Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk 2024

10-01-2024 14:13 555 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie kijkt er over mijn lijk 2024?

In het tiende seizoen van ‘Over Mijn Lijk’ ontmoet Tim Hofman vijf jonge mensen die ongeneeslijk ziek zijn en alles uit de laatste fase van hun leven proberen te halen. Ze sporten fanatiek, werken met veel plezier en vieren de liefde. Tim volgt Zoë, Jeffrey, Jegor, Eva en Maaike. Hoe gaan ze om met het feit dat hun leven niet lang meer duurt? Wat willen zij in ieder geval uit het leven halen? En welke dromen hebben ze?

OML'ers seizoen 10

Eva
De Tilburgse Eva (23) is student Communicatie en woont samen met vriend Matthijs. Als ze op een dag wakker wordt met een bult in haar nek gaat ze naar de huisarts. Ze blijkt longkanker te hebben.
https://www.bnnvara.nl/overmijnlijk/cat ... seizoen-10

Jeffrey
Jeffrey (35) is getrouwd met Trudy, vader van Max en Merel en harstikke druk met voetbal, verbouwen en zijn bedrijf. Alles veranderd als hij klachten krijgt en een hele agressieve vorm van darmkanker blijkt te hebben.
https://www.bnnvara.nl/overmijnlijk/cat ... seizoen-10

Jegor
Jego (31) loopt al een tijd met hoofdpijn, na veel aandringen krijgt hij eindelijk een MRI scan, de diagnose: hersentumor. In zijn bonustijd haalt Jegor alles uit het leven: hij is stapeverliefd op Daisy en samen willen ze graag kinderen.
https://www.bnnvara.nl/overmijnlijk/cat ... seizoen-10

Maaike
Maaike (32) is getrouwd met Hendrik en moeder van Nils en Mare. Nadat een moedervlek een melanoom blijkt te zijn lijkt ze heel lang schoon. Tot in 2019 ze tóch uitzaaiingen blijkt te hebben en start met immuuntherapie.
https://www.bnnvara.nl/overmijnlijk/cat ... seizoen-10

Zoë
Zoë (27) omschrijft haar leven in 2019 als 'vrolijk, fanatiek, en energiek'. Ze werkt in de zorg en doet daarnaast nog een hbo-studie. Totdat ze botkanker blijkt te hebben en na een schone periode toch ongeneeslijk ziek is.
https://www.bnnvara.nl/overmijnlijk/cat ... seizoen-10
keuken1987 wijzigde dit bericht op 10-01-2024 21:40
60.71% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net ook gekeken. Hoewel ik er telkens verdrietig van word, blijf ik het een mooi programma vinden.

Meisje met telefoon achter lijkwagen viel mij ook op. Ik dacht meer, wat zal zij balen als ze zichzelf zo terug ziet want het kwam inderdaad gek over. Maar ik had niet het idee dat ze voor de lol op haar telefoon zat maar meer dat er iets was.
Alle reacties Link kopieren Quote
lara1977 schreef:
10-01-2024 19:41
Ergens vind ik dan dat wij daar als buitenstaanders niks van mogen vinden. Dit is hoe deze mensen ermee dealen. Zij gaan dan wel niet dood maar zitten wel in een proces waar ze afscheid moeten gaan nemen van hun enige dochter. Ga er maar eens aanstaan.
Nouja, het is en blijft een televisieprogramma waarin ze (de 'hoofdrolspelers' , bij gebrek aan beter woord) mee in de openbaarheid treden. Dan ontkom je er niet aan dat kijkers meningen hebben. En zolang dat respectvol gebeurt, lijkt me dat geen probleem.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer een ontroerende aflevering. Ik zou niet weten hoe ik zou reageren in de situatie van Zoë haar ouders. Vind er ook niks van.
juliet64 schreef:
10-01-2024 19:51
Nouja, het is en blijft een televisieprogramma waarin ze (de 'hoofdrolspelers' , bij gebrek aan beter woord) mee in de openbaarheid treden. Dan ontkom je er niet aan dat kijkers meningen hebben. En zolang dat respectvol gebeurt, lijkt me dat geen probleem.
Bedoel dat ook niet op die manier. Ik dacht er ook wat van toen ik dat zag maar mijn gedachtes zeiden gelijk tegen mij dat ik daar niet in hun schoenen stond, dus ook niet zou weten hoe ik dan zou reageren.
Alle reacties Link kopieren Quote
lara1977 schreef:
10-01-2024 19:41
Ergens vind ik dan dat wij daar als buitenstaanders niks van mogen vinden. Dit is hoe deze mensen ermee dealen. Zij gaan dan wel niet dood maar zitten wel in een proces waar ze afscheid moeten gaan nemen van hun enige dochter. Ga er maar eens aanstaan.
Eens, maar het viel me gewoon erg op en hoe voorzichtig Zoë omging met haar ouders. Natuurlijk is iedereen anders en hebben wij als buitenstaanders daar eigenlijk niets van te vinden, maar als je alle vorige deelnemers en hun familie hebt gezien dan valt dit gewoon beetje op. Dit was natuurlijk de eeerste aflevering van deze serie, dus wie weet wordt dan anders in de volgende afleveringen.
Alle reacties Link kopieren Quote
juliet64 schreef:
10-01-2024 19:51
Nouja, het is en blijft een televisieprogramma waarin ze (de 'hoofdrolspelers' , bij gebrek aan beter woord) mee in de openbaarheid treden. Dan ontkom je er niet aan dat kijkers meningen hebben. En zolang dat respectvol gebeurt, lijkt me dat geen probleem.
Ook dit, en ik dacht dat ik het idd netjes bracht. Het viel me gewoon op, dat is alles.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Eva dan weer een klein beetje apart. Ze was zo verdrietig dat haar vrienden na school nog van alles konden gaan doen enz en dat ze daar zelf geen energie voor had. Ik zou dan die studie laten voor wat het is en juist energie sparen voor dingen doen met vrienden. Maar misschien zit er voor haar meer achter die studie. Je toch nuttig voelen ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kijk ook.

Ik kan me die studie wel voorstellen eigenlijk. Plus overdag zitten haar vriendinnen waarschijnlijk natuurlijk ook juist daar en kunnen dan toch niet afspreken
Alle reacties Link kopieren Quote
Mangogo schreef:
10-01-2024 20:28
Ik kijk ook.

Ik kan me die studie wel voorstellen eigenlijk. Plus overdag zitten haar vriendinnen waarschijnlijk natuurlijk ook juist daar en kunnen dan toch niet afspreken
Nee, maar dan zou ze ‘s middags/‘s avonds wel energie over hebben om met vriendinnen wat te doen. Kan ze juist onder schooltijd nog haar energie sparen. Maar goed, ik zou bij een studie sowieso denken “waarvoor zou ik die nog volgen” als ik weet dat ik dood zou gaan. Dat is denk ik een instelling die per persoon kan verschillen natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
10-01-2024 20:16
Ik vond Eva dan weer een klein beetje apart. Ze was zo verdrietig dat haar vrienden na school nog van alles konden gaan doen enz en dat ze daar zelf geen energie voor had. Ik zou dan die studie laten voor wat het is en juist energie sparen voor dingen doen met vrienden. Maar misschien zit er voor haar meer achter die studie. Je toch nuttig voelen ofzo.
Zij maakt zelf keuzes toch, omdat ze daar voor kiest maakt haar niet apart toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
10-01-2024 20:32
Nee, maar dan zou ze ‘s middags/‘s avonds wel energie over hebben om met vriendinnen wat te doen. Kan ze juist onder schooltijd nog haar energie sparen. Maar goed, ik zou bij een studie sowieso denken “waarvoor zou ik die nog volgen” als ik weet dat ik dood zou gaan. Dat is denk ik een instelling die per persoon kan verschillen natuurlijk.
Ligt misschien ook aan je leeftijd... Kan me voorstellen dat je het toch nog wil afmaken als je er al aan begonnen bent. Zij zit in de leeftijd van studeren. Een ouder iemand die al werkt, wil misschien wel zo lang mogelijk blijven werken.

Ik volg haar op instagram, ze heeft/had een aantal doelen die ze graag nog wilde halen/uitvoeren, o.a. diploma halen.
Alle reacties Link kopieren Quote
miep schreef:
10-01-2024 20:36
Zij maakt zelf keuzes toch, omdat ze daar voor kiest maakt haar niet apart toch?
Dat mag zeker, maar ik mag het een aparte keus vinden toch? Zeker als je zo verdrietig bent over het feit dat je niet genoeg energie hebt voor leuke dingen. Ik zou dat dan dus anders indelen. Maar wat iemand hierboven al zegt, als die studie haar doel is dan is dat ook prima.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 10-01-2024 20:53
33.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
10-01-2024 20:32
Nee, maar dan zou ze ‘s middags/‘s avonds wel energie over hebben om met vriendinnen wat te doen. Kan ze juist onder schooltijd nog haar energie sparen. Maar goed, ik zou bij een studie sowieso denken “waarvoor zou ik die nog volgen” als ik weet dat ik dood zou gaan. Dat is denk ik een instelling die per persoon kan verschillen natuurlijk.
Ik ook, maar het valt me bij dit soort situaties vaak op dat degenen die ziek zijn juist wel nog die studie willen blijven volgen en afmaken, of willen blijven werken. Ik denk dat je je ook gewoon 'normaal' en nuttig wilt blijven voelen en dat het misschien een stukje overleving/ontkenning is en dat je juist dingen wil blijven doen in plaats van thuis zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
10-01-2024 20:52
Dat mag zeker, maar ik mag het een aparte keus vinden toch?
Is voor haar wel belangrijk en dat is mooi, beter dan thuis zitten
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
10-01-2024 20:52
Dat mag zeker, maar ik mag het een aparte keus vinden toch? Zeker als je zo verdrietig bent over het feit dat je niet genoeg energie hebt voor leuke dingen. Ik zou dat dan dus anders indelen. Maar wat iemand hierboven al zegt, als die studie haar doel is dan is dat ook prima.
Aparte keuze is anders dan dat jij haar daardoor apart vind.
Alle reacties Link kopieren Quote
ketelfluit schreef:
10-01-2024 20:53
Ik ook, maar het valt me bij dit soort situaties vaak op dat degenen die ziek zijn juist wel nog die studie willen blijven volgen en afmaken, of willen blijven werken. Ik denk dat je je ook gewoon 'normaal' en nuttig wilt blijven voelen en dat het misschien een stukje overleving/ontkenning is en dat je juist dingen wil blijven doen in plaats van thuis zitten.
Dat denk ik inderdaad ook ja. Heb dat om me heen ook wel gezien bij mensen. Toch iets te doen hebben, een normaal leven lijden ondanks de situatie. Wie weet zou ik dat ook wel doen als ik in zo’n situatie zou zitten. Is moeilijk te zeggen als je er niet in zit ook uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
miep schreef:
10-01-2024 20:55
Aparte keuze is anders dan dat jij haar daardoor apart vind.
Prima, dan heb ik het in mijn eerste bericht verkeerd verwoord. Ik vind haar keus daarin apart.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een mooi programma, maar ook heel zwaar. Zitten er deelnemers met kinderen bij? In dat geval sla ik over.
Geen motto
Irregular_Choice schreef:
10-01-2024 20:16
Ik zou dan die studie laten voor wat het is en juist energie sparen voor dingen doen met vrienden. Maar misschien zit er voor haar meer achter die studie. Je toch nuttig voelen ofzo.


Bij die studie hoort ook een studiebeurs, evt lening enz. Als ze stopt met die studie krijgt ze niets.

En zingeving en een ritme.
Alle reacties Link kopieren Quote
Keskus schreef:
10-01-2024 21:02
Bij die studie hoort ook een studiebeurs, evt lening enz. Als ze stopt met die studie krijgt ze niets.

En zingeving en een ritme.
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Vroeg me wel ook af hoe je in zo’n situatie nog een huis kan kopen. Want dat heeft ze ook gedaan :) Fijn dat dat wel gelukt is in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook gekeken. Heftig hoor. Beginnen met een uitvaart. Meteen janken geblazen. Niet alle seizoenen gezien, vooral uit zelfbescherming. Enerzijds vraag ik me af of dit soort zaken echt op tv moeten plaatsvinden, anderzijds kan ik me ook de behoefte voorstellen om herinneringen/ momenten vast te leggen en te delen, juist omdat het zo eindig is voor deze mensen. En de dood hoort nu eenmaal bij het leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie nu pas dat ik het onder actueel heb geplaatst dat moet eigenlijk wel entertainment zijn. Niet dat het echt entertainment is, maar wel een tv programma.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
emanina schreef:
10-01-2024 20:58
Ik vind het een mooi programma, maar ook heel zwaar. Zitten er deelnemers met kinderen bij? In dat geval sla ik over.
Ja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Epicureo schreef:
10-01-2024 21:29
Ik heb ook gekeken. Heftig hoor. Beginnen met een uitvaart. Meteen janken geblazen. Niet alle seizoenen gezien, vooral uit zelfbescherming. Enerzijds vraag ik me af of dit soort zaken echt op tv moeten plaatsvinden, anderzijds kan ik me ook de behoefte voorstellen om herinneringen/ momenten vast te leggen en te delen, juist omdat het zo eindig is voor deze mensen. En de dood hoort nu eenmaal bij het leven.
Ik vind het ook wel dubbel hoor, voel me toch een beetje een ramptoerist bij dit programma. Maar het is zo integer gemaakt (al seizoenen lang), dat ik er toch altijd 'graag' naar kijk. Diepe, diepe bewondering voor de deelnemers en de mensen daaromheen (en voor de makers van het programma niet te vergeten).
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
10-01-2024 20:13
Ook dit, en ik dacht dat ik het idd netjes bracht. Het viel me gewoon op, dat is alles.
Deed je ook ook hoor! (Vind ik dan). Toch helemaal prima om hier van gedachten te wisselen over wat je opvalt? Daar is dit topic gewoon voor.
Nothing happens for a reason

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven