Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Gezien de vele, vele juichende reacties op de vrijspraak, zeker van Bekend Nederland en vergeet vooral de media en radiostations niet, hij wordt al vrolijk weer gedraaid want “het kan weer!” zal hem geen strobreed in de weg worden gelegd als hij een doorstart wil maken met zijn carrière.
Er klinken maar bar weinig kritische noten vanuit die hoek en zijn populariteit zal wat gedaald zijn bij zijn publiek al is dat op social media ook niet heel erg te merken. Ook daar gejuich alom.
Dus tenzij hij, zoals hij beweert, psychisch zó’n knauw heeft gekregen dat hij letterlijk niet meer kan zingen, zal een doorstart prima kunnen.

En ja, die foto bij die voetbalwedstrijd, die zelfgenoegzame kop toen zijn nummer gedraaid werd in het juichende stadion, echt walgelijk. Ik schat in dat de gebroken man die hij zei te zijn tijdens de rechtszaak slechts oppervlakkig beschadigd is.
“Is seks zonder consent strafbaar?
Wat gebeurt er als er geen consent is? Als er duidelijke signalen zijn dat iemand geen seks wil en je gaat toch door, dan is dat sinds de nieuwe wet strafbaar. Dit is namelijk aanranding of verkrachting. Bewijs dat iemand is gedwongen tot seks is daarvoor niet meer nodig.”

Hoe dan?

Wb MB, zijn de proceskosten dan voor de aanklager?
Dan laat je in hoger beroep gaan wel uit je hoofd na deze uitspraak 🤔
Pieremachochel
Tsja, die duidelijke signalen hè. Sommige mensen bevriezen. Die kunnen dan geen “duidelijke signalen” afgeven. Soms gebeurt er iets waarvan je op dat moment de ernst ervan niet kunt bevatten en komt het besef “dit was niet oké” pas later.

En dan heb je nog het onoverkomelijke steunbewijs dat nodig is.
LaFleurNoire schreef:
08-12-2025 05:43

En ja, die foto bij die voetbalwedstrijd, die zelfgenoegzame kop toen zijn nummer gedraaid werd in het juichende stadion, echt walgelijk. Ik schat in dat de gebroken man die hij zei te zijn tijdens de rechtszaak slechts oppervlakkig beschadigd is.
een kop om op te rammen ik zeg maar niet wat ik denk :roll:
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Ali B misdraagt zich en heel Nederland keert zich tegen hem. Marco Borsato misdraagt zich en iedereen is het zo weer vergeten.

Waarom denken jullie? Verschil in de uitspraak? Ander verhaal? Of vonden mensen Marco sowieso al leuker?

Hij had wel vanaf het begin al meer fans en steun.
Sunshine: Vergeet niet dat de uitkomst van de rechtszaak van Ali B compleet anders was. Daar vond de rechtbank het wettig en overtuigend bewezen dat Ali B zich schuldig had gemaakt aan… Marco ging vrijuit. En daarbij denk ik ook dat de persoon van de verdachte een rol speelt: de rapper van Marokkaanse afkomst, toch een beetje een bad boy versus de blanke volkszanger die volle zalen trok.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
SunShine35 schreef:
08-12-2025 07:18
Ali B misdraagt zich en heel Nederland keert zich tegen hem. Marco Borsato misdraagt zich en iedereen is het zo weer vergeten.

Waarom denken jullie? Verschil in de uitspraak? Ander verhaal? Of vonden mensen Marco sowieso al leuker?

Hij had wel vanaf het begin al meer fans en steun.
Thijs Römer is ook veroordeeld. Ook een Nederlander en tot op heden gecanceld. Dus wat wil je zeggen?
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
.
Ali B. was ontzettend brutaal en dwingend.
Hij probeerde constant alles en iedereen te domineren tijdens die rechtszaak, wat een engerd.
Bij zo iemand is het heel makkelijk voor te stellen dat hij gewoon neemt wat hij wil met vrouwen.
Terwijl we daarvoor allemaal dachten dat hij heel oke en gezellig was, is dat masker echt afgegaan tijdens die rechtszaak.
Marco heeft zich in ieder geval redelijk respectvol naar de rechtbank opgesteld, en toonde zich boordevol emotie. Daar vallen mensen voor.
Dat van Ali was natuurlijk ook een en al emotie, maar dat noemen we liever niet zo.
Gek eigenlijk, dat als je aan mensen vraagt wie er emotioneler zijn, dat de meerderheid zal zeggen dat dat vrouwen zijn. Terwijl dat helemaal niet waar is.
En het zal ook meespelen dat je mee mag doen zolang je je gedraagt, en zodra je dat niet meer doet, je toch een Marokkaan blijft.
Yejii schreef:
08-12-2025 09:06
En het zal ook meespelen dat je mee mag doen zolang je je gedraagt, en zodra je dat niet meer doet, je toch een Marokkaan blijft.
Hoe verklaar je het cancellen van de eveneens veroordeelde Thijs Römer dan?
Yejii schreef:
08-12-2025 09:04
Dat van Ali was natuurlijk ook een en al emotie, maar dat noemen we liever niet zo.
Gek eigenlijk, dat als je aan mensen vraagt wie er emotioneler zijn, dat de meerderheid zal zeggen dat dat vrouwen zijn. Terwijl dat helemaal niet waar is.
Vraag me altijd af waar het beeld vandaan komt dat mannen minder emotioneel zijn. Want agressie, vechtpartijen, huiselijk geweld, oorlogsvoering is allemaal per definitie vol emoties. Mannen kunnen emoties ook al niet goed verborgen houden.

Slachtoffers in zedenzaken hebben vaak een glasheldere verklaring. En zijn ook altijd bereid water bij de wijn te doen. Dan maar erkenning, als een veroordeling niet mogelijk is. Lijkt me ook weinig emotioneel.
paradise wijzigde dit bericht op 08-12-2025 09:23
0.46% gewijzigd
Vanielje schreef:
08-12-2025 09:10
Hoe verklaar je het cancellen van de eveneens veroordeelde Thijs Römer dan?
Misschien 'kent' het volk acteurs minder dan zangers. Een zanger legt zijn ziel en zaligheid bloot, toont zichzelf meer. Het kan zijn dat men daar meer affiniteit mee heeft dan een acteur die steeds een ander personage neerzet.
Dus dat Thijs Römer mensen sowieso al niet zoveel deed, en hij daarom makkelijk afgeschreven wordt.
Ik weet het ook niet hoor.
Paradise schreef:
08-12-2025 09:13
Vraag me altijd af waar het beeld vandaan komt dat minder emotioneel zijn. Want agressie, vechtpartijen, huiselijk geweld, oorlogsvoering is allemaal per definitie vol emoties. Mannen kunnen emoties ook al niet goed verborgen houden.

Slachtoffers in zedenzaken hebben vaak een glasheldere verklaring. En zijn ook altijd bereid water bij de wijn te doen. Dan maar erkenning, als een veroordeling niet mogelijk is. Lijkt me ook weinig emotioneel.
Inderdaad, je eerste zinnen zijn allemaal uitingen van emotie. Ik denk trouwens dat het gelijk is tussen mannen en vrouwen.
Thijs Römer was zoon van, man van en ex man van. Borsato is gewoon een van de bekendste Nederlandse zangers. En ik kan het mis hebben, maar ik begreep dat Römer die sms’jes had gestuurd toen de dames onder de 16 waren. Maar dat weet ik niet meer zeker - dan moet ik het vonnis nog even nalezen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Yejii schreef:
08-12-2025 09:19
Inderdaad, je eerste zinnen zijn allemaal uitingen van emotie. Ik denk trouwens dat het gelijk is tussen mannen en vrouwen.
Ja, dat is ook zo.
Niemand zal het acteerwerk van Thijs Römer echt missen. Je kunt denk ik makkelijk zonder. Echte fans zal zo’n acteur ook niet echt hebben.

Dat is wat anders voor Borsato. Er zijn mensen die hem de hele dag op repeat hebben staan.
Paradise schreef:
08-12-2025 09:27
Niemand zal het acteerwerk van Thijs Römer echt missen. Je kunt denk ik makkelijk zonder. Echte fans zal zo’n acteur ook niet echt hebben.

Dat is wat anders voor Borsato. Er zijn mensen die hem de hele dag op repeat hebben staan.
Dat kunnen ze ook best doen als ie niet optreedt en als zijn liedjes niet op de radio worden gedraaid.
ik voel mij als een kerstboom zonder piek
Lady*Voldemort schreef:
08-12-2025 09:47
Dat kunnen ze ook best doen als ie niet optreedt en als zijn liedjes niet op de radio worden gedraaid.
Maar zijn fans willen nieuwe content… ;-)
Paradise schreef:
08-12-2025 09:27

Daar zit volgens mij inderdaad een groot verschil tussen.
Wat denk ik ook meespeelde, is dat zijn vrouw hem vrijwel direct verliet (Thijs)
Dat zal het publiek (mij in ieder geval wel) mede overtuigd hebben dat Thijs wel héél erg over de schreef moet zijn gegaan.

Marco daarentegen werd voortdurend bejubeld of de Hemel in geprezen in de media. Zijn gezin zette hem neer als held en de liefste man van het land. Zoiets geeft tóch verwarring en twijfel.
Niet bij de rechtbank, wél bij het publiek.
Wat dan weer van enorm grote invloed is op of iemand gecanceld blijft of niet.
Baggal schreef:
08-12-2025 09:51
Maar zijn fans willen nieuwe content… ;-)
Humpf. Ze hebben zes jaar zonder gezeten en dat hebben ze ook overleefd, dus ik zeg houden zo.
weer dubbel
Ah, de afkomst-kaart. Misschien eens verdiepen in de uitspraak...

Bij Ali B is die verkrachting tijdens het schrijverskamp bewezen geacht door steunbewijs van 2 getuigen. De aanklacht mbt Ellen te Damme idem dito, al is verkrachting gewijzigd in poging tot.

De aanklacht van Jill had- net als de rechter inzake Borsato concludeerde- onvoldoende steunbewijs.

Heel andere zaken dus.
Hallodaar schreef:
08-12-2025 09:52
Daar zit volgens mij inderdaad een groot verschil tussen.
Wat denk ik ook meespeelde, is dat zijn vrouw hem vrijwel direct verliet (Thijs)
Dat zal het publiek (mij in ieder geval wel) mede overtuigd hebben dat Thijs wel héél erg over de schreef moet zijn gegaan.

Marco daarentegen werd voortdurend bejubeld of de Hemel in geprezen in de media. Zijn gezin zette hem neer als held en de liefste man van het land. Zoiets geeft tóch verwarring en twijfel.
Niet bij de rechtbank, wél bij het publiek.
Wat dan weer van enorm grote invloed is op of iemand gecanceld blijft of niet.
Ja bizar dat veel mensen nog steeds denken dat dat niet samen kan gaan hoewel ik me bij familieman toch iets anders voorstel dan een man die constant de gezelligheid buitenshuis zoekt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven