Entertainment alle pijlers

Pokemon Go deel 6

15-05-2018 14:50 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 alweer! :cheer2:

Afbeelding


Beginnersgids
Pokémon Go wiki
How to beat
IV calculator

(de map met nests heb ik weggelaten, die werken inmiddels niet meer :()
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
11-07-2018 08:56
Weer een leuk event voor komend weekend. Omdat het dan GoFest is in Chicago komen er ook dit keer weer meer Pokémon voor wereldwijd. Redelijk zeldzaam of iig Pokémon die je normaal maar weinig tegenkom in Nederland. Hieronder wat meer info:

- Trapinch, Feebas and more will be spawning worldwide
- Plusle and Minun give bonus stardust, available in shiny!
- Alolan Diglett and Geodude family will be released

Players can unlock aftermath bonuses by completing:
- Americas: 5 million quests - 'Reduced hatch distance' globally
- Europe: 5 million quests - 'Extra hatch candy' globally
- Asia Pacific: 5 million quests - 'Extra raid rare-candy' globally
- More suprise bonuses may be unlocked

En ook deze keer weer wereldwijde quest voor beloningen met op 21 juli waarschijnlijk de release van celebi wereldwijd (maar dat is nog speculatie)
Trapinch & Feebas kom ik beide regelmatig tegen hoor. Shiny Plusle & Minun lijken mij wel heel leuk. Die stardust boeit mij dan verder weer niet zo.

En blij dat de Alolan familie wordt uitgebreid. Ben de Sandshrews & Meorths wel een keer zat nu.
Alle reacties Link kopieren
Pogoroden schreef:
11-07-2018 16:14
Trapinch & Feebas kom ik beide regelmatig tegen hoor. Shiny Plusle & Minun lijken mij wel heel leuk. Die stardust boeit mij dan verder weer niet zo.

En blij dat de Alolan familie wordt uitgebreid. Ben de Sandshrews & Meorths wel een keer zat nu.
Dan woon je in een beter gebied dan ik, alleen feebas kom ik af en toe eens tegen, trapinch hier nog nooit gezien in het wild.

Ben zelf ook wel blij met de nieuwe alolan forms. Hopelijk ook snel marowak in het spel, die vind ik erg gaaf.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl: gefeliciteerd met het behalen van level 40 :cheer2:
Stormkracht: wat leuk dat jullie aan konden sluiten bij een groep. En meteen een shiny gevangen, dat is helemaal mooi! 't Is zeker handig om bij een groep aangesloten te zijn!
Welkom Chocopinda!
BowGirl: leuk event weer! Ben benieuwd of en wanneer Celebi komt, zou leuk zijn weer een special quest!
Ruma1999: sterkte :hug: !

Wij hebben zaterdag 6 raids Articuno gedaan, geen shiny helaas....
Zondag veel squirtles gevangen, 4 gewone shiny en 3 met zonnebril.
En ik kreeg een Pichu met zonnebril uit een ei, heel schattig :heart:

Over IV gesproken: ik heb nu 2 pokemon met 0 % IV, een Ledyba en een Pikachu. Scores op aanval, verdediging en levenskracht allemaal 0 .......
Ook bijzonder, die bewaar ik dus ook!! De meeste shiny bewaar ik ook, verder van alle Pokemon en de evoluties een mannetje en vrouwtje met een zo hoog mogelijk IV, in ieder geval boven de 80.

Trainerscodes uitwisselen en vrienden worden heeft zeker zin. je krijgt nl als eerste beloning voor het uitwisselen van gifts al vrij snel 10.000 xp. Nooit weg! En ik neem aan dat er steeds beloningen zijn wanneer je weer een stapje verder bent qua "vriendschap".
Voor het ruilen moet je bij elkaar in de buurt zijn, las ik ergens. Dus dan heb je niets aan random vrienden.
En wat betreft de eieren uit andere landen, ik vind het leuk een pokemon uit een ander land te hebben. En voor het geval je deze pokemon met iemand ruilt: de plaats waar het ei vandaan komt telt voor de km voor je medaille.
Dit is hoe ik denk dat het zit, weet niet of dit allemaal klopt ;-)
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
11-07-2018 12:25
Als het goed is heb je een incubator in je tas zitten, deze had je altijd al. Die kan je altijd gebruiken. Je kan ze ook kopen met je muntjes die je verdiend in een gym. Maar die incubators kan je maar 3x gebruiken dus het is wel verstandig om te kijken waar je hem voor gebruikt. De normale kan je bijvoorbeeld gebruiken voor een 5 of 7Km ei, en de super incubator voor de 7 of 10km ei. Dan gaat er een derde van je km af.

Ik evolueer alleen met de hoogste iv, dat is iets anders dan cp. Dit kan je bereken met bijvoorbeeld de link die in de OP staat of met calci iv of pokegenie, dat zijn apps die het voor je doen. Een gym kan je wel bevechten met hoge cp. Ik zou alleen wel kijken hoe sterk de Pokemon in de gyms zijn. Je ziet een hartje boven de Pokemon van die gyms, daaraan kan je zien of ze sterk zijn of zwak. Als het hartje zo goed als leeg is en met rode cijfertjes dan zijn ze eigenlijk al zo goed als dood, dan heb je ook niet veel nodig om ze te verslaan. Het ligt voornamelijk aan de hoogte van je eigen level of je de hele sterke Pokemon, dus die van 3000cp en hoger, kan verslaan. Als je zelf pas level 15 bent ofzo dan zal je er echt een flinke kluif aan hebben en misschien verstandig om dan met iemand anders te vechten. Ben je al ruim in level 20-30 dan hen je er al wat minder moeite mee, maar nog steeds wel lastig.

Als je de gyms hebt verslagen, dus leeg is, dan kan je er een eigen Pokemon in zetten. Wat ik persoonlijk doe is er een in zetten die ik toch naar de professor is transferen. Dit zijn voor mij heek waardeloze Pokemon. Deze heal ik ook niet meer als ze uit de gym terug komen, dat scheelt potions. Als je erin staat, krijg je per 10min 1 muntje, met een maximum van 50 muntjes per dag. Dus het is verstandig om in meerdere gyms te staan op een dag om zo veel mogelijk muntjes te kunnen vergaren. Helaas zijn er ook heel fanatieke mensen die je er binnen de eerste 10min al weer uitgooien en er dan een hele sterke Pokemon inzetten.

Ik hoop dat ik je zo een beetje goed heb kunnen helpen. En anders is er vast nog wel iemand die je verder kan helpen ;)
Bedankt voor je uitleg!
Dat IV verhaal snap ik nog niet helemaal, ik vind het ook wel hogere wiskunde worden. :biggrin: Gooi je iedere gevangen pokemon door de calculator?
En ik had idd nog 1 incubator! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Chocopinda schreef:
11-07-2018 21:59
Bedankt voor je uitleg!
Dat IV verhaal snap ik nog niet helemaal, ik vind het ook wel hogere wiskunde worden. :biggrin: Gooi je iedere gevangen pokemon door de calculator?
En ik had idd nog 1 incubator! :yes:
Daar heb je die handige calculators voor! Ik heb meestal Calcy IV aanstaan als ik speel en kijk meteen. Of ik kijk bij de appraise, dan heb je in ieder geval een idee hoe goed of slecht de gevangen pokemon is.
Alle reacties Link kopieren
Chocopinda schreef:
11-07-2018 21:59
Bedankt voor je uitleg!
Dat IV verhaal snap ik nog niet helemaal, ik vind het ook wel hogere wiskunde worden. :biggrin: Gooi je iedere gevangen pokemon door de calculator?
En ik had idd nog 1 incubator! :yes:
Ik gooi alleen de Pokémon door de calculator als de hoofdtrainer zegt dat het “wonder” is. Bij team blauw dan. Hoe de andere teams dat zeggen weet ik niet. De rest gooi ik weg. Of zet ik eerst in gym en dan weg.
Alle reacties Link kopieren
Vanavond een slim pokemon-momentje. Elke avond even een rondje door het park bij mijn huis. Daar zijn 7 gyms en tig pokestops. Alle gyms waren al mijn kleur dus ik kon er overal een bij in gooien. Behalve bij een gym, die zat al vol.
Toch vreemd als je bij de andere gyms dezelfde 4 namen zag, waarom zijn die twer die hier extra in zaten niet doorgelopen naar de rest?

Om er vervolgens achter te komen dat ik dat zelf was.... Ik zat al 24 uur in die gym 😁
Zucht, onthouden waar je een pokemon hebt gedropt is ook een vak......
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Haha Lambchop, goed bezig! Kunnen wij ook vrienden worden? Ik wil ook wel zo'n exotisch ei. :D
Alle reacties Link kopieren
Haha lambchop geweldig
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
12-07-2018 08:51
Haha Lambchop, goed bezig! Kunnen wij ook vrienden worden? Ik wil ook wel zo'n exotisch ei. :D
Kan je mijn een pb sturen met je vriendencode?
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kanghaskan! :yes: Eindelijk! Geruild met iemand wie nog een Arbok nodig had. Zo blij met mijn Kanghaskan :-D
Dat is inderdaad wel leuk eieren ergens uit een ver land. Alleen heb ik nou al over de 40 vrienden en ik heb bijna geen ruimte in mijn bag voor items en ik moet nog zoveel cadeaus openen..
Ruma wat ontzettend verdrietig dat je oudste hond is overleden. Veel sterkte gewenst! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een pb lambchop!

Oooooh winters jaloerssss. Wil je ruilen? Ik heb een Tauros. :biggrin:

Kan je eigenlijk ook terugruilen? Dat deed ik bij m'n gameboy spelletjes vroeger. Dan stond hij in je dex maar kreeg je je precious Charizard ofzo gewoon weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Tauros heb ik nog niet. Die wil ik heel graag, maar ik heb helaas maar 1 Kanghaskan..

Wat ik hoorde kan terugruilen volgens mij niet. Ik dacht dat 1 pokemon maar 1 keer geruild kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Help! Kind zat vanochtend naast me in de auto braaf aan pokestops te draaien (en gele ballen naar pidgeys te gooien). Kreeg ik commentaar dat mijn rugtas vol zat, dus hij kijken waarmee dan. "mamma, wat is een ex-raid pas?" "Dat is een pasje dat je mee kan doen aan speciale raids, maar die heb ik nog nooit gehad." "Maar hij zit in je tas." "Nee hoor, je bedoelt zeker een gewone raid pas." "Nee mamma, er staat ex-raid pas hoor."
Whaaaahhh!!!!!! Mijn eerste ex-raid pas. Nu behoor ik tot de goeden, tot de serieuzen, tot de mensen die na moeten gaan denken over wat ze doen. Help!
Ik me maar aangemeld bij de whatsgroep voor de exraid bij die gym, maar daar heb ik mijn paniekmomentje nog niet durven uiten.

Oh, en voor degene die in Den Haag woont: bedankt voor het ei met grimer!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Alle reacties Link kopieren
AnnA_C schreef:
12-07-2018 13:54
Help! Kind zat vanochtend naast me in de auto braaf aan pokestops te draaien (en gele ballen naar pidgeys te gooien). Kreeg ik commentaar dat mijn rugtas vol zat, dus hij kijken waarmee dan. "mamma, wat is een ex-raid pas?" "Dat is een pasje dat je mee kan doen aan speciale raids, maar die heb ik nog nooit gehad." "Maar hij zit in je tas." "Nee hoor, je bedoelt zeker een gewone raid pas." "Nee mamma, er staat ex-raid pas hoor."
Whaaaahhh!!!!!! Mijn eerste ex-raid pas. Nu behoor ik tot de goeden, tot de serieuzen, tot de mensen die na moeten gaan denken over wat ze doen. Help!
Ik me maar aangemeld bij de whatsgroep voor de exraid bij die gym, maar daar heb ik mijn paniekmomentje nog niet durven uiten.

Oh, en voor degene die in Den Haag woont: bedankt voor het ei met grimer!
Gefeliciteerd met je EX-raid pas
Gewoon even melden dat het je eerste keer is en dat je het erg spannend vind. Misschien ook vragen om tips en welke Pokemon te gebruiken. Ze kennen allemaal de “paniek” van de eerste EX-raid dus ze zullen je echt wel helpen en je niet uitlachen om je paniekmomentje.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk je eerste exraidpas. Hier is het meestal bij hatch aanwezig zijn. Als het kan proberen we in te delen op kleur zodat iedereen zoveel mogelijk ballen krijgt.

Voor wat de exraid zelf betreft is het handig om van te voren een team te maken, tips welke pokémon handig zijn om mewtwo te verslaan vind je bijvoorbeeld hier: https://pokemongohub.net/gym-raid-updat ... raid-boss/

Om te weten hoe je het meest kans maakt om mewtwo te vangen kun je het beste op youtube een filmpje zoeken hoe je het beste kunt gooien.

(en zorg ervoor dat je voldoende gouden besjes hebt om je vangkans optimaal te maken)
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier, Anna! Kunnen je kinderen meedoen, of is het onder schooltijd?
Naast de tips van Nimbus: als je zorgt dat je nog voor de raid great friends bent met een andere deelnemer dan levert je dat een extra bal op, dus nog even codes uitwisselen in de exraid appgroep en zeggen dat je graag de komende week elke dag een cadeautje stuurt/krijgt is de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
10-07-2018 17:29
Alle shiny en legendary bewaar ik, en event Pokemon zoals de Pikachu nu en de squirtle van zondag hou ik alleen de sterkste. Ik check altijd de apraise en krijgen een sterretje als de hoofdtrainer wonder zegt (team blauw) dan doe ik een iets uitgebreidere iv check en bij 89% of minder ook verwijderen. Alleen Pokemon vanaf 90% hou ik. En soms zelfs vanaf 96%. Ik wil alleen sterke Pokemon, maar shiny en legendary kaamt het me niet uit goe sterk ze zijn. En pokemon waar ik er maar 1 van heb bewaar ik. (Iets langer antwoord dan je vraag was😂)
Super bedankt juist voor je uitgebreide antwoord! Legendarische Pokémon kan ik ook niet over mijn hart verkrijgen om weg te doen.

Voel mij best een beetje dom. Kwam er pas recent achter dat er meer was dan een hoge cp waarde. Eerst evolueerden we alle hoge cp vrolijk. Heb er nu dus enkele met een hoge cp maar verder zijn het watjes. Het was dus verstandiger geweest verder te kijken.

Sinds deze week twee 100% IV Pokemons. 😍
Alle reacties Link kopieren
Marene123 schreef:
11-07-2018 19:17
BowGirl: gefeliciteerd met het behalen van level 40 :cheer2:
Stormkracht: wat leuk dat jullie aan konden sluiten bij een groep. En meteen een shiny gevangen, dat is helemaal mooi! 't Is zeker handig om bij een groep aangesloten te zijn!
Welkom Chocopinda!
BowGirl: leuk event weer! Ben benieuwd of en wanneer Celebi komt, zou leuk zijn weer een special quest!
Ruma1999: sterkte :hug: !

En ik kreeg een Pichu met zonnebril uit een ei, heel schattig :heart:

Over IV gesproken: ik heb nu 2 pokemon met 0 % IV, een Ledyba en een Pikachu. Scores op aanval, verdediging en levenskracht allemaal 0 .......
Ook bijzonder, die bewaar ik dus ook!! De meeste shiny bewaar ik ook, verder van alle Pokemon en de evoluties een mannetje en vrouwtje met een zo hoog mogelijk IV, in ieder geval boven de 80.
Wat cool een pichu met zonnebril! 😍

Leuk om te lezen welke je bewaart en waarom! Met de IV check ging er een wereld voor mij open.
Alle reacties Link kopieren
Stormkracht schreef:
12-07-2018 17:52
Wat cool een pichu met zonnebril! 😍

Leuk om te lezen welke je bewaart en waarom! Met de IV check ging er een wereld voor mij open.
Je bent nooit te oud om te leren. Ik heb er ook een jaar over gedaan voor ik iv doorhad. Ik deed ervoor nooit wat mee. Tot ik een 100% larvitar uit een ei kreeg en deze had geëvolueerd naar tyranitar. Toen liet ik een iv check doen door iemand uit de groep waar ik toen nog mee om ging. Hij stond te stuiteren van pret en riep dat ik de eerste was in de groep met een 100% tyranitar en dat als die op level 40 zit hij echt de sterkste zou zijn. Sindsdien iv ik alles en heb ondertussen een heel leger aan 100% tyranitars alleen nog niet naar level 40 geupt.

Gefeliciteerd met je eerste 100% dan maar😉
Alle reacties Link kopieren
Leighton schreef:
12-07-2018 10:49
Je hebt een pb lambchop!

Zal je zo even toevoegen. Ik ben L.....3
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ben ik voor het eerst in een gym geweest! :D Geen idee wat ik gedaan heb, maar ik heb wel gewonnen. :proud: Lang heeft het niet geduurd, binnen 2 uur was ik alweer verslagen.

Weet iemand waarom sommige pokestops een gele cirkel erboven hebben?
En in je lijst met pokemon zie je achter sommige een blauwe vlek, betekent dat iets?
Alle reacties Link kopieren
Chocopinda schreef:
12-07-2018 22:38
Vandaag ben ik voor het eerst in een gym geweest! :D Geen idee wat ik gedaan heb, maar ik heb wel gewonnen. :proud: Lang heeft het niet geduurd, binnen 2 uur was ik alweer verslagen.

Weet iemand waarom sommige pokestops een gele cirkel erboven hebben?
En in je lijst met pokemon zie je achter sommige een blauwe vlek, betekent dat iets?
Die cirkel om een pokestop betekend dat je die stop nog nooit gedraaid hebt. Deze geven de eerste keer 250xp i.p.v. 25xp.
Die blauwe vlek zijn de Pokémon de je vandaag gevangen hebt. Verder geen betekenis
Alle reacties Link kopieren
BowGirl35 schreef:
12-07-2018 22:53
Die cirkel om een pokestop betekend dat je die stop nog nooit gedraaid hebt. Deze geven de eerste keer 250xp i.p.v. 25xp.
Die blauwe vlek zijn de Pokémon de je vandaag gevangen hebt. Verder geen betekenis
Thanks! :D
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisterenochtend vroeg, voor ik naar mijn werk ging, een vrije plek in de gym. Snel even de auto stilgezet (het was heul vroeg he, nog niemand op de weg :) ) spel aangezet. Ik noem de P die ik in gyms zet en dan daarna niet opfluf maar naar de Professor stuur, A1, A2 enzo. Ik had mijn leesbril niet op, dacht dat ik selecteerde op naam, heb er 1 aangeklikt en ben weggereden. ‘S middags kreeg ik 50 muntjes, bleek dat ik een ordinaire pidgey er ik had gezet, van iets van 95CP ofzo :P
Hij bleek zich goed staande gehouden te hebben tussen alle grote bazen..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven