Entertainment alle pijlers

Over mijn lijk nieuw seizoen

09-01-2020 14:13 441 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaat een nieuw seizoen van Over Mijn Lijk van start. In deze indrukwekkende serie worden jongeren die ongeneeslijk ziek zijn gevolgd door Tim Hofman.

Wie gaat er naar kijken?
keuken1987 wijzigde dit bericht op 13-01-2020 22:27
0.54% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het toch een prachtig programma. In mijn eigen tempo heb ik de afleveringen bekeken. Het doet altijd zoveel met me. Tim doet het trouwens geweldig.

Vol verbazing heb ik trouwens sommige reacties gelezen. Iemand die zelf vindt dat het programma weinig diepgang heeft... Hoe dan?!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie trouwens dit mooi programma nu ook allemaal genomineerd voor gouden televizier ring?
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
14-02-2020 22:49
Hebben jullie trouwens dit mooi programma nu ook allemaal genomineerd voor gouden televizier ring?
Goede reminder. Gelijk gedaan!
puntillita schreef:
14-02-2020 15:30
.
Oprechte reactie: gaat ons dat iets aan? Maar ok, ik zal het in het algemeen proberen te beantwoorden: een nieuwe uitzaaiing toont aan dat een behandeling niet effectief is en als je ergens alleen veel bijwerkingen van hebt, maar geen behandelresultaat dan is het sommetje snel gemaakt.

Wat er in dit topic gebeurt zou mij weerhouden om ooit mee te doen aan zo’n programma. Ongelooflijk hoe hier gesproken en geoordeeld wordt over mensen en situaties waar je geen idee van hebt. Ik heb ‘geluk’ gehad en van alles voorbij zien komen qua ziekte en reactie daarop, dat heeft mij geleerd dat geen mens of casus gelijk is, je nergens zekerheid over hebt en dat iedereen er op zijn of haar manier op reageert en mee omgaat en dat dat ok is.
:rose:
Alle reacties Link kopieren
jumper1 schreef:
14-02-2020 20:40
Heftige serie😢 wat mij opvalt dat alleen de dames uit deze serie reeds overleden zijn. Allemaal euthanasie 😌
Door wat de zus van Fabienne vertelde kreeg ik de indruk dat Fabienne uiteindelijk toch geen euthanasie heeft gehad.
Ze zei volgens mij zoiets als dat Fabienne in de nacht/vroege ochtend van zaterdag op zondag was overleden. Klonk alsof ze toch uiteindelijk 'vanzelf' is gegaan.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-02-2020 23:48
Door wat de zus van Fabienne vertelde kreeg ik de indruk dat Fabienne uiteindelijk toch geen euthanasie heeft gehad.
Ze zei volgens mij zoiets als dat Fabienne in de nacht/vroege ochtend van zaterdag op zondag was overleden. Klonk alsof ze toch uiteindelijk 'vanzelf' is gegaan.
Ze wilde de procedure op een vrijdagmiddag in gang zetten en dat zou dan 2 dagen duren.
Er is toen gekozen voor sedatie, waardoor ze in een diepe slaap kwam en na 1,5 dag (dacht ik) overleden is
Alle reacties Link kopieren
Volgend jaar weer een nieuw seizoen met Tim dus !

ik heb het nog maar een paar seizoenen gevolgd maar ga de oudere afleveringen nog wel eens kijken
. Die staan op de site van bnnvara
Alle reacties Link kopieren
Anneleen werd in 2014 een regionale bekende nadat ze te zien was in het vijfde seizoen van het BNN tv-programma ‘Over mijn lijk’. Hierin werd haar toenmalige vriend Mark gevolgd in zijn noodlottige strijd tegen kanker. Na een zware periode kwam Anneleen in 2016 Fynn tegen en sindsdien zijn deze twee onafscheidelijk geweest. Ze vonden in elkaar (opnieuw) de liefde voor het leven. Afgelopen kerst werd hun liefde bezegeld met baby de komst van hun dochter Tiger Lou. Anneleen en Fynn konden hun geluk niet op.

Dit geluk werd enkele weken geleden bruut verstoord toen bij Fynn teelbalkanker werd geconstateerd. Snel daarna werden uitzaaiingen gevonden. De behandeling is inmiddels gestart en duidelijk is dat deze de komende zomer het leven van Anneleen, Fynn en Tiger-Lou gaat regeren. Opvallend genoeg benaderen Anneleen en Fynn deze hele gebeurtenis op een bijzondere positieve wijze met veel humor.

Moet ze alles nog een keer mee maken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Keuken1987 schreef:
15-02-2020 12:15
Anneleen werd in 2014 een regionale bekende nadat ze te zien was in het vijfde seizoen van het BNN tv-programma ‘Over mijn lijk’. Hierin werd haar toenmalige vriend Mark gevolgd in zijn noodlottige strijd tegen kanker. Na een zware periode kwam Anneleen in 2016 Fynn tegen en sindsdien zijn deze twee onafscheidelijk geweest. Ze vonden in elkaar (opnieuw) de liefde voor het leven. Afgelopen kerst werd hun liefde bezegeld met baby de komst van hun dochter Tiger Lou. Anneleen en Fynn konden hun geluk niet op.

Dit geluk werd enkele weken geleden bruut verstoord toen bij Fynn teelbalkanker werd geconstateerd. Snel daarna werden uitzaaiingen gevonden. De behandeling is inmiddels gestart en duidelijk is dat deze de komende zomer het leven van Anneleen, Fynn en Tiger-Lou gaat regeren. Opvallend genoeg benaderen Anneleen en Fynn deze hele gebeurtenis op een bijzondere positieve wijze met veel humor.

Moet ze alles nog een keer mee maken.

Dit is een bericht uit 2018
Alle reacties Link kopieren
Anyco schreef:
15-02-2020 12:22
Dit is een bericht uit 2018
Weet ik.
Ik had het bericht ook in het oude topic van over mijn lijk geplaatst, daar is nooit op gereageerd.
keuken1987 wijzigde dit bericht op 15-02-2020 12:25
32.27% gewijzigd
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Dit is van 2019

https://www.kidsenkurken.nl/blog/2019/10/20/anneleen
Wat ontzettend zielig voor haar. Uit het laatste bericht klinkt in ieder geval alsof het toen goed ging, hopelijk is dat zo gebleven.
Alle reacties Link kopieren
Due-scimmie schreef:
14-02-2020 22:35
Ik denk dat euthanasie tegenwoordig vaak de uiteindelijke manier van overlijden is bij dergelijke ziektebeelden.
Of sedatie. Dat heb ik prive meegemaakt. Daarvoor kende ik het niet. Heb het heel 'mooi' gevonden. En het feit dat het kan en mag in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Op de site zag ik een stukje wat niet op tv uitgezonden was: een high tea met Lotte en haar vriendinnen. Erg mooi.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
raffa schreef:
15-02-2020 12:38
Wat ontzettend zielig voor haar. Uit het laatste bericht klinkt in ieder geval alsof het toen goed ging, hopelijk is dat zo gebleven.
Ja echt sneu. Ze treft het niet.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Steeds durfde ik niet te kijken.
Vandaag toch gekeken.
Wat ontzettend zwaar dit!
Heb echt een flink potje moeten huilen bij de uitvaart van Lotte.
Wat oneerlijk is het toch soms.
..
Eviva1983 schreef:
16-02-2020 09:53
Steeds durfde ik niet te kijken.
Vandaag toch gekeken.
Wat ontzettend zwaar dit!
Heb echt een flink potje moeten huilen bij de uitvaart van Lotte.
Wat oneerlijk is het toch soms.
..
Ja echt oneerlijk. Ik moet al huilen van jullie berichten. Denk dat ik de laatste aflevering voorlopig maar laat zitten.
Ik ga de laatste aflevering ook niet kijken. Laatste seizoen wat ik heb gezien was in 2014. Dat vond ik toen zo heftig, dat ik seizoen(en) daarna niet heb bekeken. Nu dit seizoen wel weer, maar vind het echt een heel heftig programma om te zien. Zet je wel weer even met beide benen op de grond.
Tim doet het heel goed vind ik en wat een dappere mensen zijn te zien!
Ik vond het een mooie en heftige serie om te zien. De zakdoekjes lagen gereed.
Heb de serie van eind tot begin samen met mijn vriend gekeken.
puntillita schreef:
14-02-2020 15:30
.
Oprechte reactie: gaat ons dat iets aan? Maar ok, ik zal het in het algemeen proberen te beantwoorden: een nieuwe uitzaaiing toont aan dat een behandeling niet effectief is en als je ergens alleen veel bijwerkingen van hebt, maar geen behandelresultaat dan is het sommetje snel gemaakt.

Wat er in dit topic gebeurt zou mij weerhouden om ooit mee te doen aan zo’n programma. Ongelooflijk hoe hier gesproken en geoordeeld wordt over mensen en situaties waar je geen idee van hebt. Ik heb ‘geluk’ gehad en van alles voorbij zien komen qua ziekte en reactie daarop, dat heeft mij geleerd dat geen mens of casus gelijk is, je nergens zekerheid over hebt en dat iedereen er op zijn of haar manier op reageert en mee omgaat en dat dat ok is.
Helemaal mee eens! Ik ben van sommige harde reacties erg geschrokken. Esmee lijkt me een lieve meid. Ik kan me goed voorstellen dat zij voor de camera's geen zin heeft om op commando te huilen of dat zij zich afgeremd voelt. We weten verder ook niet hoe zij in het dagelijkse leven is.

Het moment dat je de diagnose kanker gesteld krijgt,ongeacht wat voor afloop het heeft,is een harde klap en iedere keer weer spanning en angst als je weer naar je onderzoek gaat en afwachten wat het resultaat is of je beroerd voelen of uitgeput. Dat de mensen er het beste van maken en zoveel mogelijk genieten is hun goed recht. We zien maar een heel klein stukje van alles en ze zullen er vaak genoeg bij stilstaan en verdrietig zijn. We weten verder ook niet wat er achter de schermen speelt. Dus ik vind dan ook dat anderen niet moeten bepalen hoe iemand om moet gaan met zijn ziekte of de situatie. Dat is echt voor iedereen anders.

Ik ben vorig jaar een vriendin aan kanker verloren. En ze heeft tijdens de chemo ook vaak op bed gelegen. De bijwerkingen van misselijkheid had ze niet,maar wel veel pijn,kaalheid en nog een andere heftige bijwerking. Haar benen waren vaak zonder gevoel en ze kon opeens niet meer lopen,een soort verlamming dus,erg heftig. Ze kreeg de zwaarste chemo die je kon krijgen (ze had 2 tumoren in haar buik). Samen hebben we ook gehuild (dus het absoluut niet verdrongen)maar ook veel gelachen. En ze zei ook dat ze van iedere dag een feestje wilde maken en niet alleen maar over haar ziekte wilde praten. We hebben van ieder mooi moment genoten. Zo heeft ze spontaan een lunch bij haar thuis georganiseerd voor de volgende dag samen met mij en een paar vriendinnen. Ik moest zelf een fles cognac van thuis meenemen omdat ze die wilde proeven. Blij dat we dat toen hebben gedaan want een paar weken later was ze er al te zwak voor en werd ze steeds meer uitgeput. Ik ben blij en dankbaar dat ik haar als vriendin had maar mis haar ook heel vaak. Dat doet me verdriet. Maar ik heb gelukkig ook een hoop mooie herinneringen aan haar om op terug te kijken.

Dus helemaal eens met je dat iedereen op zijn manier ermee omgaat en op zijn manier reageert en dat het okay is. Verder is niets zeker in het leven.
anoniem_2815 wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:19
7.65% gewijzigd
.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 17-02-2020 09:11
99.94% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maloochem schreef:
16-02-2020 22:05
quote verwijderd
Zo mee eens.

Als ik Esmee een jong, naïef meisje vind, waarvan ik betwijfel of Jeroen daar veel steun aan heeft, dan mag ik dat vinden.
Maar nee, haar vriend heeft kanker, dan ineens mag je alleen nog maar positieve dingen over iemand denken.
Dat ik haar een jong, naïef meisje vind zegt toch verder niks over dat ik met haar meeleef en niet in haar schoenen zou willen staan.....
Ik vind haar dan wel weer leuk om te zien.
Ook zo lekker belangrijk.
solomio wijzigde dit bericht op 17-02-2020 12:13
53.07% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
16-02-2020 22:36
Zo mee eens.

Als ik Esmee een jong, naïef meisje vind, waarvan ik betwijfel of Jeroen daar veel steun aan heeft, dan mag ik dat vinden.
Maar nee, haar vriend heeft kanker, dan ineens mag je alleen nog maar positieve dingen over iemand denken.
Dat ik haar een jong, naïef meisje vind zegt toch verder niks over dat ik met haar meeleef en niet in haar schoenen zou willen staan.....
Ik vind haar dan wel weer leuk om te zien.
Ook zo lekker belangrijk.
Precies! Inmiddels zo vaak van mensen die ziek zijn gehoord dat ze liever hebben (of er zelfs naar verlangen) dat mensen eens gewoon normaal tegen ze doen en niet dat krampachtige rare gedrag wat je vaak ziet, en dat mensen opeens met een boog om je heen lopen omdat ze zo ongemakkelijk zijn, en uiteindelijk niks meer laten horen.

Mensen die ziek zijn zijn mensen die een ziekte hebben, en niet de ziekte zelf zijn of opeens een ander wezen worden. En het is nog steeds niet strafbaar om niet uitgesproken aardig te doen over mensen die ziek zijn.
Ik blijf het verhaal van Lotte en Pieter en hun twee jonge kinderen erg aangrijpend vinden. Gisteravond de uitzending van Op1 teruggekeken, waarin o.a. Pieter aan tafel zat. Hij vertelde dat zijn dochters hadden gevraagd wat er met hen zou gebeuren als hij ook dood zou gaan. Toen het antwoord luidde dat ze dan naar tante X zouden gaan, hadden ze gevraagd "Maar hoe komen we daar dan?". Toen moest ik wel even heel hard slikken.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-02-2020 22:36
Zo mee eens.

Als ik Esmee een jong, naïef meisje vind, waarvan ik betwijfel of Jeroen daar veel steun aan heeft, dan mag ik dat vinden.
Maar nee, haar vriend heeft kanker, dan ineens mag je alleen nog maar positieve dingen over iemand denken.
Dat ik haar een jong, naïef meisje vind zegt toch verder niks over dat ik met haar meeleef en niet in haar schoenen zou willen staan.....
Ik vind haar dan wel weer leuk om te zien.
Ook zo lekker belangrijk.
Natuurlijk mag dat. Maar om te betwijfelen of Jeroen daar veel steun aan heeft vind ik wel wat gek.

Je ziet maar een heel klein stukje. Ook van de deelnemers. Om daar nou van alles op te baseren...maargoed, dat is natuurlijk met alle tv zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven