Entertainment alle pijlers

Rico Verhoeven versus Jamal Ben Sadik

23-10-2021 23:38 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff....zit nog na te trillen,wat een legendarisch gevecht.Rico won uiteindelijk op TKO ,maar wat was Jamal er dichtbij.De teleurstelling moet enorm voor hem zijn.Maar ok ,'it's all in the game'.Zoals commentator Remy Bonjasky het zo mooi verwoordde,dit was geen kickbokswedstrijd meer.Dit was een gevecht met het hart.
Diep,heel diep respect voor beide mannen :worship: :worship:
Voor de fans die het (onverhoopt) gemist hebben kleine impressie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:08
Reken maar dat deze jongens niet dom zijn hoor. De techniek, regels, tactiek, er komt echt wel meer bij kijken dan een beetje dom om je heen meppen. Dan kun je ook wel zeggen dat Max Verstappen geen sport beoefent, de halve wereld kan immers autorijden.
Je kan ook goed zijn in een sport en dom zijn.
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:08
Reken maar dat deze jongens niet dom zijn hoor. De techniek, regels, tactiek, er komt echt wel meer bij kijken dan een beetje dom om je heen meppen. Dan kun je ook wel zeggen dat Max Verstappen geen sport beoefent, de halve wereld kan immers autorijden.

Als ik zo goed kon knokken als Rico dan ging ik er ook mijn brood mee verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-10-2021 11:24
Je kan ook goed zijn in een sport en dom zijn.
op het moment dat hij in de ring staat is hij echt op zichzelf aangewezen, dan komt alles bij elkaar. Als je dom bent red je dat niet. Om topsport te bedrijven kun je per definitie niet dom zijn. Dat kan gewoon niet.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:08
Reken maar dat deze jongens niet dom zijn hoor. De techniek, regels, tactiek, er komt echt wel meer bij kijken dan een beetje dom om je heen meppen. Dan kun je ook wel zeggen dat Max Verstappen geen sport beoefent, de halve wereld kan immers autorijden.
Onzinnige vergelijking.
Max laat zich niet op zn hersenpan (zonder helm in het boksen uiteraard!) dreunen door een medemens.
Is echt précies hetzelfde ja :roll:
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-10-2021 11:24
Je kan ook goed zijn in een sport en dom zijn.
Dit ja.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
24-10-2021 11:15
Ik vind Formule 1 inderdaad ook geen sport :). Niet alles waar regels, techniek en/of tactiek bij komen kijken, is meteen een sport.
weet je hoe fysiek zwaar autosport is? Ik snap dat veel mensen dat niet kunnen voorstellen maar wat die gasten doen, dat doe je ze echt niet zomaar na. En ik weet dat van heel dichtbij.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
ChicaHolandesa schreef:
24-10-2021 11:28
Onzinnige vergelijking.
Max laat zich niet op zn hersenpan (zonder helm in het boksen uiteraard!) dreunen door een medemens.
Is echt précies hetzelfde ja :roll:
Weet jij hoe je hoofd voelt na zo’n wedstrijd? Iets met G-krachten…..
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:28
op het moment dat hij in de ring staat is hij echt op zichzelf aangewezen, dan komt alles bij elkaar. Als je dom bent red je dat niet. Om topsport te bedrijven kun je per definitie niet dom zijn. Dat kan gewoon niet.
Mwha. Ik zie dat anders. Ze komen op mij niet bepaald intellectueel over.

Ik blijf bij mijn standpunt, je kunt prima dom zijn en goed zijn in sport.
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 09:25
Dat mag jij gelukkig vinden... vrij land enzeau. En gelukkig hoef je er ook niet naar te kijken... of het zelf te doen of ervoor te betalen.

Het is niet zo dat deze mannen wekelijks in de ring staan hé? En er zijn ook vrouwen die aan (kick)boksen doen. Heeft weinig met testosteron te maken. Maar welk niveau mensen doelde je nou eigenlijk op?
Ik bijvoorbeeld, samen met mijn dochter.
Ik vond het een geweldige wedstrijd.
Alle reacties Link kopieren
Mijn sport is het ook niet, maar om deze mensen nu gelijk weg te zetten als dom en “ van een bepaald niveau “ vind ik toch ook wat kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:31
Weet jij hoe je hoofd voelt na zo’n wedstrijd? Iets met G-krachten…..
Duh, dat begrijp ik. Mijn punt is vooral dat je dit je een medemens aandoet en vice versa.
Idd middeleeuws zoals iemand al schreef.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:30
weet je hoe fysiek zwaar autosport is? Ik snap dat veel mensen dat niet kunnen voorstellen maar wat die gasten doen, dat doe je ze echt niet zomaar na. En ik weet dat van heel dichtbij.
Zal allemaal best, maar ik vind het nog steeds geen sport.
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:30
weet je hoe fysiek zwaar autosport is? Ik snap dat veel mensen dat niet kunnen voorstellen maar wat die gasten doen, dat doe je ze echt niet zomaar na. En ik weet dat van heel dichtbij.

Ik denk dat veel mensen bepaalde topsporten niet kunnen begrijpen... autosport, motorsport, vechtsport, paardensport...

Om topsporter te zijn in eender welke sport moet je echt fysiek en mentaal 100% in conditie zijn anders red je het niet. Die discipline en ergens zo vol voor gaan... ik vind dat het mooie aan sport. En ik hou eigenlijk wel van bijna alle sporten.
Alle reacties Link kopieren
Voor de duidelijkheid f1 vind ik zeker wél topsport, ook al is het niet mijn sport.
Die coureurs zijn heel heel erg fit.
Én hebben uiteraard een heel groot talent.
Una noche loca
Ysje schreef:
24-10-2021 11:33
Zal allemaal best, maar ik vind het nog steeds geen sport.

Wat maakt een sport een sport dan voor jou? Moet er een bal in voorkomen?

Ik volg bijvoorbeeld schaken een beetje en die grootmeesters zijn echt krankzinnig goed. Daar zit een stel hersenen in, niet normaal. En ja, die moeten ook trainen.
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 11:34
Ik denk dat veel mensen bepaalde topsporten niet kunnen begrijpen... autosport, motorsport, vechtsport, paardensport...

Om topsporter te zijn in eender welke sport moet je echt fysiek en mentaal 100% in conditie zijn anders red je het niet. Die discipline en ergens zo vol voor gaan... ik vind dat het mooie aan sport. En ik hou eigenlijk wel van bijna alle sporten.
Dat denk ik ook. Maar ik denk ook dat veel mensen zich niet realiseren wat er bij komt kijken. En dat mag, je hoeft je ook niet overal in te verdiepen. Maar iemand als echt dom neer te zetten omdat hij voor een fysieke sport kiest, en dan zeggen “wat hij de ander aandoet” dat klopt gewoon niet. Beide kanten maken een weloverwogen keuze daarin en kennen de risico’s.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook een vreselijke sport, kan er echt niet naar kijken. Zelfs niet naar de foto's waarop Rico zijn gezicht helemaal is toegetakeld. Je zou zijn vrouw maar zijn (of zijn vriendin want hij is gescheiden toch?) Neemt niet weg dat ik het wel een sport vind, net zoals formule 1 trouwens, die coureurs zijn echt heel fit. Schaken en darten zijn voor mij dan weer geen sport.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:28
op het moment dat hij in de ring staat is hij echt op zichzelf aangewezen, dan komt alles bij elkaar. Als je dom bent red je dat niet. Om topsport te bedrijven kun je per definitie niet dom zijn. Dat kan gewoon niet.
Tuurlijk wel. Doe nou niet of veel voetballers (om maar een veel voorkomende sport te noemen) nou zo uitblinken qua slimheid.
Alle reacties Link kopieren
Linnepinnie65 schreef:
24-10-2021 11:33
Mijn sport is het ook niet, maar om deze mensen nu gelijk weg te zetten als dom en “ van een bepaald niveau “ vind ik toch ook wat kort door de bocht.
Ach kom, dat het nu ineens de laatste jaren om welke reden dan ook bon ton is om kickboksen geweldig te vinden, neemt niet weg dat het zeker wel een bepaald niveau heeft/had. Net als hockey. Paardrijden. Tennis.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
24-10-2021 12:36
Ach kom, dat het nu ineens de laatste jaren om welke reden dan ook bon ton is om kickboksen geweldig te vinden, neemt niet weg dat het zeker wel een bepaald niveau heeft/had. Net als hockey. Paardrijden. Tennis.
Darten. 😬
Star⁴ schreef:
24-10-2021 12:36
Ach kom, dat het nu ineens de laatste jaren om welke reden dan ook bon ton is om kickboksen geweldig te vinden, neemt niet weg dat het zeker wel een bepaald niveau heeft/had. Net als hockey. Paardrijden. Tennis.

Dan de vraag aan jou... welk niveau is dat dan? Daar ben ik nou eens erg benieuwd naar.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
24-10-2021 12:38
Darten. 😬
Mooi voorbeeld ook ja :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
24-10-2021 12:32
Tuurlijk wel. Doe nou niet of veel voetballers (om maar een veel voorkomende sport te noemen) nou zo uitblinken qua slimheid.

Nee inderdaad, mijn vader heeft een paar topvoetballers in de klas gehad, ergens in de buurt van Rottetdam. Lang lang geleden. Die stonden niet vooraan volgens hem.

Overigens erken ik dat boksen een sport is maar vind ik het verwerpelijk dat je iemand geweld aandoet.

Wellicht is dat het, dat men het geen sport vindt: Iemand bewust neerslaan is aso?
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 12:38
Dan de vraag aan jou... welk niveau is dat dan? Daar ben ik nou eens erg benieuwd naar.
Hockey, tennis, cricket, korfbal = kakkers
Voetbal, boksen, darten = volks
Schaken, scouting, pingpong = nerds

Maar dat weet je uiteraard best, je zuigt.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
24-10-2021 12:43
Nee inderdaad, mijn vader heeft een paar topvoetballers in de klas gehad, ergens in de buurt van Rottetdam. Lang lang geleden. Die stonden niet vooraan volgens hem.

Overigens erken ik dat boksen een sport is maar vind ik het verwerpelijk dat je iemand geweld aandoet.

Wellicht is dat het, dat men het geen sport vindt: Iemand bewust neerslaan is aso?
Het was niks voor niks nieuws destijds dat Dennis Bergkamp op het vwo zat ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven