Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 1130 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Je zegt letterlijk dat ze geen slachtoffer is!! Dat is ze dus wel, dat staat 100% los van haar gedrag.
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 15:53
Die man is zeker geen slachtoffer, maar die dochter is echt geen heilig boontje. Maar wat Buzz idd ook zegt, ze is ook 'een 15 jarige met een traumatisch verleden en een giftige gezinsdynamiek'.
Je kent duidelijk de betekenis niet van de uitdrukking die je gebruikt om een 'schuld' op een minderjarige te kleven.
Ze was inderdaad geen heilig boontje want ze was niet schijnheilig. Ze was een minderjarige. PUNT.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 16:00
Hou es op joh. Ik zie het hetzelfde als jij. Ik zeg het precies; zij was puberaal uitdagend. En hij grensoverschrijdend.

Nee hoor, jij schrijft dit;

Ik zou niet willen zeggen dat die dochter slachtoffer is. Ze stuurde zelf selfies met haar borsten en een sjaaltje naar Marco en ook briefjes met parfum erop.

Mooi staaltje victim blaming.
Het OM:
"De officier van justitie spreekt van de grote interesse in de zaak. "Iedereen kent deze zaak", zegt ze. "Deze verdachte is een man die de grens niet meer zag", aldus de officier van justitie. Ze schetst een beeld van hoe Borsato het vermeende slachtoffer ziet opgroeien. "Hij is ook de man die het slachtoffer een lekker wijf noemt en lingerie voor haar koopt." De officier van justitie benoemt nogmaals dat Borsato de borsten, billen en geslachtsdeel van het vermeende slachtoffer heeft aangeraakt."
Ik heb het gecorrigeerd, onhandig verwoord.
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 16:05
Het OM:
"De officier van justitie spreekt van de grote interesse in de zaak. "Iedereen kent deze zaak", zegt ze. "Deze verdachte is een man die de grens niet meer zag", aldus de officier van justitie. Ze schetst een beeld van hoe Borsato het vermeende slachtoffer ziet opgroeien. "Hij is ook de man die het slachtoffer een lekker wijf noemt en lingerie voor haar koopt." De officier van justitie benoemt nogmaals dat Borsato de borsten, billen en geslachtsdeel van het vermeende slachtoffer heeft aangeraakt."
Bedoelt de officier dat het bewezen is dat hij de borsten, billen en het geslachtsdeel heeft aangeraakt van het slachtoffer?
Overigens, nu we toch wachten op de eis van het OM. Wat ziet ie er beroerd uit zeg!!! Onverzorgd en fatsig. Had ie niet even iets nets kunnen aandoen op de zitting?
Sabine schreef:
28-10-2025 16:10
Bedoelt de officier dat het bewezen is dat hij de borsten, billen en het geslachtsdeel heeft aangeraakt van het slachtoffer?
Nee, dit is de voorlezing van de eis en waar ze deze op baseren. Dat is nog geen bewijs. Donderdag gaat de zaak weer verder en wordt er een uitspraak gedaan en dan zal er over een jaar of 2 een hoger beroep komen (duurt weer erg lang). En daarna kunnen ze nog in cassatie.
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 16:11
Overigens, nu we toch wachten op de eis van het OM. Wat ziet ie er beroerd uit zeg!!! Onverzorgd en fatsig. Had ie niet even iets nets kunnen aandoen op de zitting?
Is ook tactiek. Hij heeft het zo zwaar gehad.
Stressed is just desserts spelled backwards
BuzzieBee schreef:
Angela de Jong had ook al kritiek op zijn outfit.

Zou het niet een strategie zijn? In zo'n outfit kom je misschien zorgzamer over dan in een net pak?
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 16:12
Nee, dit is de voorlezing van de eis en waar ze deze op baseren. Dat is nog geen bewijs. Donderdag gaat de zaak weer verder en wordt er een uitspraak gedaan en dan zal er over een jaar of 2 een hoger beroep komen (duurt weer erg lang). En daarna kunnen ze nog in cassatie.
Pffff. Dat is niet te doen zolang als dat allemaal duurt.
Ik zie het ook als tactiek. Net als het mij opvalt dat daders vaak in de rechtszaak een bril ophebben. De braverik uithangen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Sabine schreef:
28-10-2025 16:10
Het OM vindt dat ze voldoende bewijs hebben daarvoor. Anders zouden ze hem niet aanklagen. Het is de rechter die uiteindelijk een oordeel velt of het inderdaad bewezen is.
What would Patsy do?
"Het OM plaatst nu kanttekeningen bij enkele van de getuigenverklaringen. De officier van justitie vindt wel dat hun verklaringen over de sfeer bij het vermeende slachtoffer thuis wel kunnen dienen als steunbewijs. Het OM heeft ook oog voor de vrije seksuele moraal in dat gezin. Ze begrijpen dat er bij het publiek ook vragen over zullen ontstaan. "Maar dat is geen vrijbrief om aan een minderjarig meisje te zitten. Dat is gewoon fout, wat die moraal ook was." Volgens het OM bevestigt dit juist dat Borsato is meegegaan met die sfeer."

En zo is het
BuzzieBee schreef:
Dit is de "Kijk mij al eens gestraft zijn" "Ik heb het al zo zwaar dus heb medelijden met me" verdediging.

Ali B deed dat ook met zijn kleding, vermoeide uitdrukking en houding.
granny71 schreef:
28-10-2025 16:33
Dit is de "Kijk mij al eens gestraft zijn" "Ik heb het al zo zwaar dus heb medelijden met me" verdediging.

En daar trappen wij niet in.
Geen bijzonderheden
granny71 schreef:
28-10-2025 16:33

Het ultieme voorbeeld hiervan is Harvey Weinstein, die bij aankomst bij de rechtbank ineens een looprek nodig had.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
DG2015 schreef:
28-10-2025 16:36
Het ultieme voorbeeld hiervan is Harvey Weinstein, die bij aankomst bij de rechtbank ineens een looprek nodig had.
Zo sneu.
Geen bijzonderheden
Saskia Belleman: "Hij bevestigde wel dat het slachtoffer gevoelens bij hem opriep, dat het "ingewikkeld" is als een jonge vrouw je liefde en aandacht geeft, dat er geen normale situatie was ontstaan en dat zijn beeld "vertroebeld" was geraakt. "
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 16:37
Saskia Belleman: "Hij bevestigde wel dat het slachtoffer gevoelens bij hem opriep, dat het "ingewikkeld" is als een jonge vrouw je liefde en aandacht geeft, dat er geen normale situatie was ontstaan en dat zijn beeld "vertroebeld" was geraakt. "
Hoe ingewikkeld 🫣
Geen bijzonderheden
Ook van Belleman

"De OvJ citeert ook uit expliciete appjes van #Borsato aan het slachtoffer. Hij noemt haar "bloed- en bloedmooi", zegt dat een goeie vrijpartij het beste slaapmiddel is, en hij noemt haar "een lekker wijf".
DG2015 schreef:
28-10-2025 16:36
Of Elizabeth Holmes, die tijdens de rechtszaak voor het eerst in haar leven korte rokken droeg zodat haar blauwe knieën zichtbaar waren. Dat kwam door het vele bidden :mrgreen:
"De OvJ: "Wij horen op deze opname geen ontkennende, maar een bekennende verdachte. Hier was een man aan het woord die de grens niet meer zag. Die een vertroebelde blik had en de grenzen welbewust overschreed."
Bron: Saskia Belleman
cochise wijzigde dit bericht op 28-10-2025 16:43
4.98% gewijzigd
Hij gaat echt nat nu...
DG2015 schreef:
28-10-2025 15:47
Hij krijgt behoorlijk wat tijd om te vertellen wat voor hem en zijn omgeving de gevolgen zijn geweest van zijn acties, terwijl dat sowieso allemaal gebeurd is nadat dit allemaal is uitgekomen en bovendien niet terzake doet voor de feiten waarvoor hij voor de rechter staat.
In iedere zaak worden de persoonlijke omstandigheden van een vwrdachte besproken. Dus ook in deze zaak. Het doet wel terzake, de wet schrijft voor dat de persoonlijke omstandigheden moeten worden besproken, want dat is ook wat wordt meegenomen bij de uiteindelijke beslissing.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven