Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 1121 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Charlotta schreef:
28-10-2025 15:35
Het is absoluut verwerpelijk wat hij heeft gedaan.
Maar als wat hij gedaan heeft strafbaar is, dan vraag ik me wel af of wat moeder heeft gedaan (dochter op die manier verregaand seksualiseren) niet ook strafbaar is.
Ik ook,
Als ze echt geluidsfragmenten gemaakt heeft van haar dochter die seks had.
VGM1980 schreef:
28-10-2025 15:36
tot nu toe is het vooral de Marco show
Ja ik zit net de updates te lezen hij heeft vooral medelijden met zichzelf :sick:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Waitingforthenight schreef:
28-10-2025 15:27
En het erge is, door een rechtszaak als dit weet je exact weer waarom veel vrouwen geen aangifte doen. Omdat ze bang zijn voor exact wat hier gebeurt. Dan wordt het net zo lang gedraaid totdat je alleen maar misbruikt kun je zijn als je een heilige non bent, anders is het eigenlijk altijd je eigen schuld.

- Ja, maar ze wilde het zelf
- Ja, maar ze had veel sekspartners
- Ja, maar ze was seksueel uitdagend/droeg sexy kleding etc

Niets, maar dan ook niet wat er gebeurde in dat gezin kan goedpraten wat Marco heeft gedaan.
En ook, ze had grote borsten. Echt, wát een eikel!
Flashy schreef:
28-10-2025 15:37
Ik ook,
Als ze echt geluidsfragmenten gemaakt heeft van haar dochter die seks had.

Dit is toch een schokkend detail?

Als het echt waar is wat er allemaal beweerd wordt over deze moeder, dan zijn zowel Borsato als haar eigen moeder over de schreef gegaan. Echt voer voor een behoorlijk trauma, arm kind.
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 15:12
"De moeder van het destijds minderjarige meisje zegt zelf regelmatig seks met de zanger te hebben gehad. Marco reageert erop in de rechtbank: "Ik betwist ten zeerste de tijdsduur waar ze het over heeft. Ze wist dat ik huwelijksproblemen had. Ze parasiteerde daarop. Ze hengelde en viste en wist precies waar de problemen zaten. Ook haar vriendschap met mijn ex-vrouw maakte dat ze precies wist hoe de problemen thuis in elkaar staken."
Het is net Martin Morero.
MissUnderstood schreef:
28-10-2025 15:36
Het goede nieuws is dan weer wel dat hij zojuist heeft aangegeven niet meer te kunnen zingen. Dat lijkt mij winst.
Ik ben nooit fan geweest van hem. Ik heb maar drie artiesten die ik meteen wegdraai van zender als ze langskomen (Anouk, Claudia de Breij en Marco B.), maar in dit geval was een gevalletje chronische stemband aandoening prima geweest voor me. Dan had er niet een jong meisje geslachtofferd hoeven worden meermaals.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 21:33
Reden: Victim blaming
98.91% gewijzigd
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 15:40
Ik ben nooit fan geweest van hem. Ik heb maar drie artiesten die ik meteen wegdraai van zender als ze langskomen (Anouk, Claudia de Breij en Marco B.), maar in dit geval was een gevalletje chronische stemband aandoening prima geweest voor me. Dan had er niet een jong meisje geslachtofferd hoeven worden meermaals.

Uiteraard eens.
DG2015 schreef:
28-10-2025 15:33
Waarom staat de rechter toe dat de gevolgen voor Marco's carrière en familie zo uitgebreid uit de doeken worden gedaan? Daar gaat deze rechtszaak niet over.
Hoe bedoel je?
Ook een Pluviofiel
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 15:42
[...]

Ik vind een 15-jarige sowieso slachtoffer, ongeacht haar eigen (vermeende) gedrag.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 21:35
Reden: Quote verwijderd
62.09% gewijzigd
Pimpelmeesje87 schreef:
[...]
ah ja die arme man toch he.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 21:35
70.91% gewijzigd
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Friezin71 schreef:
28-10-2025 15:39
En ook, ze had grote borsten. Echt, wát een eikel!
Ook dat, ze had grote borsten en daar had hij wel eens iets over gezegd. Maar dat was de dynamiek in dat gezin. Ook heeft hij geappt dat ze zulke mooie billen had. Maar dat was alleen maar omdat ze zo onzeker was over haar billen. Daar bedoelde hij echt niks mee hoor. Echt heus niet.
En met het appje dat hij een keelontsteking had en hij haar daarom niet kon zoenen maar wel op haar billen slaan bedoelde hij ook echt helemaal niets. En hij had eigenlijk helemaal niet naar de psycholoog gehoeven toen hij die natte droom over de dochter had gehad en daar uitgebreid met moeder over had gesproken want de psycholoog heeft hem gezegd dat er niks mis was met hem. (dat zal wel zijn omdat hij nou eenmaal 'man' was, bedenk ik er even zelf bij)
MissUnderstood schreef:
28-10-2025 15:43
Ik vind een 15-jarige sowieso slachtoffer, ongeacht haar eigen (vermeende) gedrag.

Ja! We gaan toch niet victim blamen hier? Het was een 15 jarige die in een zeer seks gericht gezin opgroeide.. zij treft geen enkele blaam
MissUnderstood schreef:

Ja! We gaan toch niet victim blamen hier? Het was een 15 jarige die in een zeer seks gericht gezin opgroeide.. zij treft geen enkele blaam
Djessy schreef:
Hoe bedoel je?
Hij krijgt behoorlijk wat tijd om te vertellen wat voor hem en zijn omgeving de gevolgen zijn geweest van zijn acties, terwijl dat sowieso allemaal gebeurd is nadat dit allemaal is uitgekomen en bovendien niet terzake doet voor de feiten waarvoor hij voor de rechter staat.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
MissUnderstood schreef:
Correct. We hebben daar niet voor niets een wet voor. Een 15-jarige kan nog niet alle daden overzien. Een normale 15 jarige al niet. Laat staan een 15 jarige met een dusdanig traumatisch verleden en een giftige gezinsdynamiek.

Ik had op die leeftijd een moord gepleegd als ik met Jon Bon Jovi kon trouwen en kindjes kon maken met hem en geloofde heilig dat als hij mij zou zien hij stapel op me zou worden. Nu als enorm volwassen vrouw weet ik dat als die man dat had gedaan het gewoon een vieze kerel was geweest. En ik had geen trauma op mijn 15e en een stabiel gezin. Als 15 jarige weet je gewoon nog niets. Je bent een bakvis.
VGM1980 schreef:
28-10-2025 15:44
ah ja die arme man toch he.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 21:37
Reden: Victim blaming
28.72% gewijzigd
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 15:44
Ook dat, ze had grote borsten en daar had hij wel eens iets over gezegd. Maar dat was de dynamiek in dat gezin. Ook heeft hij geappt dat ze zulke mooie billen had. Maar dat was alleen maar omdat ze zo onzeker was over haar billen. Daar bedoelde hij echt niks mee hoor. Echt heus niet.
En met het appje dat hij een keelontsteking had en hij haar daarom niet kon zoenen maar wel op haar billen slaan bedoelde hij ook echt helemaal niets. En hij had eigenlijk helemaal niet naar de psycholoog gehoeven toen hij die natte droom over de dochter had gehad en daar uitgebreid met moeder over had gesproken want de psycholoog heeft hem gezegd dat er niks mis was met hem. (dat zal wel zijn omdat hij nou eenmaal 'man' was, bedenk ik er even zelf bij)
Eens.
Miss-Pippi schreef:
28-10-2025 14:10

Er is maar een slachtoffer hier en dat is dit meisje.
Nee, wat denk je van zijn kinderen en zijn moeder?
Pimpelmeesje87 schreef:
[...]
Die dochter is 100% slachtoffer. Van zowel haar moeder als van Marco.
Ze was 15! 15! En Marco was een man waar veel mensen tegenop keken. Hij had nooit zover mogen gaan bij haar. Nog niet als zij naakt bovenop hem was gekropen. Hij was de volwassenen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 21:38
44.83% gewijzigd
Charlotta schreef:
28-10-2025 15:45

Precies.
Als zij die selfies inderdaad had verstuurd, dan komt dat ergens vandaan. Zo te horen uit een verknipt geseksualiseerd gezin.

Overigens denk ik dat 'grooming' sowieso bewezen kan worden verklaard, maar ik weet niet of dat ook door het OM ten laste is gelegd.
@Pimpelmeesje87: Verdrietig dat je dit zo ziet Pimpelmeesje. Een puber kan dan zo uitdagend zijn, maar dit was een volwassen man, haar idool en iemand die ontzettend veel invloed had op haar leven. HIJ zat fout, zij was een puber.
BuzzieBee schreef:
28-10-2025 15:50
Correct. We hebben daar niet voor niets een wet voor. Een 15-jarige kan nog niet alle daden overzien. Een normale 15 jarige al niet. Laat staan een 15 jarige met een dusdanig traumatisch verleden en een giftige gezinsdynamiek.

Ik had op die leeftijd een moord gepleegd als ik met Jon Bon Jovi kon trouwen en kindjes kon maken met hem en geloofde heilig dat als hij mij zou zien hij stapel op me zou worden. Nu als enorm volwassen vrouw weet ik dat als die man dat had gedaan het gewoon een vieze kerel was geweest. En ik had geen trauma op mijn 15e en een stabiel gezin. Als 15 jarige weet je gewoon nog niets. Je bent een bakvis.

En dit.
Waitingforthenight schreef:
28-10-2025 15:58
@Pimpelmeesje87: Verdrietig dat je dit zo ziet Pimpelmeesje. Een puber kan dan zo uitdagend zijn, maar dit was een volwassen man, haar idool en iemand die ontzettend veel invloed had op haar leven. HIJ zat fout, zij was een puber.
Hou es op joh. Ik zie het hetzelfde als jij. Ik zeg het precies; zij was puberaal uitdagend. En hij grensoverschrijdend.
Je hoeft geen heilig boontje te zijn om misbruikt te kunnen worden.
Je kunt met veel plezier met 30 verschillende mannen seksen, maar als je dat met nummer 31 niet wil en hij doet het toch, dan is dat gewoon misbruik.
Je kunt als tiener uitdagend zijn, je seksualiteit ontdekken, maar dat maakt het nooit jou fout als je een man misbruik maakt van je onschuld en van zijn machtspositie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven