Entertainment alle pijlers

Mooiste kerstnummer

17-12-2010 22:38 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is natuurlijk weer die tijd van het jaar en omdat we eigenlijk toch altijd wel dezelfde nummers horen, vraag ik me af wat jullie favoriete kerstnummers zijn. Ik ben benieuwd of er nog hele mooie, maar minder bekende nummers tussen zitten. Mijn favorieten zijn:

Paul McCartney - Once upon a long ago

The Judds - Oh Holy Night

Coldplay - Christmas Lights

De eerste is nog van toen ik klein meisje was. Ik vond het toen zo'n zielig liedje. Het is volgens mij niet eens een 'echt' kerstnummer, maar wel uit de kersttijd, dus voor mij hoort het wel bij kerst.

Het tweede nummer is zo mooi gezongen door the Judds, dat het me steeds kippenvel bezorgd.

De derde is erg nieuw, maar ook erg mooi, dus vandaar...

Wie kent er nog een paar?
quote:Very Cherry schreef op 18 december 2010 @ 00:13:

We all stand together?

Ja, van Paul McCartney. Is ook mijn favoriete kerstnummer. En de clip erbij vind ik ook heel mooi.

Last Christmas en Band Aid behoren ook tot mijn favoriete kerstnummers.
Oh, en Frankie goes to Hollywood, met The Power of love. Mooi nummer en mooie clip.
passiebloempje: waarom lukt dat niet meer?

Ik vind : komt allen tezamen: het allermooiste kerstnummer!
quote:Very Cherry schreef op 17 december 2010 @ 22:53:

Ik draai "All I want for christmas" zelfs in de zomer, need I say more?Haha, ik ook. Net als Band Aid. Kan er geen genoeg van krijgen.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar van baalt Passiebloem. Ik beeld me soms in dat ik heel goed kan zingen namelijk en ga dan los, maar het lijkt me helemaal fantastisch als ik het ook daadwerkelijk goed had gekund. Ik zag toevallig the Judds laatst bij Oprah (erg geestige aflevering trouwens) en het gemak waarmee m.n. de dochter van het stel zingt....wauw!

Maar kun je helemaal niet meer zingen of lukt het niet meer om dit soort liedjes te zingen?

Verder even Sara Ramirez geluisterd en ze zingt inderdaad erg mooi!

Niemand kent mijn Paul McCartney nummer verder trouwens?
Stop the cavalry!

Santa baby
sorry, post dubbel...
quote:passiebloempje65 schreef op 19 december 2010 @ 04:00:

@ roermondse en hatseklats: lief dat jullie belangstellend dit vragen. Ik kan deze klassiekers niet meer zingen door het verliezen van mijn moeder en vader. Mijn moeder was zondagschool juf, leidde de Kerstviering met zelf geschreven verhaal en het kinderkoor en mijn vader was op 1e Kerstdag jarig.

Nu blokkeert verdriet letterlijk mijn strot omdat ik terug denk aan die mooie tijd maar komt wel weer, weet het zeker want dochter heeft een heerlijk stemmetje en zingt alles mee met wat zij nu hoort!

Ik ga naar avond Kerstviering met haar, ongetwijfeld zingt zij thuis die liederen dan na en vraagt zij mij hoe het verder gaat. Wie weet zet ik dan 2e stem in, net zoals mijn moeder dat mij voorzong en met mij samen zong....
3. happy x-mas (war is over if you want it) -- John Lennon, Yoko Ono & the Harlem Community Choir.

2. a long december -- Counting Crows

1. fairytale of new york -- The Pogues ft Kirsty MacColl
Met als goede vierde:

Redding van de Tröckener Kecks
@Passiebloempje,

Wat een verdrietige reden om niet meer te kunnen zingen. Ik kan het me goed voorstellen. Bij ons thuis werd veel muziek geluisterd en nu mijn vader er niet meer is, is het soms heel moeilijk om bepaalde nummers te horen, omdat die zo bij hem horen. Maar desondanks kan ik er niet zonder. Ik kan me voorstellen dat het bij jou misschien mettertijd ook weer beetje bij beetje terugkomt en dat je zo opeens, zonder dat je het in eerste instantie in de gaten hebt, weer meezingt. Zo is het bij mij ook gegaan.

quote:keiser soyze schreef op 19 december 2010 @ 18:05:

3. happy x-mas (war is over if you want it) -- John Lennon, Yoko Ono & the Harlem Community Choir.

2. a long december -- Counting Crows

1. fairytale of new york -- The Pogues ft Kirsty MacCollErg mooi lijstje!
@Passiebloem: , lijkt me heel moeilijk...

Hier vind ik een heel ouderwetse heel mooi: white Christmas van Dean Martin. Daar vind ik 'Let it snow' ook zo mooi van!
Dank voor jullie woorden en terug, doet mij goed!!

Ik wil dit topic niet verdrietig en emo maken met mijn postings, post/zeg en link ook maar wat... omdat mooi Kerstliedje mij hier raakt.

Maar veel dank voor jullie reaktie en terug!

Morgen of zo zal ik een ander nummer plaatsen want dochter zingt hier nog steeds!
Voor mij nog altijd:

http://www.youtube.com/watch?v=NJ6kJ7GWtv0

Lonely This Christmas, van Mud.

Misschien geen heel erg mooi nummer, maar voor mij tijdens eenzame kerstmissen altijd een enorme tearjerker. Na vijf keer draaien voelde ik me toch weer altijd iets beter...
Mijn all time favourite: SLADE!!!
Heerlijk, Goldielocks!
Hier nog een met kikkers Roger Glover - Love is all is volgens mij ook een kerstnummer. Is weer eens wat anders dan Deep Purple met Child in time.
2000 Miles van de Pretenders !!!!

En idd de "oudere" kerstliedjes zoals Let it Snow en White Christmas maar dan door de originele zangers zeg maar.
het nummer o holy night - gezongen door celine dion live. zo mooi echt de moeite waard hoe ze dat zingt! terwijl ik helemaal geen celine dion liefhebber vben, is dit nummer echt de moeite waard,, wel helemaal afluisteren.. want hij wordt steeds mooier op het eind!

[url=<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/7Jr-2eyRtV4?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/7Jr-2eyRtV4?fs=1&hl=nl_NL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>]celine dion - o holy night live[/url]
celine dion - oh holy night live
A christmas song van Shawn Philips.

Die vind ik erg mooi.

Daarnaast "When a child is born" van Johnny Mathis.

Natuurlijk "Stop the Cavalry" van Jona Lewie.... hoewel het niet eens een echt heel erg kerstig nummer is volgens mij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven