Entertainment alle pijlers

Onzin in reclame

27-02-2011 22:00 464 berichten
Soms denk ik wel eens dat reclamemakers ons, de consument, maar domme mensen vind.



Nu net gezien, van Lancaster. Die heeft een nieuwe gezichtscreme. Die het dna van je gezichtshuid dagelijks reset.

Pardon? Ik mag toch echt hopen dat ie dat nou juist níet doet. Mijn dna resetten...



Of nog zo'n rare zin, weet zo niet meer in welke reclame het voorkwam, maar dat was iets als nr 1 in meer dan 7 landen. Huh? In hoeveel dan? 8? 9? 16?



Wat valt jou op aan onzin(zinnen) in reclames?
Alle reacties Link kopieren
"Toen ik voor het eerst in mijn favoriete caramelwinkel kwam..." Ik heb nog nooit van mijn leven een caramelwinkel gezien, laat staan dat ik een favoriete heb!



En die deodorant reclame tegen witte strepen (Dove volgens mij). Dat die vrouwen hun truitje binnenste buiten doen en zeggen: "kijk, geen witte strepen" Terwijl ik op dat moment alleen witte stiknaden zie en dus: 1. concludeer dat ze wel witte strepen hebben, 2. mij afvraag in welk zwart truitje ik witte stiknaden aan de binnenkant heb...
Alle reacties Link kopieren
quote:snoepie123 schreef op 10 maart 2012 @ 19:31:

"Toen ik voor het eerst in mijn favoriete caramelwinkel kwam..." Ik heb nog nooit van mijn leven een caramelwinkel gezien, laat staan dat ik een favoriete heb!





Precies wat ik ook zei, toen ik deze reclame voor het eerst zag.

Wat ik ook een verschrikkelijk vind is die van Sanybroyeur (schrijf je dat zo?) Ik versta, aan het begin altijd: "achterlijke deur" maar volgens mij zegt ze dan toch iets anders. En alsof je met die sanybroyeur zomaar over een wc kan maken. Je zal toch leidingen moet verleggen.
Alle reacties Link kopieren
Ze zegt: achter elke deur...

Maar het blijft een stomme reclame.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer die reclame is geweest van een telefoonabbonement, waardoor rené froger helemaal schor optreedt door het vele bellen, moet ik dat altijd nadoen.
Net zag ik een reclame van "Knorr authentieke vleesjus" , die is gemaakt van "autenthieke jus van echt vlees" (?! ja duh)
Die Ziggo reclames snap ik ook niet. Komt er een wasmachine de gang in dansen, of een klein ettertje probeert met een loep in de zon een stoel in de fik te steken, of er valt een brandend blok hout uit een open haard die er niet meer in te krijgen is.....wat heeft dat in godsnaam met telecom te maken?



Een tandpasta reclame (weet niet welk merk) waarin een vrouw wordt aangesproken door een man met een soort scanner die dat ding langs haar gebit haalt waaruit blijkt dat ze allerlei troep in haar mond heeft. "Maar ik heb toch echt goed gepoetst vanmorgen (of zoiets)". Nou, niet goed genoeg dus.



Bel-je-schor reclames.....walgelijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Caro_22 schreef op 10 maart 2012 @ 19:55:

Ze zegt: achter elke deur...

Maar het blijft een stomme reclame.Dat is inderdaad veel logischer....
Ja die caramelwinkel!
Alle reacties Link kopieren
De vaatwasmachines die ze gebruiken voor de reclames van Sun vullen zich altijd tot de nok toe met water, dus als je er zo een hebt moet je hem niet tijdens het programma openmaken!
Alle reacties Link kopieren
quote:LadyPhoxy schreef op 10 maart 2012 @ 20:08:

[...]





Dat is inderdaad veel logischer....Ik vond de jouwe leuker trouwens
Alle reacties Link kopieren
Heb niet het hele topic doorgelezen dus weet niet of hij al genoemd is maar de reclame van Fiat met Jennifer Lopez...

Stom want net of zij met haar miljoenen in een ieniemienie kleine auto gaat rijden in NY(als ze al zelf rijdt) en volgens mij hebben ze daar niet eens zulke kleine auto's.Tenminste ik heb ze niet gezien daar!
quote:snoepie123 schreef op 10 maart 2012 @ 19:31:



En die deodorant reclame tegen witte strepen (Dove volgens mij). Dat die vrouwen hun truitje binnenste buiten doen en zeggen: "kijk, geen witte strepen" Terwijl ik op dat moment alleen witte stiknaden zie en dus: 1. concludeer dat ze wel witte strepen hebben, 2. mij afvraag in welk zwart truitje ik witte stiknaden aan de binnenkant heb...Al die shirts hebben witte stiknaden, heel vreemd inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
quote:giuliettacapuletti schreef op 09 maart 2012 @ 19:51:

Ik vind het een vreselijke reclame van Nutrilon. Misleidend. Vanaf 1 jaar mag een kind gewone melk. Dure flesvoeding is echt niet nodig tot en met drie jaar.Helemaal mee eens. Er is nu zelfs opvolgmelk 5. Zijn er nu serieus mensen die dit kopen? Het moet toch niet gekker worden. Waar eindigt dit? Bij opvolgmelk 86, voor hoog bejaarden mensen ofzo?? Echt een compleet overbodig onzin produkt wat op de markt is gebracht sinds het verboden is om reclame te maken voor flesvoeding. De fabrikant moest toch wat verzinnen en voila: "opvolgmelk" . Een heel slimme manier om de wet te omzeilen, dat moet ik ze wel nageven.
Alle reacties Link kopieren
Is ie al genoemd?:

Die autoreclame waar ze zeggen; "komop, daag de economie uit!"

Alsjeblieft, ik ben al blij dat ik volgende maand mijn fiets naar de fietsenmaker kan brengen en dan moet ik nu mee gaan helpen aan 'de economie'...
This is not kosher!
Alle reclames van Mediamarkt zijn irritant, maar dat geschreeuw van Eddy Zoë is helemaal verschrikkelijk.
Oja die Eddy Zoë wat een schreeuwlelijk is dat zeg !

Wat denk je dan van dat maandverband dat naar bloemen ruikt, net of je enorm meurt als je ongesteld bent. Volgens mij als je dat gebruikt gaat iemand die naast je staat juist snuffelen waar die vreemde lucht vandaan komt.
quote:grobbekuiken schreef op 10 maart 2012 @ 20:22:

[...]





Al die shirts hebben witte stiknaden, heel vreemd inderdaad.



Nee hoor, heel logisch. Want anders zie je niet (duidelijk genoeg) dat ze de binnenkant laten zien .



Wasmiddelen zijn ook altijd leuk, wasgoed komt altijd als nieuw uit de machine. Dat lukt mij nou nooit. Vlekken willen er nog wel uit gaan, maar op de één of andere manier zijn mijn kleren na een aantal keren wassen niet meer nieuw. (Als ze het over een lievelingsjurkje hebben neem ik aan dat het niet gisteren pas gekocht is).
Alle reacties Link kopieren
Is dat nou Liesbeth Kamerling in die Nutrilonreclame?
Ja volgens mij wel. Ze had zeker geld nodig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hij al genoemd, maar die reclame van die diarree remmers!



Vrouw, loopt de deur uit met kramp in haar buik. Voice-over zegt iets in de trant van: Je hebt al genoeg te doen op een dag. Dan: "Daar wil je niet ook nog diarree boven op!"



IEUW! Hadden ze dat niet anders kunnen verwoorden!!

Ik zie steeds voor me hoe die vrouw gedurende de dag een heel diarreespoor achterlaat op alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 09 maart 2012 @ 19:06:

Irritant tot en met: de reclame voor een of andere kindermelk soort waarbij een "kindercreche leidster" op een papiertje aanwijst dat de eerste drie jaar het immuunsysteem opbouwt bij een kind. De conclusie die de consument daarbij dient te trekken is kennelijk dat dan DUS produkt X een goed idee is om ook gedurende die tijd aan het kind te geven omdat dat met het immuunsysteem helpt (let wel, het wordt dus niet gezégd maar alleen geinsinueerd) En hou je vast, in die melk zit "Immunofortis!!!!" Jaahaaa ouders!!! Koop dit nu!!! (kun je nagaan, ik heb niet eens kinderen en erger me al dood)



Wij roepen hier als die reclame voorbij komt standaard naar de tv: '... of je kunt gewoon borstvoeding blijven geven.'



Ontzettend stomme reclame is het, en een ontzettend stom product. Met een jaar kunnen kindjes echt wel koeienmelk drinken, ipv poedermelk. Opvolgmelk is pure marketing.
Je wordt er haast borstvoedingsmaffioos van.
Alle reacties Link kopieren
quote:sartan schreef op 09 maart 2012 @ 19:06:

Irritant tot en met: de reclame voor een of andere kindermelk soort waarbij een "kindercreche leidster" op een papiertje aanwijst dat de eerste drie jaar het immuunsysteem opbouwt bij een kind. De conclusie die de consument daarbij dient te trekken is kennelijk dat dan DUS produkt X een goed idee is om ook gedurende die tijd aan het kind te geven omdat dat met het immuunsysteem helpt (let wel, het wordt dus niet gezégd maar alleen geinsinueerd) En hou je vast, in die melk zit "Immunofortis!!!!" Jaahaaa ouders!!! Koop dit nu!!! (kun je nagaan, ik heb niet eens kinderen en erger me al dood)Ja, want met dat blauwe schildje om zich heen komt je kind niet in aanraking met vieze giftige kindertjes zonder blauw schildje..
Alle reacties Link kopieren
Hilarische "parodie" op de Carglass-reclame:

http://www.youtube.com/watch?v=cjYNryT86ps
quote:marjorette schreef op 10 maart 2012 @ 18:46:

[...]





Die deo is wel heeeel fijn en effectief

Een van de weinige waar ik geen uitslag van krijg en nagenoeg niet bij transpireer. (gebruikte weleens Odorex Dry maar zat dan de volgende dag helemaal onder de uitslag en verrekte van de jeuk)oh, goeie tip. Ik krijg ook uitslag van die andere.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven