Rechtszaak Marco Borsato
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:44
Tja, misschien is het gewoon een meisje met weinig wraakgevoelens dat wel graag erkenning wil voor wat haar is aangedaan.Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:40Ik las ook op het nieuws dat het slachtoffer vertelde dat Marco niet de cel in hoefde van haar. Dat ze alleen maar wilde dat hij toe gaf.
Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig. Je wilt toch dat iemand die jou iets heel ergs heeft aan gedaan gestraft word voor zijn daden? Het liefst levenslang.
Het komt voor mij over alsof ze alleen zijn imago willen schaden met dit hele gebeuren. Als hij zou toegeven zou heel Nederland hem uit kotsen natuurlijk.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:45
Ah zo.Star⁴ schreef: ↑28-10-2025 13:39Ja dus geen pedo, dat zeg ik.
Ik kan er gewoon heel slecht tegen als dit soort termen niet juist gebruikt worden. Een vieze oude kerel met een 16-jarige is geen pedo, een wat afwijkend kind is niet meteen een autist of een ADHD'er, je wordt niet meteen geghost als het contact doodbloed, niet elke achterlijke ex is een narcist of een borderliner.
Maar goed, off topic.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:45
Star⁴ schreef: ↑28-10-2025 13:39Ja dus geen pedo, dat zeg ik.
Ik kan er gewoon heel slecht tegen als dit soort termen niet juist gebruikt worden. Een vieze oude kerel met een 16-jarige is geen pedo, een wat afwijkend kind is niet meteen een autist of een ADHD'er, je wordt niet meteen geghost als het contact doodbloed, niet elke achterlijke ex is een narcist of een borderliner.
Maar goed, off topic.
Er zijn dan ook verschillende definities voor pedoseksueel. We kunnen ook kindermisbruiker gebruiken. Dat dekt de lading misschien beter.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:46
Eens.nerdopviva schreef: ↑28-10-2025 13:45Er zijn dan ook verschillende definities voor pedoseksueel. We kunnen ook kindermisbruiker gebruiken. Dat dekt de lading misschien beter.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:48
Ook nu weer; je slaat het te plat. Ik heb veel slachtoffers van allerhande misdrijven gesproken en lang niet iedereen wil de verdachte aan de hoogste boom, sterker nog: de meesten heb ik dat überhaupt niet horen zeggen. En er kunnen tig redenen zijn om iemand niet levenslang toe te wensen.Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:40Ik las ook op het nieuws dat het slachtoffer vertelde dat Marco niet de cel in hoefde van haar. Dat ze alleen maar wilde dat hij toe gaf.
Dat klinkt voor mij heel tegenstrijdig. Je wilt toch dat iemand die jou iets heel ergs heeft aan gedaan gestraft word voor zijn daden? Het liefst levenslang.
Het komt voor mij over alsof ze alleen zijn imago willen schaden met dit hele gebeuren. Als hij zou toegeven zou heel Nederland hem uit kotsen natuurlijk.
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:50
Ik lees alleen allerlei commentaar over het meisje van jou, maar wat vind je van wat hij zelf nu allemaal zegt in de rechtszaal?Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:40Ik las ook op het nieuws dat het slachtoffer vertelde dat Marco niet de cel in hoefde van haar. Dat ze alleen maar wilde dat hij toe gaf.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:50
Voor het geld hoeven ze het ook echt niet te doen, moeder en dochter, zoals veel fans beweren. Want we wonen niet in de VS waar je kan binnenlopen van de schadevergoeding. Ze krijgen zelf ook een hoop stront over zich heen, dat is niet alleen voorbehouden aan Borsato.
Stressed is just desserts spelled backwards
dinsdag 28 oktober 2025 om 13:58
Nogmaals, ik geloof in zijn onschuld. Je kunt me voor gek verklaren. En ergens twijfel ik zelf ook heus, door bepaalde uitspraken.
En ben ik het er 100% mee eens dat hij verstandiger had moeten reageren op de situaties die zich binnen het gezin af speelden. Ik weet ook niet waarom ik hem wel geloof. Ik heb bij het verhaal van de moeder en het meisje vanaf het begin gewoon al een raar gevoel.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:07
Toch is het altijd goed om je te laten leiden door feiten. En dat is in ieder geval bijvoorveeld dat het dus niks zegt als iemand die aangifte doet, een verdachte niet perse aan de hoogste boom opgeknoopt wil zien. En feit is ook dat het dus ook niks zegt als iemand niet bekent omdat hij zijn zwaarste straf al heeft gehad.Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:58Nogmaals, ik geloof in zijn onschuld. Je kunt me voor gek verklaren. En ergens twijfel ik zelf ook heus, door bepaalde uitspraken.
En ben ik het er 100% mee eens dat hij verstandiger had moeten reageren op de situaties die zich binnen het gezin af speelden. Ik weet ook niet waarom ik hem wel geloof. Ik heb bij het verhaal van de moeder en het meisje vanaf het begin gewoon al een raar gevoel.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:10
Maar wat hij allemaal gewoon wél toegeeft, is toch al te fout en te vies voor woorden? Dan zit et toch al een behoorlijk steekje los en ben je niet een hele normale man?
Echt, ik had veel verwacht, maar dit is echt nog veel erger dan ik dacht. Ik vind hem inderdaad ook niet bijster intelligent. En de strategie voor deze rechtszaak vind ik heel dom.
Marco als het slachtoffer. Niks ligt aan hem.
Zoals al eerder gezegd hier: elke normale man had afstand genomen, zich uitgesproken, veilig thuis eventueel ingeschakeld. Maar allesbehalve wat Marco gedaan heeft.
De moeder vind ik ook ziek en triest.
Er is maar een slachtoffer hier en dat is dit meisje.
Echt, ik had veel verwacht, maar dit is echt nog veel erger dan ik dacht. Ik vind hem inderdaad ook niet bijster intelligent. En de strategie voor deze rechtszaak vind ik heel dom.
Marco als het slachtoffer. Niks ligt aan hem.
Zoals al eerder gezegd hier: elke normale man had afstand genomen, zich uitgesproken, veilig thuis eventueel ingeschakeld. Maar allesbehalve wat Marco gedaan heeft.
De moeder vind ik ook ziek en triest.
Er is maar een slachtoffer hier en dat is dit meisje.
Don’t grow up, it’s a trap
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:11
Doe je het erom of ben je echt zo ongeïnformeerd?Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:40Ik las ook op het nieuws dat het slachtoffer vertelde dat Marco niet de cel in hoefde van haar. Dat ze alleen maar wilde dat hij toe gaf.
Je redenering komt voort uit een parochiale, mannelijk georiënteerde manier van denken, waarin de vrouw wordt gezien als de verleidster die de man verleidt en vervolgens kapotmaakt. Dat beeld is eeuwenoud en heeft niets met de werkelijkheid van seksueel misbruik te maken. Het verschuift de schuld van de dader naar het slachtoffer, en dat is precies waarom zoveel slachtoffers jarenlang hun mond houden.
Je schrijft alsof er maar één mogelijke reactie bestaat en dat dat bewijs levert dat het nooit gebeurd is. Dat is onjuist. Slachtoffers reageren heel verschillend: uit schaamte, uit angst voor de dader, door loyaliteit aan een vertrouwensfiguur, door dreiging of omdat trauma mensen in de war maakt.
Een bekentenis zonder straf kan ook voelen als een vorm van moreel herstel. De dader erkent: ik heb iets vreselijks gedaan en jij sprak de waarheid. Dat kan voor sommige slachtoffers meer helend zijn dan een celstraf.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:13
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:15
We weten helemaal nog niet wat er waar is van deze aantijgingen hè, het komt van de verdediging, vergeet dat niet.
Ook een Pluviofiel
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:16
Echt ongelooflijk vind ik dit. Het enige wat Borsato doet is alles afschuiven op de mores in het gezin van moeder en dochter, terwijl hij zelf zijn handjes niet kon thuishouden. Wat precies laat jou geloven dat hij onschuldig is? En hoe zou je erover denken als de dochter een geliefd persoon van jou was geweest?Assiral schreef: ↑28-10-2025 13:58Nogmaals, ik geloof in zijn onschuld. Je kunt me voor gek verklaren. En ergens twijfel ik zelf ook heus, door bepaalde uitspraken.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:18
Niet vergeten dat dit het verhaal van Marco is he. Dat er een losse(re) seksuele moraal hing in dat gezin, dat is wel duidelijk want dat verklaren andere getuigen ook, maar dat het zo extreem is als Marco nu verklaart, is natuurlijk helemaal niet gezegd. De advocaat van het slachtoffer heeft inmiddels ook al gezegd dat er een groot complot van wordt gemaakt. Moeder heeft via hem ook al gereageerd dat het te ver gaat. Dus laten we vooral ook even afwachten wat advocaat Plasman nog gaat zeggen, namens het slachtoffer.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:18
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:20
Wat een verknipt gezin. Vader overleden, Marco die zich opwerpt als peetvader. Moeders die seksuele escapades van dochter trots met iedereen deelt, in een huis waar het normaal is dat je naakt rondloopt en elkaar op de kont petst. Dochter die selfies van borsten met sjaaltjes en briefjes met parfum naar Marco Borsato stuurt. Die appt dat hij haar moet komen troosten en dan vervolgens naakt in bed gaat liggen. Een soort uitdagen is het wel. En Marco Borsato is behoorlijk naïef, en ook dom. Want als je een volwassen man bent moet je niet naar jonge meisjes sturen dat ze mooi en sexy zijn.
Of er nou echt strafbare feiten zijn gepleegd is niet duidelijk, maar wat een bizarre giftige cocktail is dit.
Of er nou echt strafbare feiten zijn gepleegd is niet duidelijk, maar wat een bizarre giftige cocktail is dit.
pimpelmeesje87 wijzigde dit bericht op 28-10-2025 15:33
1.33% gewijzigd
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:20
Er is nog geen uitspraak. Je kunt beiden een andere mening hebben he. Jij gelooft het 1, zij het ander. Dat mag gewoon.Cochise schreef: ↑28-10-2025 14:16Echt ongelooflijk vind ik dit. Het enige wat Borsato doet is alles afschuiven op de mores in het gezin van moeder en dochter, terwijl hij zelf zijn handjes niet kon thuishouden. Wat precies laat jou geloven dat hij onschuldig is? En hoe zou je erover denken als de dochter een geliefd persoon van jou was geweest?
Ik vind het verhaal van beiden HEEL raar. Ik wacht de uitspraak wel af.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:21
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:21
Mensen die op ontluikende jonge mensen vallen (enerzijds kind maar wel al ontwikkeld) worden Efebofielen genoemd. Voor elke leeftijdsgroep bestaat een naam.Star⁴ schreef: ↑28-10-2025 13:39Ja dus geen pedo, dat zeg ik.
Maar goed, off topic.
dinsdag 28 oktober 2025 om 14:22
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in