Entertainment alle pijlers

Royal Roddel- en fototopic

22-09-2022 16:45 1638 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Gezien het aantal posts de afgelopen weken in het topic over het overlijden van Queen Elizabeth, eens kijken of we het voormalige Britse royalty topic weer nieuw leven in kunnen blazen :heart:

Alle royals welkom, OudBlond :mrgreen:

Afbeelding
star⁴ wijzigde dit bericht op 22-09-2022 18:37
6.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Even weer ontopic: ik zat gisteren een stuk van the Crown opnieuw te kijken, het deel waarin Diana wekenlang in haar eentje in het paleis opgesloten zit en vrijwel niemand te spreken krijgt, en Charles ijskoud 6 weken weggaat en niks laat horen en haar laat afpoeieren als ze hem wil bellen.
Dat zal vast ergens uit een van haar biografieën komen of zo, die heb ik niet gelezen, maar hoe historisch is dit? Zijn er bronnen van dat het zo gegaan is? Ik kan me nl wat moeilijk voorstellen dat er helemaal niemand in dat paleis tot een gesprek bereid is, of dat er geen vrienden of familie op bezoek kunnen komen of zo. Is dit aangedikt of was het echt zo erg?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind William zo niet het type om vreemd te gaan.
Hoop ook echt dat het niet zo is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren Quote
De Belgische prinses Maria-Laura trouwde op 10 september. Het huwelijk werd overschaduwd door de begrafenis van de Queen.
Tijdens de plechtigheid droeg ze een mini-jurk van Gucci. Voor het intieme ja-woord een creatie van Vivienne Westwood.
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
25-09-2022 13:10
Even weer ontopic: ik zat gisteren een stuk van the Crown opnieuw te kijken, het deel waarin Diana wekenlang in haar eentje in het paleis opgesloten zit en vrijwel niemand te spreken krijgt, en Charles ijskoud 6 weken weggaat en niks laat horen en haar laat afpoeieren als ze hem wil bellen.
Dat zal vast ergens uit een van haar biografieën komen of zo, die heb ik niet gelezen, maar hoe historisch is dit? Zijn er bronnen van dat het zo gegaan is? Ik kan me nl wat moeilijk voorstellen dat er helemaal niemand in dat paleis tot een gesprek bereid is, of dat er geen vrienden of familie op bezoek kunnen komen of zo. Is dit aangedikt of was het echt zo erg?
Dat komt uit het boek van Andrew Morton die zijn informatie van Diana had. Ze kon zeker wel bezoek ontvangen en deed dat ook. Wel was het de bedoeling dat ze wat meer training en gezelschap kreeg van de koningin-moeder maar die had daar kennelijk niet zo’n zin in. (Ze woonde dus tijdelijk in Clarence House bij de koningin-moeder).
Charles is toen wel op reis geweest, ik weet niet meer voor hoe lang. Diana had hem naar het vliegveld gebracht. Daar zijn foto’s van.
calvijn1 schreef:
25-09-2022 13:25
Ik vind William zo niet het type om vreemd te gaan.
Hoop ook echt dat het niet zo is
Tja, wat voor een type moet je eigenlijk zijn om vreemd te kunnen gaan?
Zijn beide ouders deden niet anders... en dan hebben we het nog niet eens over de affaires van overige familie.
Zijn moeder Diana, the people's Princess, die bijna als heilige wordt beschouwd, heeft er ook genoeg gehad. Van stalknecht tot tennisleraar en persoonsbeveiligers.
Dat het haar volkomen vergeven wordt omdat Charles met Camilla rommelde, dat even buiten beschouwing gelaten, kon ze er zelf ook wat van.
Ik verwacht het niet van William, maar laten we eerlijk zijn dat hij weinig ander voorbeeld heeft gehad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pindakaasjes schreef:
25-09-2022 13:45

Ik verwacht het niet van William, maar laten we eerlijk zijn dat hij weinig ander voorbeeld heeft gehad.
Het kan hem ook juist sterken het niet te doen aangezien hij de ellende die eruit voortvloeit heeft meegemaakt. Het lijkt mij een nuchtere aardse knul maar misschien zit ik er helemaal naast.
Alle reacties Link kopieren Quote
Arnica25 schreef:
24-09-2022 18:57
Een nieuw explosief boek over de koninklijke familie stelt dat ’Meghan prins Harry in 2016 dreigde te dumpen als hij de wereld niet zou vertellen dat ze zijn vriendin was’. Ze zou Harry zelfs zo ’onder druk hebben gezet om hun relatie aan het publiek te onthullen’, dat de prins ’totaal in paniek raakte’. En een kat in het nauw maakt rare sprongen...

De felle beweringen worden gedaan in het nieuwe boek Courtiers: the Hidden Power Behind the Crown van auteur Valentine Low, dat veel fragmenten bevat over het begin van Harry en Meghan’s relatie. Vanaf de eerste ontmoeting tijdens een blind date tot het moment dat hun relatie in november 2016 wereldkundig wordt gemaakt.

Ultimatum
Doordat Meghan vanaf dat moment ’dagelijks met hordes journalisten werd geconfronteerd die elk aspect van Meghans leven wilden doorzoeken’, deed Harry er alles aan om zijn vriendin te ’beschermen’, beweert het boek. Maar ondertussen gaf Meghan hem een ultimatum: ’als hij de relatie niet zou aankondigen in een verklaring, zou ze de relatie voorgoed verbreken’.

Low vertelt: „Ze zei: ’Als je geen verklaring aflegt waarin je bevestigt dat ik je vriendin ben, maak ik het met je uit.’ Harry raakte vervolgens compleet in paniek en zei: ’Ze gaat mij dumpen.” Hij zou vervolgens noodgedwongen contact hebben opgenomen met Jason Knauf, de toenmalige communicatiesecretaris van Kensington Palace, om de officiële aankondiging te doen.

Officiële verklaring
Volgens het boek zag Harry geen uitweg meer. Hij belde Knauf op en eiste van hem dat hij een verklaring zou opstellen waarin hij niet alleen zou bevestigen dat Meghan zijn vriendin is, maar ook dat hij de racistische en seksistische ondertoon van de media veroordeelt. Low stelt: „Meghan wilde een publieke bevestiging dat dit een serieuze relatie was. Ze was ervan overtuigd dat het paleis haar niet wilde beschermen tegen de media. Ze zou tegen Harry’s personeel hebben gezegd: ’Ik weet hoe het paleis werkt. Ik weet hoe dit gaat aflopen. Jullie geven niet om de vriendin.’”

Terwijl de geruchtenmolen in de tussentijd al op volle toeren draaide, brengt Kensington Palace op 8 november 2016 een officiële verklaring naar buiten om de relatie tussen Harry en Meghan te bekrachtigen. In het statement komt ook naar voren dat prins Harry zich zorgen maakt om de veiligheid van Meghan en dat hij diep teleurgesteld is dat hij haar niet volledig heeft kunnen beschermen. „Het is niet juist dat mevrouw Markle, een paar maanden na een relatie met hem, aan zo’n storm wordt onderworpen. Hij weet dat men zal zeggen dat dit ’de prijs is die ze moet betalen’ en dat ’dit allemaal deel uitmaakt van het spel’. Hij is het daar absoluut niet mee eens. Dit is geen spel: het is haar leven en het zijne.”

Bron: Telegraaf

Weet iemand wie deze Valentin Low is? Is het een betrouwbaar of een sensatiebelust iemand?
Alle reacties Link kopieren Quote
Turtlerain schreef:
25-09-2022 14:41
Weet iemand wie deze Valentin Low is? Is het een betrouwbaar of een sensatiebelust iemand?
Volgens google een royalty journalist. Maar of hij betrouwbaar is dat weet ik niet.
https://www.hln.be/royalty/nieuw-boek-n ... ~afe9d95c/
Alle reacties Link kopieren Quote
Arnica25 schreef:
25-09-2022 18:56
Volgens google een royalty journalist. Maar of hij betrouwbaar is dat weet ik niet.
https://www.hln.be/royalty/nieuw-boek-n ... ~afe9d95c/
Het is opnieuw een verhaal waarin Meghan als een bijzonder naar persoon wordt afgeschilderd. Ik vind het wel ingewikkeld omdat ik mij niet kan voorstelen dat zoveel mensen liegen, maar ook niet dat Harry met zo'n persoon samen zal zijn.

Van dezelfde Belgische bron het verhaal dat Harry vijf minuten voordat de wereld vernam dat zijn oma was overleden dat pas hoorde.

(link + citaat).

https://www.hln.be/royalty/furieuze-pri ... ~ae9d4b66/

“Harry hoorde slechts vijf minuten voor de rest van de wereld dat zijn grootmoeder dood was. Dat terwijl ze al uren eerder was gestorven, en de andere royals al wel op de hoogte waren. Ze vertrouwden hem niet met die informatie. Hij voelde zich buitengesloten en gekrenkt. En vooral dat hij Meghan moest achterlaten in Londen, beviel hem niets.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze moeten Meghan wel hebben.

’Medewerkers noemden Meghan een narcistische sociopaat’

Het nieuwe boek van de Britse royaltykenner Valentine Low ligt nog niet eens in de winkels, maar zorgt nu al voor enorm veel ophef! In ’Courtiers: the hidden power behind the crown’ lijken Harry en met name zijn vrouw Meghan de kop van Jut te zijn. In passages van het boek, gepubliceerd door The Times, valt te lezen dat diverse ex-paleismedewerkers uit de school klappen over de vermeende pesterijen van de hertog en hertogin van Sussex. „Jonge vrouwen waren gebroken door hun gedrag...”

Het zou in Buckingham Palace allesbehalve gezellig zijn geweest in de tijd dat Harry en Meghan nog actief waren als werkende leden van het Britse koningshuis. In Courtiers schrijft Low dat het voormalige team van Harry en Meghan – waarvan de kern bestond uit privésecretaris Sam Cohen, PR-manager Sara Lathamzo en assistent-perssecretaris Marnie Gaffney – zichzelf gekscherend de Sussex Survivors Club noemde.

Het team zou vooral niet gecharmeerd zijn geweest van Meghan. „Volgens bronnen werd Meghan door hen omschreven als een ’narcistische sociopaat’”, aldus Low.

’Gebroken’
Niet alleen het voormalige team van Harry en Meghan, maar ook andere ex-paleismedewerkers zouden geterroriseerd zijn door de Sussexes. „Jonge vrouwen waren gebroken door hun gedrag”, vertelt een bron in het boek. Naar verluidt hebben de vermeende tirades van Meghan gezorgd voor een hoop verdriet en angst bij meerdere werknemers.

Zo wordt in Courtiers een vermeend incident aangehaald, waarbij Meghan tijdens een vergadering een vrouwelijke medewerkster – ten overstaan van al haar collega’s – belachelijk zou hebben gemaakt. De hertogin zou een plan van de werkneemster hebben afgeschoten en vervolgens een flinke sneer hebben uitgedeeld. Low schrijft: „Toen de vrouw vertelde dat het lastig zou zijn om een nieuw plan op te zetten, zei Meghan tegen haar: ’Maak je geen zorgen. Als er iemand anders is die ik kan vragen om dit te doen, dan zou ik het aan die persoon vragen en niet aan jou.”

Meghan zou ook een keer een medewerkster „om de 10 minuten” hebben gebeld om naar updates te vragen over een probleem waar de hertogin zich naar verluidt grote zorgen over maakte. „Tijdens een diner moest ik steeds naar buiten omdat Meghan belde”, herinnert de werkneemster zich. „Ik werd voortdurend door haar en Harry uitgescholden. Meghan zei: ’Ik kan niet geloven dat je dit hebt gedaan. Je hebt me laten zitten. Wat denk je wel niet?’ Ze bleef me maar bellen, ook de dagen erna.”

Onderzoek
Het is niet de eerste keer dat er verhalen opduiken over de vermeende pesterijen van Meghan. Zo werd ze vorig jaar nog door twee medewerkers van het Britse koningshuis beschuldigd van pestgedrag. Buckingham Palace stelde een onderzoek in. Het onderzoek is inmiddels afgerond, maar details zijn nooit bekendgemaakt. Gefluisterd wordt dat de uitkomsten zijn achtergehouden om verdere escalatie tussen de koninklijke familie en Harry en Meghan te voorkomen.

De hertogin van Sussex heeft de beschuldigingen aan haar adres overigens altijd ontkend.

Bron: Telegraaf
Alle reacties Link kopieren Quote
Hamer schreef:
25-09-2022 13:36
Dat komt uit het boek van Andrew Morton die zijn informatie van Diana had. Ze kon zeker wel bezoek ontvangen en deed dat ook. Wel was het de bedoeling dat ze wat meer training en gezelschap kreeg van de koningin-moeder maar die had daar kennelijk niet zo’n zin in. (Ze woonde dus tijdelijk in Clarence House bij de koningin-moeder).
Charles is toen wel op reis geweest, ik weet niet meer voor hoe lang. Diana had hem naar het vliegveld gebracht. Daar zijn foto’s van.
6 weken. Zij stond te huilen op het vliegveld. Daar zijn beelden van.
Ze kreeg geen training van de koningin-moeder maar van lady Susan Hussey, die ze haatte, hofdame van oma. En verder moest ze het maar uitzoeken, ze was daar erg alleen en eenzaam. Af en kwamen haar zussen, Sarah en Jane lunchen en haar roommates van Coleherne Court.
Verder was ze dodelijk eenzaam en zag niemand. Ze ging praatjes maken met het personeel in de keukens. Werd haar ook niet in dank afgenomen.
In het kantoor van Charles vond ze een cadeau voor Camilla. Twee verstrengelde gouden C’s. Haar boulimia begon toen enorm op te spelen. Ze wilde de hele zooi afblazen. Sarah zei: dat kan niet, je gezicht staat al op de theedoeken.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las ook dat men dus lang gedacht heeft dat Diana huilde op het vliegveld omdat Charles dus inderdaad een aantal weken op reis ging en het niet zo heel gek was dat een verloofde, een jonge aanstaande bruid daar verdrietig over was.
Later bleek, althans, zo las ik, dat Diana toen had vernomen dat Charles met Camilla zat te bellen en vertelde dat hij haar zo zou missen. Hij zat naar verluid ook meer te bellen vanuit Australië met Camilla dan met Diana.

Over die theedoeken: heb ik zelfs begrepen dat Diana het feest nog de avond voor de bruiloft overwoog af te zeggen.

Wat moet ze zich eenzaam hebben gevoeld.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
yasmijn schreef:
26-09-2022 05:11
6 weken. Zij stond te huilen op het vliegveld. Daar zijn beelden van.
Ze kreeg geen training van de koningin-moeder maar van lady Susan Hussey, die ze haatte, hofdame van oma. En verder moest ze het maar uitzoeken, ze was daar erg alleen en eenzaam. Af en kwamen haar zussen, Sarah en Jane lunchen en haar roommates van Coleherne Court.
Verder was ze dodelijk eenzaam en zag niemand. Ze ging praatjes maken met het personeel in de keukens. Werd haar ook niet in dank afgenomen.
In het kantoor van Charles vond ze een cadeau voor Camilla. Twee verstrengelde gouden C’s. Haar boulimia begon toen enorm op te spelen. Ze wilde de hele zooi afblazen. Sarah zei: dat kan niet, je gezicht staat al op de theedoeken.
Maar ik herinner mij uit een documentaire dat de koningin teleurgesteld was in haar moeder. De bedoeling was dat door de bruid van haar favoriete kleinzoon bij de koningin-moeder te plaatsen in het kleinere Clarence House de bedoeling was dat Diana meer gezelschap kreeg en ook mee zou kunnen kijken met de koningin-moeder. Die had echter geen belangstelling en liet haar in de figuurlijke kou staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Koningin Rania met dochters Salma (22) en Iman (26) Goede genen!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-09-2022 16:40
Koningin Rania met dochters Salma (22) en Iman (26) Goede genen!

Afbeelding
Ik kan geen plaatjes zien!
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, inderdaad, wat een mooie meiden die dochters van Rania!
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-09-2022 16:40
Koningin Rania met dochters Salma (22) en Iman (26) Goede genen!

Afbeelding

Haar schoonmoeder koningin Noor was al ook bloedmooi. Haar biografie ook trouwens.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Hamer schreef:
25-09-2022 13:36
Dat komt uit het boek van Andrew Morton die zijn informatie van Diana had.
Nou ja dat is mijn punt dus een beetje: dit komt kennelijk hoofdzakelijk van Diana’s kant. En in seizoen 4 wordt Charles wel heel kleinzielig en gemeen en egoïstisch afgeschilderd. Dat is logisch als de schrijvers vooral Diana’s verhaal volgen, maar ik vroeg me af of er ook andere bronnen zijn (niet zijnde haar familie en vrienden) die bevestigen dat zij zo’n slachtoffer was en Charles zo harteloos.

Maar ik vrees dat dit al een stokoude discussie is en al lang uitgekauwd voor de meeste mensen ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook het Britse hof maakt zich bezorgd over het imago van Koning Charles. Het AD haalt The Telegraph hierin aan: Een vriend van Charles zou volgens de krant hebben gezegd dat de Netflix-serie de gebeurtenissen rond het koppel ‘exploiteert’ en dat Netflix er ‘niet voor terugschrikt om de reputaties van mensen door het slijk te halen’. De populariteit van Charles is weer toegenomen sinds hij de troon overnam van zijn moeder, de overleden koningin Elizabeth. Maar met de komst van het nieuwe seizoen van The Crown zouden de Britten weer worden herinnerd aan de periode waarin hij niet populair was, rond de dood van Diana.

Diana komt er vaak beter vanaf in de media, Charles is en was de gebeten hond met het feit dat hij vreemd ging met Camilla. Toch lees ik ook wel dat ze niet zo leuk was als altijd gedacht. Ze kon enorm manipulatief zijn en wist de media prima naar haar hand te zetten. Mogelijk haar overlevingstactiek, maar ze was dus niet altijd de engel waar ze altijd voor werd gehouden.
Mijn posts gaan niet over jou. Maar als je je aangesproken voelt, voel je je kennelijk aangesproken. Doe daar iets mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ginevra schreef:
26-09-2022 23:12
(…)
maar ik vroeg me af of er ook andere bronnen zijn (niet zijnde haar familie en vrienden)
(…)
Dit boek kwam uit nog vóór dat van Andrew Morton en was het eerste dat melding maakte dat het huwelijk op de klippen was gelopen, mocht je nog leesvoer willen: https://www.bol.com/nl/nl/f/diana-in-private/39313544/
Alle reacties Link kopieren Quote
Hamer schreef:
27-09-2022 10:10
Dit boek kwam uit nog vóór dat van Andrew Morton en was het eerste dat melding maakte dat het huwelijk op de klippen was gelopen, mocht je nog leesvoer willen: https://www.bol.com/nl/nl/f/diana-in-private/39313544/

Ik heb je een pb gestuurd over iets anders!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
27-09-2022 10:35
Ik heb je een pb gestuurd over iets anders!
Hoi, pb terug.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hamer schreef:
27-09-2022 10:10
Dit boek kwam uit nog vóór dat van Andrew Morton en was het eerste dat melding maakte dat het huwelijk op de klippen was gelopen, mocht je nog leesvoer willen: https://www.bol.com/nl/nl/f/diana-in-private/39313544/
Deze schrijfster is altijd enorm goed op de hoogte.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
En dan besluit je oma ineens dat je geen prins/prinses meer bent:

Afbeelding

Queen Margrethe, 82, announced the move in a statement yesterday, saying she hoped it would allow her grandchildren to 'shape their own lives without being limited by the special considerations and duties’ that a formal affiliation with the Danish Royal Family has.

Margrethe added in an interview last night: 'It is a consideration I have had for quite a long time and I think it will be good for them in their future. That is the reason.'

https://www.dailymail.co.uk/femail/arti ... itles.html
Alle reacties Link kopieren Quote
Reden, old age. No shiiiiit.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven