Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 472 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards

Ja, die fijne mensen die een aanslag lieten naspelen als zogenaamde weerbaarheidstraining, waardoor medewerkers zich het jeweetwel schrokken. Echt fijne mensen.
We luisteren weer naar een opname. Kennelijk gaat het over de fotoshoot in boudoir-achtige setting. We horen Borsato praten over "een leegte in mezelf die er tot de dag van vandaag is. Zonder enige vorm van intimiteit.''

Weer het intimiteitsvacuüm!
MissUnderstood schreef:
28-10-2025 12:05
Zelfs als alles wat Borsato over die moeder zegt waar is, dan blijft staan dat een volwassen man daar niet in mee gaat. Als dat meisje daadwerkelijk zo werd geexploiteerd door haar moeder, zoals Borsato zegt, dan zou een echte vaderfiguur hulp voor dat meisje zijn gaan zoeken. Voor mij maakt dit verhaal hem compleet ongeloofwaardig.
Dan is nog de vraag of er daadwerkelijk iets strafbaars is gebeurd en of dat bewezen kan worden. Zonder bewijs sta je nergens.

Maar het is duidelijk dat zijn morele kompas behoorlijk stuk is.
Moeder ontkent via haar advocaat ooit seks opnames van haar dochter te hebben gemaakt lees ik op AD.
Het is wat het is
Tvp
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 12:20
Dan is nog de vraag of er daadwerkelijk iets strafbaars is gebeurd en of dat bewezen kan worden. Zonder bewijs sta je nergens.

Maar het is duidelijk dat zijn morele kompas behoorlijk stuk is.
Ik denk zelf dat het OM wel iets heeft. Anders waren ze er niet aan begonnen.
Je ziet dat zulke ego's hun eigen graf wel graven. Net als Ali B, die praatte ook teveel in de rechtszaal en het hielp hem niet.
Wat mij betreft mag de moeder ook onderzocht worden want haar morele kompas wijkt ook behoorlijk af. Gek mens. Er is maar een slachtoffer en dat is het meisje.
MissUnderstood schreef:
28-10-2025 12:05
Zelfs als alles wat Borsato over die moeder zegt waar is, dan blijft staan dat een volwassen man daar niet in mee gaat. Als dat meisje daadwerkelijk zo werd geexploiteerd door haar moeder, zoals Borsato zegt, dan zou een echte vaderfiguur hulp voor dat meisje zijn gaan zoeken. Voor mij maakt dit verhaal hem compleet ongeloofwaardig.
Helemaal mee eens. Ik kan nog ergens een soort van volgen dat een vent zonder kinderen/dochter graag wil geloven dat een puber helemaal verslingerd is aan hem en alle gevolgen kan overzien als een volwassen vrouw. Ik kan er met mijn hoofd niet bij hoe je dat kunt als je thuis een dochter hebt in ongeveer dezelfde leeftijd waaraan je dagelijks ziet hoe kwetsbaar, hoe kinderlijk ze nog zijn.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Hij zegt zelf dat hij op deze manier nooit met zijn eigen dochter om zou gaan. Wat een loser. En wie laat nou een vrouw van in de twintig telkens bij je op schoot kruipen? Dat heeft echt niks met vaderlijke gevoelens te maken.
En met die foto’s in een boudoir-achtige setting, dat is toch ook heel vreemd? Echt alles in zijn verklaringen ademt fout, fout, fout.
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 12:20
Natuurlijk. Maar het OM heeft het bewijs ook nog niet gepresenteerd, en ik vermoed dat ze echt wel iets hebben.
Het doet me ook denken aan Thijs Römer, die ook 'seksueel advies' gaf over de app.
Pimpelmeesje87 schreef:
28-10-2025 12:38
Het doet me ook denken aan Thijs Römer, die ook 'seksueel advies' gaf over de app.
Ja, moest ik ook aan denken. Nog zo'n griezel.
Ik ben blijkbaar een van de weinige die wel in zijn onschuld geloofd.
Ik heb al vanaf het begin het gevoel (en nee ik zeg niet dat dit de waarheid is) dat dit een vooropgezet spelletje is van moeder en dochter, en nu ik zijn verhaal lees, over de vage dynamiek in dat gezin geloof ik dat steeds meer.

Die man heeft zijn grootste straf al gehad, waarom zou hij nu dan niet toegeven als het wel zo is? Wat heeft hij nog te verliezen?
Die gevangenis straf is niks in vergelijking met 5 jaar zwijgen, je nergens kunnen vertonen, en een carrière die naar de klote is.
Assiral schreef:
28-10-2025 12:40
Ik heb al vanaf het begin het gevoel (en nee ik zeg niet dat dit de waarheid is) dat dit een vooropgezet spelletje is van moeder en dochter, en nu ik zijn verhaal lees, over de vage dynamiek in dat gezin geloof ik dat steeds meer.

Die man heeft zijn grootste straf al gehad, waarom zou hij nu dan niet toegeven als het wel zo is? Wat heeft hij nog te verliezen?
Die gevangenis straf is niks in vergelijking met 5 jaar zwijgen, je nergens kunnen vertonen, en een carrière die naar de klote is.
Dapper dat je het zo typt. Vind je niet dat als de dynamiek zo vaag was in dat gezin, dat Marco beter zelf afstand had kunnen nemen van dat gedrag? Of hulp had moeten zoeken voor dat meisje?
Ik zie een toxische relatie tussen de moeder van het slachtoffer en Borsato. Met als enige slachtoffer de dochter. Wat een verknipt gezin. En Borsato die zich door seks heeft laten leiden en wellicht het gemak van iemand die zijn fanclub leidt.
Bergje65 schreef:
28-10-2025 11:45
Ik vond en vind Marco een creep maar als ik lees over de moeder/dochter krijg ik daar ook de rillingen van. Het gevoel bekruipt me dat de moeder (mega-fan en daarna voorzitter fanclub) gevoelens voor hem had en haar dochter als pion inzette. Ik lees over openlijk praten over seks-speeltjes - naakt behangen - uitnodigende appjes van de dochter naar Marco, pronken met grote borsten, veel en vaak over seks praten, boobies flashen. Té gênant voor woorden.

Het voelt voor mij dat de hetze tegen Marco begon toen hij de samenwerking stopzette. Marco had uit dat gezin moeten stappen op het moment dat het een seksuele lading kreeg. Hij is echter gebleven en dat maakt hem (mede)-schuldig
Het is precies hetzelfde verhaal als met Andre Hazes en Rachel.
Toch wordt Andre nog steeds vereerd als Nederlandse volksheld en is Marco Borsato ineens de creep.

Let wel, ik vindt Andre en Marco allebei walgelijke figuren en de ouders van Rachel en dit meisje net zo schuldig als de mannen.
Assiral schreef:

Dat durf ik toch wel te betwijfelen.
Joppie schreef:
28-10-2025 12:21
Moeder ontkent via haar advocaat ooit seks opnames van haar dochter te hebben gemaakt lees ik op AD.
Zelfs als dat allemaal wel zo zijn, het maakt niet uit.

Een normaal moreel kompas zorgt ervoor dat je als volwassen man ogenblikkelijk afstand neemt bij het eerste voorval en desnoods VeiligThuis of zo inschakelt.
Volwassen mannen die met minderjarigen over seks praten zijn zelden frisse kerels. Jammer van je kapotte carrière, had je maar normaal moeten doen.

(dit soort zaken maken de ongenuanceerde facebooker in mij los. Nultolerantie voor dit gedrag)
Si abra la puerta hay lobos.
Assiral schreef:

Marco kon iedereen moment besluiten het contact te stoppen hè , heeft hij niet gedaan .
Wat hij te verliezen heeft ? Zijn gezin , zijn trouwe schare fans die hem blind verdedigen en reken maar dat gevangenisstraf erger is . Hij heeft de financiële middelen om zijn leven nu nog redelijk in anonimiteit voort te zetten als hij dat zou willen .
Maleficent schreef:
28-10-2025 12:24
Je ziet dat zulke ego's hun eigen graf wel graven. Net als Ali B, die praatte ook teveel in de rechtszaal en het hielp hem niet.
Ali B had niet eens door dat hij geen consent had van de vrouwen. Die dacht dat dat tegenstribbelen bij het spel hoorde. Ik hoorde laatst iemand die zei, wat nou als dat dagboek verzonnen is eigenlijk iemand anders haar misbruikte maar dat ze heeft gefantaseerd dat het Marco was.. ja hoor dat is vast waarschijnlijker….Sommige mensen wringen zich in allerlei bochten omdat ze niet willen geloven dat Marco een viespeuk is.

Ik heb het trouwens altijd een vreselijk artiest gevonden. Met zijn liedjes die hij niet zelf schreef en een beetje misbruik maken van emotionele mensen.
Assiral schreef:

Ik denk dat je het nu te plat slaat. Er is veel te verliezen, als je eenmaal zou toegeven dat je hier schuldig aan bent (als je het dat bent). Dan heb je bijvoorbeeld niet schaamte of ego meegerekend. Ook dat soort dingen speelt mee. Sommige mensen houden zichzelf liever (onbewust) voor de gek dan dat ze hardop zeggen dat ze zoiets hebben gedaan. Je moet ook nog met jezelf door één deur he. Een bekentenis zal er waarschijnlijk ook voor zorgen dat heel veel mensen met hem breken. Misschien zijn kinderen, zijn ex, vrienden, familie. Het is niet zo simpel als: hij heeft al wat rottige jaren achter de rug, waarom zou hij niet gewoon bekennen?
Assiral schreef:

Onschuldig zou ik hem niet noemen, hij had dit gezin gewoon moeten aangeven bij een hulpverleners-instantie (als hij de waarheid spreekt over alle gekte daar thuis) maar bij die moeder krijg ik absoluut “I’m your biggest fan”- vibes (uit Misery van Stephen King).
Rabarbara schreef:
28-10-2025 12:47
Volwassen mannen die met minderjarigen over seks praten zijn zelden frisse kerels. Jammer van je kapotte carrière, had je maar normaal moeten doen.

(dit soort zaken maken de ongenuanceerde facebooker in mij los. Nultolerantie voor dit gedrag)
Ik ben met jou.
Geen bijzonderheden

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven