Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 3

28-11-2018 22:49 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
...of overleden in andere publieke functies..

Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!

Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

Kirk Douglas, de vader van Michael, was 103 jaar.

Rust zacht.
LOEP ME MAAR aub.
Barry Hulshoff, oud Ajaxied, is gisteren na een kort ziekbed op 73-jarige leeftijd overleden. Hulshoff speelde tussen 1971 en 1973 veertien interlands voor Oranje, waarin hij zes keer scoorde.
Alle reacties Link kopieren
Sex and the City-actrice Lynn Cohen (86) overleden


Actrice Lynn Cohen, vooral bekend van haar rol als Magda in de serie Sex and the City, is vrijdag op 86-jarige leeftijd overleden.
De doodsoorzaak van de actrice is onbekend, meldt BuzzFeed News.

Cohen begon haar acteercarrière in 1983 met een rol in de film Without a Trace. Hierna heeft de actrice nog meerdere rollen gespeeld in films en televisieseries als Destructing Harry (1997), Law & Order (1993-2006), Munich (2005) en Eagle Eye (2008).

Ook was Cohen actief in het theater. In 1989 maakte ze haar debuut op Broadway met het toneelstuk Orpheus Descending.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Bedenker LEGO-poppetjes overleden

https://www.ad.nl/buitenland/bedenker-l ... ~a20ed6c0/

Jens Nygaard Knudsen, de bedenker van de legendarische LEGO-poppetjes, is overleden. De Deen stierf woensdag op 78-jarige leeftijd, zo maakten twee medewerkers van het bedrijf vrijdag bekend via Twitter.

Knudsen werkte van 1968 tot 2000 als ontwerper voor LEGO, waar hij uiteindelijk hoofd van de gehele design-afdeling werd. In de jaren 70 maakte hij meer dan 50 ontwerpen voor wat uiteindelijk het wereldberoemde gele poppetje werd en waarop de Deense speelgoedgigant eind jaren 70 patent kreeg. De kleur geel koos hij daarbij om rassenneutraal te zijn. Ook bedacht Knudsen onder meer de LEGO Space-lijn. Nog altijd zijn de talloze LEGO-figuurtjes gebaseerd op Knudsens aanvankelijke ontwerp.

,,Hij laat een vrouw na die van hem hield, drie kinderen, twee kleinkinderen en meer dan 8 miljard kleine plastic mensjes die tot leven worden gebracht door de verbeelding van kinderen. Dank je Jens’’, schrijft LEGO-ontwerper Mark John Stafford op Twitter.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
NASA-icoon Johnson (101) die maanlanding mogelijk maakte overleden

https://www.nu.nl/wetenschap/6033048/na ... leden.html

Wiskundige en ruimtevaarttechnoloog Katherine Johnson is maandag op 101-jarige leeftijd overleden. Dankzij de berekeningen van Johnson durfden Amerikaanse astronauten de ruimte in en landde Apollo 11 op de maan.

In 1953 trad Johnson in dienst bij NASA als wiskundige, nadat ze was afgestudeerd aan de universiteit van West-Virginia, waar ze in 1938 als eerste Afro-Amerikaanse vrouw werd toegelaten. Ze werkte tot haar pensioen in 1983 bij de NASA als ruimtevaarttechnoloog.

Met twee andere Afro-Amerikaanse vrouwelijke collega's zat Johnson in de West Area Computing Unit, waarbij ze als een soort menselijke computers relevante wiskundige berekeningen uitvoerde. Dankzij deze handmatige berekeningen werd de Amerikaanse eerste bemande vlucht een feit, de astronauten vertrouwden namelijk de uitkomsten van de NASA-computer niet en durfden pas na Johnsons berekeningen de ruimte in te gaan.

Ook berekende de West Area Computing Unit het traject van de vlucht van Apollo 11, die in 1969 de eerste mensen naar de maan vloog.

Levensverhaal Johnson werd verfilmd
NASA noemt Johnson één van hun meest inspirerende iconen. "Vandaag vieren we haar 101 jaar durende leven en staan we stil bij haar uitmuntendheid die door sociale en raciale barrières brak", aldus NASA in een statement op Twitter.

Na haar pensioen schreef Johnson haar biografie Hidden Figures. In 2017 werd haar levensverhaal verfilmd en die film werd ook genomineerd voor een Oscar voor beste film. Ook ontving ze in 2015 de Amerikaanse Presidential Medal of Freedom voor haar verdiensten voor de ruimtewetenschap.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Oud president van Egypte Hosni Mubarak is op 91 jarige leeftijd overleden.
Cateautje schreef:
25-02-2020 13:29
Oud president van Egypte Hosni Mubarak is op 91 jarige leeftijd overleden.
Ik zal hem niet missen.
Die man heeft honderden doden op zijn geweten.
Alle reacties Link kopieren
Tiny van Lau is overleden. Kerssemus zal nooit meer hetzelfde zijn
Always look on the bright side of life
Kumiko schreef:
25-02-2020 13:36
Ik zal hem niet missen.
Die man heeft honderden doden op zijn geweten.
Dat geldt ook voor Barack Obama en voor bijna elke president. Wat is je punt.
Cateautje schreef:
25-02-2020 14:03
Dat geldt ook voor Barack Obama en voor bijna elke president. Wat is je punt.

Die man heeft tijdens de arabische lente in 2011 BEWUST met scherp geschoten op demonstranten, die zijn aftreden eisten.

Gevolg: 850 doden.

En dat is alleen in 2011, die man heeft tijdens zijn bewind 1981- 2011 heel wat tegenstanders afgemaakt.

Opgeruimd staat netjes, zou ik maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ach na Lau is ook Tiny niet meer
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Flowerspowers schreef:
25-02-2020 14:01
Tiny van Lau is overleden. Kerssemus zal nooit meer hetzelfde zijn
Ah, gos..☹️
Alle reacties Link kopieren
Rouge__ schreef:
24-02-2020 22:14

Na haar pensioen schreef Johnson haar biografie Hidden Figures. In 2017 werd haar levensverhaal verfilmd en die film werd ook genomineerd voor een Oscar voor beste film. Ook ontving ze in 2015 de Amerikaanse Presidential Medal of Freedom voor haar verdiensten voor de ruimtewetenschap.
Indrukwekkende vrouw en mooi dat ze de erkenning kreeg/krijgt die ze verdiende, maar ze heeft niet "Hidden Figures" geschreven. Daar was ze denk ik ook te bescheiden en nuchter voor overigens. Volgens haar deed ze gewoon haar werk.


Auteur Hidden Figures:
http://www.hiddenfigures.com/bio
Cateautje schreef:
25-02-2020 14:03
Dat geldt ook voor Barack Obama en voor bijna elke president. Wat is je punt.
Koekoek.... O_O
Miss-Pippilotta schreef:
25-02-2020 23:31
Koekoek.... O_O
Pardon! Hij is eindverantwoordelijk voor de doden die dankzij zijn bevelen in het midden oosten zijn gevallen hoor.
Katherine Johnson en dat soort mensen die echt uniek en bijzonder waren.
Geen kont draaiende dansende vrouw met een donkere huid.
Katherine is een van de mensen die mij het idee gaven als kind (met witte huid).
Dat het zwarte ras een superieur soort was.
Beter dan het blanke ras, want ik zag alleen maar bijzondere prestaties.
Zij was in DWDD te zien en zeker de moeite om dat stuk even terug te kijken.
Gisteren zag ik ergens iets over Malcolm X. De nooit opgeloste moord.
Iemand heeft daar werk van gemaakt en daar was een documentaire over.
Als kind heb ik daar veel over gezien en toen begreep ik niks.
Hoe bijzonder dat die Katherine het was die de APOLLO 13 heeft gered.
Cateautje schreef:
25-02-2020 23:34
Pardon! Hij is eindverantwoordelijk voor de doden die dankzij zijn bevelen in het midden oosten zijn gevallen hoor.
Je vergelijkt hem en andere presidenten met Mubarak.
Dat is toch wel een ander verhaal.
Miss-Pippilotta schreef:
26-02-2020 07:21
Je vergelijkt hem en andere presidenten met Mubarak.
Dat is toch wel een ander verhaal.
Ja, Mubarak had natuurlijk geen hoog knuffelgehalte.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
25-02-2020 14:03
Dat geldt ook voor Barack Obama en voor bijna elke president. Wat is je punt.
Gestoord.
Waarom Mubarak door zijn volk werd uitgekotst.

https://nos.nl/l/2324517
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 26-02-2020 19:56
50.00% gewijzigd
Cateautje schreef:
26-02-2020 11:25
Ja, Mubarak had natuurlijk geen hoog knuffelgehalte.
Tuurlijk Cateautje :blabla:
Carel Muller, gezicht van vernieuwing psychiatrie in jaren 70, overleden - https://nos.nl/l/2324725

Geen bekende ster, maar wel het vermelden waard vind ik. Vanwege wat hij heeft betekend voor de psychiatrie en gehandicaptenzorg.
O ja, die Muller die een soort van zelfstandig begeleid wonen probeerde in te voeren.
Die werd keer op keer tegen gewerkt.

Ik vraag me wel een beetje af wat die Carel Muller van de discussie op o.a. dit topic van het forum gevonden zou hebben. :lol:

Wie weet hoe spannend het hier word met het nieuwe virus.
Met al die staatsbezoeken de laatste tijd.
How strong is a monarch?
Alle reacties Link kopieren
De vader van Douwe Bob is overleden.


https://www.ad.nl/show/vader-douwe-bob- ... ~a1929f94/
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
28-02-2020 23:50
De vader van Douwe Bob is overleden.


https://www.ad.nl/show/vader-douwe-bob- ... ~a1929f94/
Aan Korsakov
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven