Entertainment alle pijlers

Outlander spoiler topic

18-05-2016 09:56 1381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor wie het allemaal nog wil zien, lees hier niet verder!







met een leuk plaatje van Jamie, gewoon omdat het kan!
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Ah zo!

Ik heb aan mijn vriend gevraagd of hij 'm kan downloaden :)
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Alvast veel plezier!
Hier mijn mening over en beschrijving van de episode:
De Dunbonnet! Jamie die nu in een cave leeft. Je ziet hoe moeilijk hij het heeft en hoe broken hij is, zo zielig. Die bonnet heeft niet echt nut want zijn lange haar komt er helemaal onderuit. :rofl: Logica, maar goed. Jamie komt aangelopen bij Lallybroch en ziet dan Claire staan, dat blijft me elke keer weer pijn doen. Verder Jenny die weer een kind krijgt, die blijft lekker bezig, nog jaren lang geloof ik zo. De redcoats die zich weer vreselijk gedragen, gatverdamme. En Fergus. :heart: Wat houd ik toch van dat jochie, maar nog steeds vreselijk om zijn hand er af te zien gaan. Toen hij daarna op bed lag was het wel een mooi moment tussen Jamie en hem. En later spreekt Ian nog tegen Jamie over hoe hij zijn been voelt terwijl die er niet meer is, ''pain in something of you that's lost''. En hij begint daarna over Claire, dat zij Jamie's hart was. :'( Anyway. Jamie laat Jenny hem aangeven zodat ze geld ontvangen en Jamie naar de gevangenis gaat, want dit is geen leven zo. Wanneer Jamie weggebracht wordt is er nog een zielig moment met Jenny, wat is dat toch ook een goede actrice. Oh en daarvoor heeft Jamie nog seks gehad met die vrouw, in zijn cave. Precies zoals in het boek.

Verder Claire die weer wat dichter bij Frank komt, soms. Ze begint weer met affectie zoeken, of nouja, seks. Maar tijdens de seks zie je al dat ze totaal niet met Frank bezig is en haar ogen alleen maar gesloten heeft. Dus zelfs afstand tijdens de seks. Natuurlijk zit ze met haar hoofd bij Jamie... Eindelijk gaat ze beginnen met medical school en ontmoet ze Joe! Ik heb er zin in om die band tussen hen te zien groeien, ik vind Joe echt leuk.

Nou, dat was de aflevering wel zo'n beetje. Veel momenten letterlijk uit het boek of maar iets aangepast, daar ben ik echt blij om. Ik baal wel dat we nu weer een week moeten wachten en ik wil gewoon dat ze door de stenen gaat want reünie. :hyper: Maar natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar Jamie in de prison en daarna Helwater. Ik denk dat we nog één aflevering met geschiedenis krijgen en daarna weer Claire in de huidige tijd, samen met Brianna en Roger.

Dus. :proud:
anoniem_306719 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 11:13
Reden: Wit weggehaald
0.86% gewijzigd
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
In een interview zegt Caitriona dat de reunie pas in aflevering 5 is! (volgens mij, of 6).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Aflevering 6 indd. Dus duurt nog wel even.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Aaah...ik lees mee, maar ga het pas zien als de dvd uit is. Samen met mijn eigen Dougal op de bank. :biggrin:
Ben wel heel benieuwd hoe alles wat ik in het boek heb gelezen in de serie te zien is!
Alle reacties Link kopieren
De première is geweest, dus ik ga gifjes plaatsen van een mooi moment van deze episode. En onder deze gifjes reeks was nog een boek quote geplaatst:
It wasn’t Frank I reached for, deep in the night, waking out of sleep. It wasn’t his smooth, lithe body that walked my dreams and roused me, so that I came awake moist and gasping, my heart pounding from the half-remembered touch. But I would never touch that man again. ~ Voyager

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
anoniem_306719 wijzigde dit bericht op 18-09-2017 09:56
23.10% gewijzigd
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
En nu even met alleen Jamie. :love: DIE BLIK.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
:flirting:

Oh my, zucht. Mijn dag is weer goed begonnen!
Ik vind de scenes in het verleden mooier dan die in de toekomst, heb her en der nagelbijtend op de bank gezeten en een traantje gelaten. Goeie aflevering weer!
Alle reacties Link kopieren
oeh Catnip die gifjes

*zucht*


ik moet even liggen :love: :kwijl: :kwijl: :kwijl:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel jammer dat ze 7 jaar Jamie in de grot in 1 aflevering hebben gedaan, terwijl bij Claire nog niet eens een jaar om is :( Ik vind het nu in de aflevering niet duidelijk geworden hoe zwaar het voor Jamie was en hoe lang het heeft geduurd.

Overigens zei Jenny in de aflevering 6 jaar, maar in het boek is het 7 jaar dus dat hou ik even aan. Wat ook raar is is dat Fergus niet 6 (7) jaar ouder is geworden.... Maargoed.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het eerlijk gezegd wel duidelijk hoeveel pijn Jamie heeft en hoe duidelijk hij niet meer zichzelf is. Ze hadden inderdaad iets meer scenes mogen laten zien, maar hoefde van mij niet veel langer. Zijn cave leven was niet zo heel interessant. Bij Claire gaan ze vanaf nu ook wel wat sneller erdoorheen. Maar het loopt gewoon niet helemaal synchroon, maar ze maken ook hele andere dingen mee dus dat is niet zo heel gek natuurlijk. Viel mij indd ook op dat Jenny 6 jaar zei.

Ja Fergus ziet er iets ouder uit, maar echt maximaal 2 jaar ofzo. :D Achja, kunnen ze weinig aan doen.

Wat vond je verder van de aflevering Cleopatra? Vind je over beide afleveringen tot nu toe niet positief, kan natuurlijk.

En ja hé Rosings!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
CleopatraVII schreef:
18-09-2017 17:46
Ik vind het wel jammer dat ze 7 jaar Jamie in de grot in 1 aflevering hebben gedaan, terwijl bij Claire nog niet eens een jaar om is :( Ik vind het nu in de aflevering niet duidelijk geworden hoe zwaar het voor Jamie was en hoe lang het heeft geduurd.

Overigens zei Jenny in de aflevering 6 jaar, maar in het boek is het 7 jaar dus dat hou ik even aan. Wat ook raar is is dat Fergus niet 6 (7) jaar ouder is geworden.... Maargoed.
Jenny had idd de 6 jaar genoemd, maar ik heb er geen minuut bij stil gestaan dat hij al die tijd in die kale grot heeft gewoond! Damn :( arme jamie.
Niet alleen Fergus was niet ouder geworden, ook neefje Jamie niet. Die lijkt een jaar of drie, vier als Claire er voor het eerst komt. En leek nu niet ouder dan 6, 7 ofzo...

Toen Jenny 6 jaar zei dacht ik dat ze het vertrek bedoelden voor ze naar Frankrijk gingen. Maar ze zijn inderdaad voor de slag bij Colluden ook geweest..
Alle reacties Link kopieren
Ja, al die jaren in die grot. Arme man.
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Ik heb inmiddels ook aflevering 1 gezien. Manlief was zo lief om nog voor me te zoeken, Ik heb inmiddels al twee keer gekeken en vanmiddag ook nog even de laatste aflevering van het vorige seizoen. Die vind ik ook zo goed. Heb inmiddels een aardige verslaving geloof ik :lol: Nu weer even wachten op aflevering 2.
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
18-09-2017 21:03
Jenny had idd de 6 jaar genoemd, maar ik heb er geen minuut bij stil gestaan dat hij al die tijd in die kale grot heeft gewoond! Damn :( arme jamie.
Kijk dit bedoel ik, kijkers krijgen helemaal niet mee dat Jamie zolang in die grot heeft gewoond, alleen voor de boeklezers is dat duidelijk.



Verder vind ik Outlander nog steeds heel leuk hoor maar ik ben gewoon superkritisch. Zelfde als met Harry Potter etc. de verfilmingen zijn gewoon niet goed:P Outlander vind ik verder top, komt ook omdat het een serie is en veeeeel meer filmuren per boek heeft dan films, dus dat is echt zoveel beter en seizoen 1 en 2 vond ik supergoed, ik was zo verslaafd. En Outlander is echt supergedetailleerd verfilmd dus helemaal goed, maar dat Fergus, en inderdaad kleine Jamie niet ouder zijn geworden, of nouja een jaar (neem aan dat er een jaar tussen het opnemen van seizoen 2 en 3 zat, aangezien er ook een jaar tussen de uitzendtijd zit, misschien een klein beetje meer maar niet veel) dat is gewoon superslecht, omdat ze dus eigenlijk 7 jaar verder zijn en Fergus gewoon echt niet meer dan een jaar ouder is ten opzichte van vorige seizoen.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
feder schreef:
18-09-2017 21:31
Niet alleen Fergus was niet ouder geworden, ook neefje Jamie niet. Die lijkt een jaar of drie, vier als Claire er voor het eerst komt. En leek nu niet ouder dan 6, 7 ofzo...

Toen Jenny 6 jaar zei dacht ik dat ze het vertrek bedoelden voor ze naar Frankrijk gingen. Maar ze zijn inderdaad voor de slag bij Colluden ook geweest..
Ja ze zei tegen de Britten dat ze Jamie al 6 jaar niet had gezien, maar ook tegen Jamie zelf dat het nu 6 jaar geleden was (dat Claire doodging). En Claire ging natuurlijk 'dood' tijdens de slag van Culloden.

En als je het boekverhaal volgt weet je ook dat Jamie na 7 jaar is opgepakt door de Britten (dat zag je dus in deze aflevering).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ennn door het lezen van de boeken is natuurlijk wel wat spanning eraf gegaan. Anders zou ik nu vol spanning zitten met 'Wanneer gaat Claire eindelijk terug??? Gaat ze wel terug??? Jawel toch??? dat kan toch niet anders???? omg arme Jamie ze gaan hem toch niet OPHANGEN' etc. etc.

en nu weet ik al hoe het loopt dus is die spanning weg... :( dat is dan weer het jammere van het lezen van de boeken:P
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Ik ben blij dat ik de boeken heb gelezen! Anders was ik er van spanning en ellende in gebleven denk ik...Heeft bij mij de scherpe randjes er een beetje afgehaald, anders was ik nu alcoholist. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Haha ja vorig jaar toen ik seizoen 1 en 2 achter elkaar keek (toen had ik de boeken nog niet gelezen) was ik zooo verslaafd. Ik zat zelfs op mijn werk de uren af te tellen tot ik weer kon kijken en ging zelfs om 6 uur opstaan om nog een aflevering te kijken voor ik weg moest hahaha.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
CleopatraVII schreef:
19-09-2017 17:26

En als je het boekverhaal volgt weet je ook dat Jamie na 7 jaar is opgepakt door de Britten (dat zag je dus in deze aflevering).
Ik heb de boeken niet verder gelezen dan de serie is, om niet te vergelijken.... Dus ik weet alleen wat de serie laat zien.

Aangezien er 7 of meer boeken zijn ga ik er voor het gemak maar even vanuit dat Jamie tot die tijd overleefd :p
Alle reacties Link kopieren
Morgen weer! :cheer2:
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''
Alle reacties Link kopieren
Gezien. En gejankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het dutchsuzanne, ik ook. Wat was het weer een mooie en zielige aflevering. Tot nu toe is alles in het seizoen gewoon zo zieliiiiig. :'(

Oke, spoilers in het wit, omdat we nog voor de officiële uitzending zitten:

Most happy moment ever: MURTAGH LEEFT!!! :heart: God, ik hoorde hem ineens praten toen Jamie in de prison zat, wat ben ik blij. Ik denk dat hij dus Duncan vervangt, want die hebben ze verder niet laten zien. Nou, vind ik helemaal best.

Verder keek ik erg uit naar Jamie en John Grey samen en daar ben ik tevreden mee. Wel vind ik de tijd in de serie veel sneller gaan, je hebt niet echt het idee dat er zo veel tijd voorbij gaat. In het boek voel je de band tussen die twee echt versterken, nu gaat het allemaal wat te snel. Maar op zich snap ik dat, ze moeten 20 jaar in een paar afleveringen weergeven.

Jamie die ontsnapt omdat hij denkt Claire te kunnen vinden. :'( Heel pijnlijk. Alleen hebben we die scene uit de trailer niet gezien, dat hij bij een grot ''CLAIRE'' schreeuwt, terwijl dat duidelijk wel toen was.. Misschien zien we dat later nog. En verder neemt Jamie steeds Claire's adviezen over, zoals groen moeten eten, heel schattig. Elke keer als het over Claire gaat is het zo pijnlijk, maar uiteindelijk heeft Jamie wel haar naam gezegd. OPNIEUW HARTVERSCHEUREND. Eindigde met dat Jamie naar Helwater gebracht werd door John, maar daardoor werd hij wel weer gescheiden van Murtagh...

Verder weer veel ellende tussen Claire en Frank. Je ziet hoe erg ze gewoon naast elkaar leven, gescheiden levens en alleen voor Brianna bij elkaar zijn. Alles bij hen vind ik ook weer zo pijnlijk, ook voor Frank. Gelukkig is dat nu voorbij, want Frank is alweer dood gegaan. Sorry Frank, maar beter zo, want nu kan Claire tenminste eens terug door de stenen. Dit was dus de laatste aflevering met Frankie.

Ik vind dat ze tot nu toe nog steeds het boek heel goed overnemen, geen enorme verschillen of dingen waar ik me aan stoor. Enige dat ik jammer vind is dat die ruzie tussen Claire en Frank er niet in kwam dat zij teveel bezig was met medical school en daardoor weinig tijd thuis had/voor Brianna. Maar ik snap dat ze al genoeg ruzie hadden deze aflevering, dus was anders ook een beetje overkill.

Volgende episode: Jamie in Helwater en Claire, Brianna&Roger die op zoek gaan naar Jamie. YES!
''Then let amorous kisses dwell
On our lips, begin and tell
A Thousand, and a Hundred, score
an Hundred, and a Thousand more''

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven