij niet, horror! Als hij dat had gewild, had hij het zelf wel gedaan. ehhh, volgens mij heb je je opgegeven voor een make-over. Oh ja een kleed op de grond kon ook echt niet. En hij had een mooie trap en nu die panelen. Welke mooie trap, je zag alleen de onderkant van de dichte traptreden.
Pelle schreef:
04-11-2025 08:42
vergeet die bank voor het raam niet, dat trok hij niet, horror! Als hij dat had gewild, had hij het zelf wel gedaan. ehhh, volgens mij heb je je opgegeven voor een make-over. Oh ja een kleed op de grond kon ook echt niet. En hij had een mooie trap en nu die panelen. Welke mooie trap, je zag alleen de onderkant van de dichte traptreden.
Ja, die opmerking over die bank! Echt wat een lamzak. Zelf nooit iets gedaan, moeite met doorpakken ofzo was het, zelf de keuze gemaakt zijn vrouw en hem op te geven en dan alleen zo heftig reageren. “Ik ben kalm”
Ik bedoel uiteraard de verbouwings en make-over programma's in zijn algemeen.

Grootste angst is een uitdrukking. Het is niet zo dat het mijn reëele grootste angst is.
Je kunt het weer veranderen natuurlijk. Maar zover ik weet betaalt de deelnemer wel alles zelf. Dus dat geld ben he kwijt.

En inderdaad.... "in holland staat een huis", geniaal.
Vaste prik, met mijn moeder op de bank kijken naar huizen die er na de make-over ecgt slechter uit zagen!

Zijn hier mensen die ooit aan zoiets hebben mee gedaan?

*de voice-over is idd vreselijk. Ik heb zelf de aflevering terug gekeken.
de wereld wacht om ontdekt te worden
Ik heb de hele aflevering teruggekeken, aan het begin laten ze altijd zien waar het stel verandering zouden willen, toen bleek dat hij de keuken zelf ontworpen en gezet had, de gefilmde mankementen lieten al zien dat het niet door vakmensen was gedaan. Ook bij de deur naar de gang had deze thuisklusser het niet goed afgewerkt. Maar deze zijn meestal de meest kritische op het werk van anderen, ik denk nu even aan “help mijn man is klusser”. Dus het verbaasde mij niet echt dat hij niet tevreden was. Ik vond dat de styliste meer naar haar moodbord was uitgeweken dan naar dat van hem. En ik denk dat daar ‘m de kneep zat bij meneer. Want het resultaat was modisch, maar wel mooi vond ik.
Carpe Diem
Nou, ik heb 11 reclames gekeken en daarna ook even gespiekt naat het eindresultaat. Mijn eigen stijl is maximalistisch, veel kleur en eclectisch.De keuken en de deur naar de hal vind ik beide erg mooi. Maar de zithoek echt een bruine poepmassa. Die roze muur en roze bank, helemaal niks… dan blok wat eerst de trap was snap ik dat ze dat er weer uithalen…

Dat moodbord van de man was geloof ik industrieel, daar hadden ze veel meer mee kunnen doen.
ik snap wel dat je niet blij bent met dit fletse, zielloze resultaat, maar dat weet je als je daaraan mee doet.

als er ook industrieel aangegeven was zoals ik hier lees dan is daar precies helemaal niets mee gedaan.
En doooooor!
KatjaSasja schreef:
04-11-2025 08:23
Arme vrouw.
Helemaal mee eens.
Dit is nu eenmaal het risico als je meedoet aan zo'n programma. Het huis was duidelijk uitgeleefd. Ook volledig sfeerloos. Mevrouw had geen enkele inspraak (waarschijnlijk ook niet in hun relatie). En hij had zelf dingen gedaan waarbij hij overduidelijk geen vakman of stylist was. Die zaken zijn nu aangepakt door mensen met verstand van zaken.

Als jij een huis wilt wat exact naar jouw wensen is moet je zelf interieurstyling inhuren! Vt wonen maakt naar eigen inzicht een ontwerp van beide smaken. Meneer had dus geen controle meer. Het huis was meer vrouwelijk en zacht terwijl hij een dominante matcho was. Die ook nog eens volledig over zijn vrouw heen donderde. Zij leek het wel mooi te vinden. Nu heeft hij zichzelf op de nationale tv voor gek gezet. Een muur kan je overschilderen en een roze gordijn vervangen. Dan is het al heel anders. Paar zwarte accessoires erbij en je bent er al.

Ze mochten hun 1e reactie trouwens opnieuw laten filmen omdat ze zo heftig reageerden maar dat wilden ze niet.

Wat een vreselijk nare man....
GriebusDus schreef:
04-11-2025 08:30
Ik kan dit filmpje gewoon niet afkijken, met die idioot slechte AI-commentaarstem. Geeft me het idee dat de inhoud ook wel verzonnen zal zijn.
"Presentator Keel Tol" ;-D
Ik vind dat die man best een punt heeft. Hij had het anders kunnen formuleren, dat wel. De moodborden waren vrij duidelijk, hij erg industrieel en zij zacht, pastelkleuren. En waar komt Fietje mee aan?? Die bleef echt continu hameren op het roze. Dat heeft die vrouw misschien 1 keer genoemd en in haar moodbord zat inderdaad roze, maar ze heeft heel duidelijk continu pastelkleuren benoemd en op het bord zaten veel meer kleuren dan alleen roze. Ik snap echt niet hoe je dan bij dat aardse, roze-bruine van de muur, bank, gordijnen uit komt. Als ze echt had geluisterd, had ze dus pastelkleuren gebruikt en dan had je ook van een zachte groen of blauw uit kunnen gaan ipv het halve huis roze te maken. En dat blok om de trap vond ik persoonlijk ook niet mooi. Was heel massief. Als daar een deur in had gezeten zoals de deur naar de gang, was het al een heel ander gezicht en had het wat gebroken. Maar nu was het 1 groot houten latjes blok in de kamer. Vond het hele ruimtelijke wat er eerder wel was ook weg daardoor.
De keuken vond ik wel mooi en dat vond die man volgens mij ook wel prima. Alleen die vloer te druk, tja. Daar zou ik als man wel overheen zijn gestapt. De eettafelstoelen vond hij wel mooi in ieder geval. Bankje vind ik altijd heel leuk staan, maar onpraktisch net als hij. Je kan nooit lekker aanschuiven en als je midden in zit moet er altijd iemand uit om er langs te kunnen.
Nou ja, ik vind gewoon echt wel dat Fietje hier de plank mis sloeg. Er kwam weinig terug van beide moodborden en ik snap hun teleurstelling dus wel. Alleen had het wat subtieler gemogen dus.
Ohhhhh, ik vond die vent verschrikkelijk!!!
Zo dominant en die agressieve blik in zijn ogen. Vrouwlief leek inmiddels al compleet afgericht te zijn door hem.
Bij sommige dingetjes durfde ze voorzichtig te zeggen dat ze het wel een beetje mooi vond. Maar als hij vond van níet! Zweeg ze meteen.
Op enkele momenten zag je zelfs presentator Kees een beetje angstig kijken.
Echt een vreselijke engerd die man. Brrrr!
Heb de aflevering na de ophef op social media even snel bekeken. Dertien in een dozijn-stel doet mee aan dertien in een dozijn make-over programma. :facepalm:

Had gewoon zelf een stylist ingehuurd, kun je inspraak uitoefenen.
Irregular_Choice schreef:
04-11-2025 10:14
De eettafelstoelen vond hij wel mooi in ieder geval.
Die vond hij toch te massief?
Ik denk dat de grootste kritiek was op hoe heftig hij op alles reageerde. Er waren ook wel dingen die hij mooi vond, maar de nadruk legde hij op dingen die niet goed waren. Hij stapte er ook heel negatief in, van te voren zei hij al dat als hij had geweten hoe dit hele proces ging, hij niet mee had gedaan. Wie weet zijn er dingen achter de schermen gebeurd die we niet weten, een conflict met de productie of zo.
Tel daarbij op dat het ze veel geld heeft gekost.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven