Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 3

28-11-2018 22:49 3050 berichten
Alle reacties Link kopieren
...of overleden in andere publieke functies..

Nieuw topic dan maar? Sinds een half uur open!

Voor andere recent overledenen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
Such fun!1
herfstappeltaart schreef:
16-04-2021 18:59
O...hier schrik ik ook van. Peaky Blinders-fan hier en inderdaad, die rol speelde ze fantastisch.
Eens. RIP :redrose:
Ik mis hier Dennis Diem, ook zo'n vaag bericht waardoor ik het ergste vrees. Wederom iemand die het helemaal voor elkaar lijkt te hebben op papier. Op de een of andere manier intrigeert mij dat altijd enorm, en word ik er intens verdrietig van.
En nog geen een Eindhovenaar hier die het overlijden van Willie van der Kuijlen (PSV) gemeld heeft?

Mister PSV' Willy van der Kuijlen is overleden. Dit meldt voetbalclub PSV maandagmorgen. Het clubicoon is 74 jaar oud geworden. "Geen enkele speler zal de prestaties van Van der Kuijlen bij PSV ooit evenaren", schrijft de club op de website. "De spits is en blijft voor altijd topscorer van PSV en de Eredivisie."
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Utopia2016 schreef:
18-04-2021 11:16
Ik mis hier Dennis Diem, ook zo'n vaag bericht waardoor ik het ergste vrees. Wederom iemand die het helemaal voor elkaar lijkt te hebben op papier. Op de een of andere manier intrigeert mij dat altijd enorm, en word ik er intens verdrietig van.
Ja klopt inderdaad. Vorige week overleden. Weinig over gelezen. Helaas ook zichzelf van het leven betoofd dacht ik.
nlies schreef:
19-04-2021 20:21
En nog geen een Eindhovenaar hier die het overlijden van Willie van der Kuijlen (PSV) gemeld heeft?

Mister PSV' Willy van der Kuijlen is overleden. Dit meldt voetbalclub PSV maandagmorgen. Het clubicoon is 74 jaar oud geworden. "Geen enkele speler zal de prestaties van Van der Kuijlen bij PSV ooit evenaren", schrijft de club op de website. "De spits is en blijft voor altijd topscorer van PSV en de Eredivisie."
Haha ik wilde het al komen melden :P
Ach jeetje.. Zangeres Barby van The Kelly Family plotseling overleden. 45 jaar :(

https://www.ad.nl/buitenland/groot-verd ... ~a582b714/
Blauwetrui schreef:
20-04-2021 20:15
Ach jeetje.. Zangeres Barby van The Kelly Family plotseling overleden. 45 jaar :(

https://www.ad.nl/buitenland/groot-verd ... ~a582b714/
Sneu.
Ik was vroeger stiekem best fan van The Kelly Family
Heb altijd gedacht dat er iets met haar was
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
20-04-2021 20:33
Sneu.
Ik was vroeger stiekem best fan van The Kelly Family
Heb altijd gedacht dat er iets met haar was
Ik ben nog altijd fan.
Barby kwam al jaren niet meer in de openbaarheid door psychische problemen.
Ze trad dus ook niet meer op maar zong wel mee op de laatste albums, 2 van haar oudere nummers heeft ze toen opnieuw opgenomen.

In het artikel staat dat the kelly family naar de achtergrond verdween maar voor ons fans zijn ze nooit weg geweest natuurlijk. Ze treden nog regelmatig op als band of solo.
https://www.ad.nl/show/rocklegende-jim- ... af52ecd36/

Rock legende Jim Steinman overleden.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
pepexx schreef:
21-04-2021 07:14
https://www.ad.nl/show/rocklegende-jim- ... af52ecd36/

Rock legende Jim Steinman overleden.
Dat was nou een echte songwriter. Wel even van een ander niveau dan het inhoudsloze gebrabbel van de meeste huidige top 40 hits.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
Jim Steinman, fantastische muziek. Energie en theater.

Zijn muziek en productie was zo herkenbaar, wie de zanger ook was. En dat waren ook niet de eerste de besten.

Hij zong zelf trouwens ook niet onverdienstelijk, maar Meat Loaf zong beter.
Wie had destijds gedacht dat de ongezond ogende Meat Loaf hem zou overleven?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Aaah, Jim Steinman. Ik ben al jaren Meat Loaf fan, wat hebben ze samen kunstwerken gemaakt. Een groot verlies voor de muziekwereld.
Hiphop-pionier Shock G (57) overleden

Gregory ‘Shock G’ Jacobs (1963 – 2021) De donderdag overleden rapper Shock G was een hiphop-pionier, die school maakte met muzikaal kleurrijke en humoristische hits. Ook lanceerde hij de carrière van hiphop-icoon Tupac ‘2Pac’ Shakur.

„Oh nee, niet Shock G,” twitterde meesterbassist en funkpionier Bootsy Collins in reactie op het overlijden van Digital Underground-oprichter, rapper en muzikant Gregory ‘Shock G’ Jacobs. „Hij hielp P-Funk in leven houden!”

De donderdag op 57-jarige leeftijd overleden Shock G was een inventieve en conceptueel sterke hiphop-pionier die school maakte met zijn muzikaal kleurrijke en humoristische hits, flamboyante alter ego’s en spitsvondige word play. Het grootste succes had zijn hiphopband Digital Underground uit Oakland, Californië, alweer ruim dertig jaar geleden, met hits ‘Doowutchyalike’ (1989) en de voor een Grammy Award genomineerde MTV-favoriet en doorbraakhit ‘The Humpty Dance’ (1990), en platina-debuutalbum Sex Packets uit 1990 en opvolger Sons of the P uit 1991.

Shock G was een creatief multi-talent: een ijzersterke drummer en pianist, DJ en performer en eigenzinnige vocalist, die ook het stripachtige artwork van zijn groep ontwierp. In zijn raps gaf Shock G ruim baan aan uitbundige seksfantasieën, hedonisme en een kinderlijk aandoende verbeeldingskracht, maar evengoed rapte hij scherp over mediakritiek en racisme.

2Pac
Shock G stond aan de basis van het succes van de in 1996 vermoorde rapper Tupac ‘2Pac’ Shakur, die als roadie, rapper en danser begon bij Digital Underground, en voor wie Shock G cruciale nummers produceerde, zoals platina-hit ‘I Get Around’ – waarop Shock G ook te horen is – en ‘So Many Tears’. Ook kwam de muziek van Shock G terug in talloze hits. Zo gebruikten popartiesten als Gorillaz en Spice Girls, Sade en Eminem, in hun muziek een sample van The Humpty Dance.

In zijn producties bracht Shock G, die onder meer samenwerkte met muzikale maestro’s als Dr. Dre, P-Funk-pionier George Clinton en Prince, invloeden uit P-Funk, pop, rock, soul en jazz, en live-instrumenten en samples en scratches op aanstekelijke wijze samen. In Chuck D’s boek This Day in Rap and Hip-Hop History, noemt de Public Enemy-voorman Digital Underground-album Sons of the P „een van de muzikaal meest innovatieve in de hiphopgeschiedenis.”

Lees ook:Chuck D: ‘Ik blijf vechten voor verandering’
Met die groep bracht Shock G zes albums uit. Daarnaast verschenen diverse EP’s en compilatie-albums, en in 2004 zijn soloalbum Fear of a Mixed Planet.

Zijn overlijden werd op instagram bekendgemaakt door Digital Underground-mede-oprichter Chopmaster J. Shock G werd dood aangetroffen in een hotelkamer in Florida. Een doodsoorzaak is nog niet bekendgemaakt.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Weer overlijdens op jonge leeftijd:

Gelmore de laatste vriend van Samantha de Jong alias 'Barbie' is vandaag plotseling overleden. Doodsoorzaak is nog onbekend.

Sarah Keller van modellenbureau Paparazzi die in het verleden Doutzen Kroes heeft ontdekt is ook overleden. Zij had longkanker.
Mode ontwerper Alber Elbaz is overleden. Hij was pas 59 jaar oud. Hij maakte echt mooie mode voor vrouwen en had ook oog voor comfortabele kleding en voor meerdere maten.
fruityjuice schreef:
25-04-2021 19:48
Weer overlijdens op jonge leeftijd:

Gelmore de laatste vriend van Samantha de Jong alias 'Barbie' is vandaag plotseling overleden. Doodsoorzaak is nog onbekend.
Hartstilstand. Als ik het zo lees terwijl hij samen was met Samantha. Ze heeft hem nog proberen te helpen.

https://www.pzc.nl/show/vriend-samantha ... ~a4d873d4/

Wat ontzettend shit, op zo’n leeftijd. Ben ook benieuwd wat dit met Samantha gaat doen weer. Die is al niet heel stabiel natuurlijk en heeft al veel problemen en veel meegemaakt. Dan dit er nog bij ook :(
SweetFirefly schreef:
21-04-2021 09:32
Dat was nou een echte songwriter. Wel even van een ander niveau dan het inhoudsloze gebrabbel van de meeste huidige top 40 hits.
De vergelijking met de top40 gaat niet echt op. En je bewijst Jim Steinman ook niet echt een eer daarmee, want hij was veel meer dan een hitschrijver. Uiteindelijk heeft hij maar een handjevol top 40 hits gemaakt. Als je hem wilt vergelijken met iets moet je naar de albumlijsten kijken en daar zitten tegenwoordig nog steeds hele talentvolle artiesten en schrijvers tussen. Denk aan Aaron en Bryce Dessner, Sufjan Stevens, Editors, Arcade Fire, Taylor Swift etc. Iedere generatie heeft goede en slechte muziek. Kijk voor de gein ook eens naar de top 40 in de tijd dat Paradise by the dashboard light op 1 stond. Dan snap je meteen waarom dat zo lang hoog in de top40 stond: de rest was pure bagger (op een paar uitzonderingen na).

Maar los daarvan: de meeste mensen menen dat muziek uit hun tijd beter was. Ik weet wel dat in de 70s/80s mijn ouders gruwelden van die vetkwab van een MeatLoaf die artiesten met raar haar en hun elektronische doosjes etc. En hun ouders vonden die langharige Beatles maar rotherrie maken.
Oh, wat verdrietig. Ik lees net dat de vriend van Samantha de Jong (Barbie) is overleden aan een hartstilstand....wat verdrietig. Je kunt en mag veel van haar vinden maar dit is toch echt intens triest.
biekoe schreef:
26-04-2021 10:16
Oh, wat verdrietig. Ik lees net dat de vriend van Samantha de Jong (Barbie) is overleden aan een hartstilstand....wat verdrietig. Je kunt en mag veel van haar vinden maar dit is toch echt intens triest.
Dit is zeker intens verdrietig en triest. Hoeveel kan ze momenteel nog verdragen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Hafid Bouazza is overleden.

Wat treurig, zo jong nog en zo getalenteerd. En dan doodgaan door verslavingen.
Dwaler schreef:
29-04-2021 12:51
Hafid Bouazza is overleden.

Wat treurig, zo jong nog en zo getalenteerd. En dan doodgaan door verslavingen.
Hij was al geruime tijd ziek las ik.
Geen bijzonderheden
Paravion vond ik een van de mooiste Nederlandse romans die ik ooit gelezen heb. Een grote belofte en een getroebleerde man. Heel verdrietig.
Juan Joya Borja is op 65 jarige leeftijd overleden. Hij stond bekend als de gierend lachende man. Was komiek.

https://external-ams4-1.xx.fbcdn.net/sa ... yAUrI6j6bb
yasmijn schreef:
29-04-2021 12:59
Hij was al geruime tijd ziek las ik.
Ja, leverfalen enz. Triest.
Hij was de broer van journaliste Hassna Bouazza. De vrouw van onze onovertroffen (oud) forummer Spinoza. Wat hebben we daarmee gelachen hier.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven