Overleden in showbizzland - deel 4
woensdag 22 juni 2022 om 08:52
...of overleden in andere publieke functies.. Nieuw topic!
Voor de annalen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
en deel 3: entertainment/overleden-in-showbizzland ... start=3050
Voor de annalen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633
en deel 3: entertainment/overleden-in-showbizzland ... start=3050
Such fun!1
zaterdag 26 april 2025 om 11:07
Zeker waar. Maar toch is er in veel keukens een angstcultuur. Ik (destijds zwarte brigade) scheet 7 kleuren voor de chef-kok van het restaurant waar ik als leerling werkte (en de rest van de witte én zwarte brigade ook).
TAFKAPML
zaterdag 26 april 2025 om 11:39
zaterdag 26 april 2025 om 11:47
zaterdag 26 april 2025 om 11:57
Toch kan ik me wel voorstellen dat een chefkok in een keuken het team directiever aanspreekt dan in andere omgevingen. Waar je in een regulier bedrijf gewoon je werk verdeelt over 8 uur per dag moet je in een restaurant pieken in een tijdsbestek van ca. 2 uur. Je mag wel verwachten dat mensen die in een 3-sterren restaurant werken dat zelfstandig kunnen zonder forse aansturing maar in mindere restaurants is niet al het personeel van topkwaliteit (als je topkwaliteit bent blijf je daar niet, dan ga je naar een sterrenrestaurant) en zal er wel eens stemverheffing nodig zijn om alles goed te laten verlopen.
zaterdag 26 april 2025 om 12:09
Ja hoor, Mathijs van Nieuwkerk.Appletje schreef: ↑26-04-2025 11:57Toch kan ik me wel voorstellen dat een chefkok in een keuken het team directiever aanspreekt dan in andere omgevingen. Waar je in een regulier bedrijf gewoon je werk verdeelt over 8 uur per dag moet je in een restaurant pieken in een tijdsbestek van ca. 2 uur. Je mag wel verwachten dat mensen die in een 3-sterren restaurant werken dat zelfstandig kunnen zonder forse aansturing maar in mindere restaurants is niet al het personeel van topkwaliteit (als je topkwaliteit bent blijf je daar niet, dan ga je naar een sterrenrestaurant) en zal er wel eens stemverheffing nodig zijn om alles goed te laten verlopen.
Als je op een aardige manier drie sterren kunt halen dan zal je in de plaatselijke schnitzeltent toch ook wel moeten kunnen leveren zonder tirannie?
Het is gewoon onmacht en onkunde.
Goed kunnen koken is iets anders dan een goede leider zijn.
ldp wijzigde dit bericht op 26-04-2025 13:06
0.21% gewijzigd
zaterdag 26 april 2025 om 12:17
Appletje schreef: ↑26-04-2025 11:57Toch kan ik me wel voorstellen dat een chefkok in een keuken het team directiever aanspreekt dan in andere omgevingen. Waar je in een regulier bedrijf gewoon je werk verdeelt over 8 uur per dag moet je in een restaurant pieken in een tijdsbestek van ca. 2 uur. Je mag wel verwachten dat mensen die in een 3-sterren restaurant werken dat zelfstandig kunnen zonder forse aansturing maar in mindere restaurants is niet al het personeel van topkwaliteit (als je topkwaliteit bent blijf je daar niet, dan ga je naar een sterrenrestaurant) en zal er wel eens stemverheffing nodig zijn om alles goed te laten verlopen.
Als personeel niet voldoet aan de eisen, dan moet je zorgen voor personeel dat wel aan de eisen voldoet. Maar dan ga je niet schreeuwen.
En mag je alleen als kok schreeuwen of mag het andersom ook, dat je als afwasser tegen de kok gaat schreeuwen?
Heal the world, make it a better place.
zaterdag 26 april 2025 om 12:19
Oke, thanks.

Heal the world, make it a better place.
zaterdag 26 april 2025 om 13:30
Of je wilt het gewoon niet snappen.
Je kunt wel goed kunnen koken maar als de bediening het vervolgens op tafel sodemietert en zegt,zo hier heb je je vreten,dan, kun je een ster op je oog krijgen maar niet aan de gevel van je pand.
*dit is het laatste wat ik hier over zeg.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 26 april 2025 om 19:40
Ja is gemeld maar ondergesneeuwd.OlleGrieze schreef: ↑26-04-2025 19:31Is al gemeld dat Kabouter Lui, acteur Chris Cauwenberghs, is overleden? Ik heb met hem mogen werken en het was een ontzettend lieve, zachte man.
zaterdag 26 april 2025 om 21:32
zaterdag 26 april 2025 om 22:51
zondag 27 april 2025 om 09:58
Gooi er dan zelf even een paar doden in.
Wat zou op dit moment on topic zijn dan?
Het is toch niet gek dat een gesprek een beetje uitwaaiert op een gegeven moment?
Dat gaat in een normaal gesprek ook zo. Tenzij je aan de keukentafel/ bar/ buurtborrel ook alleen volgens een strakke agenda werkt?
zondag 27 april 2025 om 13:18
https://nos.nl/artikel/2565163-lichaam- ... -nederland
Lichaam Jonnie Boer vanuit Bonaire aangekomen in Nederland
Gisteravond begeleidden nabestaanden de rouwkist naar het vliegveld van het eiland. Daarna vloog familie in dezelfde vlucht mee terug naar Nederland.
Het is nog niet bekend wanneer de uitvaart is.
Gisteravond begeleidden nabestaanden de rouwkist naar het vliegveld van het eiland. Daarna vloog familie in dezelfde vlucht mee terug naar Nederland.
zondag 27 april 2025 om 13:35
Is dit nu on of off topic?Pimpelmeesje87 schreef: ↑27-04-2025 13:18https://nos.nl/artikel/2565163-lichaam- ... -nederland

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in