Entertainment alle pijlers

Netflixserie over Madeleine McCann.

15-03-2019 17:07 1816 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan jullie kijken?
Waarom wel of waarom niet?
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 11:19
Even vooropgesteld dat het kan.
Dan zou Maddy in die periode overleden zijn, de ouders (artsen) tot de conclusie gekomen zijn dat er geen medische mogelijkheden meer waren.
Daarna zullen ze dan hebben moeten overleggen hoe ze het aan zouden pakken, lichaam dumpen (bij vol daglicht) en een ontvoering plan in elkaar draaien.

Daarna het lichaam dumpen waarbij ze vreselijk veel geluk hebben gehad dat het niet gevonden is.

En als sluitstuk een acteerprestatie waar ze een Oscar nominatie voor verdienen.
Gezellig uit eten, glaasje wijn, overal kletsen en zogenaamd bij de kinderen kijken om vervolgens compleet hysterisch het “ontvoering verhaal” in werking te stellen.

Daarbij zitten ook aan dit verhaal rafelrandjes , rond 21:30 bied een tafelgenoot Kate (de moeder) aan tijdens zijn ronde naar zijn kinderen ook langs de tweeling en Maddy te gaan,
De kans was dan aanwezig geweest dat een ander de vermissing zou opmerken zonder dat de ouders het raam zouden kunnen open zetten.
De raam is niet perse een belangrijk onderdeel in het verhaal. Wie de vermissing ontdekt is ook niet een belangrijk punt want dat onderdeel blijft hetzelfde in het verhaal. In een later stadium is haar lichaam in elk geval verplaatst omdat er sporen van haar gevonden waren in de 2e auto. Ze hoefden haar niet erg ver te verplaatsen, dat kan zomaar een paar minuten van het appartement zijn gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-08-2019 17:22
De raam is niet perse een belangrijk onderdeel in het verhaal. Wie de vermissing ontdekt is ook niet een belangrijk punt want dat onderdeel blijft hetzelfde in het verhaal. In een later stadium is haar lichaam in elk geval verplaatst omdat er sporen van haar gevonden waren in de 2e auto. Ze hoefden haar niet erg ver te verplaatsen, dat kan zomaar een paar minuten van het appartement zijn gegaan.
Niets is onmogelijk maar dan hebben ze vreselijk veel geluk gehad.
Heel Lutz is binnenste buiten gekeerd en bij warm weer ga je een lichaam ruiken.

Verder was het ""raam verhaal" voor de ouders wel belangrijk omdat ze volhielden dat een ontvoering door de achterdeur (die niet op slot zat ) onmogelijk was omdat ze er zicht op hadden vanuit het restaurant, een leugen overigens want dat was niet zo.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 22:23
Niets is onmogelijk maar dan hebben ze vreselijk veel geluk gehad.
Heel Lutz is binnenste buiten gekeerd en bij warm weer ga je een lichaam ruiken.

Verder was het ""raam verhaal" voor de ouders wel belangrijk omdat ze volhielden dat een ontvoering door de achterdeur (die niet op slot zat ) onmogelijk was omdat ze er zicht op hadden vanuit het restaurant, een leugen overigens want dat was niet zo.
De gene die verantwoordelijk is voor Madeleine's ontvoering en dood heeft inderdaad geluk gehad.

Voor de ouders is het belangrijk maar in basis is het in hun ogen een ontvoeringsverhaal. Ook bij ontvoering door een raam kan die later dicht zitten, immers.

Een lichaam onder de grond ruik je niet he, wel een lichaam boven de grond.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-08-2019 22:37
De gene die verantwoordelijk is voor Madeleine's ontvoering en dood heeft inderdaad geluk gehad.

Voor de ouders is het belangrijk maar in basis is het in hun ogen een ontvoeringsverhaal. Ook bij ontvoering door een raam kan die later dicht zitten, immers.

Een lichaam onder de grond ruik je niet he, wel een lichaam boven de grond.
Dat is een hele prestatie, bij daglicht een kind vervoeren en in de keiharde grond begraven.
Dan zouden ze ook en schep hebben moeten meenemen en diep genoeg hebben moeten gaan want er is met honden gezocht.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 22:42
Dat is een hele prestatie, bij daglicht een kind vervoeren en in de keiharde grond begraven.
Dan zouden ze ook en schep hebben moeten meenemen en diep genoeg hebben moeten gaan want er is met honden gezocht.
Ze hebben gaten en putten genoeg daar.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-08-2019 22:45
Ze hebben gaten en putten genoeg daar.
Dat ruik je, die zijn open.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 22:48
Dat ruik je, die zijn open.
Als ze daar zijn geweest wel. Als het buiten de route is geweest niet. En ze zochten naar een levend meisje en alleen in de korte omgeving is in containers gekeken. Maar hoe het bij die opengebroken weg zat weet ik niet maar ook daar kan ik mogelijkheden genoeg verzinnen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-08-2019 22:50
Als ze daar zijn geweest wel. Als het buiten de route is geweest niet. En ze zochten naar een levend meisje en alleen in de korte omgeving is in containers gekeken. Maar hoe het bij die opengebroken weg zat weet ik niet maar ook daar kan ik mogelijkheden genoeg verzinnen.

De omgeving is uitgekamd, daar zijn in de docu ook beelden van te zien.
Honden, mensen op linie etc.

Daarbij komt dat je een kind in een put kan gooien maar hoe krijg je het lichaam er weer uit?
Een put is tientallen meters diep.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
08-08-2019 23:09
De omgeving is uitgekamd, daar zijn in de docu ook beelden van te zien.
Honden, mensen op linie etc.

Daarbij komt dat je een kind in een put kan gooien maar hoe krijg je het lichaam er weer uit?
Een put is tientallen meters diep.
Ze hebben daar ook horizontale putten of gangen. Geen idee eigenlijk wat de precieze naam is dus ik hoop dat je de juiste beeld krijgt.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
07-08-2019 22:22
Dat is - schreef ik al eerder - vreemd.
Temeer de enige vingerafdruk van de moeder was.

Maar het bewijst alleen dat de moeder het raam heeft aangeraakt.
Overigens zegt de Spaanse politie dat toen ze aankwamen het raam dicht was, vader heeft verklaard dat hij het raam heeft dicht gedaan.
Maar dan zouden zijn vingerafdrukken toch ook erop moeten staan?!
pippertjepepernoot schreef:
08-08-2019 23:23
Maar dan zouden zijn vingerafdrukken toch ook erop moeten staan?!
wie is hij en waarom zouden die erop moeten staan?
Alle reacties Link kopieren
pippertjepepernoot schreef:
08-08-2019 23:23
Maar dan zouden zijn vingerafdrukken toch ook erop moeten staan?!
Van de vader, klopt.
Maar het hoeft niet natuurlijk, een vingerafdruk is huidvet en onder bepaalde omstandigheden kan het zijn dat je niets achterlaat.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-08-2019 23:25
wie is hij en waarom zouden die erop moeten staan?
Van de vader... op het raam... als hij beweerd dat hij het raam gesloten heeft.
pippertjepepernoot schreef:
08-08-2019 23:28
Van de vader... op het raam... als hij beweerd dat hij het raam gesloten heeft.
Dan wel, ik heb er niets over gelezen dat hij het gesloten heeft. Alleen op een film gezien dat er alleen maar Kate's vingerafdrukken opstonden maar nou weet ik niet in hoeverre dat raar is, zij zal wel vaker de ramen geopend hebben. Misschien dat vingerafdrukken snel vervagen en ze daarom oude en nieuwe vingerafdrukken kunnen onderscheiden.
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel zegt dat Madeleine die eerste avond helemaal niet uit het appartement is geweest of in elk geval niet ver weg.

De ouders riepen dat de ontvoerd is. Mensen zijn gelijk buiten gaan zoeken op zoek naar een levend kind.
Idd. In linie gelopen, alle hoeken en gaten in de omgeving afgezocht.
Wellicht is haar lichaam gewoon in het appartement verstopt of buiten op het bijbehorende terrasje tussen de struiken gelegd.
Iedereen was zo gefocust op waar ze niet meer lag (haar bed) en de verklaring van de ouders ( het raam staat open, ze moet ontvoerd zijn!) dat men wellicht niet gezien heeft wat zich vlak onder hun ogen bevond.
Toen na 2 dagen de huurauto is geregeld is haar lichaam echt verborgen.

Het is een bekend gegeven dat mensen soms blind zijn voor iets wat recht onder hun neus gebeurt omdat het te logisch is en het brein afgeleid wordt door randverschijnselen (open raam, verhaal moeder, leeg bed)

In dit geval zou het tijdframe beter passen want een lichaampje achter de bank leggen, in een tas in een kast (of verzin maar een plek) kost dan veel minder tijd.


Bovendien vond ik dat verhaal van die vriend die aanbood te gaan kijken ook vaag. Hij heeft de kinderen niet gezien, alleen gezien dat de deur stukje open stond en hij hoorde een geluid (aldus de documentaire). Dan ga je toch juist kijken als je geluid hoort?
Heeft hij wellicht wat met de verdwijning te maken?

(Scenario 1 is meer plausibel in mijn ogen, maar ik hou graag alle optie’s open ;-))
pippertjepepernoot wijzigde dit bericht op 08-08-2019 23:40
0.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
08-08-2019 23:33
Dan wel, ik heb er niets over gelezen dat hij het gesloten heeft. Alleen op een film gezien dat er alleen maar Kate's vingerafdrukken opstonden maar nou weet ik niet in hoeverre dat raar is, zij zal wel vaker de ramen geopend hebben. Misschien dat vingerafdrukken snel vervagen en ze daarom oude en nieuwe vingerafdrukken kunnen onderscheiden.


Enkele posts terug staat dat vader verklaard heeft dat hij het volgens Kate openstaande raam daarna gesloten heeft. Dit in reactie op de vraag waarom het raam niet open was toen politie arriveerden
Alle reacties Link kopieren
pippertjepepernoot schreef:
08-08-2019 23:37
Wellicht is haar lichaam gewoon in het appartement verstopt of buiten op het bijbehorende terrasje tussen de struiken gelegd.
Iedereen was zo gefocust op waar ze niet meer lag (haar bed) en de verklaring van de ouders ( het raam staat open, ze moet ontvoerd zijn!) dat men wellicht niet gezien heeft wat zich vlak onder hun ogen bevond.
De andere hotelgasten, personeel, inwoners van het dorp... zullen inderdaad misschien niet gedacht hebben aan het appartement zelf.
Maar als het goed is zou de politie dat wel moeten doen. Normaal gezien bij een verdwijning keren die onmiddellijk je huis ondersteboven, is het niet om de persoon zelf te vinden, dan wel voor mogelijke aanwijzingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me ook wel al vaak afgevraagd of haar geur zou kunnen in de huurwagen gevonden zijn gewoon door kleding o.i.d. maar de onderzoekers weten ongetwijfeld wel wat er mogelijk is en wat niet...
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
09-08-2019 01:08
De andere hotelgasten, personeel, inwoners van het dorp... zullen inderdaad misschien niet gedacht hebben aan het appartement zelf.
Maar als het goed is zou de politie dat wel moeten doen. Normaal gezien bij een verdwijning keren die onmiddellijk je huis ondersteboven, is het niet om de persoon zelf te vinden, dan wel voor mogelijke aanwijzingen.
Het appartement is direct doorzocht door de vrienden en de ouders en daarna is de politie binnen geweest.
Toen Kate de vriendenclub waarschuwde dat Maddy weg was is de groep naar het appartement gestormd en meteen een zoektocht in en buiten het appartement gestart.
Daar baalde de politie later van omdat eventuele sporen vernietigd waren.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
pippertjepepernoot schreef:
08-08-2019 23:37


Bovendien vond ik dat verhaal van die vriend die aanbood te gaan kijken ook vaag. Hij heeft de kinderen niet gezien, alleen gezien dat de deur stukje open stond en hij hoorde een geluid (aldus de documentaire). Dan ga je toch juist kijken als je geluid hoort?
Heeft hij wellicht wat met de verdwijning te maken?


Klopt staat ook in het boek.
Kijk dat is natuurlijk menselijk, je zit gezellig te eten, fles wijn er bij en je baalt al dat het je beurt is, even vluchtig de kamer inkijken en terug.

Ik vermoed dat die controles niet heel grondig waren.
Kan me ook wel herinneren toen mijn kinderen klein waren, je luisterde een keer onder aan de trap, keek een keer vluchtig en als er geen huilende kinderen waren was het goed.

De verklaringen zijn later ook wat “bijgesteld”
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Als we dan gaan speculeren...

Van de keren dat wij in die regio op vakantie waren herinner ik mij nog dat er veel hoge afgronden waren met daaronder rotsen en de zee. En dan her en der trappen waar je richting een klein strandje kon afdalen. Maar de zee was vaak erg woest, ook bij die standjes. Laat staan bij de rotsen en kliffen er pal naast. En Praia da Luz ligt nog wat dichter richting Atlantische Oceaan, en heeft nog meer onherbergzame kustlijn, dan waar wij destijds waren.

Als je je daar van een lichaam moet ontdoen dan lijkt van een klif laten vallen mij het makkelijkst en snelst. En bovendien verdwijnen zo gelijk veel sporen, zou het lichaam toch nog gevonden worden.
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
09-08-2019 14:17
Als we dan gaan speculeren...

Van de keren dat wij in die regio op vakantie waren herinner ik mij nog dat er veel hoge afgronden waren met daaronder rotsen en de zee. En dan her en der trappen waar je richting een klein strandje kon afdalen. Maar de zee was vaak erg woest, ook bij die standjes. Laat staan bij de rotsen en kliffen er pal naast. En Praia da Luz ligt nog wat dichter richting Atlantische Oceaan, en heeft nog meer onherbergzame kustlijn, dan waar wij destijds waren.

Als je je daar van een lichaam moet ontdoen dan lijkt van een klif laten vallen mij het makkelijkst en snelst. En bovendien verdwijnen zo gelijk veel sporen, zou het lichaam toch nog gevonden worden.
En beide ouders gingen elke dag hardlopen, nadat ze hun kinderen naar de creche gebracht hadden.
Dus die kenden de omgeving prima.
Alle reacties Link kopieren
pippertjepepernoot schreef:
08-08-2019 23:37
Mijn gevoel zegt dat Madeleine die eerste avond helemaal niet uit het appartement is geweest of in elk geval niet ver weg.

De ouders riepen dat de ontvoerd is. Mensen zijn gelijk buiten gaan zoeken op zoek naar een levend kind.
Idd. In linie gelopen, alle hoeken en gaten in de omgeving afgezocht.
Wellicht is haar lichaam gewoon in het appartement verstopt of buiten op het bijbehorende terrasje tussen de struiken gelegd.
Iedereen was zo gefocust op waar ze niet meer lag (haar bed) en de verklaring van de ouders ( het raam staat open, ze moet ontvoerd zijn!) dat men wellicht niet gezien heeft wat zich vlak onder hun ogen bevond.
Toen na 2 dagen de huurauto is geregeld is haar lichaam echt verborgen.

Het is een bekend gegeven dat mensen soms blind zijn voor iets wat recht onder hun neus gebeurt omdat het te logisch is en het brein afgeleid wordt door randverschijnselen (open raam, verhaal moeder, leeg bed)

In dit geval zou het tijdframe beter passen want een lichaampje achter de bank leggen, in een tas in een kast (of verzin maar een plek) kost dan veel minder tijd.


Bovendien vond ik dat verhaal van die vriend die aanbood te gaan kijken ook vaag. Hij heeft de kinderen niet gezien, alleen gezien dat de deur stukje open stond en hij hoorde een geluid (aldus de documentaire). Dan ga je toch juist kijken als je geluid hoort?
Heeft hij wellicht wat met de verdwijning te maken?

(Scenario 1 is meer plausibel in mijn ogen, maar ik hou graag alle optie’s open ;-))
De auto huurden ze pas na 25 dagen
Ze beweren dat er een mogelijke doorbraak in de zaak is .
Hoop het voor de ouders .
https://www.ad.nl/buitenland/duitser-ni ... ~a1273c94/
Alle reacties Link kopieren
Ja bizar zeg, na 13 jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven