Entertainment alle pijlers

Rijdende rechter

15-02-2011 22:39 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand staande bij?
Ik heb sprakeloos zitten kijken. Die vrouw zal maar naast je wonen. Maar misschien had ze tegen zichzelf beschermd moeten worden. Want ik neem aan dat ze begeleiding heeft (bedoel ik niet lullig, maar ze zal minder begaafd zijn of psychische hulp hebben)
Ze zag er wat psychopatisch uit ja.
Wat een vreselijk mens, die in t bruin. Je kan duidelijk merken dat ze psychisch gestoord is. Zal je mar naast wonen! Vind dat ze wel wat harder op mogen treden tegen zo iemand! Schelden met ; kankerwijf' , terwijl de zoon van die mensen een half jaar terug eraan is overleden.
Ik kon er echt niet om lachen en vond het tenenkrommend! Dee heeft duidelijk een stoornis, als je buren dan constant op je huid zitten met allerlei eisen en zgn. goedbedoelende opmerkingen stijgt dat bij iemand als Dee boven het hoofd en dan gaat ze uit haar dak. Niet goed te praten maar ergens wel begrijpelijk, haar vriendin zei ook in de uitzending dat ze met een knallende ruzie tegen paarse buuv had gezegd: even weg te gaan om Dee te laten afkoelen maar buuv bleef maar terugkomen om te praten en dat werkt niet bij die mensen! Ik vond ook dat de buurtjes vaak een beetje smalend zaten te lachen om haar en dat werkt ook als een rode lap op een stier, ik hoop dat Dee goede hulp krijgt en dat haar buren haar, hoe goedbedoeld ook, met rust laten. Ik heb ook zo'n persoon in de familie, heeft een goede baan en woont zelfstandig maar met hele goede begeleiding. Ik vond overigens dat de NCRV dit beter niet had kunnen uitzenden.
De buurtjes zijn dan ook geen therapeuten maar haar buren. Gewone mensen, die misschien wel niks weten van psychiatrische aandoeningen.

Je zult maar dag in, dag uit, uitgescholden worden met woorden die je zo diep raken. Lijkt me verschrikkelijk. Kan de buurvrouw honderd keer psychische problemen hebben, dat gaat door merg en been. Mevrouw Sandifort zei dan ook;'ik wil alleen maar niet meer uitgescholden worden'. De rest was voor haar bijzaak.
huh Nelly, wat een aparte mening ben je toegedaan..Waarom niet uitzenden? En waarom mag je niet telkens proberen een goed gesprek te voeren?

Ik vond de buren uitermate kalm blijven, zeker gezien de keiharde uitlatingen van het gevalletje psychisch.
life ain't a perfect story, write it while you live it
Ja, dat ze wel wat hulp kon gebruiken, is duidelijk. Maar ik vond de buren ook niet sympathiek en laat ze zich met zichzelf bemoeien. Ze bleven maar benadrukken hoe goed ze wel waren voor iedereen, vooral voor de buurvrouw die daar helemaal niet op zit te wachten en dat smalende lachje van ze, was ook heel irritant.

Nee, de buurvrouw aan de ene kant spoorde niet maar die aan de andere kant vond ik ook geen fijne mensen. Zeiken over een vlag en andere kleine dingetjes en wat hebben zij er mee te maken wanneer buurvrouw haar raam verft, leken mij grote bemoeiallen. En dan boos worden als buurvrouw niet naar hun "wijze raad" luistert. Kijk dat dat mens zo wild was als het maar kan, dat is duidelijk, maar laat haar met rust.
hgjb, ik zou ook niet sympathiekl zijn als ik voor k*nkerwijf wordt uitgemaakt terwijl ik mn zoon heb moeten begraven door die rotziekte.. Een mens kan maar zoveel hebben... En dat vlaggetjes, stinkende tapijten en te hoge erfafscheiding dan issues worden vind ik niet verrassend.
Ik vond de Sandifortjes ook niet erg sympathiek en het gezanik over hoe goed ze wel niet waren inderdaad, beetje too much maar goed, het zijn, zoals ik al zei, ook maar doodgewone mensen en ze zijn wie ze zijn en niet opgeleid om te dealen met de psychische problemen van de buurvrouw, dus ze zullen het vast verkeerd aanpakken allemaal, weten zij veel.
quote:designed schreef op 16 mei 2012 @ 08:51:

huh Nelly, wat een aparte mening ben je toegedaan..Waarom niet uitzenden? En waarom mag je niet telkens proberen een goed gesprek te voeren?

Ik vond de buren uitermate kalm blijven, zeker gezien de keiharde uitlatingen van het gevalletje psychisch.De NCRV had dit niet mogen uitzenden omdat het overduidelijk is dat deze vrouw psychische hulp nodig heeft en tegen zichzelf beschermd moet worden. De rijdende rechter had hier geen (overigens goedbedoelde) uitspraak moeten doen, hij had hulp moeten inschakelen en de NCRV had ervoor moeten kiezen dit niet uit te zenden. Dit is sensatie TV over de rug van een vrouw die duidelijk hulp nodig heeft.
quote:eleonora schreef op 16 mei 2012 @ 09:08:

Ik vond de Sandifortjes ook niet erg sympathiek en het gezanik over hoe goed ze wel niet waren inderdaad, beetje too much maar goed, het zijn, zoals ik al zei, ook maar doodgewone mensen en ze zijn wie ze zijn en niet opgeleid om te dealen met de psychische problemen van de buurvrouw, dus ze zullen het vast verkeerd aanpakken allemaal, weten zij veel.

Id, denk dat het dit is, hun, misschien goedbedoelde bemoeiienis, werkt nu als een rode lap op een stier. Maar denk wel dat de buurtjes dan een keer moeten denken: we laten het rusten. Nu zitten ze op elke slak zout te leggen. En nee, uitgescholden worden is niet goed maar je kunt het ook omdraaien, als je buren zich constant ongevraagd met je bemoeiien, dan wordt je daar zat van zeker als je zo ontplofbaar bent als de buurvrouw.

Ze hadden mij een teveel: "kijk ons eens goed zijn" houding.
Vraag mij wel af of er iemand is die zich met deze dame bezig houdt, professioneel iemand. Of familie, ouders misschien?? Daar werd niets over gezegd.
quote:designed schreef op 16 mei 2012 @ 08:51:

Ik vond de buren uitermate kalm blijven, zeker gezien de keiharde uitlatingen van het gevalletje psychisch.Omdat deze vrouw nu het lachertje van iedereen wordt en ik begrijp die buren heus wel maar ik had het idee dat hun hulp nogal opgedrongen overkwam en dat kan sommige mensen die liever op zichzelf zijn helemaal gek maken. Natuurlijk kunnen die scheldwoorden niet maar ik vond de buren wel heel zelfgenoegzaam. Volgens mij waren het koophuizen en wat buuv dan met haar huis doet en in haar tuin moet ze zelf weten Deze vrouw heeft duidelijk een stoornis en moet dus goed geholpen worden, tuurlijk zijn de buren geen hulpverleners en ze zullen het best goed menen maar ik vond het nogal eenzijdig belicht en vind gewoon dat ze deze vrouw beter tegen zichzelf in bescherming hadden moeten nemen. Dat jij het anders ziet dat kan en mag maar dit is mijn mening
quote:Joyce48 schreef op 16 mei 2012 @ 09:14:

[...]

De NCRV had dit niet mogen uitzenden omdat het overduidelijk is dat deze vrouw psychische hulp nodig heeft en tegen zichzelf beschermd moet worden. De rijdende rechter had hier geen (overigens goedbedoelde) uitspraak moeten doen, hij had hulp moeten inschakelen en de NCRV had ervoor moeten kiezen dit niet uit te zenden. Dit is sensatie TV over de rug van een vrouw die duidelijk hulp nodig heeft.

ik vind juist dat er een enorm passende uitspraak is gedaan die juist door de psyichische gesteldheid van haar ánders is dan anders. Zo werd er een externe partij betrokken voor het schuttingverhaal.

waar ik echt moeite mee heb is dat het 'idiote' gedrag van haar beschermd wordt en daarmee misschien gestimuleerd. Immers, buren moeten 'omdat ze een beetje gek is' maar alles slikken en rekening houden met. Dat is toch de omgekeerde wereld?
quote:nelly84 schreef op 16 mei 2012 @ 09:22:

[...]

Omdat deze vrouw nu het lachertje van iedereen wordt en ik begrijp die buren heus wel maar ik had het idee dat hun hulp nogal opgedrongen overkwam en dat kan sommige mensen die liever op zichzelf zijn helemaal gek maken. Natuurlijk kunnen die scheldwoorden niet maar ik vond de buren wel heel zelfgenoegzaam. Volgens mij waren het koophuizen en wat buuv dan met haar huis doet en in haar tuin moet ze zelf weten Deze vrouw heeft duidelijk een stoornis en moet dus goed geholpen worden, tuurlijk zijn de buren geen hulpverleners en ze zullen het best goed menen maar ik vond het nogal eenzijdig belicht en vind gewoon dat ze deze vrouw beter tegen zichzelf in bescherming hadden moeten nemen. Dat jij het anders ziet dat kan en mag maar dit is mijn mening

daarom val ik je niet aan om jouw mening, maar geef ik aan dat ik hem apart vind.

als ik het op mezelf betrek: je zal maar zo'n buurvrouw hebben. Ze valt je aan met hetgeen je het meest pijn hebt gedaan, zorgt voor een ongezond leefklimaat, laat de waarde van je huis kelderen waar je misschien wel jaren voor hebt afgelost. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je er echt niet gelukkig mee bent en die smalende lachjes kan ik dus wel begrijpen.

[...]

Omdat deze vrouw nu het lachertje van iedereen wordt en ik begrijp die buren heus wel maar ik had het idee dat hun hulp nogal opgedrongen overkwam en dat kan sommige mensen die liever op zichzelf zijn helemaal gek maken. Natuurlijk kunnen die scheldwoorden niet maar ik vond de buren wel heel zelfgenoegzaam. Volgens mij waren het koophuizen en wat buuv dan met haar huis doet en in haar tuin moet ze zelf weten Deze vrouw heeft duidelijk een stoornis en moet dus goed geholpen worden, tuurlijk zijn de buren geen hulpverleners en ze zullen het best goed menen maar ik vond het nogal eenzijdig belicht en vind gewoon dat ze deze vrouw beter tegen zichzelf in bescherming hadden moeten nemen. Dat jij het anders ziet dat kan en mag maar dit is mijn mening Eens, maar de utspraak is best goed denk ik want dit kan niet met z'n tweeën opgelost worden.
quote:designed schreef op 16 mei 2012 @ 09:27:

[...]

daarom val ik je niet aan om jouw mening, maar geef ik aan dat ik hem apart vind.

als ik het op mezelf betrek: je zal maar zo'n buurvrouw hebben. Ze valt je aan met hetgeen je het meest pijn hebt gedaan, zorgt voor een ongezond leefklimaat, laat de waarde van je huis kelderen waar je misschien wel jaren voor hebt afgelost. Ik zou me zo voor kunnen stellen dat je er echt niet gelukkig mee bent en die smalende lachjes kan ik dus wel begrijpen.Ik voel me niet aangevallen hoor maar ik vindt dit een interressante discussie, ik heb wel een bemoeizuchtige buuv gehad die vorig jaar god zij dank is verhuisd. Ik voelde me ook vaak bekeken en ik kon niet buiten komen of buuv stond in mijn nek te hijgen, kwam ongevraagd mijn tuin in etc. ik deed dan wel eens de poort op slot maar dat is toch eigenlijk van de gekke, er was gewoon geen kruid tegen gewassen. Nu ben ik een verstandig, weldenkend en redelijk persoon, vind ik zelf maar ze dreef mij ook wel eens tot wanhoop, laat staan een onstabiel type. Idd je zal er naast wonen, dat ben ik met je eens maar ik denk toch dat het ook anders had gekund van beide kanten overigens!
Breek mij de bek niet open over de beste bedoelingen..

Die kunnen soms zeer ongewenst zijn. En als je dan niet sterk in je schoenen staat, is de grens beste bedoelingen cq bemoeizucht soms nog maar een hele dunne lijn en krijg je een situatie waar je echt niet op zit te wachten.

Ik heb zelf een buurman die, als de tuindeur achter openstaat, ineens in mijn open keuken staat. Schrik me dood als ik dan net de kamer in kom lopen en hem daar zie staan! Normaal gesproken zou iemand dan ook alvast roepen in de tuin of in de keukendeur, en dan hoor ik het zeker, ook als ik boven ben. Maar ik beticht hem ervan om stilletjes door te lopen. Hij is ook erg nieuwsgierig. En uiteraard allemaal met de beste bedoelingen hoor... (hij wil dan bijv. even sla brengen wat hij toch over heeft...)

[...]

Omdat deze vrouw nu het lachertje van iedereen wordt en ik begrijp die buren heus wel maar ik had het idee dat hun hulp nogal opgedrongen overkwam en dat kan sommige mensen die liever op zichzelf zijn helemaal gek maken. Natuurlijk kunnen die scheldwoorden niet maar ik vond de buren wel heel zelfgenoegzaam. Volgens mij waren het koophuizen en wat buuv dan met haar huis doet en in haar tuin moet ze zelf weten Deze vrouw heeft duidelijk een stoornis en moet dus goed geholpen worden, tuurlijk zijn de buren geen hulpverleners en ze zullen het best goed menen maar ik vond het nogal eenzijdig belicht en vind gewoon dat ze deze vrouw beter tegen zichzelf in bescherming hadden moeten nemen. Dat jij het anders ziet dat kan en mag maar dit is mijn mening

De mevrouw met de stoornis was de briefschrijfster. Niet de buren. In dat opzicht is de Sandiforts niks te verwijten. En ja, ze pakken het verkeerd aan, vast en zeker, en ze moeten de wijste zijn maar ook zij zijn maar mensen en leken op het gebied van de problematiek van de buurvrouw, dat bleek uit alles.

Dat lachertje zie ik er zelf niet in. Ik moest niet lachen in ieder geval en ik lach nogal snel. Ik vond het eerder wat treurigjes allemaal.
quote:eleonora schreef op 16 mei 2012 @ 10:15:

[...]

De mevrouw met de stoornis was de briefschrijfster. Niet de buren. In dat opzicht is de Sandiforts niks te verwijten. En ja, ze pakken het verkeerd aan, vast en zeker, en ze moeten de wijste zijn maar ook zij zijn maar mensen en leken op het gebied van de problematiek van de buurvrouw, dat bleek uit alles.

Dat lachertje zie ik er zelf niet in. Ik moest niet lachen in ieder geval en ik lach nogal snel. Ik vond het eerder wat treurigjes allemaal.

Iemand die aan het begin al roept 'altijd alleen maar goed te zijn voor andere mensen' maar vervolgens maar blijft terugkomen (tot 3 keer toe) bij de buurvrouw ondanks dat haar telkens gevraagd wordt om de buurvrouw maar even met rust te laten (te laten afkoelen) is gewoon aan het provoceren. Niets meer en niets minder. Daar hoef je geen psycholoog voor te zijn. En dat deed ze ook gedurende de opnamen, ze was voortdurend aan het provoceren.

Mijn sympathie hadden die Sandiforts niet, en die vrouw al zeker niet.
quote:designed schreef op 16 mei 2012 @ 09:24:

ik vind juist dat er een enorm passende uitspraak is gedaan die juist door de psyichische gesteldheid van haar ánders is dan anders. Zo werd er een externe partij betrokken voor het schuttingverhaal.

waar ik echt moeite mee heb is dat het 'idiote' gedrag van haar beschermd wordt en daarmee misschien gestimuleerd. Immers, buren moeten 'omdat ze een beetje gek is' maar alles slikken en rekening houden met. Dat is toch de omgekeerde wereld?

Neen, buren hoeven niets te slikken van iemand die overduidelijk psychische problemen heeft, maar om deze problematiek nu in al zijn ontluisterende ellende op TV te vertonen is een schande.

Nogmaals: de rijdende rechter had hier m.i. geen uitspraak moeten doen, maar onmiddellijk een professionele behandelaar in moeten schakelen om deze vrouw te helpen met haar gedragsstoornis. Hier is geen sprake van 'idioot gedrag beschermen' maar een vrouw met ernstige problemen - die onder andere zeer wantrouwig is - beschermen tegen zichzelf. Hoe zullen de buurtbewoners van deze vrouw nu reageren? Buurtkinderen die haar uit gaan jouwen, haar ramen gaan bekladden, noem maar op. Deze vrouw wordt nu waarschijnlijk helemaal het leven onmogelijk gemaakt .....
quote:Joyce48 schreef op 16 mei 2012 @ 10:25:

[...]

Neen, buren hoeven niets te slikken van iemand die overduidelijk psychische problemen heeft, maar om deze problematiek nu in al zijn ontluisterende ellende op TV te vertonen is een schande.

Nogmaals: de rijdende rechter had hier m.i. geen uitspraak moeten doen, maar onmiddellijk een professionele behandelaar in moeten schakelen om deze vrouw te helpen met haar gedragsstoornis. Hier is geen sprake van 'idioot gedrag beschermen' maar een vrouw met ernstige problemen - die onder andere zeer wantrouwig is - beschermen tegen zichzelf. Hoe zullen de buurtbewoners van deze vrouw nu reageren? Buurtkinderen die haar uit gaan jouwen, haar ramen gaan bekladden, noem maar op. Deze vrouw wordt nu waarschijnlijk helemaal het leven onmogelijk gemaakt .....Precies, dat bedoelde ik, daar ben ik ook zo bang voor. Tuurlijk Dee heeft de brief geschreven maar ik vraag mij af of ze de gevolgen daarvan wel overziet en dan vind ik dat zo iemand niet op T.V. behoort te komen Ik hoop dan ook dat zij snel, als ze dat nog niet heeft, professionele hulp krijgt.
quote:stevienicks68 schreef op 16 mei 2012 @ 10:24:

[...]

Iemand die aan het begin al roept 'altijd alleen maar goed te zijn voor andere mensen' maar vervolgens maar blijft terugkomen (tot 3 keer toe) bij de buurvrouw ondanks dat haar telkens gevraagd wordt om de buurvrouw maar even met rust te laten (te laten afkoelen) is gewoon aan het provoceren. Niets meer en niets minder. Daar hoef je geen psycholoog voor te zijn. En dat deed ze ook gedurende de opnamen, ze was voortdurend aan het provoceren.

Mijn sympathie hadden die Sandiforts niet, die vrouw zeker niet.

Ik ben ook geen psycholoog en de Sandiforts ook niet. Ze handelden dan ook niet als psychologen maar wie weet, als jij dat zo ziet, provoceerden ze wel, geen idee. Er staan uren aan materiaal op de tapes en daar worden stukjes van gebruikt, de nadruk lag erg op het 'goed zijn voor anderen' maar het kan ook best dat de productie daar expres de nadruk op heeft gelegd door middel van de vraagstelling.

Hoe dan ook, het gaat mij niet om sympathie voor de een of de ander maar ik vond de eiser niet perse zielig, of te kijk gezet en ik begrijp de buren als ze zeggen dat ze niet meer uitgescholden willen worden.
quote:Joyce48 schreef op 16 mei 2012 @ 09:14:

[...]

De NCRV had dit niet mogen uitzenden omdat het overduidelijk is dat deze vrouw psychische hulp nodig heeft en tegen zichzelf beschermd moet worden. De rijdende rechter had hier geen (overigens goedbedoelde) uitspraak moeten doen, hij had hulp moeten inschakelen en de NCRV had ervoor moeten kiezen dit niet uit te zenden. Dit is sensatie TV over de rug van een vrouw die duidelijk hulp nodig heeft.

Geheel mee eens. Ik werd gewoon bang van deze vrouw.

Had ze nog een vriendin ik dacht ws een hulpverlener.
quote:mara2 schreef op 16 mei 2012 @ 11:56:

[...]

Geheel mee eens. Ik werd gewoon bang van deze vrouw. Het was één en al allemaal onmacht.. De buren gingen letterlijk en figuurlijk al te lang over haar grenzen heen, en zij is niet (meer) in staat deze grens op een constructieve manier aan te geven.

Had ze nog een vriendin ik dacht ws een hulpverlener.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven