Entertainment alle pijlers

Polopospoll: wie denk je dat er gaan winnen?

25-08-2019 09:59 83 berichten
Oké jongens, wie denken jullie dat er de 29e gaan winnen? In de reacties kun je dan schrijven wie je hoopt dat er gaat winnen.

Wie worden de ereburgers van Polopos?

Totaal aantal stemmen: 65

Donna en Mark Geen stemmen
Familie Rutten (29%)
Christiaan en Kirsten (2%)
Thysa en Wijnand (54%)
Juani en John (15%)
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 22:56
Ja, die winkel is gewoon illegaal op dit moment. Wordt misschien allemaal nu wel wat sneller geregeld met die tv-camera's erbij, maar zo hoort het natuurlijk niet. Moet je je voorstellen dat iemand dat in Nederland zou doen. Feestelijke opening van zijn winkel door de burgemeester, maar geen vergunning...

Nog niet eens aangevraagd. Gewoon niet mee bezig geweest. Dit is gewoon winkeltje spelen. We zetten wat stellingkasten vol met producten, hangen een bordje boven de deur en voila, een winkel.

Die komen sowieso straks nog van een koude kermis thuis als de belastingdienst langskomt en ze van alles wat ze verkopen een keurige administratie moeten gaan bijhouden...
ja winkel, t-shirts, hier en daar een muurschildering, een crowdfunding en kamerverhuur. Belasting wrijft in de handjes
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik merk dat de burgemeester zelf ook wel weg is van de fan Rutten. Dat klikt gewoon. De burgemeester vraagt Jurgen zelf voor een opdracht.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 23:02
Eerlijk gezegd is die verkiezing voor mij een grote tombola. Ik begrijp dat die 58 bewoners gaan stemmen, maar hoe dat in zijn werk gaat? Stemmen ze anoniem of niet? Weegt de stem van de jury zwaarder? Gaat RTL de boel nog zitten beïnvloeden?
In Ollolai anoniem en iedere stem telde even zwaar, ze zeiden iig niet dat er stemmen zwaarder zouden wegen.
Maar daar konden wel meer inwoners stemmen dan 58.
whateverever wijzigde dit bericht op 26-08-2019 23:08
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 23:02
Eerlijk gezegd is die verkiezing voor mij een grote tombola. Ik begrijp dat die 58 bewoners gaan stemmen, maar hoe dat in zijn werk gaat? Stemmen ze anoniem of niet? Weegt de stem van de jury zwaarder? Gaat RTL de boel nog zitten beïnvloeden?
geen idee, maar als die oudjes blij worden van een polonaise door het dorp, dan zit dat nog redelijk vers in het geheugen, hoewel ik niet weet hoeveel tijd er echt zit tussen die opening en de stemming.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Blondie456 schreef:
26-08-2019 23:05
Ik merk dat de burgemeester zelf ook wel weg is van de fan Rutten. Dat klikt gewoon. De burgemeester vraagt Jurgen zelf voor een opdracht.
Ik denk dat dat wel meevalt. Hij stond te lachen bij dat feestje als een boer met kiespijn. Volgens mij voelt hij zich helemaal niet thuis in die Hollandse hoscultuur en het was ook wel duidelijk dat hij zo'n winkel zonder vergunning niet zo fraai vond. En uit dat juryberaad bleek ook wel dat zij vonden dat de Ruttens nogal rommelig van het ene half affe project naar het andere gingen.

Maar ja, de jury beslist niet. Denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
26-08-2019 23:05
Ik merk dat de burgemeester zelf ook wel weg is van de fan Rutten. Dat klikt gewoon. De burgemeester vraagt Jurgen zelf voor een opdracht.
Die conclusie trek ik daar niet uit.
Jürgen kan wat de burgemeester op dat moment zoekt, dan zou iedereen hem
daarvoor benaderen.
nlies schreef:
26-08-2019 23:07
geen idee, maar als die oudjes blij worden van een polonaise door het dorp, dan zit dat nog redelijk vers in het geheugen, hoewel ik niet weet hoeveel tijd er echt zit tussen die opening en de stemming.
Ik denk dat die opening 1 augustus was en de stemming op 12 augustus. En ik denk dat het gewoon heel moeilijk af te lezen is. Natuurlijk vinden ze een beetje reuring in het dorp met zo'n feestje wel fijn. Maar ze zullen niet snel openlijk hun afkeuring laten blijken en de vraag is ook of ze er veel vertrouwen in hebben dat al die oprispingen van de Ruttens blijvend zijn. Wat hebben ze aan een winkeltje als ie over twee maanden alweer dicht is?

De vraag is ook of ze puur op basis van sympathie gaan stemmen, of met hun verstand: welk stel gaat daadwerkelijk iets bijdragen aan het op de kaart zetten van Polopos? En dan gooien Thysa en Wijnand met hun kunstenaarsplannen echt hogere ogen. Plus dat de familie Rutten sowieso wel blijft, ook als ze die 20.000 niet krijgen. Maar of ze echt zo strategisch gaan stemmen?
whateverever schreef:
26-08-2019 23:07
In Ollolai anoniem en iedere stem telde even zwaar, ze zeiden iig niet dat er stemmen zwaarder zouden wegen.
Maar daar konden wel meer inwoners stemmen dan 58.
Ah oké, maar wat is dan de rol van zo'n jury? Doen die er alleen toe voor de weekopdrachten? Of brengen ze verslag uit aan het dorp over hun bevindingen? Ze komen neem ik aan niet voor niets overal poolshoogte nemen om te zien hoe ver iedereen is met zijn plannen.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 23:12
Ik denk dat die opening 1 augustus was en de stemming op 12 augustus. En ik denk dat het gewoon heel moeilijk af te lezen is. Natuurlijk vinden ze een beetje reuring in het dorp met zo'n feestje wel fijn. Maar ze zullen niet snel openlijk hun afkeuring laten blijken en de vraag is ook of ze er veel vertrouwen in hebben dat al die oprispingen van de Ruttens blijvend zijn. Wat hebben ze aan een winkeltje als ie over twee maanden alweer dicht is?

De vraag is ook of ze puur op basis van sympathie gaan stemmen, of met hun verstand: welk stel gaat daadwerkelijk iets bijdragen aan het op de kaart zetten van Polopos? En dan gooien Thysa en Wijnand met hun kunstenaarsplannen echt hogere ogen. Plus dat de familie Rutten sowieso wel blijft, ook als ze die 20.000 niet krijgen. Maar of ze echt zo strategisch gaan stemmen?
Ik hoop ook op veel strategische stemmen.
Maar we zullen zien wat ze verkiezen, hossen en onduidelijke handelspraktijken of mensen met een visie.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 23:14
Ah oké, maar wat is dan de rol van zo'n jury? Doen die er alleen toe voor de weekopdrachten? Of brengen ze verslag uit aan het dorp over hun bevindingen? Ze komen neem ik aan niet voor niets overal poolshoogte nemen om te zien hoe ver iedereen is met zijn plannen.
Ik weet niet hoe dat officieel zit maar de jury woont ook in Polopos. Ze zullen sowieso dus wel over de Hollanders praten met de andere bewoners, ook al omdat die weten dat ze daar wel iets over kunnen melden.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
26-08-2019 20:59
Ik vind dat deelnemers die de wet overtreden door illegaal een winkel te openen zonder vergunning helemaal niet meer zouden mogen winnen.
En nee, niet omdat het nu de familie Rutten betreft, dat zou ook voor de anderen gelden.
Anders wordt het een oneerlijke, ongelijke strijd.
Dus Donna en Mark mogen ook niet meer winnen? Die hebben ook nog nergens vergunningen voor.
Vraag me af of ze wel al voor water en elektra betalen :D
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
26-08-2019 21:32
Daar weten we toch niets van of het illegaal is? Wie zegt dat? Misschien hebben ze de vergunning wel kunnen overnemen van het laatste winkeltje in polopos. We weten toch ook niet hoe het zit met de wijn door verkopen van Chris? En de verkoop van tassen door Juani?
De burgemeester gaf alleen aan dat die papieren wel moesten, en de belasting ed. Maar ook dat het totaal geen probleem op zou leveren om die vergunningen te krijgen.
Lijkt me dus minder illegaal dan sommigen doen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:24
Dus Donna en Mark mogen ook niet meer winnen? Die hebben ook nog nergens vergunningen voor.
Vraag me af of ze wel al voor water en elektra betalen :D
Voor mijn part.
Het is aan de productie dat uit te zoeken mocht dat een rol spelen in de finale.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
26-08-2019 22:22
Dan was het op dat moment wel illegaal of iig slechts gedoogd.
Dat ligt in Spanje soms net ff anders. Kijk maar eens naar die kroeg van Michael van de Plas en die Barbie. Daar moesten ook nog dingen voor geregeld worden terwijl het toch al open ging. Als het maar in de maak is.
Soms zijn ze moeilijker en soms makkelijker dan in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:27
Dat ligt in Spanje soms net ff anders. Kijk maar eens naar die kroeg van Michael van de Plas en die Barbie. Daar moesten ook nog dingen voor geregeld worden terwijl het toch al open ging. Als het maar in de maak is.
Soms zijn ze moeilijker en soms makkelijker dan in Nederland.
Dat kan.
Ik weet er het fijne niet van, ondernemen in Spanje.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 23:08
Ik denk dat dat wel meevalt. Hij stond te lachen bij dat feestje als een boer met kiespijn. Volgens mij voelt hij zich helemaal niet thuis in die Hollandse hoscultuur en het was ook wel duidelijk dat hij zo'n winkel zonder vergunning niet zo fraai vond. En uit dat juryberaad bleek ook wel dat zij vonden dat de Ruttens nogal rommelig van het ene half affe project naar het andere gingen.

Maar ja, de jury beslist niet. Denk ik.
Kijk hoe verschillend mensen dingen interpreteren. Ik zag daar dus juist goedkeuring in. Joh gaan we regelen , no problemo.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:26
De burgemeester gaf alleen aan dat die papieren wel moesten, en de belasting ed. Maar ook dat het totaal geen probleem op zou leveren om die vergunningen te krijgen.
Lijkt me dus minder illegaal dan sommigen doen voorkomen.
Ze doen daar wel vaker makkelijk over dingen,die dan toch niet kunnen. herinner me nog een aflevering dat Eliza ook heel boos werd toen ze op een of ander kantoor hoorden dat de vergunning nog wel een maand of 3 kon duren. Weet niet meer of dat over de markt of over iets anders ging.
en dat auto-onderdeel van Kirsten en Christiaan o misschien 3 dagen misschien 3 weken,
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:26
De burgemeester gaf alleen aan dat die papieren wel moesten, en de belasting ed. Maar ook dat het totaal geen probleem op zou leveren om die vergunningen te krijgen.
Lijkt me dus minder illegaal dan sommigen doen voorkomen.
Het is 100% illegaal. Nogmaals, draai het eens om: Spanjaarden komen naar Schubbekutteveen, zetten daar een paar stellingkasten in een ruimte, hangen een bord boven de deur en laten de burgemeester hun winkeltje openen, maar ze hebben geen vergunning. Onbestaanbaar. Ze zijn simpelweg in overtreding. En in Spanje staat sowieso al een flinke boete op ondernemen zonder dat je je officieel laat registeren als ondernemer.

Alleen gaat het nu allemaal een beetje anders, met zo'n cameraploeg er bovenop.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
26-08-2019 23:29
Dat kan.
Ik weet er het fijne niet van, ondernemen in Spanje.
Een hele ervaring, een heeeele ervaring :D
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:29
Kijk hoe verschillend mensen dingen interpreteren. Ik zag daar dus juist goedkeuring in. Joh gaan we regelen , no problemo.
Iedereen op dit forum interpreteert en speculeert over de deelnemers.
Dat besef ik me heel goed.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
26-08-2019 23:30
Het is 100% illegaal. Nogmaals, draai het eens om: Spanjaarden komen naar Schubbekutteveen, zetten daar een paar stellingkasten in een ruimte, hangen een bord boven de deur en laten de burgemeester hun winkeltje openen, maar ze hebben geen vergunning. Onbestaanbaar. Ze zijn simpelweg in overtreding. En in Spanje staat sowieso al een flinke boete op ondernemen zonder dat je je officieel laat registeren als ondernemer.

Alleen gaat het nu allemaal een beetje anders, met zo'n cameraploeg er bovenop.
Hoe kun je dat nou omdraaien, Nederland is Spanje niet. In Nederland kun je ook niet met wijn langs de snelweg gaan staan, In Spanje wel.
Ook het venten langs de straat en strand. Moet je hier echt niet proberen maar daar worden ze alleen weggejaagd.
Net zoals je in SA niet topless aan het strand gaat liggen en als een SAische dat hier doet kijkt geen hond er raar van op. Kun je echt niet omdraaien.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:35
Hoe kun je dat nou omdraaien, Nederland is Spanje niet. In Nederland kun je ook niet met wijn langs de snelweg gaan staan, In Spanje wel.
Ook het venten langs de straat en strand. Moet je hier echt niet proberen maar daar worden ze alleen weggejaagd.
Net zoals je in SA niet topless aan het strand gaat liggen en als een SAische dat hier doet kijkt geen hond er raar van op. Kun je echt niet omdraaien.
Een wijnventer laat zijn kraampje ook niet openen door de burgermeester, in aanwezigheid van een heel camerateam.
whateverever wijzigde dit bericht op 26-08-2019 23:42
3.59% gewijzigd
Fossa schreef:
26-08-2019 23:30
Het is 100% illegaal. Nogmaals, draai het eens om: Spanjaarden komen naar Schubbekutteveen, zetten daar een paar stellingkasten in een ruimte, hangen een bord boven de deur en laten de burgemeester hun winkeltje openen, maar ze hebben geen vergunning. Onbestaanbaar. Ze zijn simpelweg in overtreding. En in Spanje staat sowieso al een flinke boete op ondernemen zonder dat je je officieel laat registeren als ondernemer.

Alleen gaat het nu allemaal een beetje anders, met zo'n cameraploeg er bovenop.
Las net op hun fb-pagina dat alle vergunningen inmiddels rond zijn.
aloha66 schreef:
26-08-2019 23:35
Hoe kun je dat nou omdraaien, Nederland is Spanje niet. In Nederland kun je ook niet met wijn langs de snelweg gaan staan, In Spanje wel.
Ook het venten langs de straat en strand. Moet je hier echt niet proberen maar daar worden ze alleen weggejaagd.
Net zoals je in SA niet topless aan het strand gaat liggen en als een SAische dat hier doet kijkt geen hond er raar van op. Kun je echt niet omdraaien.
Spanje stikt van de regels voor ondernemers. Ik sluit niet uit dat het er meer zijn dan in Nederland. Nou is het per provincie allemaal weer net even anders, maar het is echt niet zo dat alles maar mag. Ondertussen zijn er ook heel veel mensen die gewoon maar wat doen. De zwarte economie is enorm.
Arnica25 schreef:
26-08-2019 23:40
Las net op hun fb-pagina dat alle vergunningen inmiddels rond zijn.
Daar ben ik blij om want ik gun het die mensen echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven