Entertainment alle pijlers

Rico Verhoeven versus Jamal Ben Sadik

23-10-2021 23:38 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff....zit nog na te trillen,wat een legendarisch gevecht.Rico won uiteindelijk op TKO ,maar wat was Jamal er dichtbij.De teleurstelling moet enorm voor hem zijn.Maar ok ,'it's all in the game'.Zoals commentator Remy Bonjasky het zo mooi verwoordde,dit was geen kickbokswedstrijd meer.Dit was een gevecht met het hart.
Diep,heel diep respect voor beide mannen :worship: :worship:
Voor de fans die het (onverhoopt) gemist hebben kleine impressie
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
24-10-2021 12:47
Het was niks voor niks nieuws destijds dat Dennis Bergkamp op het vwo zat ;-)

Jaaa klopt inderdaad! Net als Litmanen. Dat werd vaak benoemd....unicum.
Alle reacties Link kopieren
apestaartje30 schreef:
24-10-2021 12:43
Nee inderdaad, mijn vader heeft een paar topvoetballers in de klas gehad, ergens in de buurt van Rottetdam. Lang lang geleden. Die stonden niet vooraan volgens hem.

Overigens erken ik dat boksen een sport is maar vind ik het verwerpelijk dat je iemand geweld aandoet.

Wellicht is dat het, dat men het geen sport vindt: Iemand bewust neerslaan is aso?
Ja, dat is het inderdaad (voor mij). Iemand opzettelijk geweld aandoen is geen verdienste (op z'n zachtst gezegd).
daenerys79 schreef:
24-10-2021 11:28
op het moment dat hij in de ring staat is hij echt op zichzelf aangewezen, dan komt alles bij elkaar. Als je dom bent red je dat niet. Om topsport te bedrijven kun je per definitie niet dom zijn. Dat kan gewoon niet.
Natuurlijk wel. Heel wat lvb’ers die zich prima redden in de topsport.
Star⁴ schreef:
24-10-2021 12:46
Hockey, tennis, cricket, korfbal = kakkers
Voetbal, boksen, darten = volks
Schaken, scouting, pingpong = nerds

Maar dat weet je uiteraard best, je zuigt.

Ja natuurlijk zuig ik... en nog wordt het niet benoemd wat boksen dan voor niveau is... laat me raden... tokkies, asocialen en kampers?

Bah... ik dacht dat we in deze tijd toch wel van de vooroordelen af waren maar nee hoor... ze zijn er nog gewoon. En dan is boksen minderwaardig omdat het door dit soort mensen beoefend wordt maar hockey en voetbal is wel acceptabel omdat het slag volk anders is en niet asociaal?

EDIT te snel gelezen... maar ik denk niet dat boksen door velen als volks gezien wordt. Getuige de opmerkingen. "Een bepaald niveau" is niet echt wat iemand bedoeld met "volks"
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 24-10-2021 12:59
12.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Van geweld/pijn/bloed een soort spel maken vind ik inderdaad aso. Neanderthaler gedrag.
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 12:57
Ja natuurlijk zuig ik... en nog wordt het niet benoemd wat boksen dan voor niveau is... laat me raden... tokkies, asocialen en kampers?

Bah... ik dacht dat we in deze tijd toch wel van de vooroordelen af waren maar nee hoor... ze zijn er nog gewoon. En dan is boksen minderwaardig omdat het door dit soort mensen beoefend wordt maar hockey en voetbal is wel acceptabel omdat het slag volk anders is en niet asociaal?
Dat zeg ik toch? Volks.
Net of kakkers niet asociaal zijn :facepalm:

Wat wil je van me horen? Dat ik Rico Verhoeven een tokkie vindt? En dat ik boksen minderwaardig vind en dat hockey en voetbal acceptabel zijn schrijf ik al helemaal nergens. 'Dit soort mensen'. Heb ik ook al niet geschreven. Je reageert wat hysterisch.
Star⁴ schreef:
24-10-2021 13:01
Dat zeg ik toch? Volks.
Net of kakkers niet asociaal zijn :facepalm:

Wat wil je van me horen? Dat ik Rico Verhoeven een tokkie vindt? En dat ik boksen minderwaardig vind en dat hockey en voetbal acceptabel zijn schrijf ik al helemaal nergens. 'Dit soort mensen'. Heb ik ook al niet geschreven. Je reageert wat hysterisch.
Even mijn Edit lezen ik had je post te snel gelezen.
Het ging niet om jouw opmerking maar die van iemand voor je. En die vraag had ik aan haar gesteld.

Maar die vooroordelen in de sport zijn er allang niet meer natuurlijk. Vroegah was autosport een boerensport en hockey en paardensport voor kakkers want een dure sport. Je bent met me eens dat dat niet meer geldt tegenwoordig toch?

En ik vind de opmerking dat boksers mensen van een bepaald niveau zijn wel erg denigrerend ja. (Nogmaals die opmerking kwam niet van jou maar iemand die voor jouw postte)
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 13:04
Even mijn Edit lezen ik had je post te snel gelezen.
Het ging niet om jouw opmerking maar die van iemand voor je. En die vraag had ik aan haar gesteld.

Maar die vooroordelen in de sport zijn er allang niet meer natuurlijk. Vroegah was autosport een boerensport en hockey en paardensport voor kakkers want een dure sport. Je bent met me eens dat dat niet meer geldt tegenwoordig toch?

En ik vind de opmerking dat boksers mensen van een bepaald niveau zijn wel erg denigrerend ja. (Nogmaals die opmerking kwam niet van jou maar iemand die voor jouw postte)
Ik denk dat die scheiding tussen arm en rijk juist alleen maar groter wordt tegenwoordig. Sowieso sporten is niet meer voor iedereen te betalen en paardrijden bijvoorbeeld is echt nog wel duurder dan voetbal.

En als ik hier eens naar de scholen van mijn kinderen ga kijken dan is er weinig van te merken dat er geen vooroordelen meer zouden zijn. Wit rijk dorp, montessori school => gros zit op hockey en uiteraard piano of viool. Middelbare school in A'dam Zuid => hockey, tennis, ballet en uiteraard ook een instrument. Middelbare school in A'dam Noord => vaak voetbal of geen sport.
Star⁴ schreef:
24-10-2021 13:12
Ik denk dat die scheiding tussen arm en rijk juist alleen maar groter wordt tegenwoordig. Sowieso sporten is niet meer voor iedereen te betalen en paardrijden bijvoorbeeld is echt nog wel duurder dan voetbal.

En als ik hier eens naar de scholen van mijn kinderen ga kijken dan is er weinig van te merken dat er geen vooroordelen meer zouden zijn. Wit rijk dorp, montessori school => gros zit op hockey en uiteraard piano of viool. Middelbare school in A'dam Zuid => hockey, tennis, ballet en uiteraard ook een instrument. Middelbare school in A'dam Noord => vaak voetbal of geen sport.
Exact dit. Paardrijden is nou nooit eens een project voor straatschoffies. Boksen en voetbal wel.
Moiren schreef:
24-10-2021 13:16
Exact dit. Paardrijden is nou nooit eens een project voor straatschoffies. Boksen en voetbal wel.

Ik denk dat het meer te maken heeft met de populariteit van een sport en hoe deze in de media gebracht wordt. Paardensport of waterpolo of cricket hebben bij het grote publiek weinig voorbeelden. Maar voetbal word je mee doodgegooid, tegenwoordig ook formule 1 en ja het boksen krijgt ook altijd enorm veel media aandacht.

Paardensport is wel een dure hobby dat ben ik met jullie eens, maar hockey kost niet veel meer dan voetbal en is toegankelijk voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Als je Rico hoort praten of interviews leest is het echt geen domme jongen. Verre van.
Alle reacties Link kopieren
Star⁴ schreef:
24-10-2021 13:12
Ik denk dat die scheiding tussen arm en rijk juist alleen maar groter wordt tegenwoordig. Sowieso sporten is niet meer voor iedereen te betalen en paardrijden bijvoorbeeld is echt nog wel duurder dan voetbal.

En als ik hier eens naar de scholen van mijn kinderen ga kijken dan is er weinig van te merken dat er geen vooroordelen meer zouden zijn. Wit rijk dorp, montessori school => gros zit op hockey en uiteraard piano of viool. Middelbare school in A'dam Zuid => hockey, tennis, ballet en uiteraard ook een instrument. Middelbare school in A'dam Noord => vaak voetbal of geen sport.
haha, nou ik val dan nergens in, mijn kinderen doen een vechtsport en spelen een instrument
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 13:41
haha, nou ik val dan nergens in, mijn kinderen doen een vechtsport en spelen een instrument
Ik zeg dan ook nergens dat er geen uitzonderingen zijn :P
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 13:30
Ik denk dat het meer te maken heeft met de populariteit van een sport en hoe deze in de media gebracht wordt. Paardensport of waterpolo of cricket hebben bij het grote publiek weinig voorbeelden. Maar voetbal word je mee doodgegooid, tegenwoordig ook formule 1 en ja het boksen krijgt ook altijd enorm veel media aandacht.

Paardensport is wel een dure hobby dat ben ik met jullie eens, maar hockey kost niet veel meer dan voetbal en is toegankelijk voor iedereen.
Hockey kost over het algemeen veel meer dan voetbal.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
24-10-2021 13:38
Als je Rico hoort praten of interviews leest is het echt geen domme jongen. Verre van.
Oh, dat vind ik juist wel. Alleen maar van die algemeenheden die hij kennelijk van zijn manager moet zeggen. Net zoals bij voetballers.
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
24-10-2021 13:57
Oh, dat vind ik juist wel. Alleen maar van die algemeenheden die hij kennelijk van zijn manager moet zeggen. Net zoals bij voetballers.
Mee eens. Wel sympathieke, maar slim, neujj.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Kunnen we weer ontopic gaan?.

Open anders een topic over sport en de daaraan gerelateerde intelligentie.
Of hoe je het ook noemen wil.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
daenerys79 schreef:
24-10-2021 13:41
haha, nou ik val dan nergens in, mijn kinderen doen een vechtsport en spelen een instrument
Oef… mijn dochter (en wijzelf trouwens ook) doet aan kickboksen en we hebben thuis een piano staan en mijn man komt uit een familie van beroemde harpisten. Identiteitscrisis ;-)
In de Telegraaf las ik net een stukje van Jamal Ben Sadik. Dat hij veel overwonnen heeft en Rico Verhoeven ziet als een echte krijger. Hij hoopt dat de strijdbijl nu begraven kan worden.

Mooi dat je dit uit zo'n wedstrijd kunt halen. Dat is ook topsport en sportiviteit.
Alle reacties Link kopieren
Sorry... maar wat een bullshit :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Moiren schreef:
24-10-2021 13:16
Exact dit. Paardrijden is nou nooit eens een project voor straatschoffies. Boksen en voetbal wel.

Er zitten wel echt heel veel paupers in de paardensport hoor. Het is duur, ja, maar het trekt zowel kakkers als megatokkies. Echt alle lagen.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
LaFolie schreef:
24-10-2021 16:02
Er zitten wel echt heel veel paupers in de paardensport hoor. Het is duur, ja, maar het trekt zowel kakkers als megatokkies. Echt alle lagen.
Maar wel met geld. Van een bijstandsuitkering kan je geen paard onderhouden.
Alle reacties Link kopieren
Lente19251003 schreef:
24-10-2021 15:31
Oef… mijn dochter (en wijzelf trouwens ook) doet aan kickboksen en we hebben thuis een piano staan en mijn man komt uit een familie van beroemde harpisten. Identiteitscrisis ;-)
😆
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Frizz schreef:
24-10-2021 13:38
Als je Rico hoort praten of interviews leest is het echt geen domme jongen. Verre van.
Echt vind je dat ja? Hij bevestigde juist mijn beeld van hem in die real life serie.
Una noche loca
Alle reacties Link kopieren
MrsMorrison schreef:
24-10-2021 15:43
In de Telegraaf las ik net een stukje van Jamal Ben Sadik. Dat hij veel overwonnen heeft en Rico Verhoeven ziet als een echte krijger. Hij hoopt dat de strijdbijl nu begraven kan worden.
Mooi dat je dit uit zo'n wedstrijd kunt halen. Dat is ook topsport en sportiviteit.
MrsMorrison ,het ook gelezen en mooi stukje idd :-] Na gisteravond is m'n respect voor hem nog meer toegenomen.Na zo'n zwaar (fysiek,geestelijk en prive) jaar zo'n wereldprestatie kunnen neerzetten?Dat kan alleen als je de juiste vechtersmentaliteit hebt .Je zag ook na de wedstrijd dat hij enorm gedesillusioneerd wegliep.Totaal onnodig want als je dit kan opbrengen,hoor je gewoon bij de allergrootsten. :worship:
En klopt helemaal wat je zegt mbt de frequentie en zwaarte van de trainingen.Ik denk zelf dat de gemiddelde profvoetballer nachtmerries zou krijgen van zo'n trainingsprogramma :biggrin:
@daenerys79 ,klopt helemaal.Als je zag bv hoe Gokhan Saki heel slim iedere serie stoten eindigde,met een harde lowkick op het standbeen van de beresterke, ervaren Engelsman McSweeney.Daar zat een duidelijke en uiterst effectieve tactiek achter (hij noemt het zelf de 'Hollandse school',stoot-lowkick).Na anderhalve ronde was het over door een KO voor de Engelsman.Simpelweg omdat hij niet meer op het been kon staan.Dat is tegelijk ook het grote verschil met boksen,K-O's door low-kicks.Net zo effectief maar veel minder schadelijk.
https://www.rijnmond.nl/nieuws/1421571/ ... titel-gaan
@Lente19251003 ,leuk die combinatie! Zelf ben ik in m'n HBO-V (verpleegkunde) tijd gaan kickboksen,en jaren erna.Tegelijk interesseerde ik me ook enorm voor alternatieve geneeswijzen,filosofie en voeding.Dus ene moment zat ik voor een consult bij een homeopaat of volgde ik een workshop bij een sjamaan.Een paar dagen later stond ik in de gym klappen/trappen uit te delen/te incasseren met m'n sportvrienden.Aparte combi,best wel :hihi:
Overigens was er 1 kickbokser gisteravond waar ik erg van onder de indruk was, de Marokkaans-Nederlands kickbokser en weltergewicht Mohamed Mezouari,bijnaam Hamicha .Heeft nu 4 Glory gevechten geleverd,geen enkele tegenstander kwam de 1e ronde door.En van z'n 42 partijen won hij er 40,waarvan 30 op KO o_o .Het indrukwekkende is zijn complete arsenaal,trappen,stoten naar benen,lichaam en hoofd.Het gaat allemaal in sneltreinvaart en als tegenstander weet je niet wat er op je af gaat komen.Een fenomeen,maar daarnaast een heel rustige, bijna bescheiden jongen in interviews :-]
Hoewel kickboksen lang in het verdomhoekje heeft gezeten is het daar nu gelukkig wel uit.Natuurlijk blijft het een kontaktsport en dat houdt risico's in.Maar m.i zijn die naar een aanvaardbaar nivo gebracht,ook in de wedstrijden.Rico werd gisteravond uitvoerig onderzocht door een ringarts voor besloten werd dat hij verder mocht.Heb ook vaak genoeg gezien dat de scheidsrechter ingreep en het gevecht stopzette,ook al wilde de vechter door.Heb iig zelf ook nooit ernstige blessures opgelopen.Wel er destijds een erg goede conditie en sterk lichaam aan overgehouden.
M.i zijn de voordelen ervan dus legio,ook in maatschappelijk opzicht.Bv hier in mijn wijk wordt het als zelfverdedigingscursus onderwezen aan vrouwen.En ooit ook in DvhN gelezen dat het onderdeel was van een (anti-pest) programma voor scholen.En naast cursussen in achterstandswijken wordt er hier ook aan de uni in lesgegeven.Maar sowieso is het als totale workout mss wel 1 van de meest gezonde trainingen/sporten.Zowel voor lichaam als geest als stress killer ,https://www.allesoversport.nl/thema/mee ... geleiding/. :-]
nighttripper wijzigde dit bericht op 25-10-2021 20:57
1.80% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven