Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 2

12-01-2016 07:12 3214 berichten
Hier weer verder, aangezien het oude topic vol zat.



De discussie over wel/niet bekend genoeg voor dit topic graag achterwege laten. Die kennen we nu wel
Alle reacties Link kopieren
Zat een foutje in de foto dus weggehaald. Dan maar deze:







en deze, gewoon omdat het kan:



https://nl.wikipedia.org/wiki/27_club



TER INFO.
Was anders wel een foto met totaal andere tekst.

Ik vraag me dan af of die tekst niet verzonnen was.

Ik ben een fan van Alan Rickman. Het was een man met een groot talent.

Harry Potter was niet zijn grootste rol. Daar heb je meer dan 10 vingers voor nodig.

Is de moeite om al die films eens te bekijken.
Kolonel Brandon
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 januari 2016 @ 16:17:

https://nl.wikipedia.org/wiki/27_club

TER INFO.Schreeuw niet zo. We weten heus wel wat je bedoelt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Ah nee, Alan Rickman!!



Geweldig acteur. Ook in de rol van Snape inderdaad. Hoe hij 'obviously' uitsprak... dat kleine fragmentje. Zal ik nooit vergeten, zo geweldig!
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 januari 2016 @ 16:21:

Was anders wel een foto met totaal andere tekst.

Ik vraag me dan af of die tekst niet verzonnen was.

Ik ben een fan van Alan Rickman. Het was een man met een groot talent.

Harry Potter was niet zijn grootste rol. Daar heb je meer dan 10 vingers voor nodig.

Is de moeite om al die films eens te bekijken.Ik kreeg foutmeldingen door die eerste foto, dus die heb ik verwijderd. Deze zijn ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik ook van Alan Rickman... Pff wat een topacteur was dat!
Alle reacties Link kopieren
quote:Noah_ schreef op 14 januari 2016 @ 15:02:

[...]



Waarom reageer jij altijd zo raar?

Omdat ze geen nieuwbouwhuis in een Vinexwijk is ? ?

'Raar' is subjectief.



BTW, toen ik Sense and Sensibility zag wilde ik meteen Kates Winslets plaats innemen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 14 januari 2016 @ 16:17:

https://nl.wikipedia.org/wiki/27_club



TER INFO.Als ik niet zo'n kutdag had, zou ik hartelijk om je lachen.
Alle reacties Link kopieren
Er blijven er niet veel over zo.
Alle reacties Link kopieren
.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2016 18:34
Reden: ongepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
donderdag 14 januari 2016, 16:25Kalme gentleman, soms wat lijzig



Als professor Severus Snape in de Harry Potter-films



In Sense and sensibility (1996)



Veelzijdig acteur Alan Rickman maakte in herfst van carrière furore als Snape in Harry Potter-films. Vandaag werd bekend dat hij zijn strijd tegen kanker definitief verloren had



Afgelopen zomer was hij nog in Nederland. Alan Rickman, gisteren op 69-jarige leeftijd overleden, deelde in Den Haag handtekeningen uit. De gelegenheid was de première van zijn kostuumdrama ‘The king’s gardens’, maar de toegestroomde jonge fans kwamen voor hem. In de herfst van zijn carrière had Rickman zich met één rol definitief onsterfelijk gemaakt. Na zijn doorbraak met ‘Die hard’ en de tientallen uiteenlopende films die daarna kwamen, won hij een massapubliek voor zich als Severus Snape in de ‘Harry Potter’-serie.



De dag na de première stond hij deze krant te woord. De acteur lachte bescheiden toen het enthousiasme van de Harry Potter-fans ter sprake kwam. Kleefde dat niet te veel aan hem tijdens de première van een compleet andere film? “Nee, totaal niet, het betekent dat ze ook interesse in iets anders hebben. Je kunt er niet omheen dat die films ontzettend populair waren, maar dat zorgt weer voor mensen die hopelijk naar een film komen kijken waar ze normaliter niet heen zouden zijn gegaan.”



Misschien dat die fans zich dus ook wel hebben verdiept in wat Rickman voor de mateloos populaire fantasy-reeks deed. Een veelzijdige carrière, met rollen die uiteenliepen van schurken zoals de Duitse terrorist Hans Gruber in ‘Die hard’ en sheriff van Nottingham in ‘Robin Hood: Prince of thieves’, tot tragische goedzakken als Colonel Brandon in de Jane Austen-verfilming ‘Sense and sensibility’. Professor Snape in de ‘Harry Potter’-films zat daar precies tussenin. Een mysterieus personage waarvan je niet goed wist aan welke kant hij nou stond, tot het laatste deel.



Kenmerkend voor Rickman was zijn diepe, lijzige stemgeluid en de kalmte die hij vaak in zijn spel had. Beide kon hij goed gebruiken voor de verschillende personages die hij speelde. Hij kon er ijzingwekkend kil mee zijn, maar net zo makkelijk een stille, melancholische man. Dat laatste kon ook heel komisch uitpakken. Denk bijvoorbeeld aan de uitgebluste echtgenoot in ‘Love actually’, de verveelde sf-acteur in ‘Galaxy Quest’, of het depressieve robotje in ‘The hitchhiker’s guide to the galaxy’, waar hij zijn stem aan verleende.



 



Ook in de historische figuren die hij speelde, van Ronald Reagan (‘The butler’) tot Raspoetin (goed voor een Golden Globe in 1996), probeerde hij vaak iets eigens te stoppen. Zo ook in The king’s gardens’, waarvoor hij naast de regie ook de rol van Lodewijk XIV op zich nam. Rickman: “Je kunt niet onderzoeken hoe hij echt was, dat kan eigenlijk nooit als je mensen speelt die echt hebben bestaan. Van zulke mensen zul je geen YouTube-filmpje vinden waarin ze vragen of iemand aan tafel het zout even wil aangeven. Het is altijd formeel, de persoon zelf zie je niet.”



Zijn optreden in ‘The king’s gardens’ was de laatste keer dat Rickman in de bioscoop verscheen. Postuum zal hij nog één keer te zien zijn, als luitenant in de oorlogsthriller ‘Eye in the sky’, die in april moet uitkomen. Daarna klinkt zijn iconische stem nog één keer in de filmtheaters, begin juni, als de rokende rups in het ‘Alice in Wonderland’-vervolg ‘Alice through the looking glass’. En dan is het echt klaar.
Al een account? Log dan hier in.




Wat triest, wat een gemis.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrik van Alan Rickman. Wist helemaal niet dat hij ziek was

Ik vond hem geweldig in Harry Potter. Echt een jeugdidool.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2016 18:31
Reden: quote en reactie verwijderd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ow ik ben er echt een beetje naar van 😪. Wat een práchtige man, met een even prachtige stem en een onuitwisbare acteur. Ik kruip weer onder mijn dekentje...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
quote:shala91 schreef op 14 januari 2016 @ 15:09:

[...]





Godnondeju, reageer jij altijd zo invoelend op mensen die ergens verdriet van hebben?



Het kan me niet zo veel schelen dat er meer helden van die leeftijd zijn, dit zijn MIJN helden die overleden zijn en of jij dat nou goed vindt of niet, dat doet me enorm veel.Komt het wel eens in een van jullie op dat niet iedereen 1. communicatief vaardig is, 2. psychisch hetzelfde is als jij 3. anders in het leven staan? Is het echt zo moeilijk te bevatten?
Alan Rickman o.a. in Die Hard, wat een karakteristieke kop had die kerel. Pot Harry vind ik dan weer niks aan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2016 18:36
Reden: off-topic
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo jammer dat er geen films meer gemaakt gaan worden met Alan Rickman. Zijn stem, zijn uitstraling...vond hem gewoon erg goed als acteur. Ook mijn dochter is door het overlijden een beetje van slag. "Snape" is dood.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Oh, ik dacht dat dit het topic was waar we sterren die gestorven zijn kunnen herdenken.

Maar dit is het elkaar afzeiken topic.

My bad.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-01-2016 18:37
Reden: off-topic
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven