Entertainment alle pijlers

Roddel, achterklap & riooljournalistiek deel 16!

27-04-2024 12:48 3267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Stressed is just desserts spelled backwards
calvijn1 schreef:
24-02-2025 22:19
Maar gaat Cynthia hem als man spelen of als vrouw?

Jezus was een man en geen vrouw.
Uh.... Jezus is een 'overlevering'. Het verhaal van de bijbel en andere religieuze geschriften zijn vooral gericht op de mens en de samenleving veilig te houden door dogma's en regels wijd te verspreiden. Prima maar om daar nu een gender of zo aan te verbinden? Het zijn allemaal verhalen en vermits in zowat alle culturen van oudsher de mannen 'spraken' en de vrouwen 'zorgden', wordt er een gender aan die 'heilige' toegekend.
En helaas is dat mede debet aan de onderdrukking van de vrouw en aan de ongelijkheid die we nu nog kennen.
calvijn1 schreef:

Mijn punt is dus dat dat niet uitmaakt. Want al had een man hem gespeeld, dan waren anderen zaken niet kloppen geweest zoals de lengte. Stel dat iemand van 1.90m Jezus speelt terwijl hij eigenlijk 1.65m was. Daar hoor je niemand over. Waarom is dit zo'n heikel punt? Hij sprak bijvoorbeeld ook geen Engels.
calvijn1 schreef:

Het zit je wel dwars hè
nvt
En doooooor!
Bonte_specht schreef:
24-02-2025 23:36
Mijn punt is dus dat dat niet uitmaakt. Want al had een man hem gespeeld, dan waren anderen zaken niet kloppen geweest zoals de lengte. Stel dat iemand van 1.90m Jezus speelt terwijl hij eigenlijk 1.65m was. Daar hoor je niemand over. Waarom is dit zo'n heikel punt? Hij sprak bijvoorbeeld ook geen Engels.
De Bijbel is zoveel eeuwen later geschreven als dat Jezus op de wereld was, het kan ook maar zo zijn dat 80% niet eens klopt. :P
Ja, ik waag dat hele stuk dat hij dood ging en weer levend werd, ook weleens te betwijfelen. Maar laat hem dan in ieder geval in godsnaam door een man gespeeld worden, anders is het ongeloofwaardig. :P
In de Bijbel wordt gezegd dat Jezus een zoon is. Dat spreekt voor het argument dat hij een man is. Gelukkig is er geen enkele gebod aangaande musicals over het leven van Jezus. Je zou dus iedereen Jezus moeten kunnen laten spelen. Mensen met een rechtlijnige bijbelinterpretatie zijn sowieso niet de doelgroep van deze musical, gok ik zo.
Ik vind het vooral jammer dat er geen Ted Neeleys meer geboren worden.
Jules schreef:
24-02-2025 21:46
Vind jij het verdorie ook tijd worden dat er een mogelijkheid bestaat dat allah een vrouw kan zijn geweest of staat dit wel vast?
Volgens mij is het binnen de Islam zo dat Allah man noch vrouw is.

Maar goed, we hebben het hier over een rockopera die niet het bijbels verhaal volgt. Daarnaast noemen vele christenen de inhoud en uitvoering van de originele rockopera in musical- én filmvorm een voorbeeld van blasfemie. Dus waarom zou je je druk maken om het geslacht van een hoofdrolspeler in een fictief stuk?
Wanna grow up to be
Be a debaser
Jules schreef:
24-02-2025 21:46
Vind jij het verdorie ook tijd worden dat er een mogelijkheid bestaat dat allah een vrouw kan zijn geweest of staat dit wel vast?
Ik geloof er sowieso niet in maar ik vind het een leuke gedachte dat God/Allah in het verhaal een vrouw is.
Ik vind het ook mooi dat het kan. Waarom ook niet. Ik ben naar de musical geweest met Jeangu Macrooy als Jezus, ik was erg onder de indruk ervan.
Nana_Mouskouri schreef:
25-02-2025 13:37
In de Bijbel wordt gezegd dat Jezus een zoon is. Dat spreekt voor het argument dat hij een man is. Gelukkig is er geen enkele gebod aangaande musicals over het leven van Jezus. Je zou dus iedereen Jezus moeten kunnen laten spelen. Mensen met een rechtlijnige bijbelinterpretatie zijn sowieso niet de doelgroep van deze musical, gok ik zo.
Ik vind het vooral jammer dat er geen Ted Neeleys meer geboren worden.
ik heb hem een aantal jaar geleden nog gezien toen de musical in Nederland speelde met hem in de hoofdrol. In de film is hij al weergaloos, maar het was nu echt zoveel meer vond ik. Juist doordat hij inmiddels op leeftijd is, de breekbaarheid, echt zo mooi!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
choca schreef:
25-02-2025 16:09
Ik vind het ook mooi dat het kan. Waarom ook niet. Ik ben naar de musical geweest met Jeangu Macrooy als Jezus, ik was erg onder de indruk ervan.
Ja ik ook! Was prachtig gespeeld!
choca schreef:
25-02-2025 16:09
Ik heb hem gezien met Dieter Troubleyn als Jezus en ik vond het geweldig.
Maar mensen gaan voorbij
Yildizlar2 schreef:
25-02-2025 07:48
Het zit je wel dwars hè
Ben niet de enige
Frankly my dear, I don"t give a damn
Yakuzakiko schreef:
25-02-2025 15:58
Ik geloof er sowieso niet in maar ik vind het een leuke gedachte dat God/Allah in het verhaal een vrouw is.
ik vind het vooral schattig. beetje zoals in de jaren 90 toen wij als tieners heel stoer "god is black, yes she is" overal opschreven. Nu doen de grote mensen het zelf
En doooooor!
broadway schreef:
26-02-2025 07:59
ik vind het vooral schattig. beetje zoals in de jaren 90 toen wij als tieners heel stoer "god is black, yes she is" overal opschreven. Nu doen de grote mensen het zelf
Schattig hoe je probeert denigrerend te zijn :hihi:
Yakuzakiko schreef:
26-02-2025 08:08
Schattig hoe je probeert denigrerend te zijn :hihi:
oh nee hoor. helemaal niet zo bedoeld. het was op de manier hoe het er stond een herinnering aan hoe ik en mijn vrienden dat toen deden en trok de vergelijking met dat dat nu dus precies hetzelfde gebeurd, maar dan niet door tieners. gewoon wat er staat dus.
En doooooor!
Waarom beginnen jullie niet een apart Jezus-the musical discussie topic? :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
26-02-2025 08:29
Waarom beginnen jullie niet een apart Jezus-the musical discussie topic? :)
Dat dacht ik dus ook :-( iedere keer als ik dit topic weer bovenaan zie staan bij mijn favorieten hoop ik dat er een nieuwe roddel is, maar het is nog steeds dit geneuzel (en nee, ik heb zelf helaas ook niks, anders had ik geprobeerd het een andere richting op te zwengelen)
Nothing happens for a reason
Ja, kunnen de seksistische / racistische forummers lekker daar rellen.
Nou, een roddel dan over iemand die mensen alleen kennen als ze Rumag een beetje hebben gevolgd: Rene Watzema zijn partner had op social media een suggestief filmpje geplaatst waarin het lijkt dat ze waarschijnlijk niet meer samen zijn. Ze hebben samen een kindje van ongeveer anderhalf.

Oud filmpje van shownieuws: https://www.shownieuws.nl/entertainment ... -code-rood
Jules schreef:
24-02-2025 21:38
Die hele bijbel is toch gebaseerd op Jezus als man. De zoon van god. Kunnen we het 'verdorie wel tijd' vinden voor wat anders maar dan moet dat hele boek herschreven worden.
Goed idee. Ouderwetse bullshit.
Berucht Fyre Festival keert terug, met tickets tot 1 miljoen euro: komt het deze keer wél goed?

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... r-wel-goed
Relax we're all crazy, it's not a competition
Rouge__ schreef:
26-02-2025 15:07
Berucht Fyre Festival keert terug, met tickets tot 1 miljoen euro: komt het deze keer wél goed?
1 miljoen? tuurlijk. ik check mijn agenda even... :bonk:
En nú in één keer goed
Greebo123 schreef:
26-02-2025 17:01
1 miljoen? tuurlijk. ik check mijn agenda even... :bonk:
een koopje :lol:
Relax we're all crazy, it's not a competition

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven