Entertainment alle pijlers

Overleden in showbizzland - deel 4

22-06-2022 08:52 2543 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
...of overleden in andere publieke functies.. Nieuw topic!

Voor de annalen, check deel 2: entertainment/overleden-in-showbizzland ... ges/306633

en deel 3: entertainment/overleden-in-showbizzland ... start=3050
Such fun!1
Judith86 schreef:
26-04-2025 10:10
Om eerlijk te zijn vind ik dat heel normaal.

Het is toch raar dat je het fijn moet vinden dat een kok niet schreeuwt tegen het personeel?

En het is ook normaal dat een topkok een afwasser net zo veel respecteert als een andere topkok.

Zeker waar. Maar toch is er in veel keukens een angstcultuur. Ik (destijds zwarte brigade) scheet 7 kleuren voor de chef-kok van het restaurant waar ik als leerling werkte (en de rest van de witte én zwarte brigade ook).
TAFKAPML
Wat is een zwarte brigade en witte brigade?
Heal the world, make it a better place.
Haha. Sorry, ik dacht dat dat algemeen bekend was.

De keukenbrigade wordt ook wel witte brigade genoemd, doordat men overwegend witte kokskleding draagt. Daarnaast is er het personeel in de bediening, dat ook wel de zwarte brigade wordt genoemd.
TAFKAPML
ldp schreef:
26-04-2025 10:22
Ik kan me gewoon moeilijk voorstellen dat je dan zin hebt om daar te werken.
Hoe lang zou dat nog lukken voor die mensen om goed personeel te vinden?

Waarom denk je dat ze in bijna elke horecatent personeel zoeken?
Such fun!1
pepexx schreef:
26-04-2025 11:00
Er wordt beoordeeld op gerechten,sfeer en gastvrijheid.

Ja en wie bedenkt die gerechten dan.

Sorry, allemaal erg offtopic.
Such fun!1
Judith86 schreef:
26-04-2025 10:10
Om eerlijk te zijn vind ik dat heel normaal.

Het is toch raar dat je het fijn moet vinden dat een kok niet schreeuwt tegen het personeel?

En het is ook normaal dat een topkok een afwasser net zo veel respecteert als een andere topkok.
Toch kan ik me wel voorstellen dat een chefkok in een keuken het team directiever aanspreekt dan in andere omgevingen. Waar je in een regulier bedrijf gewoon je werk verdeelt over 8 uur per dag moet je in een restaurant pieken in een tijdsbestek van ca. 2 uur. Je mag wel verwachten dat mensen die in een 3-sterren restaurant werken dat zelfstandig kunnen zonder forse aansturing maar in mindere restaurants is niet al het personeel van topkwaliteit (als je topkwaliteit bent blijf je daar niet, dan ga je naar een sterrenrestaurant) en zal er wel eens stemverheffing nodig zijn om alles goed te laten verlopen.
Appletje schreef:
26-04-2025 11:57
Toch kan ik me wel voorstellen dat een chefkok in een keuken het team directiever aanspreekt dan in andere omgevingen. Waar je in een regulier bedrijf gewoon je werk verdeelt over 8 uur per dag moet je in een restaurant pieken in een tijdsbestek van ca. 2 uur. Je mag wel verwachten dat mensen die in een 3-sterren restaurant werken dat zelfstandig kunnen zonder forse aansturing maar in mindere restaurants is niet al het personeel van topkwaliteit (als je topkwaliteit bent blijf je daar niet, dan ga je naar een sterrenrestaurant) en zal er wel eens stemverheffing nodig zijn om alles goed te laten verlopen.
Ja hoor, Mathijs van Nieuwkerk.

Als je op een aardige manier drie sterren kunt halen dan zal je in de plaatselijke schnitzeltent toch ook wel moeten kunnen leveren zonder tirannie?

Het is gewoon onmacht en onkunde.
Goed kunnen koken is iets anders dan een goede leider zijn.
ldp wijzigde dit bericht op 26-04-2025 13:06
0.21% gewijzigd
Appletje schreef:
26-04-2025 11:57

Als personeel niet voldoet aan de eisen, dan moet je zorgen voor personeel dat wel aan de eisen voldoet. Maar dan ga je niet schreeuwen.

En mag je alleen als kok schreeuwen of mag het andersom ook, dat je als afwasser tegen de kok gaat schreeuwen?
Purrmaid schreef:
26-04-2025 11:39
Haha. Sorry, ik dacht dat dat algemeen bekend was.

De keukenbrigade wordt ook wel witte brigade genoemd, doordat men overwegend witte kokskleding draagt. Daarnaast is er het personeel in de bediening, dat ook wel de zwarte brigade wordt genoemd.

Oke, thanks. :)
Mag deze discussie misschien in een ander topic ?
himalaya schreef:
26-04-2025 06:31
Virginia Giuffre, die de Britse prins Andrew beschuldigde van seksueel misbruik, is overleden.

Op 41-jarige leeftijd maakte ze zelf een einde aan haar leven.
Wat naar, wat zal zij geleden hebben :(
MarindaH schreef:
26-04-2025 11:48
Ja en wie bedenkt die gerechten dan.

Sorry, allemaal erg offtopic.
Of je wilt het gewoon niet snappen.
Je kunt wel goed kunnen koken maar als de bediening het vervolgens op tafel sodemietert en zegt,zo hier heb je je vreten,dan, kun je een ster op je oog krijgen maar niet aan de gevel van je pand.

*dit is het laatste wat ik hier over zeg.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
TERUG NAAR DE TOPIC
Is al gemeld dat Kabouter Lui, acteur Chris Cauwenberghs, is overleden? Ik heb met hem mogen werken en het was een ontzettend lieve, zachte man.
OlleGrieze schreef:
26-04-2025 19:31
Is al gemeld dat Kabouter Lui, acteur Chris Cauwenberghs, is overleden? Ik heb met hem mogen werken en het was een ontzettend lieve, zachte man.
Ja is gemeld maar ondergesneeuwd.
Pimpelmeesje87 schreef:
26-04-2025 19:14
TERUG NAAR DE TOPIC

HET
TAFKAPML
Purrmaid schreef:
26-04-2025 21:32
HET
https://www.welklidwoord.nl/topic#:~:te ... de%20topic.

en nu weer terug graag
De topic 😫

Zo lelijk.

En terug bepaal ik zelf wel.
TAFKAPML
Het mag allebei.

En verder is er geloof ik niemand dood nu.
Ha! It is funny because the squirrel gets dead.
Purrmaid schreef:
26-04-2025 23:00
De topic 😫

Zo lelijk.

En terug bepaal ik zelf wel.
Laten we weer on topic zijn meid ;-)
Pimpelmeesje87 schreef:
27-04-2025 00:15
Laten we weer on topic zijn meid ;-)
Gooi er dan zelf even een paar doden in.

Wat zou op dit moment on topic zijn dan?

Het is toch niet gek dat een gesprek een beetje uitwaaiert op een gegeven moment?
Dat gaat in een normaal gesprek ook zo. Tenzij je aan de keukentafel/ bar/ buurtborrel ook alleen volgens een strakke agenda werkt?
Ja, als dit topic alleen maar mag dienen om overlijdensberichten op te vermelden, en uitwaaien verboden is...?
Laat het dan maar héél rustig blijven op dit topic. Beter dan.
Zou er al weer iemand dood zijn gegaan?
https://nos.nl/artikel/2565163-lichaam- ... -nederland

Lichaam Jonnie Boer vanuit Bonaire aangekomen in Nederland

Gisteravond begeleidden nabestaanden de rouwkist naar het vliegveld van het eiland. Daarna vloog familie in dezelfde vlucht mee terug naar Nederland.

Het is nog niet bekend wanneer de uitvaart is.
Pimpelmeesje87 schreef:
27-04-2025 13:18
https://nos.nl/artikel/2565163-lichaam- ... -nederland

Lichaam Jonnie Boer vanuit Bonaire aangekomen in Nederland

Gisteravond begeleidden nabestaanden de rouwkist naar het vliegveld van het eiland. Daarna vloog familie in dezelfde vlucht mee terug naar Nederland.

Het is nog niet bekend wanneer de uitvaart is.
Is dit nu on of off topic?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven