Entertainment alle pijlers

muzikale forummers

26-11-2009 21:26 21 berichten
ik vroeg me af of er ook forummers in een bandje zitten?

Ik zing al geruime tijd en ik wil dolgraag lekker muziek maken met een band. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik het aan moet pakken. Ik heb nog geen bandervaring, en het valt me op dat de meeste bandjes iemand met ervaring vragen. Daardoor schroom ik een beetje, ik heb volgens mij best wel wat talent en uitstraling in huis, maar geen ervaring!

iemand voor mij een goeie tip?
Bij ons op de muziekschool zijn er wel eens 'bandprojecten'. een docent begeleidt dan een groepje enthousiastelingen met het hele bandgebeuren.

Ik zit zlef niet in een band, maar ken wel veel mensen in bandjes en die kwamen gewoon bij elkaar van: "ik speel gitaar en wil een bandje beginnen. Hé, jij drumt, kom erbij." Allemaal geen ervaring en alles zelf uitgevonden dus.
ja, dat zou ik ook de meest ideale situatie vinden. Helaas is er in mijn woonplaats niet bepaald een levendige muziekscene waardoor het nogal lastig is om gelijkgestemden te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Leuk dat je zingt !

Ik ben zelf bassiste en zangerres, speel en zing tezame, maar ik doe soms ook alleen basgitaar of alleen zang. Ik ga vaak naar jam-sessies of muziekcentra's maak een babbel vertel wat en vaak krijg je dan contact met wat andere muziekanten en die weten dan wer zus of zo. Ik zit nu in een duo band, hij gitaar/mondhormonica en ik bas en zang.

Verders speel ik in een punk/rock alternatieve meiden band alleen als bassiste.

hoop dat je er wat aan hebt
hang briefjes op bij de muziekschool, muziekwinkels, kun je zelf je band samenstellen ipv je bij n bestaande te voegen.
de dichtstbijzijnde grotere plaats dan
muzikantenbank.nl of andere (zijn er meerdere) ook zijn er hyves voor muziekanten met oproepjes.

Naar oefenruimtes gaan (zijn vaak vrije jamsessies) en gewoon mee doen.

En ook al vragen ze ervaring toch proberen auditie te doen, wie niet waagd...
nou leef je uit op youtube, je weet nooit wie je ziet!
bedankt voor de tips!

zo'n jamsessie lijkt me wel wat. Er zit hier niet eens een muziekschool/centrum, maar ik ga denk ik mijn horizon maar eens verbreden!
Op internet zijn heel veel sites (zoals muzikantenbank.nl) waar ook heel veel beginnende bandjes advertenties zetten!

Daarnaast vaak naar optredens van lokale bands kijken en mensen aanspreken voor de contacten en meedoen aan jamsessies en bij veel bands 'auditie' doen, (als je afgewezen wordt heb je toch wel mooi de ervaring van het auditie doen) en dan komt het heus wel goed!

Ik weet uit ervaring dat het heel erg moeilijk is een band te vinden die echt bij je past. Alle bandleden moeten met elkaar door één deur kunnen, je moet ongeveer dezelfde muzieksmaak hebben, ongeveer hetzelfde niveau, én allemaal hetzelfde doel voor ogen hebben. (als de één 2x in de week wil optreden en de ander hoogstends 1x p/maand repeteren gaat dat echt niet werken).

Ik zit nu in 2 bands, en ik vind het helemaal geweldig!
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
Ik heb ook een aantal jaren als zangeres in een band gespeeld. We hadden behoorlijk wat optredens, in oa de Effenaar, doornroosje, het paard, 013 en paradiso. Was echt erg gaaf. Ik doe het nu helaas niet meer wegens een persoonlijke situatie die niet echt aansluit bij het bandjesleven. Maar ik mis het wel vaak. Ik zing nu praktisch nooit meer..
kan ik me voorstellen, zomerfreak dat je dat mist!

geen plannen om het weer op te gaan pakken?

en gaaf, VlammendeTroela, wat voor muziek maken jullie?

ik denk ook dat het moeilijk is om een band te vinden waarbij de neuzen ( ongeveer) dezelfde kant op wijzen.
Ik heb zang gestudeerd aan het conservatorium, pop en jazz, ben professioneel zangeres, geef zangles, en speel ook piano en een beetje gitaar, bas, en drums.
IK kan redelijk neusfluiten en dijenkletsen
Stoer Zamirah! Wat goed. Mijn genre gaat ook richting jazz. Zing je momenteel ook in een band? Of treed je op?
Ik wil het wel weer oppakken DeKenau. Soms vergeet ik het gewoon, dan denk ik ineens 'ohja! ik kan zingen'

De band waarmee ik een aantal jaren heb gespeeld heeft nu een andere zangeres. Maar het zijn nog steeds hele goeie vrienden van me. Ik ben gestopt vanwege een eetstoornis. Ik kon er gewoon niet meer tegen om elk weekend op een podium te staan en dan de hoge lat die ik voor mezelf had neergelegd waardoor ik week in week uit liep te kloten met eten. (heel ander verhaal en hier totaal niet op zijn plaats) Dus daarom ben ik ermee gestopt. Maar inmiddels gaat het wel veel beter met me maar denk ik dus bijna nooit meer aan zingen. Ik zou het best weer eens kunnen proberen ja!
@ Zamirah: gaaf, zeg! is eigenlijk nog steeds een droom van mij om conservatorium te gaan doen. heb je nog tips als pro zijnde om verder te komen met mijn zang?

@zomerfreak: da's echt een klote reden zeg. goed om te horen dat het weer beter met je gaat, wie weet kun je je lat wat verlagen en je zang weer oppakken!
Heb je wel zangles, DeKenau? Want dat kan nooit kwaad.

Ik zing in een jazzband, heel af en toe. Hoef er niet van te leven dus ik doe alleen dingetjes die ik muzikaal gezien interessant vind.

Dus geen top 40.

Ben ook bezig met iets Spaanstaligs. Al eerder gedaan, maar dat viel helaas uit elkaar..
ja, ik heb wel les. Al ben ik over mijn lerares niet geheel tevreden. Ze is ontzettend aardig, maar ze geeft me weinig uitdaging. ( wel zangoefeningen, maar als ik nummers zing, corrigeert ze me weinig of helemaal niet bijvoorbeeld waardoor ik niet weet aan welke punten ik kan gaan werken)

Ik vind zelf theaterliedjes leuk om te zingen, maar ben qua muzieksmaak ( en dus ook voorkeur voor band) toch vooral van het alternatieve werk.
Ik ben percussionist in een band. Eerst af en toe gaan jammen in een podiumcafé, als je goed genoeg bent word je vanzelf wel gevraagd om mee te spelen in een bandje. Of om auditie te komen doen. Het belangrijkste is dat mensen je horen spelen, dan gaat de "mond tot mond" reclame vanzelf. Mijn beide kinderen spelen ook in diverse bands. Ze spelen erg goed en worden dus gevraagd. Zowel voor eenmalige projecten als begeleiding van zangers of zangeressen bij audities als voor bands.
goeie tip vikki. jammer dat wij hier niet van die podiumcafe's hebben ( anders zat ik daar sowieso al veel, denk ik )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven