Entertainment alle pijlers

Polopospoll: wie denk je dat er gaan winnen?

25-08-2019 09:59 83 berichten
Oké jongens, wie denken jullie dat er de 29e gaan winnen? In de reacties kun je dan schrijven wie je hoopt dat er gaat winnen.

Wie worden de ereburgers van Polopos?

Totaal aantal stemmen: 65

Donna en Mark Geen stemmen
Familie Rutten (29%)
Christiaan en Kirsten (2%)
Thysa en Wijnand (54%)
Juani en John (15%)
Gut, die arme hertjes toch... Er is hier ook echt helemaal niemand die denkt dat Mark en Donna enige kans op de overwinning maken hè?
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-08-2019 11:43
hij zal wel moeten, want hij kan de google-translate nog niet lezen

Hahahaha dat werkt ook met spraak hè!
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk.
Ik denk dat de Ruttens winnen. Ik zou het op zich het jonge stel wel gunnen, die hebben al zo weinig. Maar denk niet dat die wat toevoegen aan Polopos. Thysa en Wijnand voegen wel wat toe maar of dat echt mensen naar het dorp trekt die daar vervolgens ook wat gaan uitgeven betwijfel ik. Denk ook dat ze het zonder de prijs wel redden.
John en Juani. Ik vind ze niet zo in het dorp passen. De humor is leuk maar de sneren tussendoor staan me tegen waardoor ik het ze daarom wat minder gun. Het huis wordt wel heel mooi, John heeft een paar gouwen handjes. Als je dat als uitgangspunt zou nemen zou hij moeten winnen. Juani voegt jammer genoeg echt niets toe. Ondanks dat ze een voorsprong had vanwege de taal heeft ze daar niets mee gedaan.
KirsChris gun ik het totaal niet. Geen enkel ding hebben ze ook maar zelf gedaan. Zelfs dat wijn gedoe niet. Geen druif uitgezocht, geen proces besproken, zelfs geen wijnboer. Maar gewoon klakkeloos van een groothandel wat uitgezocht en uit een boek een etiketje.

Ondanks de grote bek vind ik wel dat de Ruttens en vooral Elise zich veel inzet voor het dorp.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-08-2019 10:51
Christian en Kirsten hebben met Lucas een flinke troef in handen.
Een troef die ze 5 dagen van s ochtends tot laat in de middag in een andere stad laten verblijven.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
25-08-2019 15:14
Een troef die ze 5 dagen van s ochtends tot laat in de middag in een andere stad laten verblijven.
Geen enkele bewoner van Polopos zou dat als argument gebruiken, hun kinderen zouden immers ook die opvang bezoeken.
Alle reacties Link kopieren
sugarmiss schreef:
25-08-2019 10:51
Christian en Kirsten hebben met Lucas een flinke troef in handen.
Op de langere termijn wordt Lucas juist de reden om er weg te gaan. Nu zeiden ze afgelopen week nog: Zo leuk voor Lucas, hij kan hier overal spelen, en heeft hier veel opa's en oma's. Over een paar jaar heeft Lucas liever vriendjes van zijn eigen leeftijd. Zag op dat feestje van Elisa wel iemand zitten met nog zo'n peuter op schoot, maar of die familie al kennis heeft gemaakt met Kirsten en Christiaan en Lucas vraag ik me af. Kan wel natuurlijk maar dan is het niet belangrijk genoeg geweest voor de tv
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-08-2019 11:43
hij zal wel moeten, want hij kan de google-translate nog niet lezen
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat familie Rutten gaat winnen omdat de bewoners gaan stemmen en vooral Elise zich bij veel mensen heeft laten zien. En dat hebben Donna en Mark en Christiaan en Kirsten totaal niet gedaan.
Ik gun het Thyssa en Wynand het meest denk ik omdat ze me de meest normale/ stabiele mensen lijken.
John maakt er een mooi huis maar of zij daar blijven betwijfel ik.
dolfje schreef:
25-08-2019 19:27
John maakt er een mooi huis maar of zij daar blijven betwijfel ik.
Ik denk ook van niet. Ze hebben werkelijk nog niks gedaan aan hun bedrijf. John gaf ook al aan dat hij klussen leuk vindt, maar dat hij er niks meer aan vindt als het af is. Die gaat zich dus te pletter vervelen.
Ik hoop Thysa en Wijnand.

Als zij het niet zijn dan kan ik met iedereen verder ook leven als winnaar behalve met de familie Rutten.
redbulletje schreef:
25-08-2019 11:01
Juist de mensen zonder kind zijn in het voordeel, met die peuter zullen ze eerder teruggaan naar een land waar er een fatsoenlijke opleiding te vinden is en hogere inkomens. Als hun wijn eenmaal loopt hoeven ze niet meer ter plaatste te blijven wonen tenslotte. Dat hebben de Posjes ook niet gedaan, die zitten nu in Friesland in een villa.
Ik denk dat je gelijk hebt. Ze hadden van alle stellen ook de meeste tijd om zich op taalstudie en contacten te storten, maar daar ook totaal geen vordering in geboekt.
Fossa schreef:
25-08-2019 19:59
Ik denk ook van niet. Ze hebben werkelijk nog niks gedaan aan hun bedrijf. John gaf ook al aan dat hij klussen leuk vindt, maar dat hij er niks meer aan vindt als het af is. Die gaat zich dus te pletter vervelen.
Ha..ha...ff een knuppel in het hoenderhok. John kan zich als klusjes man verhuren bij fam Rutten. Er zijn plannen genoeg :rofl:
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
26-08-2019 08:28
Ha..ha...ff een knuppel in het hoenderhok. John kan zich als klusjes man verhuren bij fam Rutten. Er zijn plannen genoeg :rofl:
Afgezien van knuppels en hoenderhokken, de Ruttens kunnen wel een adviseur gebruiken en niet iemand strak in het pak.
John zou wel bij ze passen, hij weet van allerlei dingen een beetje af, heeft gezond verstand, kan werk inschatten.
Genoeg iig om hun bij te staan en wat te temmen qua wilde plannen.
En ja, ik weet dat niet mogelijk is.
Ik denk en hoop dat fam Rutten gaat winnen. Zij zijn dan ook de enige die al gasten gaan ontvangen in hun verblijf. Ik zou het niet eerlijk vinden als T en W gaan winnen want hun huis is nog steeds een bouwval. Zelfs D en M zij al veel verder met hun huis.
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
26-08-2019 10:01
Ik denk en hoop dat fam Rutten gaat winnen. Zij zijn dan ook de enige die al gasten gaan ontvangen in hun verblijf.
Ik denk dat zij een hele goeie kans maken ja....ze zijn qua integreren sowieso het beste bezig....En ik geloof dat dat toch wel het doel was. Ach en de rest houdt er een leuk vakantie huis aan over...wat ze mooi Airbnb kunnen exploiteren ;-)
Maar ik gun het Thysa en Wijnand ook..ik denk dat met die kust route redelijk in de roos schieten.
Ik denk dat we dat van dat integreren niet helemaal zeker weten, omdat ze bijna alleen maar beelden uitzenden van ma Rutten die contact heeft met locals. Ik denk dat we daardoor een beetje gemanipuleerd worden.

Ik denk dat Elisa veel omgaat met een klein clubje bejaarde vrouwen, maar dat zij nog geen kwart van het dorp vormen. En als Thysa en Wijnand bij acht verschillende adressen kunnen douchen, dan moeten ze veel meer sociale contacten hebben dan RTL laat zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat deelnemers die de wet overtreden door illegaal een winkel te openen zonder vergunning helemaal niet meer zouden mogen winnen.
En nee, niet omdat het nu de familie Rutten betreft, dat zou ook voor de anderen gelden.
Anders wordt het een oneerlijke, ongelijke strijd.
whateverever schreef:
26-08-2019 20:59
Ik vind dat deelnemers die de wet overtreden door illegaal een winkel te openen zonder vergunning helemaal niet meer zouden mogen winnen.
En nee, niet omdat het nu de familie Rutten betreft, dat zou ook voor de anderen gelden.
Anders wordt het een oneerlijke, ongelijke strijd.
Daar weten we toch niets van of het illegaal is? Wie zegt dat? Misschien hebben ze de vergunning wel kunnen overnemen van het laatste winkeltje in polopos. We weten toch ook niet hoe het zit met de wijn door verkopen van Chris? En de verkoop van tassen door Juani?
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
26-08-2019 21:32
Daar weten we toch niets van of het illegaal is? Wie zegt dat? Misschien hebben ze de vergunning wel kunnen overnemen van het laatste winkeltje in polopos. We weten toch ook niet hoe het zit met de wijn door verkopen van Chris? En de verkoop van tassen door Juani?
Ik zeg ook niet dat ik dat zeker weet.
Alleen dat wie dan ook de wet niet respecteert niet meer zou mogen winnen.
Van mij. Ik ga daar niet eens over.
Fossa schreef:
26-08-2019 20:52


Ik denk dat Elisa veel omgaat met een klein clubje bejaarde vrouwen, maar dat zij nog geen kwart van het dorp vormen. En als Thysa en Wijnand bij acht verschillende adressen kunnen douchen, dan moeten ze veel meer sociale contacten hebben dan RTL laat zien.
Op de fb pagina van fam Rutten zie je dat ze meerdere feestjes en verjaardagen vieren met buurtbewoners, jong en oud, die filmpjes zie je bij juani en anderen niet. Alleen feestjes met elkaar als Hollanders.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
26-08-2019 20:59
Ik vind dat deelnemers die de wet overtreden door illegaal een winkel te openen zonder vergunning helemaal niet meer zouden mogen winnen.
En nee, niet omdat het nu de familie Rutten betreft, dat zou ook voor de anderen gelden.
Anders wordt het een oneerlijke, ongelijke strijd.
Mathias had al gezegd dat hij ze ging helpen met de juiste papieren.
Alle reacties Link kopieren
Account2 schreef:
26-08-2019 21:49
Mathias had al gezegd dat hij ze ging helpen met de juiste papieren.
Dan was het op dat moment wel illegaal of iig slechts gedoogd.
Alle reacties Link kopieren
ik denk wel dat Eliza gaat winnen. En Demi helpt daar misschien een beetje aan mee, maar die mannen dat hebben die dorpsbewoners nog niet eens in de gaten wie dat zijn. Nou ja, misschien een keer een glimp opgevangen op een feestje, maar dat is het. En die feestjes blijven langer hangen dan of het dorp er daadwerkelijk wat mee opschiet. De jury zal daar misschien naar kijken, maar die andere mensen willen gewoon nu feesten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ja, die winkel is gewoon illegaal op dit moment. Wordt misschien allemaal nu wel wat sneller geregeld met die tv-camera's erbij, maar zo hoort het natuurlijk niet. Moet je je voorstellen dat iemand dat in Nederland zou doen. Feestelijke opening van zijn winkel door de burgemeester, maar geen vergunning...

Nog niet eens aangevraagd. Gewoon niet mee bezig geweest. Dit is gewoon winkeltje spelen. We zetten wat stellingkasten vol met producten, hangen een bordje boven de deur en voila, een winkel.

Die komen sowieso straks nog van een koude kermis thuis als de belastingdienst langskomt en ze van alles wat ze verkopen een keurige administratie moeten gaan bijhouden...
Eerlijk gezegd is die verkiezing voor mij een grote tombola. Ik begrijp dat die 58 bewoners gaan stemmen, maar hoe dat in zijn werk gaat? Stemmen ze anoniem of niet? Weegt de stem van de jury zwaarder? Gaat RTL de boel nog zitten beïnvloeden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven