Entertainment alle pijlers

Rechtszaak Marco Borsato

28-10-2025 11:31 1083 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-10-2025 13:10
Reden: titel aangepast
0.00% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
VGM1980 schreef:
31-10-2025 11:23
Moeder is schuldig, daarmee maakt het niet Marco on- of minder schuldig.
De rechtszaak gaat over Marco en niet de moeder.
Dat zou naast elkaar kunnen lopen. Ik denk alleen dat een zaak tegen moeder juridisch gezien veel lastiger is. En justitie heeft het druk genoeg. Andere (echt zwaardere) zedenzaken blijven al liggen omdat hier prioriteit aan is gegeven. Maar moeder is wel zeer verwerpelijk bezig geweest. Hopelijk kan dit slachtoffer dat ook ooit zo zien.
Bontebok schreef:
31-10-2025 10:27
Heeft die Borsato niet drie kinderen? Waar is dat derde kind als het gaat om steunbetuigingen?
Waarom zouden zijn kinderen, en ex, zich hierover uit moeten spreken? Zij staan hier toch gewoon buiten.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
31-10-2025 11:55
Waarom zouden zijn kinderen, en ex, zich hierover uit moeten spreken? Zij staan hier toch gewoon buiten.
Absoluut, maar het valt me op dat twee het doen en eentje niet.
Bontebok schreef:
31-10-2025 10:33
Het allerergste vond ik dat Knoops zei: de moeder bepaalt de grens.
Knoops is niet dom, dus ik vraag me af op basis waarvan en in welke context hij dit zei. Hij zal er ongetwijfeld een juridische onderbouwing voor hebben.

Weet jij dat misschien? (Ik heb de rechtzaak niet gevolgd)
Bontebok schreef:
31-10-2025 11:58
Ik heb werkelijk geen idee wat zijn kinderen er van zeggen. Vind het niet relevant dus zoek het ook niet op.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
rosanna08 schreef:
31-10-2025 11:42
dat kan niet meer, dochter is inmiddels volwassen.
Met zelf een kind. Hoop wel dat ze goede hulp heeft (gehad).
Bontebok schreef:
Omdat de ene er wel behoefte aan heeft en de andere niet?
Appletje schreef:
31-10-2025 12:05
Knoops is niet dom, dus ik vraag me af op basis waarvan en in welke context hij dit zei. Hij zal er ongetwijfeld een juridische onderbouwing voor hebben.

Er is geen enkele juridische onderbouwing voor. En die werd dus ook niet gegeven. Jeroen Pauw zei daarom, terecht: Marco bepaalt als volwassene de grens.

En zo simpel is het ook. De wet is er heel duidelijk over: op die leeftijd wordt een minderjarige beschermd, altijd. Dus wat een minderjarige ook doet, zegt, of wil: de volwassene is strafbaar als hij/zij iets doet waarvan de wet zegt dat dat niet mag. Het is niet dat moeder er wat losjes mee om gaat - zoals Marco stelt - en dat er daarmee een andere grens voor hem is ontstaan dan de wet bepaalt.
VGM1980 schreef:
31-10-2025 11:23
Moeder is schuldig, daarmee maakt het niet Marco on- of minder schuldig.
De rechtszaak gaat over Marco en niet de moeder.
Waar is die moeder schuldig aan dan?
Ook een Pluviofiel
Bontebok schreef:
31-10-2025 11:03
De moeder bepaalt de grens helemaal niet. Zou een mooie boel worden. Dan kunnen we er wel stoppen met alle zaken met betrekking tot kindermishandeling door ouders als ouders de grens mogen bepalen. De wet bepaalt de grens. En meneer Borsato wist donders goed dat het meisje minderjarig was en dat hij zijn handen thuis moest houden. Hij heeft immers mezelf gezegd dat het te ver was gegaan.
Precies dit.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
Appletje schreef:
31-10-2025 12:05

Ja, dat zei mevr. Knoops gisteren in het programma Pauw en de Wit nadat haar het vuur aan de schenen was gelegd door Pauw.
Djessy schreef:
31-10-2025 12:16
Waar is die moeder schuldig aan dan?
moet ik nou hier nog serieus antwoord op gaan geven? Zie jij mij ooit ergens in dit topic zeggen dat de moeder schuld heeft aan wat Marco deed?
Nee. Vul dus zelf maar in.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Bontebok schreef:
Die “ander” houdt zich toch sowieso veel meer buiten de media of heb ik dat mis? Ik hoor/zie altijd alleen Jada en Luca voorbij komen.
VGM1980 schreef:
31-10-2025 13:14
moet ik nou hier nog serieus antwoord op gaan geven? Zie jij mij ooit ergens in dit topic zeggen dat de moeder schuld heeft aan wat Marco deed?
Nee. Vul dus zelf maar in.
Nou zeg, rustig maar. Jij zegt 'die moeder is schuldig.' Dus ik vraag waaraan. Serieuze vraag.
Ook een Pluviofiel
Moiren schreef:
31-10-2025 11:55

Dat hoeft zeker niet. Die staan er buiten.

Maar Leontine zei in dat programma waarin ze twee dagen in een huis zat, dat ze hem steunde
Bontebok schreef:
31-10-2025 11:03
De moeder bepaalt de grens helemaal niet. Zou een mooie boel worden. Dan kunnen we er wel stoppen met alle zaken met betrekking tot kindermishandeling door ouders als ouders de grens mogen bepalen. De wet bepaalt de grens. En meneer Borsato wist donders goed dat het meisje minderjarig was en dat hij zijn handen thuis moest houden. Hij heeft immers mezelf gezegd dat het te ver was gegaan.

Doet me denken aan de Pelicot-zaak in Frankrijk. De mannen voerden ook als verweer dat de echtgenoot het goed vond en dat hij hen had misleid. Gelukkig zijn die mannen daar ook allemaal veroordeeld.
chrisjoh schreef:
31-10-2025 11:29
Ik vind het allemaal zo bizar en smerig dat ik er niks meer over ga lezen .op tv komt ie dan nog steeds met jankerige stem zeggen dat de media hem kapot maakt .
Vreselijk hij wist toch dat ie met n kind te maken had.
Laat m fijn gaan verhuizen naar Italie hier heeft iedereen althans de meerderheid het wel met hem gehad.
Ik vraag me of wel echt de meerderheid het gehad heeft met hem.

Ik kom online wat polltjes tegen waaruit blijkt dat de meerderheid hem onschuldig vindt.
Die zijn waarschijnlijk niet representatief, maar toch.

Dan heeft zijn opstelling in de rechtbank hem misschien toch geholpen.
Paradise schreef:
31-10-2025 15:12
Ik vraag me of wel echt de meerderheid het gehad heeft met hem.

Ik kom online wat polltjes tegen waaruit blijkt dat de meerderheid hem onschuldig vindt.
Die zijn waarschijnlijk niet representatief, maar toch.

Dan heeft zijn opstelling in de rechtbank hem misschien toch geholpen.
Ja of Marco fans hebben niks beters te doen dan de hele dag op social media te schreeuwen.
Ik vraag me af wat er allemaal waar is van het beeld wat van de moeder in de media geschetst wordt. Kortgezegd vindt men haar een soort gestoorde slet. Dat wordt natuurlijk al gauw gevonden van vrouwen die seksueel vrij zijn.
De commentaren op Marco zijn een stuk milder, dat noemen ze himpathy.
Ik heb het ook hier gezien; dat men het niet aan kon zien hoe hij de eerste dag bijna niet uit de auto kwam door de journalisten die klaar stonden.
yejii wijzigde dit bericht op 31-10-2025 15:39
1.37% gewijzigd
Maleficent schreef:
31-10-2025 15:21
Ja of Marco fans hebben niks beters te doen dan de hele dag op social media te schreeuwen.
Dat kan ook natuurlijk.
Maleficent schreef:
31-10-2025 15:21

Zeker afgewisseld met hun geblaat over dat alles wat links is verderfelijk is?
Zullen we zijn kinderen hier buiten houden?
Ik zie ook veel reacties online dat mensen het ziek vinden dat moeder 500 uur gesprekken heeft opgenomen tussen haar en Marco. Is dat niet een geval klok-klepel?

ik begreep dat er een tap is gezet op de lijn van moeder en dochter na aangifte en dat dat die 500 uur is.

En daarbij heeft OM een blunder gemaakt door dat pas 2 weken geleden bekend te maken bij de verdediging. Want OM zegt dat politie niks belastends vond, en dat het daarom niet relevant is. Maar de verdediging wil nu wel die 500 uur afluisteren.

Moeder heeft toch maar 1 gesprek opgenomen? Daar gaf Marco wel wat belastende antwoorden zonder echt te bekennen.
Maleficent schreef:
31-10-2025 16:33
Ik zie ook veel reacties online dat mensen het ziek vinden dat moeder 500 uur gesprekken heeft opgenomen tussen haar en Marco. Is dat niet een geval klok-klepel?

ik begreep dat er een tap is gezet op de lijn van moeder en dochter na aangifte en dat dat die 500 uur is.

En daarbij heeft OM een blunder gemaakt door dat pas 2 weken geleden bekend te maken bij de verdediging. Want OM zegt dat politie niks belastends vond, en dat het daarom niet relevant is. Maar de verdediging wil nu wel die 500 uur afluisteren.

Moeder heeft toch maar 1 gesprek opgenomen? Daar gaf Marco wel wat belastende antwoorden zonder echt te bekennen.
Die 500 uur zijn idd gesprekken van moeder en dochter.
De verdediging wil alleen die 500 uur aan gesprekken luisteren als B. niet wordt vrijgesproken.
Ook een Pluviofiel
Djessy schreef:
31-10-2025 16:43
Die 500 uur zijn idd gesprekken van moeder en dochter.
De verdediging wil alleen die 500 uur aan gesprekken luisteren als B. niet wordt vrijgesproken.
Ik begreep uit een televisiefragment van een gesprek met iemand van het OM, dat het allerlei gesprekken zijn. Ook gesprekken van moeder met haar kapster bijvoorbeeld.
What would Patsy do?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven