Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 3

28-11-2018 22:49 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
...of overleden in andere publieke functies..

Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!

Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Such fun!1
MarindaH schreef:
26-11-2020 21:44
Wie?
kende haar ook niet, maar is zangeres en caberatier. 83 jaar geworden
MarindaH schreef:
26-11-2020 21:44
Wie?
Een zangeres en ex vrouw van Paul van Vliet
Zangeres en cabaretière Liselore Gerritsen is op 83-jarige leeftijd overleden, zo heeft de familie bekendgemaakt. Gerritsen was een tijd getrouwd met cabaretier Paul van Vliet. Samen met hem richtte ze eind jaren 50 het Leidsch Studenten Cabaret op.

In de jaren 60 stonden ze, met enkele anderen, aan de basis een nieuwe cabaretgroep PePijn en een theater dat dezelfde naam kreeg. Het gebouw in het centrum van Den Haag was oorspronkelijk een pakhuis, maar werd omgebouwd tot een klein theater, met ongeveer 100 zitplaatsen.

Gerritsen en Van Vliet exploiteerden PePijn en traden er ook geregeld zelf op. Onder meer Youp van 't Hek speelde er ook vaak.

Gerritsen stond vaak op het podium met onder anderen Ramses Shaffy en Herman van Veen. Vanaf de jaren 80 ging ze solo. In 2004 kwam haar laatste album, Liselore NU, uit. Dat maakte ze samen met producent en bassist Ruud Jacobs, met wie ze meer dan 40 jaar samen was. Jacobs overleed vorig jaar.
..
Acteur Dave Prowse (Darth vader) is overleden

https://www.nu.nl/entertainment/6093477 ... leden.html
bureaulampjes wijzigde dit bericht op 29-11-2020 13:18
16.90% gewijzigd
Darth Vader bedoel je
bureaulampjes schreef:
29-11-2020 10:52
Acteur Dave Prowse (Dark vader) is overleden

https://www.nu.nl/entertainment/6093477 ... leden.html
Echt mijn favoriete film karakter. 😪
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -overleden

Mooie vrouw. Liselore Gerritsen Rust zacht.

Afbeelding
LOEP ME MAAR aub.
meisje22 schreef:
29-11-2020 10:55
Darth Vader bedoel je
Ja klopt, mijn telefoon heeft het veranderd en dat had ik niet gezien.
Heb het verbeterd.
missie_m schreef:
29-11-2020 12:47
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -overleden

Mooie vrouw. Liselore Gerritsen Rust zacht.

Afbeelding

Krijg jij soms de krant van de buren na een week?
In_Tenebris schreef:
29-11-2020 17:05
Krijg jij soms de krant van de buren na een week?

:HA:
Frank Kramer is overleden. Oud-voetballer en presentator van o.a. Boggle. 73 jaar geworden.
vivapimpelmees schreef:
02-12-2020 12:14
Frank Kramer is overleden. Oud-voetballer en presentator van o.a. Boggle. 73 jaar geworden.
Ik kwam hem een jaar of 10 geleden regelmatig 'tegen' omdat hij als koerier werkte. Dat waren geen prettige ontmoetingen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
In de tijd dat hij regelmatig (niet meer als voetballer) op de TV kwam vond ik hem erg leuk.
Hij deed ook graag 'de groeten aan z'n moeder'.

Afbeelding

Het NOS journaal heeft er een leuk item van gemaakt!
Ik lees het net. Had geen idee dat hij al 73 was. Maar had hem ook al een tijd niet meer gezien, Eurosport kijk ik niet.
Such fun!1
Oudblond schreef:
02-12-2020 12:19
Ik kwam hem een jaar of 10 geleden regelmatig 'tegen' omdat hij als koerier werkte. Dat waren geen prettige ontmoetingen.
Hoezo niet?
minnimouse schreef:
02-12-2020 14:18
Hoezo niet?
Ik hou het maar bij 'niet prettig'. Van de doden niets dan goeds. ;-D
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Dolf de Vries overleden, hij mocht 83 jaar worden.
De Vries werd bij het grote publiek bekend dankzij rollen in televisieseries als Dossier Verhulst, die in de jaren tachtig miljoenen kijkers trok, en Onderweg naar morgen. Ook was de acteur te zien in vrijwel alle films van Paul Verhoeven vanaf Turks Fruit. In oorlogsfilm Soldaat van Oranje (1977) vertolkte hij de rol van Jacques ten Brinck, een van de studievrienden van de held van het verhaal.

De acteur begon zijn carrière echter op het podium bij de Haagse Comedie, waar hij terechtkwam in 1960 na de Toneelacademie Maastricht te hebben afgerond. Ook maakte De Vries cabaretvoorstellingen en werkte hij als regisseur en vertaler.

De laatste decennia concentreerde De Vries zich steeds meer op het schrijven van boeken en reisverhalen. Hiervan gingen er honderdduizenden over de toonbank. Zijn laatste grote filmrol speelde hij in 2006: Zwartboek, weer onder regie van Verhoeven. Zijn laatste bijrol was in de hitserie Hendrik Groen, in 2018.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
De vrouw van Dennie Christian is overleden. Ze waren al 45 jaar samen, triest.
Oh-happy-day schreef:
07-12-2020 22:35
De vrouw van Dennie Christian is overleden. Ze waren al 45 jaar samen, triest.

Ook veel te jong. Heel triest.
LOEP ME MAAR aub.
Ah, Dolf de Vries, leuke acteur vond ik dat en ik denk dat het ook een vriendelijke, hartelijke man was.

:redrose: 'môge' :redrose:
Afbeelding

Zo herinner ik hem als acteur, de meest bedachtzame en rustige student van het stel in Soldaat van Oranje. Zo goed geacteerd!

rip
Presentator Ursul de Geer is gisteravond op 74-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Amsterdam. Hij was al enige tijd ziek.
zandlopertje schreef:
08-12-2020 15:44
Presentator Ursul de Geer is gisteravond op 74-jarige leeftijd overleden in zijn woonplaats Amsterdam. Hij was al enige tijd ziek.
Ach :'-(

Bijzondere man vond ik dat
Frankly my dear, I don"t give a damn
zandlopertje schreef:
08-12-2020 15:44
gezellig samen met Jan des Bouvries nu daar boven
Ik las het net.had iets aparts over zich .tikkeltje voornaam.hij was van adel misschien straalde hij dat uit. R.I.P. Ursul.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven